Joulukinkku oli eläessään htä älykäs kuin 5v lapsi

Joulukoira

53

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkeakanssa

      Mitä tällainen älykääpiömäinen vertailu on olevinaan? Pitäisikö minun syödä ruusukaalia (yäk!) vain siksi, että syön kerran parsakaaliakin?

    • Joulukoira

      Ei, mutta mielestäni on naurettavaa, että koiranomistajat syövät jooulukinkkua.

      • Kaikkeakanssa

        Miksi se on naurettavaa? Siis sen naurettavampaa kuin sekään, etten minä pistä poskeeni ruusukaalia tai eräiden uskontokuntien edustajat sikaa taikka nautaa? Ruokavalio on hyvin pitkälti kiinni kasvuympäristöstä ja kulttuurista. Meillä Suomessa koiran (ja lapsien!) syöntiä ei pidetä normaalina, vaikka sikaa imutellaan oikein mielellään. Jossain päin maailmaa vetäistään aamukahvit henkeen siksi, että toiset syövät nautaa. Sen kanssa on vain voitava elää.

        Niinpä olen edelleen sitä mieltä, että vertailu on älykääpiömäistä. Sitten on erikseen aivan toinen puheenaihe tehotuotannosta, josta epäilen vahvasti meidän olevan samaa mieltä, vaikka tästä vertailusta emme olleetkaan.


      • Joulukoira
        Kaikkeakanssa kirjoitti:

        Miksi se on naurettavaa? Siis sen naurettavampaa kuin sekään, etten minä pistä poskeeni ruusukaalia tai eräiden uskontokuntien edustajat sikaa taikka nautaa? Ruokavalio on hyvin pitkälti kiinni kasvuympäristöstä ja kulttuurista. Meillä Suomessa koiran (ja lapsien!) syöntiä ei pidetä normaalina, vaikka sikaa imutellaan oikein mielellään. Jossain päin maailmaa vetäistään aamukahvit henkeen siksi, että toiset syövät nautaa. Sen kanssa on vain voitava elää.

        Niinpä olen edelleen sitä mieltä, että vertailu on älykääpiömäistä. Sitten on erikseen aivan toinen puheenaihe tehotuotannosta, josta epäilen vahvasti meidän olevan samaa mieltä, vaikka tästä vertailusta emme olleetkaan.

        Joo, tosiaan kulttuurisidonnaistahan se on, että syökö sikaa vai muuta lihaa. Pidän vähän outona sitä, että koiraa pidetään usein kuin perheenjäsenenä ja samaan aikaan joulupöydässä on kinkkua.


      • Kaikkeakanssa
        Joulukoira kirjoitti:

        Joo, tosiaan kulttuurisidonnaistahan se on, että syökö sikaa vai muuta lihaa. Pidän vähän outona sitä, että koiraa pidetään usein kuin perheenjäsenenä ja samaan aikaan joulupöydässä on kinkkua.

        Eikä kyse ole vain siitä, syökö kasvuympäristön ja kulttuurin takia lihaa, vaan myös siitä, minne rajat vetää. Onhan ihmisillä hamstereita ja muita jyrsijöitä lemmikkeinä ja silti tuhoeläimiä hävitetään surutta. En siis kerta kaikkiaan vieläkään tajua, mitä outoa siinä on, että koiria kohdellaan hyvin siitä huolimatta, että se tehotuotettu sianpylly joulupöytään onkin hankittu. Vertailussa en näe edelleenkään järjen hiventäkään, mutta sianpyllyn syönnin eettisyydestä puhuminen _erillisenä_ ilmiönä onkin eri juttu. Jos joulupöydässä olisi koiranpyllyä ja samaan aikaan omaa lemmikkikoiraa lellittäisiin, niin sitten ymmärtäisin vertailun, mutta tässä tapauksessa en sitten millään.


      • Joulukoira
        Kaikkeakanssa kirjoitti:

        Eikä kyse ole vain siitä, syökö kasvuympäristön ja kulttuurin takia lihaa, vaan myös siitä, minne rajat vetää. Onhan ihmisillä hamstereita ja muita jyrsijöitä lemmikkeinä ja silti tuhoeläimiä hävitetään surutta. En siis kerta kaikkiaan vieläkään tajua, mitä outoa siinä on, että koiria kohdellaan hyvin siitä huolimatta, että se tehotuotettu sianpylly joulupöytään onkin hankittu. Vertailussa en näe edelleenkään järjen hiventäkään, mutta sianpyllyn syönnin eettisyydestä puhuminen _erillisenä_ ilmiönä onkin eri juttu. Jos joulupöydässä olisi koiranpyllyä ja samaan aikaan omaa lemmikkikoiraa lellittäisiin, niin sitten ymmärtäisin vertailun, mutta tässä tapauksessa en sitten millään.

        Mielestäni se on tekopyhää.


      • Joulunodotus
        Joulukoira kirjoitti:

        Mielestäni se on tekopyhää.

        Se on sinun mielipide,eikä se vaikuta mitenkään ainakaan minun mielipiteeseeni.

        Jokainen syö, mitä itse haluaa.Tietysti siinäkin on muistettava mitö on lain mukaan lupa syödä.
        Meillä syödään kinkkua, ja koirakin syö raakaruokia vaihtelevasti.Omilla rahoilla ostellaan, ja kaupasta kuten muutkin suomalaiset.Ei mitään pimeitä ostoja.

        Mitäs TE syöttelette kissoillenne ja koirillenne?
        Kauralyhteitäkö...😾🙀🤢🤮😹😸


      • joulureckue
        Joulukoira kirjoitti:

        Mielestäni se on tekopyhää.

        Tekopyhyyttä on monenlaista.


      • Koiralihansyöjä
        Joulukoira kirjoitti:

        Joo, tosiaan kulttuurisidonnaistahan se on, että syökö sikaa vai muuta lihaa. Pidän vähän outona sitä, että koiraa pidetään usein kuin perheenjäsenenä ja samaan aikaan joulupöydässä on kinkkua.

        Eikö ole ristiriitaista,että aloituksesi linkissä Marialla on koira.Ja nyt sinä viellä vännäät täällä asiasta.
        Marian koirakin on varmasti lihaa syövä perheenjäsen.Joten se tekee myöskin koko linkkisi kirjoituksesta kovin tekopyhän.
        Vai etkö hokanut,että muut hoksaavat heti,et koirat on lihansyöjiä?
        Ei mikään hyvä lemmikki valinta lihan syönninestokamppanjassa.

        Et ihan winkkinä vaan ens vuodelle.Kannattaa jättää kertomatta,et itellä on koira.

        Vaikka eihän noita höpinöitä muutenkaan kukaan tosissaan ota.


    • HGYGH

      Uskomattoman naivia ajatella, että joka olentoa täytyy kohdella tismalleen samoin. Että jos syödään kinkkua, niin sitten pitäisi suunnilleen syödä koiria ja pikkulapsiakin. Huh huh! Jokin raja jeesustelullakin.

      • Joulukoira

        Olkinukke. Vääristelet sanojani, en sanonut kumpaakaan noista asioista.


      • lapsikestääkasvaa
        Joulukoira kirjoitti:

        Olkinukke. Vääristelet sanojani, en sanonut kumpaakaan noista asioista.

        Viel on sulla leikin aika, aika kallis lapsuuden...Leiki vaan nukellasi.


    • tekopyhyyttäkö

      Mitä syö Marian koira?
      Miksi on voinut ottaa koiran, kun koiranruuissa on aina tuotantoeläimen LIHAA.
      Koiralle on parasta, ja luonnonmukaisinta syöttää myös luita ja rustoja.Silloin koiralle ei kerry hammaskiveä,eikä tarvita turhia nukutuksia ja hammaskiven poistoja.

      Mutta mites on , jos ei voi koiralle luita,rustoja,lihaa tai edes nahkarullia tarjota oman vakaumuksensa vuoksi.
      Onko koira täysin vääränlaisella,ja lajin vastaisella ruualla silloin?
      Vai, eikö sitä koiran syömää lihaa lasketa,kun on oma koira?

      • nojopason

        AUTS.....osuvaa😉


      • Joulukoira
        nojopason kirjoitti:

        AUTS.....osuvaa😉

        Tosi osuvaa, kun taas puhutaan ihan eri asiasta kuin itse puhuin. Tuo nimim nojopason väittelee itsensä kanssa aivan eri asiasta.


      • Tiedänuseamman
        Joulukoira kirjoitti:

        Tosi osuvaa, kun taas puhutaan ihan eri asiasta kuin itse puhuin. Tuo nimim nojopason väittelee itsensä kanssa aivan eri asiasta.

        Niin se et oma koira syö lihaa.Tai et tuodaan tänne lihaa syömään myös reckueita,ja samalla vaarantaen muiden terveys .Ei tietenkään liity sinusta mihinkään .

        Mutta onko siis eriasia,et minä tai minun koira syö lihaa?
        Kuin se,et teidän koratkin,ja reckuetkin syö lihaa?
        Jos ootte lihansyöntiä vastaan, niin on minusta kovin outoa, et silti pidätte itse samalla lemmikkinä lihaa syöviä eläimiä.
        Ja kuvittelette viel tekevänne hyvän työn,kun tuotte niitä tauteja tartuttavia reckueitakin tänne.Nekin syö lihaa...hyi,hyi miten tuollainen touhu voi piirrissänne jatkua,ettekä puutu asiaan.


      • Joulukoira
        Tiedänuseamman kirjoitti:

        Niin se et oma koira syö lihaa.Tai et tuodaan tänne lihaa syömään myös reckueita,ja samalla vaarantaen muiden terveys .Ei tietenkään liity sinusta mihinkään .

        Mutta onko siis eriasia,et minä tai minun koira syö lihaa?
        Kuin se,et teidän koratkin,ja reckuetkin syö lihaa?
        Jos ootte lihansyöntiä vastaan, niin on minusta kovin outoa, et silti pidätte itse samalla lemmikkinä lihaa syöviä eläimiä.
        Ja kuvittelette viel tekevänne hyvän työn,kun tuotte niitä tauteja tartuttavia reckueitakin tänne.Nekin syö lihaa...hyi,hyi miten tuollainen touhu voi piirrissänne jatkua,ettekä puutu asiaan.

        "Jos ootte lihansyöntiä vastaan,"

        Ai ketkä? Itse en ole enkä ole niin väittänyt. Syön mielelläni lihaa, myös koiraa jos sitä osuu eteen.


      • typeräteini
        Joulukoira kirjoitti:

        "Jos ootte lihansyöntiä vastaan,"

        Ai ketkä? Itse en ole enkä ole niin väittänyt. Syön mielelläni lihaa, myös koiraa jos sitä osuu eteen.

        Kerro se linkkis kaverille,arvostaa sua taatusti.


    • Omapesäensin

      Kuitenkin monilla aktivisteilla on tietääkseni kissoja, koiria ja jopa reckueita.Eikö?
      Miten se on mahdollista,kun kaikki nuo eläimet syövät lihaa?

      Reckueiden tuonti on lisäksi Evirankin mukaan riski suomen koirille ja ihmisille.

      Olisi ehkä syytä kiinittää enemmän huomiota sen oman porukan toimintaan,ja valistamiseen ;)

      • Joulukoira

        Mikä on "recque?"

        En minä ole vastuussa siitä, mitä joku muu tekee..


      • Joulukoira kirjoitti:

        Mikä on "recque?"

        En minä ole vastuussa siitä, mitä joku muu tekee..

        Recque. Rekkue. Rekku. Koira. Hauveli. Vuh. Vuh. = Rescue?!


      • Kannattaavalistaa
        Joulukoira kirjoitti:

        Mikä on "recque?"

        En minä ole vastuussa siitä, mitä joku muu tekee..

        Tarkoittanee ulkomailta tuotuja ns katukoiria.Espanja ja romania esimetkiksi ovat maita,joista niitä tänne tuodaa.Jotkut katukoirista ovat olleet tosi sairaita,ja luonnehäiriöisiäkin.Mikäli uutisiin on uskominen ...
        Eviran sivuilta löytyy tietoa, ettei niitä pitäisi tuoda ollenkaan suomeen ,tartuntariskien vuoksi.

        Et siis ole mielestäsi vastuussa siitä mitä teidän piireissä muut tekee.
        Miksi sitten vaahtoat muiden lihan syönnistä? Ethän sinä siitäkään ole vastuussa,että mitä muut ihmiset tekee.Jokainen tekee omat valintansa, ja sinä,et ole niistä vastuussa.

        Jos muiden lihan syönti häiritsee.Aloita ihmeessä puhdistustyösi noista omista piireistäsi.Heidän lemmikkivalintansa ja sen eettisyys, kannattaisi ensimmäiseksi ottaa tarkkaan syyniin.
        Voit sitten neuvoa, ja kertoa ettei Evirakaan suosittele moista touhua. Ja lopuksi muistutat viellä, että koirat ovat lihan syöjiä.
        Eikä ole sopivaa pitää lihansyöjää lemmikkinä, mikäli itse aktiivisesti on lihan syöntiä vastaan.
        Siinähän voi käydä jopa niin, että kuvausmatkoilla kuvatut eläimet, päätyvät lopulta oman piirin ihmisen omistaman koiran kippoon.Ja sehän ei olisi kovin soveliasta ollenkaan...


      • huomioinut
        Kannattaavalistaa kirjoitti:

        Tarkoittanee ulkomailta tuotuja ns katukoiria.Espanja ja romania esimetkiksi ovat maita,joista niitä tänne tuodaa.Jotkut katukoirista ovat olleet tosi sairaita,ja luonnehäiriöisiäkin.Mikäli uutisiin on uskominen ...
        Eviran sivuilta löytyy tietoa, ettei niitä pitäisi tuoda ollenkaan suomeen ,tartuntariskien vuoksi.

        Et siis ole mielestäsi vastuussa siitä mitä teidän piireissä muut tekee.
        Miksi sitten vaahtoat muiden lihan syönnistä? Ethän sinä siitäkään ole vastuussa,että mitä muut ihmiset tekee.Jokainen tekee omat valintansa, ja sinä,et ole niistä vastuussa.

