Jumala ei ole kuollut. Hän on elävä Jumala ja antaa uusia käskyjä vanhojen tilalle tahtonsa mukaan. Herra antaa seurakunnalle tämän käskyn sen sanan mukaan, jonka hän palvelijalleen eli minulle osoitti.
Näin Herran enkelin. Hän sanoi minulle:
- Kerro minun kansalleni, että minä en hyväksy alkoholipitoisen viinin juomista minun pyhällä ateriallani. Minun kansani ei saa juoda alkoholia, joten alkoholipitoinen viini tulee korvata alkoholittomalla viinillä tai mehulla.
Kun Herran enkeli oli sanonut tämän, niin hän katosi silmieni edestä. Tätä seurasi se, että Jumala näytti mieleni silmissä kaiken sen pahan, mitä alkoholi on saanut ja saa aikaan ihmisten elämässä. Tämän jälkeen olin vakuuttunut siitä, että Herran enkeli oli totisesti ilmestynyt minulle ja kertonut Jumalan sanan, jota meidän tulee noudattaa.
Tämän vakuutena pyysin vielä sanaa Herralta ja hän antoi minulle nämä sanan paikat:
Efesolaiskirje:
5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
Habakuk:
2:5 Ja vielä: viini on petollista, urho on röyhkeä; mutta hän ei ole pysyväinen, hän, joka levittää kitansa kuin tuonela ja on täyttymätön kuin kuolema, kokoaa itselleen kaikki kansakunnat ja kerää itselleen kaikki kansat.
Ymmärsin tästä kaikesta, että Jumala tahtoo meidän pidättyvän kokonaan alkoholista sen sijaan, että antaisimme hyväksynnän kohtuulliselle alkoholin käytölle. Kohtuus johtaa kohtuuttomuuteen ja sen vuoksi Herran Jumalan käsky on viisas ja hyvä. Kuka ikinä ei tottele tätä käskyä, jää paitsi niistä siunauksista, jotka Jumala on luvannut omilleen hänen sanansa tottelemisesta!
Raittius on ehdoton käsky!
50
653
Vastaukset
Onks HELL srk joku AA kerho vai?
- HuppumiestenUskonto
No ainakin sama vapaamuuraritausta molemmilla. Molemmat opettavat pelastusta erimääräisten askelten kautta. Varsinaisilla vapaamuurareilla on 33 askelta (Luciferin avoin palvonta), AA:ssa 12 askelta. Hellareilla, en tiedä montako, mutta upotuskastetta he ainakin kutsuvat 1. askeleeksi.
Tuo gnostilaisten askeloppi perustuu muinaisegyptiläiseen okkultismiin, oppi "12 askeletta täydelliseen tietoon". Hellarit käyttävät tuosta "täydellisestä tiedosta" sanaa "pyhittyminen".
Helluntailaisuuden perustivat 1800-luvun USA:ssa ku klux klanilaiset vapaamuurarit.
Mitä ihmeen sontaa ja saastaa jälleen.
"Kerro minun kansalleni, että minä en hyväksy alkoholipitoisen viinin juomista minun pyhällä ateriallani. Minun kansani ei saa juoda alkoholia, joten alkoholipitoinen viini tulee korvata alkoholittomalla viinillä tai mehulla. "
Ai tämäkö on nyt Herraan sanaa? Missä kohtaa Raamattua, eli siis Jumalan pyhässä sanassa, sanotaan, että alkoholia ei saa nauttia? Luku ja jae kiitos. Tämä profetia ei todellakaan ole Herralta, vaan on Saatanan valhe. Jeesus itse muutti veden viiniksi ja viimeisellä ateriallaan siunasi maljan viiniä, siis alkoholipitoista juomaa. Missään kohtaa Raamattua ei kielletä nauttimasta alkoholia, ei missään kohtaa. Raamatussa kielletään päihtymästä alkoholista, mutta missään kohtaa Raamattua ei kielletä kohtuukäyttöä, saati viinitilkan nauttimista ehtoollisella.
Mene pois täältä ja väisty sinä Saatanan profeetta!7 Jeesus sanoi palvelijoille: »Täyttäkää astiat vedellä», ja he täyttivät ne reunoja myöten. 8 Sitten hän sanoi: »Ottakaa nyt siitä ja viekää pitojen valvojalle», ja he veivät. 9 Valvoja maistoi vettä: se oli muuttunut viiniksi. Toisin kuin palvelijat, jotka olivat veden astiasta ottaneet, hän ei tiennyt, mistä viini oli peräisin. Hän kutsui sulhasen luokseen 10 ja sanoi: »Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti.»
Koko konteksti paljastaa, että kyse oli alkoholipitoisesta viinistä. Jeesuksella siis ei ollut mitään sitä vastaan, että häissä tarjoiltiin alkoholipitoista viiniä.
27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: »Juokaa tästä, te kaikki. 28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. 29 Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa.»
Viimeisellä aterialla Jeesus siunasi maljan alkoholipitoista viiniä. Jeesuksella ei ollut mitään alkoholia vastaan. Missään kohtaa Raamattua ei kielletä nauttimasta alkoholia. Ei missään kohtaa. Nautin itsekin parhaillaan olutta, mutta tarkoitukseni ei ole päihtyä. Alkoholin nauttiminen Raamatun mukaan on täsin sallittua. Paavali kirjoittaa Timoteukselle:
"Älä enää juo pelkkää vettä, vaan käytä vatsasi ja toistuvien vaivojesi vuoksi vähän viiniäkin." (1. Tim. 5:23)
Ainoastaan päihtyminen kielletään Raamatussa, missään kohtaa Raamattua ei kielletä kohtuukäyttöä, saati viinitilkan nauttimista ehtoollisella.
Tämä aloituksen profetia ei ole Herralta. Sen on Saatanasta.- KM.mietiskelee
Kristitty.net kirjoitti:
7 Jeesus sanoi palvelijoille: »Täyttäkää astiat vedellä», ja he täyttivät ne reunoja myöten. 8 Sitten hän sanoi: »Ottakaa nyt siitä ja viekää pitojen valvojalle», ja he veivät. 9 Valvoja maistoi vettä: se oli muuttunut viiniksi. Toisin kuin palvelijat, jotka olivat veden astiasta ottaneet, hän ei tiennyt, mistä viini oli peräisin. Hän kutsui sulhasen luokseen 10 ja sanoi: »Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti.»
Koko konteksti paljastaa, että kyse oli alkoholipitoisesta viinistä. Jeesuksella siis ei ollut mitään sitä vastaan, että häissä tarjoiltiin alkoholipitoista viiniä.
27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: »Juokaa tästä, te kaikki. 28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. 29 Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa.»
Viimeisellä aterialla Jeesus siunasi maljan alkoholipitoista viiniä. Jeesuksella ei ollut mitään alkoholia vastaan. Missään kohtaa Raamattua ei kielletä nauttimasta alkoholia. Ei missään kohtaa. Nautin itsekin parhaillaan olutta, mutta tarkoitukseni ei ole päihtyä. Alkoholin nauttiminen Raamatun mukaan on täsin sallittua. Paavali kirjoittaa Timoteukselle:
"Älä enää juo pelkkää vettä, vaan käytä vatsasi ja toistuvien vaivojesi vuoksi vähän viiniäkin." (1. Tim. 5:23)
Ainoastaan päihtyminen kielletään Raamatussa, missään kohtaa Raamattua ei kielletä kohtuukäyttöä, saati viinitilkan nauttimista ehtoollisella.
Tämä aloituksen profetia ei ole Herralta. Sen on Saatanasta.Hapan - joka hapattaa koko taikinan. Se on synnin muotokuva.
Kristitty.net - nyt sinä löit kirveesi kiveen.
Herran pöytä ja siellä ollut viini - voitko väittää, että kaikki olemassaolevat viinit olivat käyneitä?
Jos hieman vertauskuvaa Herran pöytään haetaan, niin Jeesuksen sovintoveri - se ei ole hapattunutta, eli synnin vertauskuva. Vaan hän oli ---synnitön-- uhrikaritsa.
Näin ollen leipä, joka murretaan ja viini on Herran pöydän vertauskuvallisuudessa synnitön - eli viinikin käymätöntä.
Tänään on ehtoollispöydissä siirrytty alkoholittomiin viineihin. Tosin eri merkityksessä, mistä kirjoitin. Herran pöydässä on moni heikko alkoholisti ja heidän tähden esim. paikallinen helluntaikirkko siirtyi alkoholittomaan viiniin.
ts. ei ehtoollispöydässä tarvitse uskonnollisesti olla käynyttä viiniä, että se ikäänkuin olisi sitä "itteesä".
Ja tuskin kannattaa tätä "ajan hääjuhlaa ja vedenmuuttamista viiniksi" verrata tulevaan taivaalliseen hääjuhlaan, että siellä ikäänkuin viiniläisesti juovutaan.
Eiköhän ne viinit ole käymättömiä. KM.mietiskelee kirjoitti:
Hapan - joka hapattaa koko taikinan. Se on synnin muotokuva.
Herran pöytä ja siellä ollut viini - voitko väittää, että kaikki olemassaolevat viinit olivat käyneitä?
Jos hieman vertauskuvaa Herran pöytään haetaan, niin Jeesuksen sovintoveri - se ei ole hapattunutta, eli synnin vertauskuva. Vaan hän oli ---synnitön-- uhrikaritsa.
Näin ollen leipä, joka murretaan ja viini on Herran pöydän vertauskuvallisuudessa synnitön - eli viinikin käymätöntä.
Tänään on ehtoollispöydissä siirrytty alkoholittomiin viineihin. Tosin eri merkityksessä, mistä kirjoitin. Herran pöydässä on moni heikko alkoholisti ja heidän tähden esim. paikallinen helluntaikirkko siirtyi alkoholittomaan viiniin.
ts. ei ehtoollispöydässä tarvitse uskonnollisesti olla käynyttä viiniä, että se ikäänkuin olisi sitä "itteesä".
Ja tuskin kannattaa tätä "ajan hääjuhlaa ja vedenmuuttamista viiniksi" verrata tulevaan taivaalliseen hääjuhlaan, että siellä ikäänkuin viiniläisesti juovutaan.
Eiköhän ne viinit ole käymättömiä.Hapan, joka hapattaa TAIKINAN. Tässä Raamatun kohdassa ei puhuta sanaakaan viinistä. Käsky koski ainoastaan taikinaa. Viinillä ei ole taikinan kanssa mitään tekemistä.
Jos Jeesus olisi halunnut, että me emme nauti tippaakaan alkoholia, siitä olisi kyllä selvä käsky Raamatussa.
Voin varmuudella sanoa, että viini jota Jeesus nautti ja siunasi oli alkoholipitoista, jos se olisi ollut alkoholitonta, Raamatussa kerrottaisiin tästä tärkeästä asiasta.- Kiitosei
" Raamatussa kielletään päihtymästä alkoholista, mutta missään kohtaa Raamattua ei kielletä kohtuukäyttöä, saati viinitilkan nauttimista ehtoollisella."
Minkä ihmeen takia pitäisi juoda tilkkaakaan myrkkyä, mikä aiheuttaa mm. syöpää pienilläkin määrillä ja maistuu vielä paholaisen kuselta? Kiitosei kirjoitti:
" Raamatussa kielletään päihtymästä alkoholista, mutta missään kohtaa Raamattua ei kielletä kohtuukäyttöä, saati viinitilkan nauttimista ehtoollisella."
Minkä ihmeen takia pitäisi juoda tilkkaakaan myrkkyä, mikä aiheuttaa mm. syöpää pienilläkin määrillä ja maistuu vielä paholaisen kuselta?Missään ei ole todettu alkoholin pienillä määrillä aiheuttavan syöpää. Levität täyttä valhetta. Jos alkoholi olisi niin paha asia, Raamatussa kiellettäisiin meitä selvästi nauttimasta tippaakaan alkoholia. Ei ole mitään Raamatun sanaa tästä asiasta, vain anonyymin nettiprofeetan omasta päästään keksimä profetia. Hän on siis väärä profeetta.
- Kiitosei
Kristitty.net kirjoitti:
Missään ei ole todettu alkoholin pienillä määrillä aiheuttavan syöpää. Levität täyttä valhetta. Jos alkoholi olisi niin paha asia, Raamatussa kiellettäisiin meitä selvästi nauttimasta tippaakaan alkoholia. Ei ole mitään Raamatun sanaa tästä asiasta, vain anonyymin nettiprofeetan omasta päästään keksimä profetia. Hän on siis väärä profeetta.
"Alkoholi on nykytutkimuksen mukaan terveydelle paljon vaarallisempi kuin ilmansaasteet tai einekset, sekä välittömästi että pitkällä aikavälillä. Alkoholi sijoittuu syöpävaarallisuudessa kakkossijalle heti tupakan jälkeen. Ranskassa sen tilille lasketaan 28000 syöpää, joista 8000 on rintasyöpiä. Suomessa juodaan enemmän alkoholia kuin Ranskassa. Alkoholi muuttuu elimistössä syöpää aiheuttavaksi asetaldehydiksi, joka aiheuttaa mutaatioita. Tämän lisäksi alkoholi lisää hengitysteiden ja suoliston limakalvojen läpäisevyyttä myös muille syöpää aiheuttaville aineille. Neljä viinilasillista päivässä lisää rintasyövän riskiä 50%, 8 lasillista nostaa riskiä 130%. 10 viinilasillista päivässä nostaa maksakirroosiriskin 27-kertaiseksi. Tämä johtaa maksasyöpään 4300 kertaa vuosittain Ranskassa. Päiväannos ei saisi ylittää 1,5 lasillista. Jos laitettaisiin turvarajaksi sama, mitä vaaditaan elintarvikkeiden lisäaineilta, viiniä saisi nauttia vain teelusikallisen päivässä. (sante.lefigaro.fr)"
https://luominen.fi/pekan-blogi/vihamielinen-todistaja
Joh.2:
9. Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut - mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen - kutsui edeskäypä yljän
10. ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Jeesuksen aikaan oli myös alkoholitonta viiniä, mikä on terveystuote, jota Paavalikin kehotti Timoteusta nauttimaan. Jeesus valmisti viiniä Kaanaan häissä, mutta juopuvat sana tässä tarkoittaa oikeasti tulla kylläiseksi. Kiitosei kirjoitti:
"Alkoholi on nykytutkimuksen mukaan terveydelle paljon vaarallisempi kuin ilmansaasteet tai einekset, sekä välittömästi että pitkällä aikavälillä. Alkoholi sijoittuu syöpävaarallisuudessa kakkossijalle heti tupakan jälkeen. Ranskassa sen tilille lasketaan 28000 syöpää, joista 8000 on rintasyöpiä. Suomessa juodaan enemmän alkoholia kuin Ranskassa. Alkoholi muuttuu elimistössä syöpää aiheuttavaksi asetaldehydiksi, joka aiheuttaa mutaatioita. Tämän lisäksi alkoholi lisää hengitysteiden ja suoliston limakalvojen läpäisevyyttä myös muille syöpää aiheuttaville aineille. Neljä viinilasillista päivässä lisää rintasyövän riskiä 50%, 8 lasillista nostaa riskiä 130%. 10 viinilasillista päivässä nostaa maksakirroosiriskin 27-kertaiseksi. Tämä johtaa maksasyöpään 4300 kertaa vuosittain Ranskassa. Päiväannos ei saisi ylittää 1,5 lasillista. Jos laitettaisiin turvarajaksi sama, mitä vaaditaan elintarvikkeiden lisäaineilta, viiniä saisi nauttia vain teelusikallisen päivässä. (sante.lefigaro.fr)"
https://luominen.fi/pekan-blogi/vihamielinen-todistaja
Joh.2:
9. Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut - mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen - kutsui edeskäypä yljän
10. ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Jeesuksen aikaan oli myös alkoholitonta viiniä, mikä on terveystuote, jota Paavalikin kehotti Timoteusta nauttimaan. Jeesus valmisti viiniä Kaanaan häissä, mutta juopuvat sana tässä tarkoittaa oikeasti tulla kylläiseksi.Ai jahas. Siis ensin laitettiin mukamas hyvää viiniä, joka oli siis alkoholitonta, josta tultiin kylläiseksi, sitten tarjoiltiin huonoa viiniä, joka oli alkoholipitoista. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Tietenkin ensin tarjottiin hyvää alkoholipitoista viiniä, ja sitten kun väki juopui, ei enää ollut viinin laadulla merkitystä, ja pantiin esille huonompi viini.
Jos Jumala ei tahtoisi meidän nauttivan tippaakaan alkoholia, Raamatussa yksiselitteisesti kiellettäisiin meitä nauttimasta alkoholia.- kysynpävaa
Kristitty.net kirjoitti:
7 Jeesus sanoi palvelijoille: »Täyttäkää astiat vedellä», ja he täyttivät ne reunoja myöten. 8 Sitten hän sanoi: »Ottakaa nyt siitä ja viekää pitojen valvojalle», ja he veivät. 9 Valvoja maistoi vettä: se oli muuttunut viiniksi. Toisin kuin palvelijat, jotka olivat veden astiasta ottaneet, hän ei tiennyt, mistä viini oli peräisin. Hän kutsui sulhasen luokseen 10 ja sanoi: »Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti.»
Tämä aloituksen profetia ei ole Herralta. Sen on Saatanasta.Ilmaus alkavat juopua on käännös sanasta methyein, methyskesthai, jota on käytetty myös 1. Moos. 43:34; Ps.36:9 Jes.34:5,7 ja Jer. 46:10 Sana voidaan kääntää myös "kun ovat kylläisiä" tai "kun ovat juoneet kyllikseen" Näin mm. Passowin suuri kreikan sanakirja osoittaa, että methyskein merkitsee "olla kyllästetty" tai "olla täynä jostakin"
Jokainen voi itse netistä tutkia. Ei kaikista tule alkoholisteja jotka käyttävät vähän alko juomia mutta toisista tulee ja se on riski peliä, yleensä kaikki on aluksi kohtuukättäjiä ja sitten se toisilta karkaa käsistä. mitä ihminen menettää siinä että ei käytä ollenkaan olen aikoinani maistellut monen laisia viinejä ja täytyy sanoa, että alkoholittomat viinit voittaa makunsa puolesta.
Nykyään kaupoista lötyy monen makuisia alkoholittomia viinejä oletteko kokeileet ? kysynpävaa kirjoitti:
Ilmaus alkavat juopua on käännös sanasta methyein, methyskesthai, jota on käytetty myös 1. Moos. 43:34; Ps.36:9 Jes.34:5,7 ja Jer. 46:10 Sana voidaan kääntää myös "kun ovat kylläisiä" tai "kun ovat juoneet kyllikseen" Näin mm. Passowin suuri kreikan sanakirja osoittaa, että methyskein merkitsee "olla kyllästetty" tai "olla täynä jostakin"
Jokainen voi itse netistä tutkia. Ei kaikista tule alkoholisteja jotka käyttävät vähän alko juomia mutta toisista tulee ja se on riski peliä, yleensä kaikki on aluksi kohtuukättäjiä ja sitten se toisilta karkaa käsistä. mitä ihminen menettää siinä että ei käytä ollenkaan olen aikoinani maistellut monen laisia viinejä ja täytyy sanoa, että alkoholittomat viinit voittaa makunsa puolesta.
Nykyään kaupoista lötyy monen makuisia alkoholittomia viinejä oletteko kokeileet ?Aivan, se siis tarkoittaa, että kun he ovat juoneet tarpeeksi, eli siis kun he ovat juopuneet. Sitten pannaan huono viini esille. Mitä järkeä olisi tarjota alkoholitonta viiniä ja sitten laittaa esille alkoholipitoinen viini, jokainenhan huomaisi, että tuo on huonompaa viiniä, kun kerran eivät olleet päihtyneet.
Jos Jumala ei haluaisi meidän nauttivan tippaakaan alkoholia, Raamatussa kiellettäisiin yksiselitteisesti alkoholin nauttiminen.- jhgjgjjhg
KM.mietiskelee kirjoitti:
Hapan - joka hapattaa koko taikinan. Se on synnin muotokuva.
Eiköhän ne viinit ole käymättömiä.Jeesus sanoi juovansa viinipuun antia uutena isänsä valtakunnassa. Taitaisi Jeesus opetuslapsineen saada helluntaiseurakunnasta kenkää.
Ei ole käymätöntä viiniä. Jos se ei ole käynyttä, se on marjamehua eikä viiniä. Alkoholittomat viinit käytetään kuten alkoholillisetkin, mutta alkoholi poistetaan niitsä.
- Kirjakääröt
Matt.11:19 Biblia (1776) Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanoivat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää.
- Jobinpostia
Kristitty.net kirjoitti:
Aamen. Tässäkin todistetaan, että Jeesus nautti alkoholia.
Tässä kyllä luki, "katso ihmistä" Matt.11:19
Jobinpostia kirjoitti:
Tässä kyllä luki, "katso ihmistä" Matt.11:19
Ei, vaan ainakin minun Raamatussani Mt. 11:19 lukee "Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
- hapattunut.mikä.hapan
Alkoholillinen viini kuvastaa hapatetta ja Jeesus oli syntinen, siksi ehtoollisella käynyt viini käy hyvin muisto-ateriaan. Siksi hyvin kristikunta kantaa oikeaa ehtoollista. Kaikki ovat samalla lailla hapattuneet. Onneksi kristitty.net hoksasi asian ja käyttää hapatetta
Alkoholillisella viinillä ei ole hapatteen kanssa mitään tekemistä. Pesachina kaikki hapate pitää poistaa talosta, mutta alkoholia saa nauttia, koska se ei ole hapanta.
- capiche
Kristitty.net kirjoitti:
Alkoholillisella viinillä ei ole hapatteen kanssa mitään tekemistä. Pesachina kaikki hapate pitää poistaa talosta, mutta alkoholia saa nauttia, koska se ei ole hapanta.
Täh? Viinit syntyvät pitkän käymisen tuloksena ja ovat takuuvarmasti happamia. Viinien ph on 3-4 välillä (vrt. neutraali ph 7). Viinin valmistuksessa käytetään yleensä viinihiivaa ja leivän valmistuksessa tavallista hiivaa. Pääsiäisleipä on hiivatonta leipää, mutta hiivatonta viiniä ei ole. Jonkinlaista spontaania käymistä voi tapahtua myös ilmassa olevat hiivojen avulla, mutta lopputulos on liian epävarma kaupallisiin tarkoituksiin.
- toim.huom
capiche kirjoitti:
Täh? Viinit syntyvät pitkän käymisen tuloksena ja ovat takuuvarmasti happamia. Viinien ph on 3-4 välillä (vrt. neutraali ph 7). Viinin valmistuksessa käytetään yleensä viinihiivaa ja leivän valmistuksessa tavallista hiivaa. Pääsiäisleipä on hiivatonta leipää, mutta hiivatonta viiniä ei ole. Jonkinlaista spontaania käymistä voi tapahtua myös ilmassa olevat hiivojen avulla, mutta lopputulos on liian epävarma kaupallisiin tarkoituksiin.
Hiivalepä ja hapanleipä ovat ihan eri asioita. Hiiva ei ole hapate.
Paina se paksuun kalloos. capiche kirjoitti:
Kemiallisella happamuudella eli pH arvolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Raamatussa hapatteella tarkoitetaan mitä tahansa ainetta, joka yhdessä viljatuotteiden kanssa saa taikinan paisumaan, ja se koskee ainoastaan viljatuotteita, kuten Raamatusta selvästi käy ilmi.
