Diesel on nyt 95E10-bensiiniä kalliimpaa

72

3292

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsittämätöntä

      "Taustalla bensiinin liikajalostaminen ja suuret varastot
      Neste Oilin energia-asiantuntijan Lauri Kärnän mukaan pohja hintojen lähentymiselle luotiin jo kesällä. Silloin bensiiniä jalostettiin liikaa, ja sitä jäi varastoon paljon, mikä vaikutti hintaan."

      Siis ylituotanto ja alituotanto nostaa dieselin hintaa, omitusta matematiikkaa.

      • eimenekaupaksi

        Siis bensan hinta on ylituotannon ja korkeiden varastotasojen vuoksi normaalia alempi. Dieselin hinta lienee se mikä pitääkin.


      • on.lähempänä
        eimenekaupaksi kirjoitti:

        Siis bensan hinta on ylituotannon ja korkeiden varastotasojen vuoksi normaalia alempi. Dieselin hinta lienee se mikä pitääkin.

        Dieselin hinta on kaukana siitä mitä sen pitäis olla, nomaalihinta lienee siinä euron nurkilla.


      • Kiisseli.on.kalliimpaa
        on.lähempänä kirjoitti:

        Dieselin hinta on kaukana siitä mitä sen pitäis olla, nomaalihinta lienee siinä euron nurkilla.

        Markkinoilla kiisselin hinta on vaihdellut vuoden aikana $1,8190–$2,4541 gallonalta, ollen nyt $2,1712. Bentsiinin vastaavat hinnat ovat $1,5929–$2,1463, nyt $1,6434.


      • kysyvä

        kesällä bensiini maksoi 1,35€, miksi hinta noussut, nyt 1,50€ jos sitä on liikajalostettu paljon?


      • Paskamaa
        kysyvä kirjoitti:

        kesällä bensiini maksoi 1,35€, miksi hinta noussut, nyt 1,50€ jos sitä on liikajalostettu paljon?

        Siksi, kun tämä on Sipilä-Suomi, jossa mikään asia ei voi olla oikealla tolalla, tai jos on, niin se kiireesti korjataan vääräksi ja kansa maksaa kaikki mahdolliset viulut hammasta purren, mutta kiltisti.


      • Urmasuustul

        Diesle pula nostaa hintoja!


      • kykkenheim
        on.lähempänä kirjoitti:

        Dieselin hinta on kaukana siitä mitä sen pitäis olla, nomaalihinta lienee siinä euron nurkilla.

        Ranska nosti dieselin hinnan tänään. 2€/litra. tuli pieniä mellakoita.


      • maallaasunaina
        on.lähempänä kirjoitti:

        Dieselin hinta on kaukana siitä mitä sen pitäis olla, nomaalihinta lienee siinä euron nurkilla.

        Jo aikaa sitten luvattiin Suomen kansalle ,kun Dieselin hinta yltää Bensiinin hintaan poistuu Dieselvero. Ja tuo yksi kommentti "monissa maissa noiden hinnat on samat".Olkoon mutta Suomella hinta on pilvissä ja siihen vielä vero. Ärsyttävintä on eri mallisten kulkupelien verotus,Otetaan Pakettiautot jotka voi olla yksin eläjälle tai kolmihenkiselle paras kulkuväline(saahan siihe pari penkkiä taaksekkin). Tällä estetään ettei yksityiset aja rahtia,vaan survoutuvat pikkuautoon tai farmariin kalareissulla. Myös Maasturit ne oikeat,ei oteta huomioon että ihmiset asuu kelirikko alueella,tai tarvitsevat hyvää "veturia"kärrin eteen/hulluinta oli vuosisadan lopulla kun pikku c-sai 200markalla senkun käveli Poliisilaitokselle rahat kourassa,miksi se ei käy enää?Kyllä minusta iso paripyöräinen paku on helpompi hallita vaan se kun yleensä on pienkuormaauto,voi jösses. Maailmalla on paljon pieniä Dieseleitä jopa nelipaikkaisen ja nelivetona,ja päästöt on pienemmät kuin bensa kötkäleessä jossa iso moottori. No Energia lupaus oli 1972 vuonna ota sähkö liittymä siitä tulee loppusalla ilmaista kunhan verkot on vedetty,varmaan veroverkot?


    • Dieselautomaksaayliveroa

      Suomessahan pitäisi nyt poistaa käyttövoimavero siksi ajaksi kun diesel kalliimpi kuin bensa jotta eri polttoaineiden kohtelu olisi tasaveroista,niin ainakin dieselveron olemassaoloa ennen perusteltiin,kun se luotiin.

      • VanhasenLautatarha

        Juu juu...ja autoverokin on väliaikainen...oliko?


      • Hhjkkouh

        Miksi ihmeessä? Diesel on pahiten saastuttava polttoaine ja mitä vähemmän sitä käytetään sen parempi.


      • otaselvääensin
        Hhjkkouh kirjoitti:

        Miksi ihmeessä? Diesel on pahiten saastuttava polttoaine ja mitä vähemmän sitä käytetään sen parempi.

        Ei pidä paikkaansa.
        Mediaa ei kannata uskoa sokeasti, koska trollitehtaat tuottavat tuotoksia. Aivopesu on tehonnut hyvin?


      • sosialistinveroparatiisi
        VanhasenLautatarha kirjoitti:

        Juu juu...ja autoverokin on väliaikainen...oliko?

        Niinpä. Sosialisointi tarvii rahat.


      • veroa.korotettava

        Nopeasti bensiinin verotusta kiristettävä niin diesel on taas "edullisempaa" ja perusteet diesel verolle pysyy ennallaan :)


      • valintojavaan
        VanhasenLautatarha kirjoitti:

        Juu juu...ja autoverokin on väliaikainen...oliko?

        Vihreät ajaa tätä dieselin verotusta ja joissain maissa suunnitellaan 10v kuluttua dieselit kokonaan pois liikenteestä. Vaikkakin sähköautojen akkujen tekeminen tuhoaa ja saastuttaa paljon luontoa ja vesistöjä, sitä ajetaan eteenpäin kaikkialla, jopa erilaisin hankintatukien avulla. Louhoksen reunalle laitetaan pari tuulimyllyä, sitten touhu on kestävää kehitystä..... (yle teema, vihreät valheet 21.10) Haavisto lentää ympäri maapalloa pelastamassa sitä saastumiselta ja ajaa itse vanhalla kuplalla


      • Niinettämiten
        Hhjkkouh kirjoitti:

        Miksi ihmeessä? Diesel on pahiten saastuttava polttoaine ja mitä vähemmän sitä käytetään sen parempi.

        Tuskinpa itse dieselpolttoaine on sen saastuttavampaa kuin bensapolttoainekaan. Päästöjä syntyy sitten kun sitä poltetaan vaikkapa auton moottoreissa.
        Kun nykyainainen dieselauto polttaa dieseliä, niin sen päästöt ovat pienemmät kuin vastaavan bensa-auton polttaessa bensaa. Eikä se johdu pelkästään siitäkään, että dieselautot kuluttavat vähemmän, joskin sekin on tärkeä, kuin vastaavat bensa-autot, vaan paremmista ja kehittyneimmistä moottoreista ja niiden puhdistustekniikasta.

        Päästöjen kannalta uusi dieselauto on parempi vaihtoehto kuin vastaava uusi bensa-auto. Eikö siinä olisi perustetta suosia dieselautoja?


      • kielipitkänä

        Ei eri polttoaineiden tarvitse olla samanhintaisia. Markkinahinta ja sillä siisti.


      • Titano

        Suomen osuus maapallon ilmastosta on 0,015 promillea. Tämän osuuden takiako kaikki pitää jotenkin tuhota , tehtaat, autot ym.. Yksinkö Suomen pitää maailma pelastaa ?? Monessa maailman kolkassa saastutetaan päivässä, mitä Suomi vuodessa, ja ilman mitään suurempia tunnontuskia !


    • pääsee-pidemmälle

      Vaan jos hinta ajatellaan muodossa "euroa per energiasisältö" on diesel edelleen selvästi halvempaa.

      • jhrojhroo

        Tämä on totta. Juuri olinkin aikeissa tuoda esille että itse pääsen dieselautollani 300 kilometriä kauemmaksi kuin vastaavalla litramäärällä 95 bensiiniä käyttävällä autollani.


    • itsekkäät_maksamaan

      Diesel on ollut autoriippuvaisten himorällääjien valinta.
      Ihan oikein että pistetään BMW- ja MercedesBenz-traktorien ostajat maksamaan

    • pellemaa100vee-

      Osta diesel auto, jatkossa tulee haittaveroa lisää ja päästömaksuja sun muuta kusetusta viherpiperryksen kylkiäisenä. Viherpiperrys on oikeistolaista kusetusta missä luodaan markkinat rahastaa tyhjästä.

      Samalla kiina ja intia paskantaa suoraan veteen ja pilaa kaiken ympäristön ymärillään.

    • noinpas.teki

      Eihän se hinnannousu Kyösti-aloittajaa voi hermostuttaa, kun kumminkin oman Persedeksen tankissa huljuu moottoripolttoöljy löpö tasolla n. 1,20 litra.

      • Kyösti ajaa bensalla. Kalleinta bensaa olen tankannut Italiassa. Maksoi yli 1,80 litralta. Edes pohjoisen rajakaupoilla en ole tavannut yhtä kallista bensaa, vaikka niissä on helposti 10 senttiä kalliimpaa kuin Ivalossa.


    • V6diesel

      Ryssälästä dieseliä n 60cent litra joten ihan sama mitä suomessa maksaa

      • Espanjasta_turha_hakea

        Tuo sieltä idästä myös reseptivapaata tyroksiinia kilpparivajikseen.
        200 000 potilasta odottamassa, kun eivät saa reseptiä.


    • efefefef

      Kyllä diesel autojen osto romahtaa nyt. Jotain pitäisi tehdä eli laskea disel autojen ajoneuvoveroa muuten kukaan ei osta enää disel autoja jos bensaa saa halvemmalla kuin diseliä, mutta bensiinauton ajoneuvovero on paljon pienempi. No siihen suutaan ollaan toki menossa, että disel katoaa kun tulee sähköautoja kaasuatoja yms plug in hybritejä. Ei kukaan siloin enää diesel autosta hyödy mitenkään.

      • Simca1300

        Mutta dieselin kulutus voi olla edelleen vain melkein puolet siitä mikä bensa-auton - siitä ero.


      • Pojuajaa

        Ei taida diisseli viedä puolta vähempää nykypäivänä pikkuauto luokassa. SUV luokassa toi kaupunkiajossa voi olla mahdollista. Onneksi itse saa päästellä 400heppasella v8si bensalla. Ei kannattanut 280heppanen v8 diesel nykyverolla ja diisselin hinnalla


      • KokeiltuJuttu
        Pojuajaa kirjoitti:

        Ei taida diisseli viedä puolta vähempää nykypäivänä pikkuauto luokassa. SUV luokassa toi kaupunkiajossa voi olla mahdollista. Onneksi itse saa päästellä 400heppasella v8si bensalla. Ei kannattanut 280heppanen v8 diesel nykyverolla ja diisselin hinnalla

        Tuo Simca1300 vajakki sanoikin, että voi olla vaikka käytännössä ei kuitenkaan ole. Nykyajan pienet turbokoneet kuluttaa muutaman desin tarkkuudella saman verran, oli se sitten bensa tai diesel. Tuohon kun ottaa vielä huomioon käyttövoimaveron, dieselmallin korkeamman ostohinnan ja huoltokulut, niin täytyy olla kyllä harvinaisen paljon kujalla autoasioista ostaakseen enää nykypäivänä dieseliä autokseen.


      • 2euroasopiva

        Diesel joutaa pois kokonaan yksitysautoilusta ja siihenhän se meneekin, kun ammattia-autoilijoille myydään jatkossa halvempaa dieseliä.


      • geihighiehg
        KokeiltuJuttu kirjoitti:

        Tuo Simca1300 vajakki sanoikin, että voi olla vaikka käytännössä ei kuitenkaan ole. Nykyajan pienet turbokoneet kuluttaa muutaman desin tarkkuudella saman verran, oli se sitten bensa tai diesel. Tuohon kun ottaa vielä huomioon käyttövoimaveron, dieselmallin korkeamman ostohinnan ja huoltokulut, niin täytyy olla kyllä harvinaisen paljon kujalla autoasioista ostaakseen enää nykypäivänä dieseliä autokseen.

        Itsellä kuorma-auto, enkä voisi kuvitella siihen bensakonetta


    • isolohkollaVaan

      Voivoi, kylläpäs nyt harmittaa, kun on toi jonninjoutava viisumi Venäjälle...Siellä kun joutuu ostamaan 98a litrahintaan 0,72 euroa litra...siis EI ALA ykkösellä...taidan alkaa suunnitella autoon vaan reilusti isompaa moottoria, ni ei tarvi kuunnella köyhiä, kun niillä on rahat tiukalla...ostakaa vaan seuraavaksi polkuautoja, ni kuluttavat vielä vähemmän ja kunto nousee...

      • selvä.köyhän.merkki

        Köyhät käy tankkaamassa venäläistä kurabensaa. Hyvin toimeentuleva kansanosa pystyy tankkaamaan laadukasta Nesteen bensaa.


      • Bens95E10

        Mitä ovat yleistietosi, Venäjällähän on Nesteen huoltoasemia, ainakin Viipurissa?


      • onhannoita
        Bens95E10 kirjoitti:

        Mitä ovat yleistietosi, Venäjällähän on Nesteen huoltoasemia, ainakin Viipurissa?

        Virossa ja Latviassa on ainakin Nesteen asemia. Nesteen lisäksi tulee tankkailtua vielä Alexelan ja ex-Statoilin eli nykyisillä Circle K -asemilla, jotka ovat hiljattain rempattuina todella siistejä. Niissä tuleekin tankattua enempi kuskia. Kaffen ja hodarin voimalla jaksaa ajaa viinarallia.

        Virossa pärjäisi tosin aika hyvin myös sähköautolla. Latauspaikkoja löytyy landeltakin.


      • eläkeläisukko
        onhannoita kirjoitti:

        Virossa ja Latviassa on ainakin Nesteen asemia. Nesteen lisäksi tulee tankkailtua vielä Alexelan ja ex-Statoilin eli nykyisillä Circle K -asemilla, jotka ovat hiljattain rempattuina todella siistejä. Niissä tuleekin tankattua enempi kuskia. Kaffen ja hodarin voimalla jaksaa ajaa viinarallia.

        Virossa pärjäisi tosin aika hyvin myös sähköautolla. Latauspaikkoja löytyy landeltakin.

        Suomi on ollut jälkijunassa jo20v vuotta jaoin silloin liettuassda jossa sai kaasuauton tankattua koko maassa täällä ei vieläkään vian pääkaupunkiseudulla vaihdoin autoa 10v sitten olisin ostanut kaaasuauton mutta missäpä tankkaat kyllä ollaan pyrokraattisessa kehitysmaassa


    • solberinarska

      Ulkomailla ja ulkomailla; kanarialla sama hinta jo kymmenen vuotta.
      Pitkät matkat siksi dieseli, kun on rikkaille hybridit tai pistokesähköauto jos ei paljo ajele.

      • kysyvä

        Mihin ajat autolla kanarialla? Pienet etäisyydet joka paikkaan, ei siellä edes autoa tarvitse


    • muutamasentti

      Ei tuo vielä kovin yleistä ole. Polttoaine.netin mukaan eilisen keskihinnat ovat:

      95E10 1,558
      98E 1,642
      Di 1,511

    • Bens95E10

      SAmat sanat. Etelän pikkukaupungeissa - Somero, Forssa oli samaan tyylin hinnat kuin ennekin. Viime viikolla oli hirveä n. 15 sentin nousu hinnoissa. ABC:lle oli jäänyt vanhat hinnat, joten onnistuin saamaan 1,48 € litrahintaan 95E10:ä. Seuraavana päivänä senkin aseman hinnat oli nostettu. Siiten alkoi taas hidas pudotus. Miksi näitä helvetillisiä heittoja on hinnoissa? Samoin noin kaksi viikkoa sitten oli samantyylinen korotus, ja sitten hinnat laskivat muutamassa päivässä bensiinillä alle 1,50 euroon / litra.

    • TyhjäkäyntiRev1500

      Ei tunnu missään. Ohjelmoitu diesel savuttaa mukavasti cityhippien naamalle kampissa.

    • mercedesonyes

      Dieselin hinta suosii nyt rajanpinnassa asuvia. Idästä virtaa halpaa dieseliä..heh heh häviäjät on muualla. mä ajan vaan..muut seuraa sivusta. halpaa on.

    • keppaheikki

      ihan sama vaikka maksaa kympin litra,mitä sitte?hyvin näkyy kelpaavan nesteellä tankkaaminen,
      suomalainen kun tuntuu olevan jo luonnostaan tavan tampio.mites se oli jurina vielä vähän aikaa
      sitten että euro on kipuraja suomalaisella ja kuinkas kävi kohta on viisi euroa
      ja sama vonkuna jatkuu,ette reppanat huomaakaan kun se kymppi on saavutettu ja
      jalostamopellet ja kamelikuskit nauraa teille päin näköä.

    • V8mennään

      Muistan "ajan" kun diesel maksoi 1/2 bensalitran hinnasta ja hintaeroa vähennettiin dieselverolla nyt litrahinnat samat ja dieselvero vielä päälle, uudet dieselautot saastuttaa myös vähemmin kun vanhat bensaautot, mutta autokantahan on suomessa Albanian ja Kreikan kanssa yhtä vanhaa ja epäturvallista kiitos Suomen "veroparatiisin".

      • pensiini

        Diesel haisee kun kärpän raato


      • jhiojrojhoroe
        pensiini kirjoitti:

        Diesel haisee kun kärpän raato

        Diesel tuottaa vain nokea joten paljon vähempi haitallista kuin sähköautot, joiden hiilijalanjälki ja akkujen valmistaminen se vasta haitallista onkin.


    • Alastontaksi

      Kyllä pitäisi dieselin seurata tarkemmin maailmanmarkkinahintaa. Eli dieselin pitäisi olla aina selvästi kalliimpaa. Energiaa on dieselissä reilusti enempi litrassa, ja energiahan se maksaa.

      Kaikki keinotekoinen hinnalla kikkailu koituu viime kädessä veronmaksajien maksettavaksi. Vaan sillä ei taida olla millekään hallitukselle väliä, jos veronmaksaja maksaa ulkomaalaistenkin tankkaukset täällä Suomessa?

    • Bensaa

      3kpl bensa v8 autoja pihassa. Keskilitratilavuus 4.7l. 1kpl 2.5nen Turbodiisseli.
      Kaikki oli koko kesän ajossa. En ollut vielä huolissani bensanhinnasta. Enkä ole ihan vieläkään vaikka kallista se on. V8sit toimii perheen parempina autoina vaikka diisseliin tulee väkisten eniten kilsoja emännän työmatkan takia. Mutta 3 v8sia kuittaa noi diisselin kilsat..

    • Paavoshow

      Ei se koske tukijusseja.

    • yllätetty

      Diesselin ostajat maksavat tällä järjestelyllä kaksinkertaisen veron. valtivarain ministeri ehdotti vielä veron alennusta ensivuoden talousarvioon. Kuinka paljon meille tulee vielä lisäveron kaltaisia korotuksia joista meille ei ilmoiteta etukäteen.

    • abualla

      Dieselin hinta nousee ja otetaan lisää.. .. maahanmuuttajia

    • Hessu411

      Dieselpolttoaineen tiheys on n. 0,84 kg/l ja bensiinin n. 0,74 kg/l, eli ei se kalliimpaa ole energiasisältöön nähden.

    • AiEttäTulisHalvemmaksi

      Mikä pakko niillä dieseli-koneilla, sitten muka on ajaa?

    • kiisseli-keijo

      Mutta kun mietitään miten muita veroja sitten aletaan korottelemaan senkin edestä, niin jatkan mielummin edelleen diesel-veron maksamista... Muutenkin kulutus on niin paljon pienempää bensakoneeseen nähden, että edelleen säästöä tulee. Riippuu toki siitäkin kuinka paljon ajaa että kumpi valinta kannattaa, ja sitten on toki vielä sähkö ja kaasu.

    • Viheriä

      Kannattaa ottaa huomioon ennekuin aloittaa arvostelun. Ensinnäkin, se puolet tehokkamppaa. Toiseksi se on päästötön. Kolmanneksi, se kuluttaa 40 prosenttia vähemmän. Sen todellinen litra hinta on tuhat kertaa, se mitä nesteen huolto-aseman hinta lappu näyttää.

    • Eilen vielä oli TB,n huoltoasemalla diesel halvempaa kuin bensiini, ei tosin paljon mutta kuitenkin halvempaa !

      Late Lapista.

      • hintajärjestys

        Maaliman markkinoilla nafta on nyt 34 prosenttia kalliimpaa kuin gasoliini.


    • Viheriä

      ...

    • kilpilahtiprodiesel

      Kannattais ottaa huomioon muutama asia, ennenkuin tällä asenteella, alkaa arvostella viheriää, havu-uute, roipe dieseliä, Se puolet tehokkaampaa, sekä kuluttaa 40-prosenttia, vähemmän. Työmäärä, sen viheriän palavan nesteen eteen, on iso. Se on tuhat kertaa kallimpaa kuin mitä huolto-aseman, hinta-lappu näyttää. Roippeen siivilöinti ym, ym... Eikä sitä käytä, muuta kuin ne, ketkä tajuaa sen.

    • Hyvävihreät

      Äänestäkää vihreitä niin päästään eroon kaikista dieselautoista. Ajellaan jatkossa kiinalaisilla sähköautoilla aina muutama kymmenen kilometriä yhdellä latauksella joihin voima tuotetaan kivihiilellä ja öljyllä. Se on vihreiden logiikka.

    • Sontikka

      Hauskoja kommentteja täällä. Joku vuosi sitten bensa maksoi yli 1.70 että ei vielä pahalta tunnu tuo dieselin hinta. Toki sen Autoveron vois poistaa..

    • Hanaa

      Onhan nyt tiedossa myös, että diesel-polttoaine kallistuu Suomessa yleensä loppusyksystä, kun siirrytään talvilaatuiseen eli enemmän pakkasta sietävään aineeseen. Kun talous vetää hyvin, on diesel-polttoaineelle hyvä kysyntä, mikä pitää hintaa kohollaan myrsky- ja sotatilanteiden lisäksi...

    • Diiselithaisee

      Se joka osti vasta dieselauton niin jää vain musta laku käteen!
      Kalliit EGR viat, hiukkassuodattimen vaihto, adblue jäätyy. Diesel kalliimpaa kuin bensa.
      Ruotsalaiset hädissään niitä myy pois vielä kun jotain rahaa saa.

      • Ihanvaantiedoksi

        Heh. Sulla selvästi ei ole mitään tietoa, saati omakohtaista kokemusta dieselautoista.

        Kerronpa sinulle ihan yleisesti tiedossa olevan faktan: dieselien tekniikka on huomattavasti kestävämpää, huolettovampaa, luotettavampaa ja huollotkin jopa halvempia kuin vastaavan bensa-autojen.
        Tuskinpa ammattiautoilijatkaan valitsisi lähes 100%:syi dieseleitä ellei ne yksinkertaisesti olisi parempia teknisesti. Ja edullisempia käyttökuluiltaan. Ammattiautoilijoilla ei ole varaa seisottaa autojaan korjaamoilla.

        Diesel nyt saattaa olla juuri nyt pumpulla samanhintaista ja käyttövoimaveron kanssa kalliimpaakin, mutta autot kuluttavat edelleen selvästi vähemmän kuin bensa-autot. Bensahan on markkinasyistä nyt ’liian halpaa’ koska varastot ovat kulutuksen väärinarvioinnin vuoksi ylituotannon vuoksi täynnä.


      • mikähän.seuraavaksi
        Ihanvaantiedoksi kirjoitti:

        Heh. Sulla selvästi ei ole mitään tietoa, saati omakohtaista kokemusta dieselautoista.

        Kerronpa sinulle ihan yleisesti tiedossa olevan faktan: dieselien tekniikka on huomattavasti kestävämpää, huolettovampaa, luotettavampaa ja huollotkin jopa halvempia kuin vastaavan bensa-autojen.
        Tuskinpa ammattiautoilijatkaan valitsisi lähes 100%:syi dieseleitä ellei ne yksinkertaisesti olisi parempia teknisesti. Ja edullisempia käyttökuluiltaan. Ammattiautoilijoilla ei ole varaa seisottaa autojaan korjaamoilla.

        Diesel nyt saattaa olla juuri nyt pumpulla samanhintaista ja käyttövoimaveron kanssa kalliimpaakin, mutta autot kuluttavat edelleen selvästi vähemmän kuin bensa-autot. Bensahan on markkinasyistä nyt ’liian halpaa’ koska varastot ovat kulutuksen väärinarvioinnin vuoksi ylituotannon vuoksi täynnä.

        Kuusi vuotta vanhaan 130 tuhatta ajettuun dieseliin piti tehdä EGR-remontti. Ei maksanut kuin 1100 euroa. Kivan kestävä halpa diesel, vaikka huollot ovat olleet noin 100 euroa kalliimat kuin bensaversion.


    • kaikkivoittavat

      Myy nokivasara pois ja osta auto.

    • rekkarit

      Ei kannata valittaa meillä on perheyhtiössä 68 Diesel ajoneuvoa ja ALV palautuksen jälkeen polttonesteeseen menee 1 200 000€ vuodessa.

    • verotus-pielessä

      Maailmanmarkkinahintojen perusteella bensan pitäisi olla melkein 1/4 halvempaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

      Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1853
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1741
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

      Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1507
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

      Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1198
    5. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1114
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

      Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      992
    8. Lakkaa haaveilemasta.

      Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

      Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      816
    Aihe