1000 rikkainta perhettä maailmassa

...pystyisi nostamaan puolet Maapallon köyhistä keskiluokkaan - jakamalla
omaisuutensa. Miksi he eivät tee sitten maailmasta niin paljon parempaa,
vaikka heillä on siihen mahdollisuus?

Koska he - he ovat 99% uskovaisia johonkin Jumalaan - vitut nakkaavat köyhistä!

6

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivaantoimi

      Ja mitä se muka hyödyttäisi, että nuo 1000 rikkainta jakaisivat omaisuutensa? On monta kertaa nähty miten käy, kun jotain jaetaan tasan kaikille ja tullaan näkemään tulevaisuudessakin. Suomessakin tuota koetettiin viime sotiemme jälkeen, kun omaisuutta jaettiin eri muodoissaan luovutetuilta alueilta omaisuutta menettäineille ja rintamamiehille. Vaikka silloisessa maailmanlaajuisestikin mittavassa ja huomiota herättäneessä asutustoiminnassa oli valtiolla aika tiukat ehdot millä ihmiset sidottiin erilaisiin velvoitteisiin, omaisuudet alkoivat vaihtamaan omistajiaan varsin nopeasti. Lopputuloksena oli, että suuri osa oli muutaman vuoden päästä uudelleen täydessä köyhyydessä ja aivan puilla paljailla. Alkoi muuttoliike Australiaan ja Ruotsiin. https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/8650/URN_NBN_fi_jyu-2007288.pdf?sequence=1

      Sama juttu kävin, kun Pohjois-Amerikassa jaettiin maata siirtolaisille Kanadan ja USA:n puolella, varsin nopeasti nämä 40 eekkerin "humsteetit" vaihtoivat omistajaa. Oli toki paljon niitäkin, joilla omaisuus pysy ja karttui, mutta ei kaikilla. https://www.finlandiakirja.fi/fi/varpu-lindstrom-best-toim-ym-terveisia-ruusa-tadilta-kanadan-suomalaisten-ensimmainen-sukupolvi-208705.html

      Suomi on jakanut kehitysapua vuosikymmeniä vuositasolla vähintään n. 1 miljardia euroa, silläkin luulisi jo saadun jotain aikaiseksi, mutta kovin on laihat tulokset. Niistäkin rahoista on valunut paljon aivan muuhun tai annettu apu on ruostunut käyttämättömänä jossain viidakon laidalla, kuten ne Suomen lahjoittamat kalastus alukset tai tiekarhut (tiekarhujen renkaista tehtiin vain sandaaleja, muuten ne tiekarhut ruostuivat sinne) Lisäksi eri vapaaehtoisjärjestöt ovat keränneet valtavan määrän rahaa erilaisiin avustuskohteisiin kehitysmaihin. https://www.suomenuutiset.fi/afrikassa-suurlahettilaana-toiminut-kaariainen-kehitysapu-ei-toimi/

    • Pitkäaikatyötön

      Jotkut rikkaat varsinkin Yhdysvalloissa katsovat tarpeelliseksi antaa omaisuuttaan hyväntekeväisyyteen. Esimerkiksi maailman toiseksi rikkain Bill Gates:
      "Bill Gates on lahjoittanut 53 % omaisuudestaan Bill and Melinda Gates Foundation -säätiön kautta muun muassa tarttuvien tautien torjuntaan kehitysmaissa ja koulutukseen. Gates on ilmoittanut aikovansa lahjoittaa lähes koko omaisuutensa hyväntekeväisyyteen." https://fi.wikipedia.org/wiki/Bill_Gates#Bill_ja_Melinda_Gatesin_säätiö

      • eitunnumissään

        Se on kuin pieru Saharaan, jos yksi rikas lahjoittaa omaisuuttaan. Kaikista eniten on apua lukutaidosta maailmassa ja tiedosta


      • Pitkäaikatyötön
        eitunnumissään kirjoitti:

        Se on kuin pieru Saharaan, jos yksi rikas lahjoittaa omaisuuttaan. Kaikista eniten on apua lukutaidosta maailmassa ja tiedosta

        Tuhannen rikkaan lahjoitus lienee sitten vain yksi pikkuinen pierupilvi Saharassa :-D

        Kun Gates-säätiö tukee koulutusta, se tukee juuri lukutaitoa ja tiedon leviämistä, eikö niin?


    • shfghfdhfh

      Jos kaikille maailman ihmisille annettaisiin tänään ämpäri, niin huomenna osalla olisi kaksi ämpäriä ja osalla ei yhtään. Omaisuuden jakaminen ei ratkaise köyhyysongelmaa.

    • AriWigelius

      Ei nämä rahamiehet niin tyhmiä ole, hetken päästä tilanne olisi sama. Kaikki eivät vaan osaa käyttää rahaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe