Leipä on pahasta

TerveysValistus

Niissä on hiilareitä, ne ovat epäterveellisiä ja lihottavat. Tukkivat suonet ja vievät hautaan.

29

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on pahempi uhka, se johtaa aina kuolemaan ja siten maailmanloppuun kerran elossa olleen kannalta.

• Kuoleman-leipä

Suomalainen leipä on jokseenkin ala-arvoista. Leipomoissa vilisee rottia ja hiiriä ja myös viljasiiloissa elää muhkeita jyrsijäpopulaatioita. Kun syöt leipää, syöt varmuudella myös jysijöiden paskaa.

Ystäväni on leipomossa töissä ja on paljastanut, mitä leipiin laitetaan viljan ja siementen ohella.
      Jauhojen maunparannus aine on yksi epämääräisistä aineista, joita leipiin laitetaan. Se aine on aivan vaaleaa rasvaa, aivan kuin ihraa. Kukaan ei suostu kertomaan, mitä se talilta ja ihralta näyttävä mössö todellisuudessa sisältää, mutta leipomot tunkevat sitä kaikkiin leivonnaisiinsa, jota jauhon maku saadaan peitettyä ja leipä edes maistuisi joltain.

Leivässä on myös hiivaa, joka on elimistölle myrkkyä. Monilla on hiivasyndrooma ja selittämättömiä vatsavaivoja.
      Leivän päälle laitetaan juustoa ja monilla vatsa olisi löysällä ilman juustoa leivän kanssa. Juusto kovettaa vatsan ja ulosteen. Runsas juuston käyttö aiheuttaa paksusuolen löystymistä, peräpukamia sekä ummetusta.

Miksi ihmiset syövät leipää, kun kerran tiedetään sen olevan ihmisen terveydelle vaaraksi?
      Siksi, koska lihakarja ja lypsykarja ei jaksa kaikkea viljaa syödä, mikä tuotetaan. Eläinten rehuksi menee 1/3 viljasta ja loppu menee elintarviketeollisuuden ja liikenteen käyttöön.

Lopettakaa leivän puputtaminen. Leipä on ennenaikaisten kuolemien riski.

• Elintarvike_inssi

No sinä nyt näytät uskovan kaikenlaisiin huuhaa sivustoihin. Miksi levität valheita?!!

- jokaisella leipomolla on haittaeläintorjuntaohjelma, jonka noudatetaan ja sitä valvotaan elintarviketarkastajien taholta. Kuuluu kuule ihan omavalvontasuunnitelman piiriin. Olen itse ollut leipomossa töissä ja ikävin, mitä me leipiin päästimme oli jauhomadot. Nehän ovat nykyään trendiruokaa kun kaiken maailman ötököitä ja itikoita proteiiniruokana muutenkin syödään.

- ei ole olemassa jauhojen maunparannusainetta. Jauhoihin laitetaan toki hapettumisenestoainetta mutta se on puhdasta C-vitamiinia eli askorbiinihappoa. Ystäväsi puhuu paskaa. Tuo vaalea rasva on teollista margariinia, joka tehdään kasviöljyistä kuten auringonkukkaöljy, shea- ja palmuöljy. Niihin lisätään auringonkukalesitiiniä, rasvahappojen mono- ja diglyseridejä tai rasvahappojen polysteroliestereitä. Lisäksi mukana on hyytelöimisaineita, kuten ksantaanikumi. Ja hapettumisenestoainetta, kuten tokoferoliuutetta tai skorbiinihapon rasvahappoestereitä. Kaikki täysin luonnollisia raaka-aineita. Jos ystäväsi ei ymmärrä leipomosta muuta kuin että rasva on valkoista, niin ei paranisi moista tietoa edes levitellä. Joten nyt sitten tiedät mitä se valkoinen rasva sitten sisältää. Ja voin kertoa, että leivän maku ei siitä rasvasta parane mihinkään, ehkä päin vastoin!

- leivän hiina ei ole vaarallista. Ehkä kannattaisi tarkastaa faktat ennen kuin levittelee valheita. Leivän hiiva on Sacharomyces Sereviciae-hiivakantaa. Suoliston hiiva on Candidas Albicans-kantaa. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Leivontahiiva ei aiheuta suolistoon eikä muuallekaan elimistöön hiivasairauksia. Sitäpaitsi leivän hiiva kuolee paistossa, joten se ei pysty kasvamaan enää ihmisen elimistössä. Mutta leivontahiivasta on kyllä hyötyä. Osa sen B-vitamiineista voi selvitä hengissä paistosta. Lisäksi hiiva lisää leivän hivenaine- ja proteiinipitoisuutta.

- juustolla ei ole mitään tekemistä leivän kanssa. Ne, ketkä valitsevat juuston käytön, vastaavat itse omista vaivoistaan. Jos juusto aiheuttaa sinulle oireita, niin älä ihmeessä syö sitä.

- todista, että vilja on ihmisen terveydelle vaaraksi! Et pysty. Et ainakaan tieteellisesti. Epäterveellistä se voi kyllä olla, jos ei noudateta kohtuuden sääntöä mutta niin on kaikki muukin epäterveellistä jos sitä liikaa saa. Vesi ja ilmakin! Kannattaa syödä kokojyvävillatuotteita, niin mikään vilja ei ole epäterveellistä.

- sinulla on nyt kyllä vellit ja puurot sekaisin! Ei ihmisille tuotettua kallista viljaa anneta eläimille. Ennemmin sitä poltetaan energiantuotannossa, josta siitä saa paremman hinnan. Eläinten rehua ei edes saa käyttää elintarvikkeina. Eläinten rehu sisältää paljon enemmän homemyrkkyjä kuin ihmisten käyttöön menevä vilja. Lisäksi sen proteiinin laatu ei vastaa elintavikkeiden tiukkoja laatuvaatimuksia.

Ehkä kannattaisi tarkastaa faktat ennen kuin aukoo suurta suutaan!

• Hiilihydraatti on ihmiselle oikeata ja hyvää energiaa. Ihmisen elimistö muuttaa hiilihydraatin rasvaksi eli energiaksi. Hevosella heinät muuttuvat samalla tavalla energiaksi ja jaksavat heinillä ja porkkanoilla tehdä raskaimmat metsätyöt.

Ei suinkaan kuolleen eläimen ihra ole ihmiselle oikeata energiaa.

On varmaankin toisinaan totta, että päivittäin markettien paistamoissa saatetaan leipiin lisätä jotakin maun parantajaa.

Olen itse joitakin aikoja sitten lopettanut irtoleipien ostamisen, koska havaitsin että kun olen itse leiponut paljon ruisleipää itselleni, on tuore vastapaistettu ruisleipä jotakin muuta kuin mitä pitäisi olla.

En usko että hiiren paskat ovat sen sijaan ongelma. Kaikissa myllyissä elää jauhokoisa perhonen.
      Se on koiperhosen tapainen ja näköinenkin paljon. jauhokoisoa torjutaan myllyissä jatkuvasti, mutta aina niitä on suomalaisissa myllyissä. Myllyistä jauhokoisa leviää ihmisten koteihin.
      Jauhot kannattaa säilä hyvin, ja tarkkailla jauhon pintaa. Varsinkin vehnäjauho on sellainen herkkä jauhokoisan lisääntyä. Ruokakomerossa kannattaa pitää kanellisissa astioissa kaikki jauhon tyyppinen, jos hiukankin pidempään niitä kaapissa pitää. Kuivahedelmät kannellisiin rasioihin.
      Itselleni on kaikki kannen suojassa ja viileäkaapissa ko. tuotteet.
      Olen omasta kodiostani hävittänyt pois kaikki mahdollisuudet että mikään kodin tyypillinen perhonen ei pääse pesimään, eli ei löydä itselleen pesäpaikkaa -syötävää. Olen tällä tavalla ennalta ehkäissyt niiden minuun kotiini saapumisen. Huonepölyä syömällä ne pääsevät kasvamaan hetken. Villavaatteet ja turkikset myös kannellisiin säilytyslaatikoihin ja pukupusseihin turkikset. Siivoamista ja tuuletusta, -kaikki sellaiset paikat puhtaaksi missä otukset voisivat viihtyä. Puuvilla kelpaa myös ruoaksi, jos puuvilla on likaista. Kun jauhokoisan ja muiden vastaavien elinmahdollisuudet pesiä on poistettu, niin mahdollisista olevaisista ei ole ylivoimaisen vaikeata päästä eroon. Ne eivät kestä spraytä, jotka ovat tuholaisten torjuntaan tarkoitettuja. Spray tappaa akvaariokalatkin, mutta tepsivät vain vaihtolämpöisiin otuksiin, eli nisäkkäisiin -ihmiseen ne eivät ole myrkyllisiä ohjeen mukaan käytettyinä. Ihmisen lämpätila on aina sama vakio eli ihminen ja nisäkkäät muutkin ovat tasalämpöisiä.

• Sellaiset tuholaiset jotka leviävät talojen rakenteissa täytyy tietysti hoidella taloyhtiön toimesta.
        Vanhoissa kerrostaloissa rakenteissa on usein joitakin ylimääräisiä tiettyjä olevaisia.

Perhoset ovat huoneistokohtaisia, -kuten jauhokoisa, yms.

• jarinhotelli3 kirjoitti:

Sellaiset tuholaiset jotka leviävät talojen rakenteissa täytyy tietysti hoidella taloyhtiön toimesta.
        Vanhoissa kerrostaloissa rakenteissa on usein joitakin ylimääräisiä tiettyjä olevaisia.

Perhoset ovat huoneistokohtaisia, -kuten jauhokoisa, yms.

Suomalaiset kodit ovat saaneet kodin tuholaisista vieraita nykyaikana. En ole itse edes kuullut koskaan missään olevan ja nähnyt sellaisia. Mutta nk. mainitsin joka suomalaisessa myllyssä elää jauhokoisa perhonen ja joka myllyssä sitä torjutaan. Jauhon ostamista ei tarvitse pelätä, mutta pitkää varastointia kannattaa pelätä. Kuivahedelmien mukana leviää omia samankaltaisia lajikkeita, mausteissakin. Kaikki kannellisiin rasioihin on hyvä tapa välttää.
        Lapsilla on päätäit olleet vuosikaudet päiväkotien ja koulujen tartuntoina.
        Lintujen pesissä ja oravan pesissä asuu monet lajikkeet. Syyhypunkki ainakin.
        Syyhypunkki pitää hoitaa heti apteekista saatavalla reseptivapaalla lääkevoiteella. Kutina on ihmiselle niin helvetillinen ettei syyhypunkin hoito yleensä viivästy.
        Kodin tuholaisiin saa myrkyttäjän tilatuksi. Kun ensin eliminoi ylimääräisten otuksien mahdollisuudet pesiä, niin kaupan hyönteis-sprayt oikein käytettynä riittää ohjeen mukaan käytettynä. Spayauksia täytyy tehdä muutama kerta ja ruiskuttaa kaikki kolot ja raotkin.
        Kylpyhuoneen viemärin suuaukko sieltä ritilän alta minne laskee suihku- ja pesukonelaskuvedet pitää pitää puhtaana. Kaikki vastaavat kosteat paikat, ja kodinkoneet takaa ja alta. Kodin viileälaitteet kannattaa vetää ulos ja imuroida pölystä. Valtaosa kodin tulipaloista syttyy kun ko. paikassa oleva pöly saa laitteen kipinän ja syttyy palamaan.
        Vaatteita ei likaisia varastoida. Puuvillaa puhtaana ei kukaan syö, mutta likaisena kelpaa hyönteisille.

Vuodevaatteet olen itse vaihtanut kaikki keinokuituisiksi. Rakastin untuvaa, mutta pesussa untuvatäkki on vain rajoitetun ajan kestävä. Keinokuitu vuodevaatteet ovat ihan hyviä, eikä eläimet kärsi niiden vuoksi. Joustinpatjoihin ei käytetä tavallisesti enää eläinmateriaaleja, joissa sitten ylimääräisiä yöpyjiä eläisi. Vuodevaatteet kannattaa tuulettaa -itse tuuletan joka päivä parvekkeella vuodevaatteeni ettei pölypunkki iske kinttuun yöllä.

Vaatteita en koskaan varastoi likaisina. Vuodevaatteita pesen vähintään kerran viikossa, joskus 3-4 päivän välein vaihdan. Pussilakana voi olla 2-3 viikkoa-.
        Sukkapyykkiä pesen itse aina niin että en koskaan kanta vuorokautta käytä samoja sukkia. Toisinaan käytän vuorokauden aikana kahdet sukkaparit, eli vain puoli vuorokautta samoja sukkia.

Netissä on kodin hyönteisvieraita esitelty ohjeineen miten kodeissa ne torjutaan ja miten sellaiset voi ennalta ehkäistä- Puhtaus- joka paikan puhtaus on tärkeä.
        Ruokakaapit puhtaaksi, ja vaatteet tuulettaa pestä ja -kaikki suojata miten kerroin.

• jarinhotelli3 kirjoitti:

Suomalaiset kodit ovat saaneet kodin tuholaisista vieraita nykyaikana. En ole itse edes kuullut koskaan missään olevan ja nähnyt sellaisia. Mutta nk. mainitsin joka suomalaisessa myllyssä elää jauhokoisa perhonen ja joka myllyssä sitä torjutaan. Jauhon ostamista ei tarvitse pelätä, mutta pitkää varastointia kannattaa pelätä. Kuivahedelmien mukana leviää omia samankaltaisia lajikkeita, mausteissakin. Kaikki kannellisiin rasioihin on hyvä tapa välttää.
        Lapsilla on päätäit olleet vuosikaudet päiväkotien ja koulujen tartuntoina.
        Lintujen pesissä ja oravan pesissä asuu monet lajikkeet. Syyhypunkki ainakin.
        Syyhypunkki pitää hoitaa heti apteekista saatavalla reseptivapaalla lääkevoiteella. Kutina on ihmiselle niin helvetillinen ettei syyhypunkin hoito yleensä viivästy.
        Kodin tuholaisiin saa myrkyttäjän tilatuksi. Kun ensin eliminoi ylimääräisten otuksien mahdollisuudet pesiä, niin kaupan hyönteis-sprayt oikein käytettynä riittää ohjeen mukaan käytettynä. Spayauksia täytyy tehdä muutama kerta ja ruiskuttaa kaikki kolot ja raotkin.
        Kylpyhuoneen viemärin suuaukko sieltä ritilän alta minne laskee suihku- ja pesukonelaskuvedet pitää pitää puhtaana. Kaikki vastaavat kosteat paikat, ja kodinkoneet takaa ja alta. Kodin viileälaitteet kannattaa vetää ulos ja imuroida pölystä. Valtaosa kodin tulipaloista syttyy kun ko. paikassa oleva pöly saa laitteen kipinän ja syttyy palamaan.
        Vaatteita ei likaisia varastoida. Puuvillaa puhtaana ei kukaan syö, mutta likaisena kelpaa hyönteisille.

Vuodevaatteet olen itse vaihtanut kaikki keinokuituisiksi. Rakastin untuvaa, mutta pesussa untuvatäkki on vain rajoitetun ajan kestävä. Keinokuitu vuodevaatteet ovat ihan hyviä, eikä eläimet kärsi niiden vuoksi. Joustinpatjoihin ei käytetä tavallisesti enää eläinmateriaaleja, joissa sitten ylimääräisiä yöpyjiä eläisi. Vuodevaatteet kannattaa tuulettaa -itse tuuletan joka päivä parvekkeella vuodevaatteeni ettei pölypunkki iske kinttuun yöllä.

Vaatteita en koskaan varastoi likaisina. Vuodevaatteita pesen vähintään kerran viikossa, joskus 3-4 päivän välein vaihdan. Pussilakana voi olla 2-3 viikkoa-.
        Sukkapyykkiä pesen itse aina niin että en koskaan kanta vuorokautta käytä samoja sukkia. Toisinaan käytän vuorokauden aikana kahdet sukkaparit, eli vain puoli vuorokautta samoja sukkia.

Netissä on kodin hyönteisvieraita esitelty ohjeineen miten kodeissa ne torjutaan ja miten sellaiset voi ennalta ehkäistä- Puhtaus- joka paikan puhtaus on tärkeä.
        Ruokakaapit puhtaaksi, ja vaatteet tuulettaa pestä ja -kaikki suojata miten kerroin.

Pattereiden takaa ja jalkalistojen raot- Varsinkin vuoteen ympäristö on tärkeä puhtaana pidettävä. Ihmisen ihon pölyissä on lisääntymisen mahdollisuudet aina hyönteisille, jos vuoteen ympäristö on pitkään kunnolla siivoamatta ja pesemättä.

• LääkäriLettu
        jarinhotelli3 kirjoitti:

Pattereiden takaa ja jalkalistojen raot- Varsinkin vuoteen ympäristö on tärkeä puhtaana pidettävä. Ihmisen ihon pölyissä on lisääntymisen mahdollisuudet aina hyönteisille, jos vuoteen ympäristö on pitkään kunnolla siivoamatta ja pesemättä.

Herra Laurila näyttää olevan käytännön asioissa laaja-alainen asiantuntija.

• "Ihmisen elimistö muuttaa hiilihydraatin rasvaksi eli energiaksi."

No tuo on sitten niin puhdasta jaskaa kuin olla vaan voi. Tuossa lauseessa ei ole mitään totuudenmukaista. Palaapa Jari maan pinnalle ja lakkaa sekoilemasta.

• Elintarvike_inssi
        Exap kirjoitti:

"Ihmisen elimistö muuttaa hiilihydraatin rasvaksi eli energiaksi."

No tuo on sitten niin puhdasta jaskaa kuin olla vaan voi. Tuossa lauseessa ei ole mitään totuudenmukaista. Palaapa Jari maan pinnalle ja lakkaa sekoilemasta.

Mistäs se Exap sitten saa ravitsemustietoutensa? Rasva ei toki ole sinällään energiaa mutta käyttämättömät hiilihydraatit muuttuvat maksassa rasvaksi. Muistuuko mieleen lukion terveysopin tuntien maininnat glygolyysista ja glukagonista?

• Elintarvike_inssi kirjoitti:

Mistäs se Exap sitten saa ravitsemustietoutensa? Rasva ei toki ole sinällään energiaa mutta käyttämättömät hiilihydraatit muuttuvat maksassa rasvaksi. Muistuuko mieleen lukion terveysopin tuntien maininnat glygolyysista ja glukagonista?

Kuten itsekin totesit, rasva ei ole energiaa.

KAIKKI hiilihydraatit eivät muutu rasvaksi. Vain ne käyttämättömät voivat muuttua, eli tilanteesta riippuen, jotakin 0.000000000%:sta ylöspäin... eikä suinkaan kaikki.

Joten puhdasta jaskaa oli se Jarin kommentti, kuten jo sanoin.

• LääkäriLettu kirjoitti:

Minulla on melkoinen kotitalous valmius. Ei ole olemassa mitään mitä minä en taitaisi ja osaisi keittiössä suorittaa.
        Kotitaloustekniset asiat ovat hallussa.
        Olen koko elämäni hoitanut oman huushollisini kaiken.
        Poikasena ammattikoulussa ravintotalouskeittäjä koulutuslinja antoi petustiedot. Koulu jäi vuotta vaille kesken kun jäin kesätyöpaikkaani.

• Exap kirjoitti:

Kirjoitan puhdasta totuutta. Olet pikkusen paska vissiin itse.

• Exap kirjoitti:

KAIKKI hiilihydraatit eivät muutu rasvaksi. Vain ne käyttämättömät voivat muuttua, eli tilanteesta riippuen, jotakin 0.000000000%:sta ylöspäin... eikä suinkaan kaikki.

Mistä johtuu että tunnettu triatlonisti on kasvissyöjä ja tekee suorituksensa puuron voimalla?
        Mistä johtuu urheilijoiden hiilihydraattitankkaus?
        Minusta ollaan tekemisissä energian kanssa.
        Triatlon on laji jossa suoritetaan kolme maratoonia yhteen pötköön.

• Exap kirjoitti:

Hiilihydraatit varastoituvat ihmiseen maksaan pääasiassa, ja hiilihydraatit muuttuvat glykogeeniksi. Glykogeeni on proteiini. Proteiini on yksi rasvojen laji-nimike.

• Exap kirjoitti:

Ihminen varastoi glykogeeniä pääasiassa maksaan. Hiilihydraatti muuttuu glykogeeniksi. Glykogeeni on proteiini. Proteiini määritellään rasvojen joukkoon. Rasva on energiaa.

Paavo Nurmi oli kasvis ruokailija. Ulkomailla on tällä hetkellä kaksi triatlonistia jotka voittavat kilpailuja. Suomen paras triatlonisti en muista nimeä on kasvis syöjä. Lähitakavuosina oli paras Suomessa lajissaan, ja kertoi suorittavansa puuron voimalla. Viljassa on hiilihydraattia.
        Tässä lapsukaiseni tämä logiikka mitä kutsut jaskaksi paskan sijasta.

• LääkäriLettu kirjoitti:

Ihanaa että joku puhuttelee minua herraksi. Olen pullistellut rintaani koko aamun sen johdosta.
        Käytä kuitenkin pientä kirjainta "h-" herra:ssa.

Herra "H" - on toinen persoona.
        Mutta taisi olla ensimmäinen lause ja sana joka on pakko aloittaa isolla hoolla. H. -Aina isoilla kirjaimilla ensimmäinen sana lauseessa.

• Elintarvike_inssi
        jarinhotelli3 kirjoitti:

Hiilihydraatit varastoituvat ihmiseen maksaan pääasiassa, ja hiilihydraatit muuttuvat glykogeeniksi. Glykogeeni on proteiini. Proteiini on yksi rasvojen laji-nimike.

Jari, proteeiini ei ole eikä voi olla rasva. Proteiinit koostuvat aminohapoista ja rasvat rasvahapoista. Ne ovat kemiallisesti täysin eri asia. Eikä rasvoilla ole mitää lajinimikkeitä, jos ei nyt puhuta yleisellä tasolla esim kasvirasvoista ja eläinrasvoista. Termi on sinun itsesi keksimä eikä se todellakaan ole käytössä meidän alan ammattilaisten keskuudessa. Kun neljän vuoden insinööri-opinnoista lähes 70 prosenttia on kemiaa, sitä oppii kaikenlaista ;) Puhumattakaan ihmisen fysiologiasta, biotekniikasta ja ravitsemuksesta, jotka kuuluivat opintoihini.

• Elintarvike_inssi kirjoitti:

Jari, proteeiini ei ole eikä voi olla rasva. Proteiinit koostuvat aminohapoista ja rasvat rasvahapoista. Ne ovat kemiallisesti täysin eri asia. Eikä rasvoilla ole mitää lajinimikkeitä, jos ei nyt puhuta yleisellä tasolla esim kasvirasvoista ja eläinrasvoista. Termi on sinun itsesi keksimä eikä se todellakaan ole käytössä meidän alan ammattilaisten keskuudessa. Kun neljän vuoden insinööri-opinnoista lähes 70 prosenttia on kemiaa, sitä oppii kaikenlaista ;) Puhumattakaan ihmisen fysiologiasta, biotekniikasta ja ravitsemuksesta, jotka kuuluivat opintoihini.

Hei__ Niin tietysti jos halutaan asiassa olla tällä tavalla tarkkana, eikä ajatella asiaa siten että tarkoitan "rasvalla" hiukan vertauskuvallista asiaa jossa on kyse eli tarkempi ilmaisu jos sellaista nyt sitten käytän; = ENERGIANSAANTI.
        Tätä tarkoitan -energiansaantia._

• Elintarvike_inssi

Kuules nyt ruokauskovainen! Jos haluat ruokaa, jossa ei ole hiilareita, niin lähes kuolet nälkään ja ihan varmasti saat puutoksia! Sinulle ei sovi maito, kananmuna, kasvikset, vilja, palkokasvit ym. Joudut syömään vain lihaa. Pelkkää lihaa! Siitähän se suolisto tykkää etkä varmana saa kaikkia vitamiineja. En voi suositella. Sitäpaitsi ihminen ei pysty elämään ilman hiilareita.

Ei kannata uskoa kaikenmaailman Erkki Antiloita. Terveellinen ruokavalio löytyy monipuolisesta kasvisvoittoisesta ruokavaliosta.

• ulostulevasaastuttaa

Ei ihmistä saastuta se mikä menee suusta sisään kuten Raamattu opettaa. Kaikki minkä Jumala on luonut on hyvää, kun se kiitoksella vastaanotetaan.

Se mikä tulee suusta ulos, puhe, se saastuttaa ihmisen. Sieltä tulevat esille se mitä sisimmässä on mm. harhaoppinen höpöttäminen.

• filade

Odotetaan tieteen todistavan Sanaa;
      Ps.104:15 Viini ilahduttaa ihmisen sydämen, öljy saa hänen kasvonsa kiiltämään. ja leipä vahvistaa hänen sydäntään.

• Potut kuorineen englantilaiseen tapaan. Njamnjam.

