Kirkoissa vaikuttava harhaoppi on liberaaliteologia jota teologiaa kutsutaan uudeksi rationaaliseksi teologiaksi. Sen kannattajat ateisteina ja jumalattomina sivistyneen sanankäytön omaavat rienaajina väittävät, että nimikristitty voi hyväksyä vain sen, minkä hän käsittää järjellään ja mitä todisteita saadaan maata kaivelemalla jos vaikka puutarhalapio osuu Juudaksen vasempaan sandaaliin. Meidän uskovaisten pitäisi kieltää Jumalan sana ja se, että Kristus on Jumalan Poika ja meidän Vapahtajamme jos emme kiellä jotakin heidän mukaista oppikysymystä he erottavat kirkosta, kuten on tapahtunut. He eivät myöskään usko ruumiin ylösnousemiseen, eivätkä Kristuksen toiseen tulemiseen. He kieltävät ihmeiden olemassaolon, rukousvastaukset, saatanan, riivaajahenget, ja jopa persoonallisen Jumalan. Tieteellisyys ja siihen kohdistetut mielikuvat heissä on hulluuden eräs muoto varsinkin kun siihen on sekoittunut ylpeyttä, oman viisauden tunnetta, paremmuutta ja mitä muuta sontaa tieteellisesti ajattelevat suoltavat esiin sielustaan.
Liberaaliteologia.
29
371
Vastaukset
- tosiuskova
No johan oli vuodatus:)!
Pakko sanoa, että en vielä eläissäni ole kuullut kenenkään missään uskonsuuntauksessa julistavan kuvailemasi kaltaista evankeliumia. Eikä kukaan muukaan tuntemani henkilö.
Luulen, ettei sinun kannata uhrata hirveästi henkilökohtaista huolta tuon suuntauksen pohtimiseen; sen verran marginaalinen se on. Mahtuu ihan huoletta ns. ilmaisuvapauden piiriin, sen verran poikkeavia äänenpainoja täällä virtuaalimaailmassa nykyään liikkuu...- kaikkea.sitä.maa.elättää
Sinä olet saasta mieleltäsi ja kirjoitustavaltasi.
- liberaali-lohja
hei nimim "kaikkea.sitä.maa.elättää"
en ole eenokki12, vaan sivustaseuraaja
Olen aatteiltani konservatiivinen liberaali, eli kannatan suavitsevaisuutta ja sananvapautta. liberalismin mukaan kaikilla on sananvapaus. Siksi liberalismin mukaan esim Mona Sahlin tulee ottaa kiinni ja asettaa vastuuseen ihmisoikeusrikoksista
Liberalismi kannattaa kansalaisoikeus- ja ihmisoikeusrikollisille kuolemantuomiota - Eenokki12
kaikkea.sitä.maa.elättää kirjoitti:
Sinä olet saasta mieleltäsi ja kirjoitustavaltasi.
Sinun saastaisuudestasi minä kirjoitan koska rakastat sitä et siedä että viisaampasi sinut Raamatun sanalla tuomitsee. Lökäpöksy. Ripusta ne kakkaiset alushoususi kaulallesi ja pyyhi niillä naamasi. Uppokastelijat vihaavat minua, seuraavat minne menen , missä kuljen. Kun huomaavat avaukseni tai kommenttejani sitten muita matkimaan. Törkeä opillinen hog olet. Apinointi on helluntailaisuutta.
- hekoheko
Eenokki12 kirjoitti:
Sinun saastaisuudestasi minä kirjoitan koska rakastat sitä et siedä että viisaampasi sinut Raamatun sanalla tuomitsee. Lökäpöksy. Ripusta ne kakkaiset alushoususi kaulallesi ja pyyhi niillä naamasi. Uppokastelijat vihaavat minua, seuraavat minne menen , missä kuljen. Kun huomaavat avaukseni tai kommenttejani sitten muita matkimaan. Törkeä opillinen hog olet. Apinointi on helluntailaisuutta.
"usko.vainen" on saanut sinusta hengenheimolaisensa. Siunausta vaan veljille!
- viimeinen.huomio
hekoheko kirjoitti:
Aamen!
- Eenokki12
Ateisteille olisi hyväksi lukea miettien tämä ja ajatella ovatko palstan ateistiset riehujat jos minkä hengen orjuuttamia. Ainakin ateismi saa tämän kaltaisia ilmenemismuotoja jopa ylilääkäreillekin. Nuori nainen oli mielisairaalan ylilääkärin hoidossa. Lääkäri kielsi naista menemästä kirkkoon ja lukemasta Raamattua kahteen vuoteen. Hänen ei myöskään pitänyt välittää uskonnollisista kysymyksistä. Lääkäri vakuutti naiselle, ettei paholaista ole olemassakaan. Hän varoitti myöskin minun evankelioimistilaisuudestani siinä kaupungissa. Hän kielsi diakonissoja käymästä kokouksissani ja otti sairailta pois kirjoitukseni. Kokemuksistani sielunhoitotyössä tiedän, että hän oli antautunut harrastamaan salaoppeja. Se selittää hänen kiivaan vastustuksensa kaikkea hengellistä kohtaan.
- no.se.selittääkin.kaiken
Eenokki12 kirjoitti:
Ateisteille olisi hyväksi lukea miettien tämä ja ajatella ovatko palstan ateistiset riehujat jos minkä hengen orjuuttamia. Ainakin ateismi saa tämän kaltaisia ilmenemismuotoja jopa ylilääkäreillekin. Nuori nainen oli mielisairaalan ylilääkärin hoidossa. Lääkäri kielsi naista menemästä kirkkoon ja lukemasta Raamattua kahteen vuoteen. Hänen ei myöskään pitänyt välittää uskonnollisista kysymyksistä. Lääkäri vakuutti naiselle, ettei paholaista ole olemassakaan. Hän varoitti myöskin minun evankelioimistilaisuudestani siinä kaupungissa. Hän kielsi diakonissoja käymästä kokouksissani ja otti sairailta pois kirjoitukseni. Kokemuksistani sielunhoitotyössä tiedän, että hän oli antautunut harrastamaan salaoppeja. Se selittää hänen kiivaan vastustuksensa kaikkea hengellistä kohtaan.
Olet ollut siis mielisairaalassa ja olet edelleenkin sairas.
hekoheko kirjoitti:
Eikö kovalevysi enää päivity ollenkaan 😂😂😂❓
- Eenokki12
no.se.selittääkin.kaiken kirjoitti:
Olet ollut siis mielisairaalassa ja olet edelleenkin sairas.
Saatan olla mielisairaalassa vastaanottamassa helluntailaisia ja muita uppokastettuja. Väkivaltaiset uppokastetut joudun eliminoimaan voimalla ja taidolla, piikitys tehoaa pian, mutta se ei poista ongelmia sillä henget jäävät.
Eenokki12 kirjoitti:
"... ja otti sairailta pois kirjoitukseni."
Ei varmasti väärä päätös. Toivottavasti saat kuitenkin itsesi jonkinlaiseen tasapainoon.hekoheko kirjoitti:
Tavallaan. 😀
Eenokki kirjoittaa pitempään kuin Räyhis, mutta kun on lukenut häneltä yhden vuodatuksen on asiallisesti ottaen lukenut kaikki.- Eenokki12
a-teisti kirjoitti:
"... ja otti sairailta pois kirjoitukseni."
Ei varmasti väärä päätös. Toivottavasti saat kuitenkin itsesi jonkinlaiseen tasapainoon.Kyllä se kirjoitus tallella on kunhan aika ja paikka kohtaa niin....en ole varma olenko möhlinyt avauksen kanssa? Sitten tuo...kallokin saa tyhjään päähänsä jotakin vaikken siihen usko sellaista että sisällä riivaajatkin vapisevat,?
- Eenokki12
Kun liberaaliteologi puhuu tai kirjoittaa saa hän yleisökseen homot, ateistit, Jumalan pilkkaajat ja saatanan ja naiset jotka kehuvat sitä paholaisen teologia.
Olet tainnut keksiä ihan ihka oman "teologian"? :D
- viimeinen.tuomio.2
Yritätkö vittuilla?
- kdkdkdk
viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Yritätkö vittuilla?
yrittää se
viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Yritätkö vittuilla?
Totesin vain asian. Kun ei tuossa juuri asiaa ollut.
- Olen.oikeassa
Liberaaaliteologia on riivaajien keksimä oppi, siinä ei tunnusteta Jumalan voimaa. Se on itsekeskeinen oppi niinkuin satanismi, minä minä minä.. Minä saan tehdä aivan kaikkea mitä haluan ja sen lisäksi kaikkitiet vievät taivaseen...
" Meidän uskovaisten pitäisi kieltää Jumalan sana ja se, että Kristus on Jumalan Poika ja meidän Vapahtajamme jos emme kiellä jotakin heidän mukaista oppikysymystä he erottavat kirkosta, kuten on tapahtunut. He eivät myöskään usko ruumiin ylösnousemiseen, eivätkä Kristuksen toiseen tulemiseen. He kieltävät ihmeiden olemassaolon, rukousvastaukset, saatanan, riivaajahenget, ja jopa persoonallisen Jumalan."
