kastaminen jakaa väkeä

kdfhjgo5895

Mitä olette valmiit tekemään tämän uskon riitanne eteen.

44

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraontie

      Edelleenkin vain jatkamme Raamatun opettaman mallin noudattamista!

      ihan sama tyyli kuin liikennemerkkienkin kohdalla, noudatamme niitä.

      "joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu."

      onhan tuo kauhean vaikeaa, eli ei ihme ettei kirkko luttereineen sitä millään jaksa noudattaa, mutta siitä huolimatta me lukutaitoiset teemme niin kuin Raamattu opettaa,.

      • tieonsuora

        Luterilainen kirkko kyllä opettaa tuota "joka uskoo ja kastetaan pelastuu" mutta uudestikastajille tuo opetus tuntuu olevan vieras.


      • tieonsuora kirjoitti:

        Luterilainen kirkko kyllä opettaa tuota "joka uskoo ja kastetaan pelastuu" mutta uudestikastajille tuo opetus tuntuu olevan vieras.

        Sylilapsella ei voi olla mitään tietoa teidän taikauskostanne, joten on rikos 7hmisyyttä vastaan kastaa taikamenoin alaikäisiä.

        Pistäkää kasteen raja 18 vuoden ikään, tai mieluummin vielä ylemmäs, jäykän viinan ostoikään, niin asia on siltäosin kunnossa.

        Edelleen kehottaisin lopettamaan tuon jumalpupun syöttämisen alaikäisille, koska heillä ei ole keinoja erottaa aikuisten puheesta tosiasioita ja satuja.


      • iharauhassa
        he-ma kirjoitti:

        Sylilapsella ei voi olla mitään tietoa teidän taikauskostanne, joten on rikos 7hmisyyttä vastaan kastaa taikamenoin alaikäisiä.

        Pistäkää kasteen raja 18 vuoden ikään, tai mieluummin vielä ylemmäs, jäykän viinan ostoikään, niin asia on siltäosin kunnossa.

        Edelleen kehottaisin lopettamaan tuon jumalpupun syöttämisen alaikäisille, koska heillä ei ole keinoja erottaa aikuisten puheesta tosiasioita ja satuja.

        Kehoita rauhassa!


      • iharauhassa kirjoitti:

        Kehoita rauhassa!

        Kehoitin jo.

        Näillä ohjeilla säästätte itsenne oikeutetulta halveksunnalta, kun lapset kasvavat ulos taikamaailmastanne.


      • ihanrauhassa
        he-ma kirjoitti:

        Kehoitin jo.

        Näillä ohjeilla säästätte itsenne oikeutetulta halveksunnalta, kun lapset kasvavat ulos taikamaailmastanne.

        Emme kaipaa ohjeitasi, kiitos vaan.


      • ihanrauhassa kirjoitti:

        Emme kaipaa ohjeitasi, kiitos vaan.

        Älä puhu muiden puolesta, kaikkihan eivät ole taikamaailmassa eläviä idiootteja.

        Sinua eivät ohjeeni siis kiinnosta, tämä tuli selväksi. Voithan aina yrittää polvirukousta, jospa se epäjumalasi minut hiljentäisi?


      • ihanrauhassa
        he-ma kirjoitti:

        Älä puhu muiden puolesta, kaikkihan eivät ole taikamaailmassa eläviä idiootteja.

        Sinua eivät ohjeeni siis kiinnosta, tämä tuli selväksi. Voithan aina yrittää polvirukousta, jospa se epäjumalasi minut hiljentäisi?

        Punut nyt uskovien luterilaisten puolesta, jotka eivät kaipaa ateisti-idiootin neuvoja siitä kuinka toimia.


      • eedit
        ihanrauhassa kirjoitti:

        Punut nyt uskovien luterilaisten puolesta, jotka eivät kaipaa ateisti-idiootin neuvoja siitä kuinka toimia.

        Varmaan kaikki kristityt allekirjoittaa sen, ettei ateistien neuvot paina minkään vertaa.


      • eedit kirjoitti:

        Varmaan kaikki kristityt allekirjoittaa sen, ettei ateistien neuvot paina minkään vertaa.

        No nyt oikein joukolla kaikki kristinuskon kolmiomaiseen epäjumalaan ja lutheriin uskovat polvirukouksella osoittamaan kuinka helposti rienaaja saadaan hiljennettyä!

        Itseasiassa annan pikkuisen aikaa tuolle epäjumalalle toimia, koska sehän tietää jo ennalta pyyntönne ja varmaan estää minua painamasta tt.... no nyt sattuu takapuoleen jo... lieneekö paskahalvaus tulossa... ehei, se olikin vain rikintuoksuinen pyhä henki, jonka päästin ulos kannikkaa nostamalla.

        No niin, on aika lähettää tämä ja osoittaa epäjumalanne kyvyttömyys taas kerran.


      • mitäihmettä
        he-ma kirjoitti:

        No nyt oikein joukolla kaikki kristinuskon kolmiomaiseen epäjumalaan ja lutheriin uskovat polvirukouksella osoittamaan kuinka helposti rienaaja saadaan hiljennettyä!

        Itseasiassa annan pikkuisen aikaa tuolle epäjumalalle toimia, koska sehän tietää jo ennalta pyyntönne ja varmaan estää minua painamasta tt.... no nyt sattuu takapuoleen jo... lieneekö paskahalvaus tulossa... ehei, se olikin vain rikintuoksuinen pyhä henki, jonka päästin ulos kannikkaa nostamalla.

        No niin, on aika lähettää tämä ja osoittaa epäjumalanne kyvyttömyys taas kerran.

        Puhutpa sekavia.


      • mitäihmettä kirjoitti:

        Puhutpa sekavia.

        Eikä vieläkään tuo epäjumala onnistunut minua hiljentämään!

        Miten niin sekavia? Enkö muka antanut kirjoittaessani aikaa luterilaisten epäjumalversiolle kohottaa olemattoman pikkurillinsä antaakseen minulle paskahalvauksen, sydärin, aivoveritulpan tai muun poistumissyyn?


      • voimahotonta
        he-ma kirjoitti:

        Eikä vieläkään tuo epäjumala onnistunut minua hiljentämään!

        Miten niin sekavia? Enkö muka antanut kirjoittaessani aikaa luterilaisten epäjumalversiolle kohottaa olemattoman pikkurillinsä antaakseen minulle paskahalvauksen, sydärin, aivoveritulpan tai muun poistumissyyn?

        Älä huolehti, kaikki Jumalankieltäjät saavat tuomionsa aikanaan. Nyt on sinun aikasi ilkkua. Voit jäädä tänne ilkkumaan yksiksesi.

        Ole hyvä!


      • voimahotonta kirjoitti:

        Älä huolehti, kaikki Jumalankieltäjät saavat tuomionsa aikanaan. Nyt on sinun aikasi ilkkua. Voit jäädä tänne ilkkumaan yksiksesi.

        Ole hyvä!

        Arvaa jännittääkö?

        Saat yrittää udelleen jos epäjumalasi ei johdta oikeaa vastausta antamaan ensimmäisellä kerralla.


      • Jeesussanoo

        "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

        Jeesus sanoo:"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; j a minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Profeetoissa on kirjoitettuna; Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."


      • jessunder
        he-ma kirjoitti:

        Sylilapsella ei voi olla mitään tietoa teidän taikauskostanne, joten on rikos 7hmisyyttä vastaan kastaa taikamenoin alaikäisiä.

        Pistäkää kasteen raja 18 vuoden ikään, tai mieluummin vielä ylemmäs, jäykän viinan ostoikään, niin asia on siltäosin kunnossa.

        Edelleen kehottaisin lopettamaan tuon jumalpupun syöttämisen alaikäisille, koska heillä ei ole keinoja erottaa aikuisten puheesta tosiasioita ja satuja.

        Raamatulliset ja historialliset perusteet osoittavat että kristilliselle kasteelle ei ole ehtoja kastettavan iän, uskon tai kasteveden määrän perusteella.
        https://elamanvesi.blogspot.com/2015/08/miksi-tarvitaan-kaste.html


      • jessunder kirjoitti:

        Raamatulliset ja historialliset perusteet osoittavat että kristilliselle kasteelle ei ole ehtoja kastettavan iän, uskon tai kasteveden määrän perusteella.
        https://elamanvesi.blogspot.com/2015/08/miksi-tarvitaan-kaste.html

        Raamattu on satukirja, jolla ei voi perustella mitään.

        Historiallisesti lapset opetetaan uimaan alakouluiässä.

        Taikamenoja ei tarvita.


    • Miinäkö

      he-ma puhut koko ajan epäjumalista. Saanko kysyä kuka on sinun jumalasi?

      • taivaaniskä

        Jumala lasten holhooja kuten isikin, mutta te olette aikuisia.


    • Kokeilkaa
      • kokeilin

        Raamatun kun kastaa niin sivut repeää.


    • Seurailen

      Nyt on aika erota kirkosta.
      Tästä se tapahtuu helpolla:
      http://www.eroakirkosta.fi

      Ja tästä voit seurata erolukuja päivittäin:
      http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/tanaaneronnut.html

      • erotkaakirkosta

      • enpäeroakaan
        erotkaakirkosta kirjoitti:

        Kirkkoon liittyvä joutuu maksamaan rahaa, joka vuosi.
        Ei kai nyt kukaan niin tyhmä ole.

