vaan voitte solvata heitä ihan miten haluatte?
Se ei pidä paikkaansa, onneksi!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15455215/anna-meille-merkki-olemassaolostasi
Kuvitteletteko, että uskovat eivät anna takaisin
90
977
Vastaukset
Ei pidä ei😉
Uskovat eivät ikinä käännä toista poskeaan, vaan antavat takaisin. Täysin kristinopin vastaista meininkiä.
- hyvä-niin
sage sai oikein kunnolla köniinsä, minkä ansaitseekin.
Jos kunnollinen Jeesuksen seuraaja löytyy niin tuolloin käännetään vain poskea ja kootaan hyvyydellä toisen päälle "taakka" , tulisia jotain vai miten se meni :)
- mustikalle
Sinusta ei varmaan ole enää mitään jäljellä?
mustikalle kirjoitti:
Sinusta ei varmaan ole enää mitään jäljellä?
Aika hyvin Herra moppasi omissa paskoissani muutama vuosi takaperin , sen jälkeen kun armo osui kohdalle niin vanha jäi .
Tokihan tulen tietyllä tapaa esille täällä ollessani ja kuinkas muuten kuin tuttuja maisemia mukaillen mutta sielläpä ei ole uskovaisia nähty , eikä sinne kyllä sanaakaan kukaan ole tohtinut tuoda .
Ei ole menneisyyttä eikä varmuutta mistään tulevasta....elämä on kevyttä kun uskaltaa antautua .
- kovainen
Niin miksi uskovaisen tulisi olla vain iskujen vastaanottaja Sanonta "rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi" kuuluu myös uskoa tunnustamattomalle toisaalta kyllä jokainen myös uskova saa rakastaa itseään kuten rakastaa lähimmäistään
- Hehhheeeee
torre12 kirjoitti:
Saa minuakin näpäytellä. En tosin piittaa mitään mielipiteistä. Totuus on jossain muualla.
Eipä sinunkaan mielipiteistä kukaan piittaa😊
Hehhheeeee kirjoitti:
Eipä sinunkaan mielipiteistä kukaan piittaa😊
En ole antamassakaan omia mielipiteitäni, vaan vallitsevista tosiasioista.
- Hehhhheeee
torre12 kirjoitti:
En ole antamassakaan omia mielipiteitäni, vaan vallitsevista tosiasioista.
Kerrot nimen omaan mielipiteitäsi, et koskaan mitään faktoja.
Hehhhheeee kirjoitti:
Kerrot nimen omaan mielipiteitäsi, et koskaan mitään faktoja.
Aha. Olet sitten käsittänyt ihan väärin. Meitä on moneen junaan.
Minä en kerro mielipiteitä, koska niillä ei ole mitään merkitystä. Vain tosiasioilla on.
Kristityt eivät vastusta pahaa vaan seuraaavat Jeesuksen neuvoja mutta aloittaja ei kristitty olekaan.
:o)- ammeen
Nopeasti tämä päivä muuttuu eilispäiväksi,Samoin on tämän maailman meno katoavaista. Terveys, virka-arvot ja kunnia-asemat, otetaan meiltä pois toinen toisensa jälkeen. Vain se armo , joka meidät on tänäpäivänä Jeesuksessa Kristuksessa kätkenyt, ettemme ole saatanan seuraan joutuneet, on luonteeltaan pysyväistä. Siitä kiitos Jeesukselle. Lue Jeesuksen suurista töistä uudestatestamentista, Huomaat saavasi avun, mitä et uskonut enää saavasi.
Emme tajua.
Kaikki on katoavaista, ja jo yhteisessä saunomisessa tittelit katoaa.
Uusi Testamentti on siitä kiva, että sinne on kirjoitettu Jeesuksesta vaikka mitä. Mutta eipä niihin ole uskomista, kuten olemme havainneet karvaasti.- aikaloppui
No hän puhuu luopumisesta, älä ole torre, typerä. Ja lupumista on koko elämä - mitä vanhemmaksi tulee, sitä varmemmin, ja lopulta kuolemassa on luovuttava jo itse elämästä.
Ja hän sanoo:
"Vain se armo , joka meidät on tänäpäivänä Jeesuksessa Kristuksessa kätkenyt, ettemme ole saatanan seuraan joutuneet, on luonteeltaan pysyväistä. Siitä kiitos Jeesukselle. Lue Jeesuksen suurista töistä uudestatestamentista, Huomaat saavasi avun, mitä et uskonut enää saavasi."
Jeesus on palannut, ja kysyy teiltä, että kuka lupasi teille armon? Ei hän ainakaan. Eikä mihinkään ole kätketty hänen sanojaan tekojen merkityksestä edes Raamatussa.
Siksi toiseksi, hän ei ole nimittänyt itseään kristukseksi - antanut itselleen arvonimeä - sen teki joku muu. aikaloppui kirjoitti:
No hän puhuu luopumisesta, älä ole torre, typerä. Ja lupumista on koko elämä - mitä vanhemmaksi tulee, sitä varmemmin, ja lopulta kuolemassa on luovuttava jo itse elämästä.
Ja hän sanoo:
"Vain se armo , joka meidät on tänäpäivänä Jeesuksessa Kristuksessa kätkenyt, ettemme ole saatanan seuraan joutuneet, on luonteeltaan pysyväistä. Siitä kiitos Jeesukselle. Lue Jeesuksen suurista töistä uudestatestamentista, Huomaat saavasi avun, mitä et uskonut enää saavasi."
Jeesus on palannut, ja kysyy teiltä, että kuka lupasi teille armon? Ei hän ainakaan. Eikä mihinkään ole kätketty hänen sanojaan tekojen merkityksestä edes Raamatussa.
Siksi toiseksi, hän ei ole nimittänyt itseään kristukseksi - antanut itselleen arvonimeä - sen teki joku muu.No vailla Raamatussa ei olisi mitään sanaa Jeesukselta, niin ihmisen elo on hiipumista ja luopumista kohti kuolemaa. Mikä sitten kellekin on tärkeää ja mikä vähemmän tärkeää, riippuu kustakin ihmisestä.
En tiedä mitä hyötyä on lukea jonkun ihmeteoista, koska niitä ei kukaan voi todistaa tapahtuneeksi. Niistähän kirjoitettiin vasta jopa satakin vuotta myöhemmin.- lopeta.jo
torre12 kirjoitti:
Emme tajua.
Kaikki on katoavaista, ja jo yhteisessä saunomisessa tittelit katoaa.
Uusi Testamentti on siitä kiva, että sinne on kirjoitettu Jeesuksesta vaikka mitä. Mutta eipä niihin ole uskomista, kuten olemme havainneet karvaasti.Tuokin on vain sinun mielipiteesi, ei mikään tosiasia.
>Minä en kerro mielipiteitä, koska niillä ei ole mitään merkitystä. Vain tosiasioilla on.<
Meitä on todellakin moneen junaan. lopeta.jo kirjoitti:
Tuokin on vain sinun mielipiteesi, ei mikään tosiasia.
>Minä en kerro mielipiteitä, koska niillä ei ole mitään merkitystä. Vain tosiasioilla on.<
Meitä on todellakin moneen junaan.No. Millä todistat, että Raamatussa kaikki on totta? Eihän sekään edes, että sangen korkealta vuorelta näkisi kaikki maailman valtiot.
Katson tosiasioita.
- hörhöilyerikseen
Ei nettihörhöjen lyönnit ole edes sellaisia, että niille viitsii poskea kääntää. Koska jos ei satu, niin miksi pitäisi kääntää. Sanassa sanotaan että jos lyö, ei että jos joku nettihörhöilee omituisia, niin ole kuin se olisi oikein nerokastakin ja pisteliästä.
Tosin ei ole täällä suusta tulevaa puhettakaan, jonka pitäisi olla "muita rakentavaa ja mukavaa kuulijalle", kuten Paavali suunnilleen opastaa.
Raamattu ei kiellä kirjoittamasta netissä mitä huvittaa.
- pellava.paa
Voi ei, onko täällä joku solvannut muitakin ihmisiä kuin minua ja onko solvattu ilmoittanut solvanneelle solvaamisesta?
Mä en ole kehdannut ilmoittaa solvaajille, kun ovat ilmaisseet itsensä syvästi uskonnollisiksi ihmisiksi.
Kauheaa jos tällaisella palstalla joutuu solvatuksi ja miten sitten pitäisi antaa takaisin?
Onkohan se solvaamista kun minunkin on käsketty tehdä parannus homoudesta vaikka en ikään ole samaa sukupuolta olevan kanssa seksiä harjoittanut, täys hetero kun olen.
Tai onkohan minua solvattu kun olen kysellyt ja etsinyt tietoa epätietoisuuteeni joistakin asioista sellaisilta jotka ovat kommenteissaan ilmaisseet vakaasti tietävänsä asiasta, olen saanut vastaukseksi kadotustuomioita, syytöksiä pilkkaamisesta, nimittelyä käärmeen sikiöksi ja vaikka mitä...
Pitäisikö tällaiselle palstalle laittaa K-21 ikäraja ihan lasten suojelemiseksi henkiseltä väkivallalta.- kuison
Joko sukupuolesi on selvinnyt sinulle?
- pellava.pää
kuison kirjoitti:
Joko sukupuolesi on selvinnyt sinulle?
Minun ei ole tarvinnut selvittää sukupuoltani, oudoksutti toisessa ketjussa nimimerkkinsä mukaan vahvasti uskossa olevan esittämä määrittely. Sen mukaan suuri osa suomalaisistakin olisi sukupuolettomia. Jäi sitten avoimeksi perustiko hän määritelmänsä Raamatun tulkintaan, evoluutioteorian tulkintaan, biologian oppimäärän tulkintaan, omiin käytännön kokemuksiinsa vai johonkin muuhun...
Todellista lähimmäisenrakkautta miten olet ottanut minut lähelle sydäntäsi ja uhraat arvokkaita ajatuksiasi sekä aikaasi näin vähäpätöiselle ihmiselle.
Kiitos ja Siunausta sinulle päivääsi. - pellava.pää
Minun ei tarvitse sinun tapaasi kurkkia housuihini tietääkseni sukupuoleni. Tiedän muutenkin sukupuoleni.
Mitä sinun housuistasi pitäisi löytyä, että tietäisit olevasi mies tai nainen?
Tarkoitatko, että olen kehityshäiriöinen sinun mielestäsi jos otan pikkarit jalastani? - pellava.pää
Voi miten ihanan rohkeasti ilmaisetkaan sinulle ilmeisen vaikeitakin asioita:
nuuhki-nuuhki kirjoitti 7.11.2018 20:44: "Haistele sinä pikkareitasi vain, ehkä sieltä nousee sinulle jölkki. "
Olet siis kiinnostunut toisten ihmisten alushousuista niiden tuoksujen vuoksi ja tavoitteenasi on mainitsemasi jölkki?
Kerrotko vielä, minkälaiset tuoksut erityisesti saavat sinulla aikaan mainitsemasi jölkin?
Ihmisillä on monenlaisia seksuaalisia tarpeita, ei sinunkaan tarvitse omiasi hävetä tai piilotella kunhan et loukkaa tai vahingoita mieltymyksilläsi toisia ihmisiä.
- Kostoon.uskotaan
Ainakin minun uskoni uskovaisten pitkävihaisuuteen ja kostonhaluun on vahva.
- hyvätietää
Hyvä, sinä varmaan sitten osaat puhutela heitä asiallisesti, ette saa nenuusi kuten sage8.
hyvätietää kirjoitti:
Hyvä, sinä varmaan sitten osaat puhutela heitä asiallisesti, ette saa nenuusi kuten sage8.
Laitalahkolaiset toki kiukuttelee ja hyppii silmille mutta 20 vuoden ajan oon pitäny niitä matalana.
:Dhyvätietää kirjoitti:
"Vastaa pahaan hyvällä" on kai se Uuden Testamentin ohje, mutta eihän täällä kukaan Raamatusta välitä, vaan toimitaan kukin omalla tyylillään.
- 7y6t5r
Raamatusta poimitaan itselle sopivat kohdat mutta epäsopivat sivuutetaan.
7y6t5r kirjoitti:
Raamatusta poimitaan itselle sopivat kohdat mutta epäsopivat sivuutetaan.
Taisi usko.vainen sanoa juuri niin: kristityt uskovat ottavan Raamatusta vain ne kohdat, jotka heille sopivat.
Kun kerron hänen edesottamuksistaan? No myönnän, että hän kiinnostaa pilkkaamiseen keskittyvänä uskovana. On siis hyvin erikoinen tyyppi.
- havainto
sage8, torre12 ja muutama muu lättäpää kerjää Repen hyväksyntää.
- Eikiitosjeesus
Ei uskovaisia solvata vaan säälitään.
- sge5y
Kummalla tavalla osoitat sääliäsi.
- katsauss
Vihamielisyys uskovia kristittyjä kohtaan on Jumalan säätämys ja siksi Repe ym. vastaavat vuodesta toiseen haukkuvat uskovia täysin rinnoin :)
Uskomme kuitenkin, että olemme myös tässä asemassa hyväntekijöitä, koska näin tarjoamme heille mahdollisuuden purkaa pahaa oloaan. Ja pahaa oloa ateisteilla ja liberaaleilla kyllä sitten riittääkin :(
Ainut ongelma on tuo Repe, joka usko.vais-maanisuudessaan on kadottamassa mielenhallintansa - voi voi ... Olisi aika tehdä "toukoaallot" ja tunnustaa ajoissa, että vähän alkaa nyt lipsua ...hmmmItse en vihaa uskovia, mutta olen puuttunut esim. vääriin profetioihin, valehteluun ja muita pilkkaaviin kirjoituksiin.
Oikeauskoisten, niiden, jotka sanovat noudattavansa Raamattua täysin, luulisi noudattavan Jeesuksenkin kehoituksia pilkuntarkasti, mutta meille, syntisille paskiaisillehan kelpaa vähempikin. Ja sen myös tunnustamme.
- oikeassaolet
Hyvinhän sinä olet ymmärtänyt, että noudatamme tarkasti Jumalan tahtoa. Tästä syystähän meitä nimenomaan haukutaankin fundamentalisteiksi.
oikeassaolet kirjoitti:
Hyvinhän sinä olet ymmärtänyt, että noudatamme tarkasti Jumalan tahtoa. Tästä syystähän meitä nimenomaan haukutaankin fundamentalisteiksi.
Olet juuri sellainen, josta äsken puhuin: valehtelet.
Ei edes Raamatun mukaan siihenkään aikaan kukaan noudattanut Jumalan tahtoa; ei edes Jeesus, joka sai aviorikoksen tehneen naisen kivityksen vältettyä. Se homma meni Jumalan kannalta aivan pieleen.torre12 kirjoitti:
Olet juuri sellainen, josta äsken puhuin: valehtelet.
Ei edes Raamatun mukaan siihenkään aikaan kukaan noudattanut Jumalan tahtoa; ei edes Jeesus, joka sai aviorikoksen tehneen naisen kivityksen vältettyä. Se homma meni Jumalan kannalta aivan pieleen.Juuri näin, Jeesus ei noudattanut Jumalan tahtoa, vaan torppasi naisen kivittämisen.
- IsänTahto
sage8 kirjoitti:
Juuri näin, Jeesus ei noudattanut Jumalan tahtoa, vaan torppasi naisen kivittämisen.
Jeesus sanoi, että Isälle Getsemanen puutarhassa, että ...
Luuk. 22:42
sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".
Jeesus ei tuominnut naista, koska Hän ei tullut tänne tuomitsemaan vaan parannusta julistamaan. Amen IsänTahto kirjoitti:
sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".
Jeesus ei tuominnut naista, koska Hän ei tullut tänne tuomitsemaan vaan parannusta julistamaan. AmenEri asia, eri kohta; tuo on vaan seliseliä sille että luulet olevasi ns.oikeauskoinen jolle valheellinen seliseli on tärkeämpää kuin totuus.
IsänTahto kirjoitti:
Jeesus ei tuominnut naista, koska Hän ei tullut tänne tuomitsemaan vaan parannusta julistamaan. AmenEli ei tullut noudattamaan Jumalan tahtoa.
- kerroitko.muikunpää
sage8 kirjoitti:
Eri asia, eri kohta; tuo on vaan seliseliä sille että luulet olevasi ns.oikeauskoinen jolle valheellinen seliseli on tärkeämpää kuin totuus.
Kerroitko muijalles eilen, että sait taas turpaasi usko.vaiselta?
Jos loukkaantuu täällä netissä saamistaan loukkauksista kyse on heikosta itsetunnosta, ymmärrän että minua loukkaava henkilö on erehtynyt, purkaa omaa pahaa oloaan minuun, suon sen hänelle.
usko.vainen haluaa kuulla koko ajan kehuja. Kun tulee moitteita, niin hän hermostuu ja ryhtyy solvaamaan.
Eli miten nimenomaan "solvaan"?
Minua ei vituta varsinaisesti muu kuin valehtelu: kaikki muu saa olla miten on.No en sentään kaikkia. Mutta jos on aivan tolloja juttuja, niin kaipa niiden kirjoittajia voi tolloksi sanoa? Sanotaanhan minustakin ihan vaikka mitä.
- JeesusAuttaa
Uskovat emme loukkaannu, koska vihamielisyys ja vastakirjoittelu täälläkin on Jumalan säätämys.
Olemme tavallaan ukkkosen johdattimia, jossa ihmiset voivat päästää pahaa oloaan ulos meidän uskovien päälle. JeesusAuttaa kirjoitti:
Uskovat emme loukkaannu, koska vihamielisyys ja vastakirjoittelu täälläkin on Jumalan säätämys.
Olemme tavallaan ukkkosen johdattimia, jossa ihmiset voivat päästää pahaa oloaan ulos meidän uskovien päälle.Heh. Ette te mitään terapeutteja ole. Ja koette olevanne lopun ajan vainojen kohteena.
Missä se lepo on, jos kuoleman jälkeenkin pitäisi ikuisuus kuunnella kristittyjen kritiikkiä ja ristiriitoja.
Kaiken lisäksi vielä hiljaa, jos on nainen.- älä.pelkää.femakko
Ei siellä mihin sinä olet menossa ole yhtään kristittyä.
älä.pelkää.femakko kirjoitti:
"Ja kaikki tuomitaan tekojen mukaan" - ei siis uskontokuntansa mukaan.
älä.pelkää.femakko kirjoitti:
Kuolema ei hylkää ketään, kuolema on tasa-arvoinen noutaja.
En ollut vielä ennen rippikoulua muodostanut kantaani Raamattuun. Myöhemmin sain tietää, miten nämä kootut teokset olivat kirjaksi päätyneet ja Raamattu saanut muotonsa. Näin sen sekavuus- ja osin sekopäisyys - sai selityksensä.
Kuitenkin mietin jo silloin, että kuka ihan oikeasti olisi halukas viettämään ikuisuuttaan sen porukan kanssa, joka katsoi olevansa oikeutettu sinne "taivaaseen" pääsemään. Edelleen olen sitä mieltä etten ainakaan minä haluaisi näiden palstojen "taivasporukoitten" kanssa viettää missään viittä minuuttia kauempaa. Tuskin edes sitä!- OleHuoleti
Ei sinulla ole mitään vaaraa joutua taivaasen. Sinua varten on paljon kuumempi paikka.
- hammas.peikko
OleHuoleti kirjoitti:
Ei sinulla ole mitään vaaraa joutua taivaasen. Sinua varten on paljon kuumempi paikka.
Käytätpä korkeaa äänivaltaa jakaessasi taivaspaikkoja ihmisille, ellet sitten ole Jumala?
OleHuoleti kirjoitti:
Koitetaan välillä uskoa Paavalia. Pahin rangaistus Paavalilla on, ettei peri Jumalan valtakuntaa. Sehän on ihan positiivinen "rangaistus".
OleHuoleti kirjoitti:
Taivaassa on aurinko ja sen kuumempaa ei olekkaan.
fari.g kirjoitti:
Taivaassa on aurinko ja sen kuumempaa ei olekkaan.
Eikös aurinko ole avaruudessa?
- ammeen
1200 luvulla elänyt Arulf Louvinilainen kirjoitti kauniin virren "Oi rakkain Jeesukseni". Sen laulun 4 säkeistö. "Nyt kiitos Jeesus sulle, sä parhain ystävä. Kun kuolemas on mulle, iäinen elämä. Mua auta uskollisna, Sua aina seuraamaan. Sinussa turvallisna, myös kerran kuolemaan."
Tämähän on tuttu virsi numero 63, laulakaapa palstalaiset tämä laulu alusta loppuun, niin huomaatte mitä yksi Jeesuksesta Kristuksesta kertova laulu, voi saada sinussa aikaan. Joku ei varmaan oikein uskalla, mutta se riski kannattaa ottaa. - niiku.sillee
Fundu-uskovan motto: hökkäys on paras puolustus.
- MoikkaFundu
Moikka Fundu!
- niiku.sillee
Fundu-uskovan motto 2: kun tarpeeksi valehtelet, aina joku uskoo.
- niiku.sillee
Fundu-uskovan motto 3: vastaa eri kysymykseen, kuin sinulta on kysytty.
- niiku.sillee
Fundu-uskovan motto 4: jos et löydä vasta-argumenttia, pilkkaa vastapuolta.
- niiku.sillee
Fundu-uskovan motto 5: jos arvelet, että tiede tukee väitettäsi, vetoa siihen, jos arvelet, ettei tue, tiede on maallista höpötystä.
Käännä aina toinen poski niin pääsi pyörii kuin puolukka pillussa.
- niiku.sillee
Fundu-uskovan motto 6: vaikka saisit kuinka takaisin, väitä aina voittaneesi keskustelussa.
- niiku.sillee
Fundu-uskovan motto 7: väitä että mailman parhaissa yliopistoissa on todettu, ettei evoluutio ole mahdollinen.
Eniten kait nää ns. "uskovat" tuntuvat riitelevän keskenään ja siinä ei kyllä toinen poski käänny.
KTS kirjoitti:
Kerro se ketjun aloittajalle.
Miksi 😳❓ Eihän hän väittänyt, että ns. "uskovat" tuntuvat riitelevän keskenään.
- niiku.sillee
Fundu-uskovan motto 8: väitä, että uusimmat havainnot geneettisesta koodista on saanut evolutionistit kauhun partaalle.
- niiku.sillee
Savi on kerroksista, koska toiseen vuodenaikaan joen virtaaman ollessa suuri, myös suuremmat hiukkaset kerrostuvat, virtauksen ollessa pieni, vain pienet hiukkaset. Lustoja tulee siis yksi vuodessa. Fundut ovat vakaasti sitä mieltä, että maailma olisi noin 6000 vuotta vanha.
Savikerroksia on pohjoismaissa 11 000. Miten tämä on mahdollista? Olen kysynyt akaisemminkin, mutten ole vieläkään saanut vastausta.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1689779Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513179Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432947- 612699
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012105- 1132053
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251933Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä581517Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121306- 281261