terveisiä, eli Joensuusta.
Helsingissä on 2keskustan kaupungivaltuutettua kepulla, meillä 12 kepulaista ja kun Helsingissä on 650 000 asukasta, niin meillä76 000, muuta meillä on Savo-Karjaainen ylpeys.
Karjalaisen kulttuurinhan tappoi luterilainenkirkko, niin ja tietysti savolaiset.
Tulivat 1600 kaskenpolttajiksi ja sekoittivat karjalaisen perimän.
Nyt oon jo eläkkellä, mutta töitä olen tehnyt nin Kuopiossa, Oulussa, Helsingissä kuin Joensuussa ja tänne jäin eläkepäiviksi.
Mutta kun uamusella luin tämä uutisen
https://yle.fi/uutiset/3-10484715
niin en yhtään ihmettele Helsingin ja Uudenmaan vetovoimaa ?
Kyllähän jos Turku, Tampere, Lahti ja pari muuta pois jätettään, niin persläppihän nämä muut Suomen kylät on. Ouluun en lähtis ennee mistään rahasta.
Jos ikkee ois vähemmän läksisin Helsinkiin, mutta on nuo monot kulukenna sen verran pitkään, jotta hauvatkoot tänne.
No jos Helsinki on paras, niin toiseksi parhaasta
11
130
Vastaukset
- Kojamo-
Muiden tekemällä töillä elävillä pitää olla oma paikka ja ay-demareilla rahastusmahdollisuus.
- veljesiVeka
Oletko koskaan miettinyt, että snulla on poika paha pinttymä.
Jos me kirjoitettaisiin vaikka pappatunturi männänrenkaan vaihdosta, niin sinulla varmaan ahdistaisi siinä, joku kojamo , riinne tai tarja.
Krjoita joskus jotakin asiaa, jos tiedät mitä takoitan ? - Veroton.raha
veljesiVeka kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt, että snulla on poika paha pinttymä.
Jos me kirjoitettaisiin vaikka pappatunturi männänrenkaan vaihdosta, niin sinulla varmaan ahdistaisi siinä, joku kojamo , riinne tai tarja.
Krjoita joskus jotakin asiaa, jos tiedät mitä takoitan ?Kojamo joka on pörssissä, SAK-verorahojen riistolla rakennettu SDP-eliitin ansaintalogiikkaan kuuluva elin. Riku 27000 € kk palkka. Toiset tulee siinä perässä.
- kotoisastiAMMUU
Veroton.raha kirjoitti:
Kojamo joka on pörssissä, SAK-verorahojen riistolla rakennettu SDP-eliitin ansaintalogiikkaan kuuluva elin. Riku 27000 € kk palkka. Toiset tulee siinä perässä.
No jos verrataan esim. Sipilään, niin oletko miettinyt, että miten miljoonat.
Sinä olet toisaalta hyvin ärsyttävä kaveri, mutta toisaalta todistat sen tosiasian, että maaseudulla asuu kateellista, katkeraa ja osin tyhmää väkeä ja sinä todistat sen hyvin.
- täältäjostain
No terveisiä sinne Rantakylään, vieläkö Puikkari on toiminnassa.Asuin Joensuussa Rantakylässä vajaa kolmevuotta, olin ammattia opiseklemassaTulliportinkatdun varrella.
Olen melkein koko ikänia sunut Helsingissä paitsi vuodesta 1996 Espoon puolella.
Mutta minä luulen, että nuoria ja työväestöä Helsinginseutu ja Uusimaa vetää puoleensa, että täällä on hivenen monipuolisempi tarjonta työn, koulutuksen,vapaa-ajan ja muun suhteen. Palvelutarjontahan alkaa ola huipputasoa. Niin ja tuo ilmapiiri.