        Aika moni maksaa mielellään siitä, niin minäkin.


      • kylläkannattaa
        enpäeroakaan kirjoitti:

        Aika moni maksaa mielellään siitä, niin minäkin.

        Onnittelen, saat mailman kalleimman hautapaikan ja siinä se sitten olikin se anti.

        eli parikymmentätuhatta euroa se kaksmerinen ojanpala, on siinä onnea kerrakseen.


      • niinkannattaa
        kylläkannattaa kirjoitti:

        Onnittelen, saat mailman kalleimman hautapaikan ja siinä se sitten olikin se anti.

        eli parikymmentätuhatta euroa se kaksmerinen ojanpala, on siinä onnea kerrakseen.

        Ei kyllä minä saan paljon enemmän kun ottaa huomion miten aktiivisesti seurakunnan palveluja käytän


      • Gammamuri
        niinkannattaa kirjoitti:

        Ei kyllä minä saan paljon enemmän kun ottaa huomion miten aktiivisesti seurakunnan palveluja käytän

        Joo Sanan ruokaa kun saa niin sitä ei rahassa mitata. Uudestikastajia vaan tuntuu ärsyttävän kun me kuulutaan kirkkoon mutta se on heidän ongelmansa. Heidän onnensa tuntuu olevan hautakivessä.


      • nollamiinusnolla
        Gammamuri kirjoitti:

        Joo Sanan ruokaa kun saa niin sitä ei rahassa mitata. Uudestikastajia vaan tuntuu ärsyttävän kun me kuulutaan kirkkoon mutta se on heidän ongelmansa. Heidän onnensa tuntuu olevan hautakivessä.

        hautakivessä... missä niin puhutaan kerro?!

        vai sanan ruokaa kirkossa kuules siellä ei ole sanan ruokaa edes pienellä kirjaimella ollut koskaan, joitain poikkeuksia on, mutta ne yleensä savustetaan ulos pienellä intervallilla.


      • nouskaaaammmmeeee
        niinkannattaa kirjoitti:

        Ei kyllä minä saan paljon enemmän kun ottaa huomion miten aktiivisesti seurakunnan palveluja käytän

        Mitä ne ovat ne seurakunnan pelvelut !=?

        en keksi mitään sellaisia.


      • niinkannattaa
        nouskaaaammmmeeee kirjoitti:

        Mitä ne ovat ne seurakunnan pelvelut !=?

        en keksi mitään sellaisia.

        Niin tuntuu olevan, veli-Gammamuri!

        Kyllä Sanan ruokaa saa ja seurakuntayhteyden. Seurakunnan palveluja ovat esim. pyhäkoulut, rippikoulut, Raamattuopetukset, sururyhmät jne jne.

        Siinä jää ukastajat toiseksi, heh!


    • Kiusausonsuuri

      Monelle asia on koitunut kiusaukseksi niin paljon, että syntymälahjatkin pyritään saastuttamaan. Monet on kusteltu maailmallisiin yhteiskuntiin ja harva enää erottaa kumpi herroista on kuollut itsekullekin.

    • Kasteelle

      Apostolien tekojen 2:41 ratkaisee asian.
      Ei siihen muuta tarvita.

    • yksilaumasta

      Vastauksena aloitukseen.

      Olen pystymetsästä 23:aana uskoon tullut ja lapsena tavan vuoksi kastettu.
      Olen ollut toistakymmentä vuotta helluntaisrk:ssa ja silti pysynyt koko ajan lut.kirkon jäsenenä. Olen käynyt myös kasteella uskoon tuloni jälkeen, koska koin tämän oikeaksi kohdallani.
      Viime aikoina tullut käytyä harvemmin srk:ssa ja sen minkä käynyt niin one wayssa, joka muuten ei tee kasteasiasta ongelmaa vaan hyväksyy molemmat, kuten minäkin.

      Kuulu siis sekä ev.lut sekä hell.srk:taan mutta käyn one wayssa, joka mielestäni mielestäni viisaasti, pitäen kasteen oman tunnon asiana.

      Olisi viimeinkin aika itse kunkin mennä itseensä kasteasian suhteen. En tarkoita, että pitäisi hyväksyä toisen varmaksi kokema ja hylätä omansa, vaan olkoon kukin varma omastansa ja kunnioittakoon toisen "kasteuskoa".

      • heltenkelt

        Jumalan tahto kohdallasi on että et välitä jos joku kasteesta mitään kertoo. Ei ole aihetta asialla itseänsä vaivata ja vielä vähemmän aihetta toimnpiteisiin.