Juuri näin. Kuvailit hyvin progresiivisen kristillisyyden, joka on kristinuskon tulevaisuutta, mikäli kristinuskolla ylipäätään on tulevaisuutta. Jeesus Nasaretilaisen sanoma ja siten koko kristinusko on ymmärrettävä nimenomaan Jeesuksen opetusten ja hänen sanomansa merkityksen kautta, ei taikauskoisten uskomusten kautta. En kyllä ole kuullut, että kenenkään olisi ollut erottava kirkosta huolimatta taikauskoisista harhoistaan.- Eenokki12
Onko palstalla oleva palkkapappi saanut ylennyksen omiltaan kun näköjään uusi aloitukseni on poistettu. En löydä sitä. Koski mielenvikaisuutta jota meikäläisille hän sitä nimitystä tarjosi, omiensa kanssa, mutta ei itse kestänyt kun kirkonmiehiä ja hänen opetuslapsiaan arvostellaan samalla tavalla ja syystäkin.
- liberaali.kaksi
Teetpä hyvää työtä liberaaliteologian hyväksi kirkossa, koska sinut mielletään ilman muuta vanhoilliseksi jäbäksi jollaisia melkein kaikki jo pitävät menneisyyteen kuuluvina ja kartettavina.
- Eenokki12
liberaali.kaksi kirjoitti:
Teetpä hyvää työtä liberaaliteologian hyväksi kirkossa, koska sinut mielletään ilman muuta vanhoilliseksi jäbäksi jollaisia melkein kaikki jo pitävät menneisyyteen kuuluvina ja kartettavina.
Pitävät tut minä siitä välitän minä pitävät kunhan Herra on kanssani ja onkin osoittanut sen ja siksi puhun suoraan en ruiskuttamalla. Missä kirkossa? Minä elän raamatussa ja Jumalan tahdossa, mutta sinä kuolet synteihisi siinä liberaali homoasussasi. Se kaikki on minusta sellaista ainetta jota en nyt mainitse. Sellaisille julistan lakia ja parannusta synneistä. Armoa ehkä ensivuonna?
- hapatusta
Näin sanoo Wiki, liberaalien tietotoimisto: "Liberaaliteologiaksi kutsutaan teologian suuntausta ja siihen liittyvää uskonnollista ajattelua, joka syntyi valistusajattelun myötä 1700-luvun lopulla ja 1800-luvun alkupuolella. Liberaaliteologiaan kuuluu keskeisenä perinteisten uskonnollisten opinkappaleiden ulkopuolinen lähestymistapa uskonnollisiin kysymyksiin. Aivan kuten poliittinen liberalismi, myös uskonnollinen liberalismi korostaa yksilökeskeisyyttä ja yksilön arvoa."
Sitähän se kirkossa on, oma järki on tullut Jumalan järjen tilalle, tiedetään jopa paremmin, miten asiat oli parituhatta vuotta sitten ja miten silloin ei ollut sitä ja tätä käsitettä. Vaikka Raamatusta voi lukea, ettei ihmiset ole muuttuneet, ihan samanlaisia ajatuksia sieltä löytyy kuin nykyihmisellä.
"Konservatiivinen kristinusko ilmenee monenlaisissa muodoissa kuten evankelikaalisena protestantismina, traditionalistisena roomalaiskatolisuutena ja ortodoksisena kristillisyytenä silti kuitenkin ytimensä säilyttäen historiallisena kristillisyytenä. Liberaaliteologia sen sijaan poikkeaa ratkaisevasti näistä kaikista."
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/juha-ahvio-liberaaliteologia-ja-konservatiivinen-teologia-ovat-kaksi-eri-uskontoa/Oletko ajatellut sitä, että vapaissa suunnissa on myös vahva yksilöllisyys arvona? Ainakin he kiukustuvat, jos kollektiivisuudesta puhutaan...
- CommandoHauis49cm
mummomuori kirjoitti:
Oletko ajatellut sitä, että vapaissa suunnissa on myös vahva yksilöllisyys arvona? Ainakin he kiukustuvat, jos kollektiivisuudesta puhutaan...
Liberaaliteologia perustuu valheille. Se on rakentunut valheista.Kyseessä on saatanan opetus oppilapsilleen.
- sage8.ei.kirj
CommandoHauis49cm kirjoitti:
Liberaaliteologia perustuu valheille. Se on rakentunut valheista.Kyseessä on saatanan opetus oppilapsilleen.
Eikös kristinuskon historia ole ollut liberalisoitumista koko ajan? Kun tieto on lisääntynyt.
sage8.ei.kirj kirjoitti:
Eikös kristinuskon historia ole ollut liberalisoitumista koko ajan? Kun tieto on lisääntynyt.
Jotakuinkin noin. Valistuksen ajoista saakka on on saatu sivistystä ja tietoa. Näitä on ollut otettava huomioon myös miltei kaikissa uskonnollisissa piireissä.
- nassusetä
sage8.ei.kirj kirjoitti:
Ei se ole liberarisoitumista, vaan uskovaisten taistelua koko ajan sitä vastaan. Kirkko nykyisellään muistuttanut suurta sikalaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563071Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242669Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3481746- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101071Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193947Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101802- 44799
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26790