Ajoin joskus 1970- luvun alkupuolella erääseen maataloon siellä jossakin Ilomantsi-Tuupovaara seudulla rekalla, niin rakennustarvikkeita ja apulantaa ja se talo oli siellä jossakin metsän keskellä ja perheelle oli varmaankin suuri tapahtuma, että vierasmies apurinsa kanssa tulee isolla autolla ja on kaukaa? Olivat ostaneet paikalliselta osuukaupalta tuotteet,muta ajo tuli meille. Se aika minkä vietimme kuormaa purkaessa ja kahvia juodessa oli hyvin omituinen, oli kuin olisi tullut eri vuosisadalle ja käsitys tuolta ulkopuolelta oli outo.
Nyt elämme vuotta 2018, mutta kun vielä joskus tulee ajettua (pienemmällä vehkeellä) tuonne perähikiän korpeen , niin sieltä tapaa alkuasukaan, joka elää 1950 lukua ajtuksiltaan.
Ja luulen, että osa luulee vieläkin,että Kekkonen on presidentti.
No kun katselee noita verolukuja Uudelmaalta ja Helsingistä , niin se kertokoon kaiken.
Ai niin, jos vallesmanni ei ota iän takia korttia veks, niin saatan tuoda kurman sinun mammallesi, että mamma voi vaikka " känttyä" paistaa.- maantieto
Kepulandian touhu monesti on samanlaista "kekkoslaista" kuten Venäjälläkin on pääosin neuvostoaikaista.
- HyväPaavo
maantieto kirjoitti:
Kepulandian touhu monesti on samanlaista "kekkoslaista" kuten Venäjälläkin on pääosin neuvostoaikaista.
Eikä se tule muuttumaan, kun juntti on toisen kyljessä ja opettavat nuorison seuraamaan isompien esimerkkiä
Ainua pelastus on opiskelu muualla ja tulevaisuus muualla
Maaseudulle jää vain maa ja metsätalouden ympärillä olevat ja pieni palveluhenkilöstö
Kun vanhempi väki kuolee, kuolee kepu mukana ja jää vain pienpuolue
- todellisuus.on
Kas kun kaikki mainittava teollisuus pelialaan lukuun ottamatta on kehäkolmosen ulkopuolella.
Terrafame takoo voittoa. Ääneskoskella laitetaan pystyyn 40 miljoonalla pystyyn koelaitos tuottamaan kankaita. Tästä urkeaa Suomeen mahtibisnes.
Helsingissä jää jäljelle vain ay-demareiden Kojamo, mikä vie tavallisten ihmisten rahat riku aaltojen lompsaa verovapaasti. Muuten papereita voi käännellä missä vain.Arvaahan kenen rahoilla se 40 miljoonan laitos pystytetään, ja tuotantoa maksellaan. Veronmaksajat eivät rahojaan takaisin saa, ja näköjää rahallista lisäpanostusta ja omistuksen pienenemistä näkyy tapahtuvan :) Ei siis veronmaksajien suhteen kovinkaan positiivista, ja kun huomioidaan lisäpaskat joita tulee uudesta tuotannosta, veronmaksajien kustannukset ja riskit kasvavat huomattavasti.
- kepuloisenpoika
Tässähä se on näitten ayitten yksi pelimies, laillinen rosvo
kyllä tämmöset on sitte röyhkeitä
https://seura.fi/asiat/seuran-selvitys-juha-sipilasta-tuli-miljonaari-valtion-tuella-ja-harskeilla-tutunkaupoilla/ - Kärkihankkeita
"Terrafame takoo voittoa".
Verovaroilla.
"Ääneskoskella laitetaan pystyyn 40 miljoonalla pystyyn koelaitos tuottamaan kankaita".
Ei kai tuokin ole Vehviläisen (kesk) junailema "bisnes"? Vehviläinen kykeni tuhlaamaan 40 miljoonaa kelvottomaan ja purettavaan junarataan, joten toiset 40 miljoonaa voidaan vailla huolta tuhlata "tuottaviin" kankaisiin. Toki ilman vastuuta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422631Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse802014Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161108Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934