"Seitsemän päivää syökää happamatonta leipää; jo ensimmäisenä päivänä korjatkaa pois hapan taikina taloistanne. Sillä jokainen, joka hapanta syö, ensimmäisestä päivästä seitsemänteen päivään asti, hävitettäköön Israelista." (2. Moos. 12:15)
Tässä puhutaan leivästä ja taikinasta ja syömisestä, ei sanaakaan juomisesta.
Juutalaiset eivät ole kaikesta oikeassa, mutta tässä asiassa he ovat, ja juutalaiset pesachina juovat aivan tavallista käynyttä alkoholipitoista viiniä.
- sinkola
Jeesus ei ollut syntinen, mutta sinulla on perkeleen henki.
- hapattunut.mikä.hapan
Ei suinkaan. Hapate kuvaa syntiä ja juuri ehtoollisella kristityt nauttivat hapatetta vertauskuvana Jeesuksen sovitusveri.
Siis miksi minulla on perkeleen henki, vaan totean olemassaolevan tilanteen. hapattunut.mikä.hapan kirjoitti:
Ei suinkaan. Hapate kuvaa syntiä ja juuri ehtoollisella kristityt nauttivat hapatetta vertauskuvana Jeesuksen sovitusveri.
Siis miksi minulla on perkeleen henki, vaan totean olemassaolevan tilanteen.Kuinka asian voisi selittää kauniisti, alkoholi ei ole hapatetta ja sillä siisti.
- RuisleivässäAlkomahoolia
Kristitty.net kirjoitti:
Kuinka asian voisi selittää kauniisti, alkoholi ei ole hapatetta ja sillä siisti.
No, käymisen tulosta kuitenkin. Niin leivässä kuin viinissä.
Jopa hapanleivässä on alkoholia, joten lähes sama asia.
Saa tosin syödä aika monta reissumiestä tullakseen känniin. - älävalehtele
RuisleivässäAlkomahoolia kirjoitti:
Saa tosin syödä aika monta reissumiestä tullakseen känniin.5Moos 14: 22. Kaikesta kylvösi sadosta, joka kasvaa pellollasi, anna joka vuosi kymmenykset,
23. ja syö ne Herran, sinun Jumalasi, edessä, siinä paikassa, jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi: kymmenykset jyvistäsi, viinistäsi ja öljystäsi, niin myös raavaittesi ja lampaittesi esikoiset, että oppisit pelkäämään Herraa, sinun Jumalaasi, kaikkena elinaikanasi.
24. Mutta jos tie on sinulle liian pitkä, niin ettet voi kantaa kannettavaasi, koska se paikka, jonka Herra, sinun Jumalasi, on valinnut asettaakseen siihen nimensä, on sinulle liian kaukana, - sillä Herra, sinun Jumalasi on sinua siunaava -
25. niin muuta se rahaksi, pane raha kääröön, ota käteesi ja mene siihen paikkaan, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee,
26. ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi. RuisleivässäAlkomahoolia kirjoitti:
Saa tosin syödä aika monta reissumiestä tullakseen känniin.Viinin ja leivän käymisprosessit ovat täysin eri joten alkoholin käymisellä ei hapatteen kanssa ole mitään tekemistä.
- Eikiitosjeesus
Jesse, aikansa kuuluisin lestinheittäjä, mitä nyt kannabisöljypöllyssä kykeni.
Aloittaja kehtaa tässä otsikossaan julistaa, että raittius on ehdoton käsky. Jos se kerran on ehdoton käsky, missä kohtaa Raamattua niin lukee?
- Samaatietä
No ohhoh...tein aloituksenvhetki sitten vahingossa nyt yön tunneilla samasta aiheesta.Anteeksi. En huomannut tätä.
- PasiToivonen
>>- Kerro minun kansalleni, että minä en hyväksy alkoholipitoisen viinin juomista minun pyhällä ateriallani. Minun kansani ei saa juoda alkoholia, joten alkoholipitoinen viini tulee korvata alkoholittomalla viinillä tai mehulla. >>
Ehtoollisella juon mehua, kotona viiniä. Suomi on vapaa maa. Jos haluat leikkiä muslimia, saat tehdä sitä aivan vapaasti. - Oikea.ote.asiaan
Vuosia sitten täälläkin kiertänyt kirjoitus,
ALKOHOLIN KIROUS,
on aina ajankohtainen:
http://Jeesus-on-Herra.com/alkoholin-kirous-vetoomus/ - PasiToivonen
>>Emme kuitenkaan voi väittää, että Raamattu kieltäisi alkoholin käytön, vaikka kieltääkin ehdottomasti siitä juopumisen. >>
Weijo Lindroos - Ei.alkoholihuumetta
Linkin kirjoitus on rehellisen suora.
- Jaan.eteen.päin
Kirjoitus ALKOHOLIN KIROUS,
on aina ajankohtainen:
http://Jeesus-on-Herra.com/alkoholin-kirous-vetoomus/ - PasiToivonen
Minäkin jaan eteenpäin.
>>Emme kuitenkaan voi väittää, että Raamattu kieltäisi alkoholin käytön, vaikka kieltääkin ehdottomasti siitä juopumisen. >>
Weijo Lindroos (edelleen) - Kirjakääröt
Sananl.9:5 Biblia (1776) Tulkaat ja syökäät minun leivästäni, ja juokaat viinaa, jonka minä sekoitin.
- lslslsllsis
Näitä valeprofeettoja on aina ollut.Suurin osa mielenterveyspotilaita.Sielullista vääristelyä.Muistakaapa Paavalin ohjetta apostolille.Juo vähän viiniä vatsasi vuoksi.En muista kohtaa.Jokainen on vastuussa käytöksestään oli humalassa tai selvinpäin.Synnittömyys ja raittius on utopiaa.Kukaan normaali katolilainen ei ole täysraitis , eikä juutalainen.Muutama suomalainen vähemmistöhelluntailainen saattaa olla hetken aikaa.
- Kirjakääröt
1Tim.5:23 Biblia. Älä silleen vettä juo, vaan nautitse jotakin viinaa sydämes tähden ja ettäs myös usein sairastat.
- kysynpävaa
"Älä enää juo pelkkää vettä, vaan käytä vatsasi ja toistuvien vaivojesi vuoksi vähän viiniäkin" 1. Tim. 5:23) Paavalin neuvo nuorelle Timoteukselle on tunnetuimpia Raamatun lauseita. Sen tuntee moni sellanenkin, joka ei tiedä mitään muuta Raamatusta. Paavali ei kuitenkaan missään manitse, että Timoteuksen tuli nauttia käynyttä viiniä. Aristoteles (384-322 eKr, Plinius (24-79 jKr, ja Athanasius (280 jKr, suosittelevat kaikki joko käymätömiä, makeita tai keitettyjä viinejä sairaille tai heikkoudesta kärsiville. Lääkinnällisiin tarkoituksiin voitiin viinejä myös suodattaa.
Alkoholiton viini. Tirosh (hepr.) asis, gleukos (kreikk.)- Uskon
Viini syntyy käyttämällä. Alkoholi poistuu keittämällä. Ehtoollisella en kehtaa kysyä onko viinissä paljonkin prosentteja. Kotisimaa saatan juoda keväällä. Siinä n.2% alk. Jos tuntuu että juoma päihdyttää, lopetan. Raamatussa on useita esimerkkejä päihtyneistä, joita oli muutes helppo höynäyttää..joten vaara uhkaa nimenomaan päihtynyttä. Mutta täyskieltoa ei ole, joten voidaan ap tyrmätä Raamatunvastaisena.
Tulkitse kaikki parhaatkin profetiat Raamatulla. Se on absoluuttinen Totuus. Ps. Jeesus ei tehnyt syntiä. Täyttä valetta. On puhtaasti moderni keksintö, että viini muka Jeesuksen aikaan oli alkoholitonta. Paavalin sanoo, että älkää päihtykö viinistä:
"Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä" (Ef. 5:18)
Tässä on kreikan sana οἶνος ja sama sana löytyy jakeesta 1. Tim. 5:23. Selvästi siis kyseinen kreikan sana tarkoittaa alkoholipitoista viiniä, vai onko kukaan koskaan päihtynyt alkoholittomasta viinistä? Ja kyseistä alkoholipitoista viiniä Paavali suosittelee Timoteusta juomaan.
Missään kohtaa Raamattua ei meitä kielletä nauttimasta alkoholia.
Jos Jumala haluaisi, että me emme nauttisi tippaakaan alkoholia, Raamatusta löytyisi selvä käsky.
- Laskuntulos
Miksi suomalaisen uskovaisen pitää juoda viiniä? Viinin juonti ei ole suomalainen tapa. Suomalainen on juonut ruokajuomana maitoa ja vettä. Meillä on puhdas vesi. Myös ranskalaiset ovat siirtyneet paljon veden juontiin. "Hienot" ihmiset matkivat ranskalaisia. Suomalaisilla on huono itsetunto heidän pitää matkia ulkomaalaisia esim. amerikkalaisten matkiminen on huipussaan.
- PasiToivonen
Viinin juonti ei ole suomalainen tapa, mutta en koe itseäni suomalaiseksi. Koskenkorvan juonti on suomalainen tapa.
- kysynpävaa
Ehtoollisella Jeesus otti maljan, kiitti Jumalaa ja antoi opetuslapsille ja sanoi: "Juokaa tästä te kaikki" Matt. 26:27) Jos maljassa oleva juoma olisi ollut nykyisen lainsäädännön mukaista viiniä, se olisi ollut käynyttä. Juutalaisten pääsiäisviinin ei kuitenkaan tarvinnut olla käynyttä. Talmudin tuntijan Louis Ginzbergin mukaan juuri puristettua rypälemehua voitiin käyttää aivan yhtä hyvin kuin käynyttäkin. Nykyisistä juutalaisista ortodoksijuutalaiset käyttävät yhä edelleen käymätöntä viiniä ja vain uudistusmieliset käynyttä. Jeesukselle tarjottiin mirhalla sekoitettua viiniä hänen riippuessaan ristillä. Jeesus ei kuitenkaan ottanut sitä vastaan Mark. 15:23) Myöhemmin kuitenkin,kun hänelle tarjottiin hapanviiniä (oksos= alkoholiton etikka) hän joi sitä (Joh 19:29,30)
- UskonJeesukseen
Ortodoksijuutalaiset on aikamoisen lukossa. Eivät tunnusta Jeesusta messiaanaan. Ortodoksisuus on muutenkin täynnä rituaaleja, lähes noituuden rajamailla.. se että he juovat alkoholitonta viiniä menoissaan, ei merkitse yhtään mitään.
Vain se mitä Raamatun Sana sanoo, on ehdoton totuus.
Ongelmahan ei ole alkoholia sisältävä viini, vaan ihmisessä joka on synnin oruudessa.
Saatana tahtoo sotkea perusasiat. Täyttä valetta. Juutalaiset juovat alkoholipitoista viiniä pääsiäisenä, tämä on fakta. Koskaan ei ole vastustettu alkoholin nauttimista, tämä on aivan uusi harhaoppi. Jos Jumala ei haluaisi meidän nauttivan tippaakaan alkoholia, Raamattussa kerrottaisiin asiasta selkeästi eikä ilmoitus olisi pelkästään tällaisten nettiprofeettojen varassa.
- LepakonsiipiäSammakoita
Jo parista ensi lauseesta saattoi lukea, että aloitus on väärä profetia.
Jumala ei muuta sanaansa, Hän ei anna uusia käskyjä vanhojen tilalle.
Jeesuksen opetukset eivät poistaneet vanhoja käskyjä, mutta osoittivat niissä uuden puolen, jota lihallinen ihminen ei ollut aiemmin voinut ymmärtää.
Se, että aloittaja uskaltaa esittää tuollaisen väärän profetian "Herran enkelin" nimissä, samalla esittäen sen taitavan, mutta samalla eksyttävän hengellisessä muodossa, kertoo aloittajasta sekä tuosta herranenkelistä ja näiden yhteistyöstä jo jonkin verran.
Jos minun eteeni tulisi moinen, ilmoittelemaan vastaavia, saisi tuo lähimmästä käteen sopivasta esineestä päähänsä ja kehoitusta lepatella siipineen takaisin saunaosastolle. 🦇 - Jesus.Gabriel
Aivan samalla tavalla kuin Herran apostolit säätivät uudeksi käskyksi ja järjestykeksi uuden liiton käskyt ja järjestyksen, joilla he kumosivat monet vanhan liiton käskyt, niin samalla tavalla on Jumala puhunut minulle ja antanut seurakunnalle uuden käskyn, joka kieltää käyttämästä alkoholipitoista viiniä ehtoollisella tai juomasta sitä missään muussakaan tilanteessa. Jos ette usko sitä, mitä Jumala teille kauttani sanoo, niin miten voisitte uskoa profeettoja, Jeesusta ja apostoleja, jotka minua ennen ovat julistaneet teille Jumalan tahtoa maan päällä heille lähetetyssä Pyhässä Hengessä?
Jos aurinko ei nouse huomenna, niin sitten olen valehdellut, mutta jos se nousee, niin olen puhunut totta. Olkoon siis auringonnousu todisteena siitä, että Herra on puhunut kauttani ja tuhotkoon kuluttava tuli kaikki ne, jotka eivät uskoneet minun sanaani. Ja sen lisäksi säädän niin, että ne kansat eivät saa sadetta, jotka eivät tottele minun kauttani tulevaa Herran sanaa, mutta muut kansat saavat sadetta ja vettä. Ja niiden kansojen vedet muuttuvat vereksi, jotka vastustavat minua, mutta minua tottelevien kansojen vedet eivät muutu vereksi. Jos kansasi vesi ei muutu vereksi, niin tiedät, että Jumala on puhunut kauttani sinulle.
Harmi, että en ole onnistunut tekemään paljon maaleja viime aikoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619444Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492970Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402736- 572591
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1972005- 981892
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241856Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501399Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101254- 281231