Voiko syödä Epäjumalille uhrattu halal-liha Olettehan jo tietämättä sitä syöneet vuosia Kebabissa ja PizzoissaI Kyllä vai Ei
Galluppi !!
14
180
Vastaukset
Kyllä se on uhrattu ihan Aabrahamin, Iisakin ja jaakobin Jumalalle Koraanin mukaan joten kaada savix ittelles vaa.
- kaksi_ropoa
Islamin allah ei ole Aabrahamin eikä Iisakin eikä Jaakobin Jumala. joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
Epäjumalille mahdollisesti uhraamista ei tarvitse kaivella, vaan jos on tiedossa ja joku sanoo, niin silloin voi jättää syömättä. Ehkä tä antaa jonkinlainen suunta ?? Antaako tä suunta teille >> https://raamattu.fi/…/KR92/1CO.8/1-kirje-korinttilaisille-8
Tarkoitin tämä KTS >> 14 Rakkaat ystävät, pysykää siis erossa epäjumalien palvelemisesta. 15 Puhun teille kuin järkeville ihmisille ainakin. Harkitkaa mitä sanon. 16 Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen? 17 Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä. 18 Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa? 19 Mitä tällä tarkoitan? En sitä, että epäjumalille uhrattu liha sinänsä olisi jotakin tai että epäjumalat olisivat jotakin todellista. 20 Tarkoitan sitä, että epäjumalien palvelijat uhraavat pahoille hengille eivätkä Jumalalle, enkä halua teidän joutuvan yhteyteen pahojen henkien kanssa. 21 Te ette voi juoda sekä Herran maljasta että pahojen henkien maljasta, ette voi olla osallisina sekä Herran pöytään että pahojen henkien pöytään. 22 Emme kai halua herättää Herran kiivautta? Olemmeko muka häntä vahvempia?
- syöminen.mitä.syö
Niin se "syöminen" todennäköisesti tarkoittanee, että hyväksyy sisäisesti jotain, ts- sillä halutaan sisäistää elämänravinnoksi sielulle jokin päämäärä, johon yhdytään.
Epäjumalille uhrattu - sen syöminen tietoisesti - niin ymmärrän sen tarkoittavan.
Istun siinä pöydässä, jossa palvotaan - ei itse Taivaan Herraa, Hänen suunnitelmansa mukaan.
Se suunnitelmahan on pelastus - sijaisuhrimme - Jeesus.
Siksihän me "syömme" Herran kuoleman muiston aterian muodossa.
"leipä ja happamaton = virheetön = synnittömän kuvaus = käymätön viini!"
- Steyr
Koska en tunne ainoatakaan epäjumalaa, niin listaapa nyt nykyajanmuodon epäjumalat, joille joku uhraa vaikka lihaa, äläkä ala Vanhaa Testamenttia höpisemään, niin osaamme vastata kysymykseesi oikein.
- Molokin.kitaan
Asia on helppo. Tämä maailma uhraa lapsensa "Molokille", eli laittavat lapsensa kulkemaan tulen läpi. Eli lasten liha tulee saastutetuksi kun isät ja äidit palvovat vieraita jumaliaan, sekä kumartelevat niillä alttareilla.
3Mo 20:2 "Sano israelilaisille: Jos joku, kuka tahansa israelilainen tai muukalainen, joka asuu Israelissa, antaa lapsiansa Molokille, hänet rangaistakoon kuolemalla; maan kansa kivittäköön hänet. Ja minä käännän kasvoni sitä miestä vastaan ja hävitän hänet hänen kansastansa, koska hän on antanut Molokille lapsiansa saastuttaen minun pyhäkköni ja häväisten minun pyhän nimeni.
3Mo 20:4 Ja jos maan kansa säästää sitä miestä, joka antaa lapsiansa Molokille, niin etteivät he häntä surmaa, niin minä itse käännän kasvoni sitä miestä vastaan ja hänen sukuansa vastaan; hänet ja kaikki, jotka häntä seuraten ovat lähteneet haureudessa kulkemaan Molokin jäljessä, minä hävitän heidän kansastansa.
5Mo 12:29 Kun Herra, sinun Jumalasi, on hävittänyt ne kansat, joita sinä menet karkoittamaan tieltäsi, ja kun olet karkoittanut heidät ja asettunut heidän maahansa, niin varo, sittenkuin he ovat hävitetyt sinun tieltäsi, ettet kietoudu heidän pauloihinsa, heitä seuraamaan, ja ettet etsi heidän jumaliansa ja kysy: 'Miten oli näiden kansojen tapana palvella jumaliansa, että minäkin tekisin niin?'
5Mo 12:31 Älä tee niin Herraa, sinun Jumalaasi, kohtaan, sillä kaikkea, mikä on Herralle kauhistus ja mitä hän vihaa, he ovat tehneet palvellessaan jumaliansa: omia poikiansakin ja tyttäriänsä he ovat jumalillensa polttaneet.
5Mo 12:32 Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
Tämä Suomenmaan kansalaiset ovat vieneet lapsensa Molokin kitaan- tulen keskelle ja uhranneet heidän lihansa.
- PasiToivonen
Ehtoollisella pakko tyytyä feikki-viiniin mutta kotona aitoa viiniä.
- capiche
Muslimien halal- ja juutalaisten kosherruokaa koskevat suurin piirtein samat juutalaisille Mooseksen kirjassa annetut puhtaussäännöt. Teurastaminenkin tapahtuu samoin.
Yleissivistystä Savikselle: 1) halal- ruokaa ei ole uhrattu kenellekään 2) muslimit palvelevat samaa Aabrahamin Jumalaa kuin juutalaiset ja kristityt 3) Jeesus on muslimien profeetta, 4) muslimi saa em. syistä mennä naimisiin kristityn ja juutalaisen kanssa, mutta ei ateistin tai muun uskonnon edustajan kanssa.- faktaa
Muslimimies saa mennä naimisiin kristityn naisen kanssa, mutta musliminainen ei saa avioitua muslimimiehen kanssa, nainen katsotaan heikoksi vaihtamaan mieltään ja uskontoaan, mies katsotaan vahvemmaksi henkisesti, siksi tuo sääntö.
- faktaa
..mutta musliminainen ei saa avioitua kristitynmiehen kanssa..
- röh
Me helluntailaiset syömme vain israelilaisella pyhällä öljyllä voideltua kosher-sianlihaa.
- röhröh
Ja välipalaksi verilettuja.
- Looooogisesti
Kyllä. Oikeat uskovat tietävät etteivät väärät jumalat mihinkään kykene. Me emme kuitenkaan saa asettaa loukkauskiveä ja syödä sellaista lihaa sellaisen seurassa joka on heikkouskoinen ja uskoo sellaisten jumalien voimiin. Tässä yhteydessä se aterian uhraaminen tulee myös ilmaista meille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192