• Elintarvike_inssi

Vituttaa kun ihmiset menevät huuhaa-tiedon perässä tarkistamatta faktoja. On olemassa oikein ihmisryhmä, joka on altis uskomaan kaikenlaista propagandaa vailla minkäänlaisia filttereitä ja faktojen tarkastusta. Mitä ilkeämpi ja pahempi uutinen, sen varmemmin sen vaan täytyy olla totta.

• "On olemassa oikein ihmisryhmä, joka on altis uskomaan kaikenlaista propagandaa vailla minkäänlaisia filttereitä ja faktojen tarkastusta."

Joo, samaa ihmisryhmää kutsutaan myös nimellä valtamedian lukijat. Kyseessä on sama ryhmä joka ottaa 100% todesta mm. ilmastonmuutosartikelit, ja alkaa vähentää muovipussien kuormitusta siten, että käyttää pahvillaatikoita jottei heidän roskikseen heittämiä muovejaan joudu Tyynelle Valtamerelle.

Pöljät, sorry nyt vaan.

• hullujaovat

Samat uskovat että me olemme vain sattuman pamauksen tulosta kun alkuliemessä tapahtunut mutaatioita. He ovat siitä tavattoman varmoja niin luettuaan vaikka eivät ymmärtäisi tieteestä yhtään mitään eikä sitä mikä yleensä on mahdollista tieteellisesti ja mikä ei.

Ja sitten tosiaan sattumalta näin tulleen järjestelmän tuhoaa muovipussi.

• Exap kirjoitti:

"On olemassa oikein ihmisryhmä, joka on altis uskomaan kaikenlaista propagandaa vailla minkäänlaisia filttereitä ja faktojen tarkastusta."

Joo, samaa ihmisryhmää kutsutaan myös nimellä valtamedian lukijat. Kyseessä on sama ryhmä joka ottaa 100% todesta mm. ilmastonmuutosartikelit, ja alkaa vähentää muovipussien kuormitusta siten, että käyttää pahvillaatikoita jottei heidän roskikseen heittämiä muovejaan joudu Tyynelle Valtamerelle.

Pöljät, sorry nyt vaan.

En löytänyt enää Exapin kommenttia missä Exap polemisoi Ihmisen Poika yleisnimeä.

Ihmisen Poika on yli 80 kertaa 80 UT:ssä mainittu, lähes kaikki evankeliumeissa.

Ihmisen Pojan merkitystä on ajateltu hebrean kielen kääntämisessä siten väärinymmärryksessä
        että kyseessä voisi olla kuka tahansa ihmisen poika.

Mutta seemin kielellä nimitys merkitsee aina jotakin erityistä ominaisuutta.
        Tämä merkitsee jotakin tavallisuudesta poikkeavaa nimityksessä.

• Advis
        jarinhotelli3 kirjoitti:

En löytänyt enää Exapin kommenttia missä Exap polemisoi Ihmisen Poika yleisnimeä.

Ihmisen Poika on yli 80 kertaa 80 UT:ssä mainittu, lähes kaikki evankeliumeissa.

Ihmisen Pojan merkitystä on ajateltu hebrean kielen kääntämisessä siten väärinymmärryksessä
        että kyseessä voisi olla kuka tahansa ihmisen poika.

Mutta seemin kielellä nimitys merkitsee aina jotakin erityistä ominaisuutta.
        Tämä merkitsee jotakin tavallisuudesta poikkeavaa nimityksessä.

Mites seeminkieli liittyy Raamatun kirjoitukseen? Eikös vanhatestamentti kirjoitettu hebreaksi ja uusitestamentti kreikaksi?

• Advis kirjoitti:

Mites seeminkieli liittyy Raamatun kirjoitukseen? Eikös vanhatestamentti kirjoitettu hebreaksi ja uusitestamentti kreikaksi?

Niin tietysti. Mutta ajan tapahtumakulttuurissa on puhuttu hyvin monia kieliä Jeesuksen seuduilla. Aramean kielellä on myös Raamattua kirjoitettu. Seemin kielestä on siis hyvin ollut tapahtuma-tapa-kulttuurin käsityksiä .mm. että mahdollisesti asia liittyy tällaiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      128
      6888
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4264
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      52
      3416
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3034
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      286
      2011
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1693
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1571
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1533
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1451
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1406
    Aihe