    • Tule.Jumalan.tielle

      Sellainen kahtia jakaantuminen ei ole raamatullista. Lähdet joko Raamatun opettamalle tielle ja eroat kirkoista, etkä ole sellaisissa yhteyksissä, joissa hyväksytään lapsikaste, tai muussa tapauksessa olet pois Jumalan tahdosta.

    • Yhtä.olevia
      • DeadManWalks

        Vaikken itse ole helluntailainen, niin tällä palstalla on parempi linkittää MYÖS helluntailaisten omaa opetusta. Joten virallisempaa opetusta kasteesta helluntailiikkeen omilta verkkosivuilta:

        https://www.suomenhelluntaikirkko.fi/tunnustus_ja_opetus_2/uskon_paakohdat/kaste

        Tuo edellisen kirjoittajan linkki Weijo Lindroosin seurakunnan verkkosivuille. Olisi tavattoman rehellistä, jos linkittäjä kertoisi, mitä seurakuntaa edustaa. Lindroosilaisuuden kristillisyys on kyseenalainen, sillä se mitä Weijo Lindroos opettaa Jumalasta, niin sen kristillisyys on epäselvä.

        Jos lindroosilaiset uskovat Kolmiyhteiseen Jumalaan, niin asia on selvä - he ovat kristittyjä. Mutta mikäli he kieltävät sen, silloin he eivät ole kristittyjä. Jumala kolmiykseys on nimittäin epäselvä lindroosilaisen liikkeen opetuksissa.


      • DeadManWalks
        DeadManWalks kirjoitti:

        Vaikken itse ole helluntailainen, niin tällä palstalla on parempi linkittää MYÖS helluntailaisten omaa opetusta. Joten virallisempaa opetusta kasteesta helluntailiikkeen omilta verkkosivuilta:

        https://www.suomenhelluntaikirkko.fi/tunnustus_ja_opetus_2/uskon_paakohdat/kaste

        Tuo edellisen kirjoittajan linkki Weijo Lindroosin seurakunnan verkkosivuille. Olisi tavattoman rehellistä, jos linkittäjä kertoisi, mitä seurakuntaa edustaa. Lindroosilaisuuden kristillisyys on kyseenalainen, sillä se mitä Weijo Lindroos opettaa Jumalasta, niin sen kristillisyys on epäselvä.

        Jos lindroosilaiset uskovat Kolmiyhteiseen Jumalaan, niin asia on selvä - he ovat kristittyjä. Mutta mikäli he kieltävät sen, silloin he eivät ole kristittyjä. Jumala kolmiykseys on nimittäin epäselvä lindroosilaisen liikkeen opetuksissa.

        Oma mokani. Sotkin palstat...

        Edellisessä linkissäni on helluntaikirkon opetusta kasteesta. Tässä lisäksi luterilaista opetusta kasteesta Evankeliumiyhdistyksen sivuilta. Vaikka se on peräisin herätysliikkeen sivuilta, niin luterilaisena liikkeenä se ei poikkea kirkon opetuksesta yhtään.

        https://mediakirjasto.sley.fi/mediakirjasto/2612/mita-raamattu-opettaa-kasteesta


    • Näin.näreet

      Linkissä olikin hyvä vastaus. Tänks.

    • Jeesus.on.1..n.Pelastaja
      • DeadManWalks

        Tuo kirjoitus, jonka Weijo Lindroos on kirjoittanut, juuri on epäselvä. Se ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen. Weijo sekä kuvaa Jeesusta Jumalana että kieltää samalla kolminaisuuden... Tosiaan sekava. Lisäksi kolminaisuuden nimeen kastaminen on selitetty titteleihin kastamiseksi, joka kuulostaa oudolta, väkisin väänneltyltä.

        Opetus Jumalasta on Jeesuksen seurakunnassa ikivanha, jo Raamatun aikainen. Siitä kertovat vanhimmat kristilliset Raamatun ulkopuoliset tekstit. Lindroosin tekstissä voi olla vaarana, että vanhoja harhaoppeja saatetaan lämmitellä uudelleen.

        Raamatussa Jeesus tunnustetaan Jumalaksi, toisekseen Jeesus kutsuu itseään Jumalaksi, lisäksi Isä tunnustaa hänet Jumalaksi.

        Eli montako Jumalaa kristityillä on?


    • Totuus.on.näin

      Ei riitaa kasteesta ole vielä koskaan tullut raamatullista kastetta kannattavien puolelta. Riitaisuus tulee niistä eksytetyistä, jotka eivät lähde kasteelle uskoon tulonsa jälkeen.

      • totussontämä

        Riita tulee nimenomaan niiden puolelta jotka painostavat kerran kastettuja kasteelle. Riitaisuuden henki on näissä eksytetyissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe