Miksi saamelaisille ei ole täällä omaa palstaa?
Itsellä on vain juuret Lapissa ja pidän itseäni jopa uus-shamanistina, vaikka useita ärsyttäisi...
No, itseä ärsyttää taas erään tietyn illu-naaraan kommentit, joiden mukaan turistien ei tule ostaa tiettyjä myytäväksi tarkoitettuja tuotteita saamelaisten ITSE-pitämistä turisti-kojuista, koska tuotteilla voi olla tietty eettinen Arvo ja ostaminen loukkaa saamelaisuutta.
Okei, eettinen-arvo hyvä, mutta olisikohan ollut taas dragon-naaras krokotiilin-kyynelliä ollut vääntämässä. - Samoja tarinoita, mitä ympäri maailmaa ja kautta historian - ILLUMATUM.
- Ei kuuluisi jättää 'vakan-alle' TIETOA maailman suojelemisesta dragonia, 'Manalan herraa' vastaan, joten saamelainen perinne olisi hyvin tervetullutta näinä päivinä ( itsensäkin kannattaa kyllä suojata uskoa/turvaa levittäessä )
Mikäli jotain häiritsee laittaa myyntiin, niin sitä EI laiteta - ja jos laitetaan kuitenkin, niin suuremmalla hinnalla ja tarkkojen ohjeiden kanssa.
Älkääkkä syyttäkö valkolaisia kaikesta, kun molemmilla on se SAMA, jota kirota.
Saamelaisuus
Narasimba
2
279
Vastaukset
- rosvojakaikkalla
Ei löydy edes saamenkielen sanakirjaa , eikä wikipediassa ole ainuttakaan saamelaista artikkelia - kukahan nekin alkuperäiskansoille osotetut rahat vääntänyt taskuihinsa
- epätsaamel
_ koska Tampere luovutetaan lappalaisille ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1074691
- 1464529
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464512- 1462954
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa292508- 1582184
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202118- 401819
- 731380
Onko oikein että
Melkein puolen vuoden tutustumisen ja tiiviin yhteydenpidon jälkeen toinen katoaa selittämättä, kuin pieru Saharaan? No1761221