Onko ateistinen viha ja siihen kiinteästi liittyvä Setan nimellä tunnettu veljespuolue liittoutunut hengessä vastustamaan luterilaisuutta ja sen vahvaa arvopohjaa? Miksi ja mistä syystä eduskunnassa sen edustajat kieltävät luterilaisuuden tunnustamalla ateismin ja Setan tavoitteet etusijalle vaikka kansan enemmistä on kirkon jäseniä vaikka en tiedä ovatko he enemmistönä ateismin ja Setan kaapissa seisovia kannattajia?
Miksi he vihaavat luterilaisia?
31
289
Vastaukset
- annakunarvaan
Kovin harhaisia käsityksiä. Taidat olla kreationisti?
- Eenokki12
Taidat olla ilmiselvästi ateisti tai homo? Miksi et vastannut kysymykseen asiallisesti.
Sinä varmaan jaat ihmiset evouskoviin ja kreationismiuskoviin 😉❓
Eikä ole epäselvää kumpi sinä itse olet.- Eenokki12
usko.vainen kirjoitti:
Sinä varmaan jaat ihmiset evouskoviin ja kreationismiuskoviin 😉❓
Eikä ole epäselvää kumpi sinä itse olet.Jos minua tarkoitit en jaa ihmisiä niiden perusteella en ainakaan uskoviin.
Eenokki12 kirjoitti:
Jos minua tarkoitit en jaa ihmisiä niiden perusteella en ainakaan uskoviin.
Tuo kommenrttini oli nikille annakunarvaan .
Eenokki12 kirjoitti:
Jos minua tarkoitit en jaa ihmisiä niiden perusteella en ainakaan uskoviin.
Mutta ei sinua voi ottaa vakavasti. Ja en itsekään kuulu mihinkään; en edes Setaan ikinä.
- viimeinen.tuomio.2
Eenokilla on taas onnellisuuspillerit ottamatta ja maanantaidarra. Eikä usko.vainen anna hörppyä, vaikka ihan vieressä on.
- viimeinen.tuomio.2
usko.vainen kirjoitti:
Sinulla ei taida olla mitään muuta elämässäsi kuin tämä palsta?
Kas kummaa kuka vastasi ja kertoi omassa vastauksessaan kaiken itsestään :D
- viimeinen.tuomio.2
Sun "sisättö" tiedetään jo ;D
- viimeinen.tuomio.2
viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Sun "sisättö" tiedetään jo ;D
Lähtipä siinä edeltä usko.vaisen kirjoitusvirhe maagisen nopeasti bittitaivaaseen. Kehitystiimi nyt selkeästi panostaa palstan tarkkailuun :DDD
- viimeinen.tuomio.2
viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Lähtipä siinä edeltä usko.vaisen kirjoitusvirhe maagisen nopeasti bittitaivaaseen. Kehitystiimi nyt selkeästi panostaa palstan tarkkailuun :DDD
Kehitystiimille sellainen info, että heittäkää helvettiin kaikki tämän palstan rekkautuneet multinikit, niin ilmapiiri paranee.
Muussa tapauksessa ei voi tehdä kuin sen johtopäätöksen, että he ovat teillä töissä. viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Kas kummaa kuka vastasi ja kertoi omassa vastauksessaan kaiken itsestään :D
Kiva kun olet niin avoin, jatka samaan malliin 😉
- viimeinen.tuomio.2
usko.vainen kirjoitti:
Kiva kun olet niin avoin, jatka samaan malliin 😉
Hauskaa kun tuosta on poistettu välistä sellaisia tekstejä, joissa ei ole mitään sääntöjen vastaista.
Kehitystiimi-usko.vainen rulettaa! Mutta avoin palaute ja sen sulattaminen ei ole vahvuuksiaan.
>> Miksi ja mistä syystä eduskunnassa sen edustajat kieltävät luterilaisuuden tunnustamalla ateismin ja Setan tavoitteet etusijalle vaikka kansan enemmistä on kirkon jäseniä <<
Koska kansan enemmistö, vaikka se kuuluukin kirkkoon, kannattaa nykymuotoista aborttilakia, avioerolakia, isyyslakia, äitiyslakia ja avioliittolakia. Siksi.
Kansa ei siis ole ihan niin luterilainen, kuin sinä varmaankin toivoisit. Toiseksi, enemmistö ei kannata enemmistön ylivaltaa, vaan vähemmistöillekin (sisältää lukuisan määrän pieniä kirkkoja, ym) halutaan antaa samat oikeudet kuin enemmistöllekin.
Esim. vihkioikeus on kymmenillä kirkoilla.
Laillasi ajattelevia konservatiivisia luterilaisia löytynee esim. Lähetyshiippakunnasta (ent. Luther-säätiö).On varmaan kiusallista kun Suomi on kristitty maa eikä ihmiset halua alkaa ateisteiksi virallisesi?
- se.pieni.ero
"Kansa ei siis ole ihan niin luterilainen"
Protestanttinen kuitenkin. Kenen maa, sen uskonto = hallitsija määrää uskonnosta, uskonto ei määräile hallitsijaa (kuten katolilaisuudessa).
