Diesel on nyt kalliimpaa kuin bensa, dieselautojen hinnat romahtaneet, niitä ota kukaan enää vaihdossa, ja jos ottaa niin vaihtohyvitys täysin naurettava. Hauska juttu tässä on se, että jos myyjältä kysyt ostaessa dieselautoa, myyjä pää punaisena valehtelee, kyllä näitä menee ja otamme ihan samalla tavalla vaihtoon kuin aiemminkin...joopa joo. Kun sitten menet sitä tarjoamaan vaihdossa bensiiniautoon, myyjä alkaa hikoilla, kaartelee, joo tilanne n nyt tämä, joo,...katos diesel..äääh.
Hyvä esimerkki on Skoda supurb 2.0 TDi , joka maksoi n. 45.000€ varusteineen uutena 4 vuotta sitten, vaihtohyvitys tänä päivänä max. 8.000€, jos edes kelpaa vaihtoon. Hauskaa ja halpaa ollut teillä diesel sirkus =).
Se on nyt sitten teillä leikin loppu
24
425
Vastaukset
- Mnbvcxz098
Valitettavasti näkyy tuo dieselin hinta tasoittuneen tai jopa jossain olleen ilmeisesti jopa kalliimpaakin kuin bensa. Syynä ei ole dieselin erityinen nousu, vaan bensan väärinarvioitu kulutusmäärä ja siitä johtuva mittava ylituotanto, joka laskee luonnollisesti hintaa. Voi hyvällä syyllä uskoa, että tilanne muuttuu, sillä eihän bensaakaan nyt tappiolla kauaa myydä.
No olipa syy mikä tahansa, niin eihän tuo muuta miksikään dieselautojen paremmuutta. Vain käyttö nyt on kalliimpaa, joissain tilanteessa voi olla jopa bensa-autoakin kalliimpaa. Kulutus kuitenkin on selkeästi pienempää kuin vastaavien bensa-autojen, joten ajomäärä ratkaisee kuten ennenkin, vain ’raja’ on noussut jonkinverran.
Myöskään ei dieselien vähäisemmät päästöt bensa-autoihin nähden ole miksikään muuttunut. Ilmastomuutos on noussut nyt kovasti esille ja bensa-autothan ovat autoliikenteessä pahimmat kasvihuonekaasujen tuottajia. Jos autoliikennekin joutuu tekemään osansa ilmastomuutosta aiheuttavien päästöjen vähentämiseksi, niin bensa-autot eivät varmasti ole vahvoilla.
Dieseleiden suosio ei ole mihinkään hävinnyt, päinvastoin. Rekisteröintihän on nousussa Suomessa. Näin huolimatta julkisuudessa, ja erityisesti sinunkaltaiset syystä tai toisesta dieselvihalla itsenne suggeroineet, mielellään esitettävistä väitteistä.
Syynä tietysti, että käytettyjen tuonti on pääosin isompia dieselautoja. Se kuitenkin osoittaa, että niitä halutaan. Suomessa näiden hinnat vaan ovat melkoisen kalliita, niin käytettyjen ja varsinkin uusien, mutta Saksasta ja Ruotsista saa kohtuuhinnoilla.
Harmi tietysti, että tuodaan vanhoja autoja ja suurempipäästöisiä, mutta hyvä kuitenkin muistaa, että nekin ovat selvästi uudempia kuin Suomen keskimääräinen autokanta. Jos tuontiauto on neljävuotta vanha tai uudempi, niin näiden päästöthän ovat jo selvästi uusienkin vastaavien bensa-autojen päästöjä pienempiä.
Eipä taida mikään ’leikin loppu’ olla käsillä. Hauskaa ja halpaa on dieselautoilu ollut bensa-aitoiluun verrattuna, kuten toteatkin ( jos autoilu nyt koskaan Suomessa halpaa on ollut), mutta nyt tämä vuosikymmenten mahtava etu on kaventunut, ainakin vähäksi aikaa Se taitaa olla sinulle todella innostava ja kertakaikkisen hieno asia? Vahingonilohan on sitä aidointa. Taitaa ihan sinua jännittää sekin kuinka kauan tämä tilanne jatkuu? No kannattaa jokatapauksessa nauttia ja ottaa irti tilanteesta kaikki niin kauan kuin sitä kestää. - dieselHonda
Nyt näpäytetään niitä autojoppareita jotka alkoivat rahtaamaan vanhoja dieseleitä Ruotsista ja Saksasta. Ilmeisesti laki ei sallinut tuontia kieltää, mutta polttoaineen hinnannousulle ei ole esteitä'. Luulempa nyt tuonnin tyrehtyvän, mikä olisikin hyvä.
Ahneudella pilataan kaikki hyvä. Olisihan se ollut kornia jos Ruotsin ja Saksan vanhat dieselit olisi tuotu tänne ja samalla puhutaan siirtymisestä sähköautoihin.
Nyt saa kaikki dieselautoilijat maksaa näiden jobbarien ahneudesta. - Hahdiesel
Nyt voi tuoda Ruotsista käytetyn diesel auton ja ajella sillä niin kauankuin saaa ajaa eikä sillä ole mitään jälleenmyyntiarvoa, kallista ajamista verrattuna Hybridiin. Skoda muutenkin on yliarvostettu romu.
- JIppiiiii
Dieselin suosiot on jo tarunsa lopussa..saastuttvat liikaa maaaaailmaaaaa...Monet merkit lopettaneet valmistuksen muut seuraa perässä näin se vaan menee<<
- PäivitäpäTietosi
Päivitähän tietosi nykypäivään noiden saastutusjuttujesi osalta. Tuo näkemykseni vanheni lopullisesti jo syksyllä 2014 uusien autojen osalta. Tilanne muuttui tuolloin päinvastaiseksi. Sitä ennenkin oli jo siinä ja siinä. Joskus viime vuosikymmenen alkupuolen malleilla tuo käsityksesi oli totta.
Tietysti se on vaatinut teknisiä ratkaisuja, joista monet merkit eivät ole selvinneet kilpailukykyisin kustannuksin. Ja tietysti, jos merkki on keskittynyt halvempiin pikkuautoihin, niin on luonnollistakin, ettei viimeisimpiä kehittyneempiä moottoreita kannata kehitellä. Se on kallista eikä varmasti kannattavaa halpojen ja pikkuautojen moottoriksi.
Sähkö tulee, mutta kunnes se on jokamiehen ja useinpien ammattilaisten tarpeisiin, siihen menee vielä tovi ja jotenkin siihenkin asti on autoilla liikuttava. Paljon ajaville ja ammatyilaisille ei juuri vaihtoehtoja ole dieselille. Edelleenkään. - KertaustaTaas
PäivitäpäTietosi kirjoitti:
Päivitähän tietosi nykypäivään noiden saastutusjuttujesi osalta. Tuo näkemykseni vanheni lopullisesti jo syksyllä 2014 uusien autojen osalta. Tilanne muuttui tuolloin päinvastaiseksi. Sitä ennenkin oli jo siinä ja siinä. Joskus viime vuosikymmenen alkupuolen malleilla tuo käsityksesi oli totta.
Tietysti se on vaatinut teknisiä ratkaisuja, joista monet merkit eivät ole selvinneet kilpailukykyisin kustannuksin. Ja tietysti, jos merkki on keskittynyt halvempiin pikkuautoihin, niin on luonnollistakin, ettei viimeisimpiä kehittyneempiä moottoreita kannata kehitellä. Se on kallista eikä varmasti kannattavaa halpojen ja pikkuautojen moottoriksi.
Sähkö tulee, mutta kunnes se on jokamiehen ja useinpien ammattilaisten tarpeisiin, siihen menee vielä tovi ja jotenkin siihenkin asti on autoilla liikuttava. Paljon ajaville ja ammatyilaisille ei juuri vaihtoehtoja ole dieselille. Edelleenkään.Koskaan ei diesel-auto ole tuottanut ilmastomuutokseen eniten vaikuttavia kasvihuonekaasuja bensa-autoja enempää. Ei koskaan. Nykyisin dieselautot tuottavat niitä noin puolet siitä mitä vastaavat bensa-autot.
Dieselien ongelma aikoinaan oli merkittävät pienhiukkaspäästöt, mutta kymmenkunta vuotta sitten nekin päästöt kutistuivat bensa-autoja pienemmiksi. Toinen dieselongelma oli suuremmat typpioksidit kuin bensa-autoilla. Sekin ongelma kutistui olemattomiin Euro6:n voimaantulon myötä. - kalliiksi.tulee
KertaustaTaas kirjoitti:
Koskaan ei diesel-auto ole tuottanut ilmastomuutokseen eniten vaikuttavia kasvihuonekaasuja bensa-autoja enempää. Ei koskaan. Nykyisin dieselautot tuottavat niitä noin puolet siitä mitä vastaavat bensa-autot.
Dieselien ongelma aikoinaan oli merkittävät pienhiukkaspäästöt, mutta kymmenkunta vuotta sitten nekin päästöt kutistuivat bensa-autoja pienemmiksi. Toinen dieselongelma oli suuremmat typpioksidit kuin bensa-autoilla. Sekin ongelma kutistui olemattomiin Euro6:n voimaantulon myötä.Sitten, kun se hiukkaspönttö menee tukkoon.
- Hgfdds
kalliiksi.tulee kirjoitti:
Sitten, kun se hiukkaspönttö menee tukkoon.
Tukkeutumisia ei ole tapahtunut kymmeneen vuoteen.
Bensa-autot ovat tuonkin kymmenen vuoden aikana vapaasti saaneet tuottaa niitä hiukkasia. Nyt sekin loppuu, kun pönttö tulee pakolliseksi bensa-autoihinkin.
- Hööppöhööppö
Tollasen 2014 mallisen alle 100tkm ajetun skeidan pyynnit on 18..28k€ nettiautossa. Eihän noi ole mihinkään romahtaneet...
- oiuoiu
"pyynnit on 18..28k€ nettiautossa. Eihän noi ole mihinkään romahtaneet."
Kuule pyynti on pyynti ja saanti on saanti. Saahan sitä pyytää.
Tosiasia on tietysti se, että jos dieselautot menivät vielä viime viikolla kaupaksi, niin tällä viikolla ei enää menekään. Nyt dieselautoilun kalleus tuli kaikkien tietoon. Kiitos kansalaisaloitteen. Jos olet myymässä dieselautoasi, niin voi voi, sattuipa pahasti omaan nilkkaan. - Hahhhaaaaa
oiuoiu kirjoitti:
"pyynnit on 18..28k€ nettiautossa. Eihän noi ole mihinkään romahtaneet."
Kuule pyynti on pyynti ja saanti on saanti. Saahan sitä pyytää.
Tosiasia on tietysti se, että jos dieselautot menivät vielä viime viikolla kaupaksi, niin tällä viikolla ei enää menekään. Nyt dieselautoilun kalleus tuli kaikkien tietoon. Kiitos kansalaisaloitteen. Jos olet myymässä dieselautoasi, niin voi voi, sattuipa pahasti omaan nilkkaan.Sinäkin olet täällä jo vuosikausia ajanut tuota mantraasi. Turhaan, niin turhaan.
No nyt sait uutta puhtia ja intoa. Katsotaanpa taasen vähän ajan kuluttua.
Lykkyä tykö kohti uusia pettymyksiä. Olthan jo niihin perinpohjin jo tottunutkin, mutta silti.... - Kaikenlaistauskontoa
oiuoiu kirjoitti:
"pyynnit on 18..28k€ nettiautossa. Eihän noi ole mihinkään romahtaneet."
Kuule pyynti on pyynti ja saanti on saanti. Saahan sitä pyytää.
Tosiasia on tietysti se, että jos dieselautot menivät vielä viime viikolla kaupaksi, niin tällä viikolla ei enää menekään. Nyt dieselautoilun kalleus tuli kaikkien tietoon. Kiitos kansalaisaloitteen. Jos olet myymässä dieselautoasi, niin voi voi, sattuipa pahasti omaan nilkkaan.Jos pyynti on 18...28 niin uskotko jonkun myyvän 8 ?
- Iid
Kaikenlaistauskontoa kirjoitti:
Jos pyynti on 18...28 niin uskotko jonkun myyvän 8 ?
Kun hinnat romahtaa niin juuri noin saattaa käydä. Kukaan ei halua tarttua putoavaan puukkoon.
- OletteJoHävinneet
Kaikenlaistauskontoa kirjoitti:
Jos pyynti on 18...28 niin uskotko jonkun myyvän 8 ?
En usko mutta uskon että antaa kohta ilmaiseksi kunhan vain pääsee eroon ja näin toimii viisas. Käy samoin kuin vanhojen homelatojen: Kukaan ei halua niitä mutta silti vero juoksee...kivaa vai mitä?
- DieselOnPommi
Autoliikkeet myyvät tupakkaskin hinnalla kohta uusia dieseliautoja kunhan pääsevät eroon jotta välttyisivät veroilta....Vain hullu ostaa enää diesel autoa!
- Vihreääpolitiikkaa
Vihreiden ja EU:n hourailun ansiota tämä dieselillä ajajien rankaisu. Jos diesel kielletään henkilöautoissa niin ympäristövaikutus yhtä kuin sianpieru. Ei mitään merkitystä.
- diiselin-noxit-myrkyttää
Dieselin ostaminen on ympäristöteko. Nehän saastuttaa vähemmän ilmastoa, kuin bensa-autot.
Viherpiipertäjät ei tätä vaan tajua. Nokivasarat tappaa ihmiset, muttei maapalloa. - Bensan-noxit-myrkyttää
diiselin-noxit-myrkyttää kirjoitti:
Dieselin ostaminen on ympäristöteko. Nehän saastuttaa vähemmän ilmastoa, kuin bensa-autot.
Viherpiipertäjät ei tätä vaan tajua. Nokivasarat tappaa ihmiset, muttei maapalloa.Bensat tappa sekä maapallon että ihmiset.
- p.r.ovo
onneksi on keväällä vaalit ja voimme äänestää ehdokkaita jotka lupaavat poistaa dieselin käyttömaksun ja laskevat dieselin polttoaineveroa reilusti, tämä maa elää ja voi hyvin jos dieselit liikkuvat mahdollisimman paljon
vanhojen dieselien omistajiakaan ei saa rangaista vaikka päästöt joidenkin mielestä voivat olla liian suuret- no.just
provopa hyvinkin joo. Olishan se joo jo ihan täys naurettava vitsi jos päästöt "mitattaisiin" autosta mielipiteen mukaan.
- Anonyymi
Älkää uskoko automyyjän puheita.
- Anonyymi
Nyt ei kukaan halua dieseli autoa enään..
Hinta jo 2,5€ litra verot. Ei kiitos!!- Anonyymi
Eikö nytkään? Kuten ei tuolloin nelisen vuotta sitten jo ennustit...
- Anonyymi
Just ostin pari 3 litraista nelivetoista dieseliä. Voimaa löytyy..ja raha ajaa noilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869