Hyväksyykö opetusministeriö Jehovan todistajien laittoman toiminnan?
03.11.2018 YLE julkaisi jutun, jonka otsikko oli:
Opetusministeriö hyväksyi Jehovan todistajien ohjeistuksen seksuaalirikosten käsittelyssä – Professori: “On ongelma, jos yhteisöt toimivat tuomioistuimina”.
Jutussa kerrottiin, että opetusministeriön ja Jehovan todistajien edustajat olivat tavanneet ja keskustelleet Jehovan todistajien yhteisön tavasta käsitellä seksuaalirikosepäilyjä omassa keskuudessaan. Tapaamista oli vaatinut opetusministeriö keväällä YLE:n esittämän A-studio-ohjelman jälkeen.
Opetusministeriön edustaja Joni Hiitola kertoi YLE:lle, että yhdyskunnan edustajien mukaan epäselvissä tilanteissa mieluummin ilmoitetaan asiasta viranomaisille kuin ollaan ilmoittamatta. Lisäksi Hiitola kertoi, että Jehovan todistajat vakuuttivat nyt käydyissä keskusteluissa, että kynnys viranomaisille ilmoittamisesta on matala.
On todella kummallista, että uskonnollisia yhdyskuntia valvova virkamies voi olla näin "löperö". Hän melkein syö Jehovan todistajien kädestä minkä tahansa selityksen. Hiitola ei kyseenalaista mitään, mitä Jehovan todistajat hänelle syöttävät.
Siksi on vähintäänkin mielenkiintoista lukea juttuun haastatellun Helsingin yliopiston siviilioikeuden emeritusprofessorin Urpo Kankaan käsityksiä asiasta. Hän sanoo suoraan, että Jehovan todistajien toiminta oikeuskomiteoissa on laitonta, kun ne tutkivat seksuaalirikoksia.
http://jari-pekkapeltoniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/263626-hyvaksyyko-opetusministerio-jehovan-todistajien-laittoman-toiminnan
Hyväksyykö opetusministeriö laittoman toiminnan?
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997720- 1075567
- 2664758
- 494733
- 733473
- 502788
- 582477
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222428Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292382- 412264