Siinä lienee myös syy, miksi protestantit ja luterilaiset kritisoivat Hitleriäkin perin vähän verrattuna sentään edes muutamiin katolilaisiin, jotka niin tekivät (ja joutuivat siitä kärsimään).
Luterialisuuden mahdolliset vartioida moraalia ovat siis aika heppoiset, ja siksi se vartioikin lähinnä maallisen vallan käskyjen noudatetuksi tulemista. Missä nyt ei siinäkään hirveästi ole ongelmaa, jos maallinen valta on kohtuullisella oikeudentunnolla varustettu. Ala toki kapionoida kaikkia niitä Suomen lakeja vastaan mitkä eivät liity kymmeneen käskyyn 😉
usko.vainen kirjoitti:
On varmaan kiusallista kun Suomi on kristitty maa eikä ihmiset halua alkaa ateisteiksi virallisesi?
Miten aletaan ateistiksi virallisesti?
RepeRuutikallo kirjoitti:
Miten aletaan ateistiksi virallisesti?
ihan samalla tavalla kun kommari alkaa kommariksi ihan virallisesti.
Eroaa kokoomuksesta ja liittyy vassariliittoon😉usko.vainen kirjoitti:
ihan samalla tavalla kun kommari alkaa kommariksi ihan virallisesti.
Eroaa kokoomuksesta ja liittyy vassariliittoon😉Että liittyy ateistiliittoon? Kuule, riittää kun ei enää usko Jumalaan; se on tarpeeksi virallista.
- Kirkko.herätköön
Juhlapyhistä tehdään pilkkaa. Joulu on rilluttelujuhla pikkujouluineen, pääsiäinen noitineen ja kekri halloweeneineen kuoleman palvontaa.
Kekrin tulee olla sadonkorjuun ja kiitoksen juhla. Nyt lapsia pakotetaan kouluissa viettämään halloweenia ja jopa kristityiksi itseään nimittävät sallii sen. Kuinka tämä on mahdollista?
Vihreät ajaa joogaa ja sukupuolineutraalia ihmiskäsitystä pakkopullana lapsille. Kuinka vihreissä on jäsenenä kristittyjä ihmisiä? Pienet lapsetkin viedään harhaisille poluille jossa ei ole toivoa eikä valoa. Miten sokea onkaan maailma ja sen kristityiksi itseään nimittävät nimikristityt joille ei Raamatun sana ole selvä totuus ja valo pois pimeiltä kujilta? Pienet lapsetkin sallitaan harhauttaa.
Jeesus sanoi vakavat sanat Matt. evank. 18: ...hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. Sen tähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämän kaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
On viimeinen aika herätä näkemään lastemme ja kirkon tulevaisuus. Jos kirkko tai kristityt ei pidä valoa näkyvillä pimeyden maailmassa puhtaan sanan valossa, sen käy huonosti. Kirkon on herättävä huutamaan Raamatun totuutta puhtaana tai se hukkuu.
Matt: 5:13-16. "Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi. Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä; eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaassa.>Kirkon on herättävä huutamaan Raamatun totuutta puhtaana tai se hukkuu.
Siitä vaan sitten äänestämään seurakuntavaaleissa mahdollisimman vanhoillista ehdokasta. Mitenkään muuten et voi kirkon huuteluihin vaikuttaa.
- Eikiitosjeesus
Luterilainen arvopohja perustuu ikivanhaan nuotiotarinakokoelmaan ja huonoon selitykseen yhden AU-kersan alullepanijasta. Näin umpiheterona ajatellen on kyllä noloa kykeä ateismi ja Seta jotenkin toisiinsa vieläpä negatiivisessa viitekehyksessä.
Eikä uskovaisia mitenkään vihata, säälitään korkeintaan, vähän niin kuin rauhallista mutta maailman tosiasioiden suhteen sekaisin olevaa ja elämänsä pilaavaa narkkaria. - Kysyn.minä
Miksi Eenokki arvelet, että muihin asioihin uskovat viitsivät vaivautua vihaamaan sinun uskoasi? Vihaatko itse?
- viimeinen.tuomio.2
Eenokki has left the building. Utelut ja eenokin buukkaukset nimimerkille usko.vainen
- Eenokki12
Kyllähän aistin sen heti kun niitä mulkosilmä ateisteja nuhtelen synneistä ja kehotin heitä uskomaan Jeesukseen. Se on sama vihaavatko he minua mutta viha Jeesusta kohtaan sitä en ymmärrä.
Eenokki12 kirjoitti:
Kyllähän aistin sen heti kun niitä mulkosilmä ateisteja nuhtelen synneistä ja kehotin heitä uskomaan Jeesukseen. Se on sama vihaavatko he minua mutta viha Jeesusta kohtaan sitä en ymmärrä.
Aloituksessa kirjoitat ateistien vihasta ja vastustuksesta luterilaisuutta ja sen vahvaa arvopohjaa kohtaan ja nyt olet vaihtanut sen Jeesusta kohtaan. Yritä nyt päättää mitä ajat takaa.
Eenokki12 kirjoitti:
Sekopää. Ei ateisti usko edes Jeesukseen, joten ei vihaakaan sitä.
- AteistiVaan
Mitkä ovat ne Setan ja ateistien eduskunnassa ajamat tavoitteet, jotka sinua närkästyttävät?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422224- 241780
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271435- 1091264
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151229- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846