        Jos muiden lihan syönti häiritsee.Aloita ihmeessä puhdistustyösi noista omista piireistäsi.Heidän lemmikkivalintansa ja sen eettisyys, kannattaisi ensimmäiseksi ottaa tarkkaan syyniin.
        Voit sitten neuvoa, ja kertoa ettei Evirakaan suosittele moista touhua. Ja lopuksi muistutat viellä, että koirat ovat lihan syöjiä.
        Eikä ole sopivaa pitää lihansyöjää lemmikkinä, mikäli itse aktiivisesti on lihan syöntiä vastaan.
        Siinähän voi käydä jopa niin, että kuvausmatkoilla kuvatut eläimet, päätyvät lopulta oman piirin ihmisen omistaman koiran kippoon.Ja sehän ei olisi kovin soveliasta ollenkaan...

        Mahtaisko tuollaisen keskustelun ja ohjeiden jälkeen enää olla samoissa piireissä?


      • oonpelastannu
        Joulukoira kirjoitti:

        Mikä on "recque?"

        En minä ole vastuussa siitä, mitä joku muu tekee..

        rekku,katurakki,recgue,reckue,rescue,reskue.....tuontikoira,paperiton ja taustoistaa ei dokumentteja.Säälistä otettu,tai oman hyvän tekijän arvon saavuttamiseksi.
        Ku kyssyy koirasta.Ensin kertoot et on resckue, sitten vasta sukupuolen ja iän.Muut kertoo rodut ja sukupuolen ja iän.Omistajalle tärkein ensi.Se jollain kato pönkittää itsetuntoo, ku on oikee pelastannu eläimen kadulta.Suomen kaduilta pelastaminen, ei oo niin hienoa,et sillä vois pöyhistellä.Siks niitä haetaa iha ulkomailta asti.


      • NytNolottais
        Joulukoira kirjoitti:

        Mikä on "recque?"

        En minä ole vastuussa siitä, mitä joku muu tekee..

        Sinä oot vastuussa,et laitot noin huonon alotuksen.Linkissä viellä kerrotaan et koirakin on itellä.Se on noloa tommonen lihansyönnistä höpötys, jos on kerta koirakin.
        Ihan myötähäppen.


      • Nurkkiintunkeutujat
        Joulukoira kirjoitti:

        Mikä on "recque?"

        En minä ole vastuussa siitä, mitä joku muu tekee..

        Jotkut ei oo mielestään ees vastuussa siitä mitä ne ite tekee.


      • asiatutkittava
        Nurkkiintunkeutujat kirjoitti:

        Jotkut ei oo mielestään ees vastuussa siitä mitä ne ite tekee.

        Eikä siitä mitä ne touhuu salaa muiden nurkissa.


      • dasdfasf
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Recque. Rekkue. Rekku. Koira. Hauveli. Vuh. Vuh. = Rescue?!

        Vois opetella kirjoittamaan...


      • loppuiko.argumentit
        NytNolottais kirjoitti:

        Sinä oot vastuussa,et laitot noin huonon alotuksen.Linkissä viellä kerrotaan et koirakin on itellä.Se on noloa tommonen lihansyönnistä höpötys, jos on kerta koirakin.
        Ihan myötähäppen.

        Höpö höpö!


      • Joulukoira
        Kannattaavalistaa kirjoitti:

        Tarkoittanee ulkomailta tuotuja ns katukoiria.Espanja ja romania esimetkiksi ovat maita,joista niitä tänne tuodaa.Jotkut katukoirista ovat olleet tosi sairaita,ja luonnehäiriöisiäkin.Mikäli uutisiin on uskominen ...
        Eviran sivuilta löytyy tietoa, ettei niitä pitäisi tuoda ollenkaan suomeen ,tartuntariskien vuoksi.

        Et siis ole mielestäsi vastuussa siitä mitä teidän piireissä muut tekee.
        Miksi sitten vaahtoat muiden lihan syönnistä? Ethän sinä siitäkään ole vastuussa,että mitä muut ihmiset tekee.Jokainen tekee omat valintansa, ja sinä,et ole niistä vastuussa.

        Jos muiden lihan syönti häiritsee.Aloita ihmeessä puhdistustyösi noista omista piireistäsi.Heidän lemmikkivalintansa ja sen eettisyys, kannattaisi ensimmäiseksi ottaa tarkkaan syyniin.
        Voit sitten neuvoa, ja kertoa ettei Evirakaan suosittele moista touhua. Ja lopuksi muistutat viellä, että koirat ovat lihan syöjiä.
        Eikä ole sopivaa pitää lihansyöjää lemmikkinä, mikäli itse aktiivisesti on lihan syöntiä vastaan.
        Siinähän voi käydä jopa niin, että kuvausmatkoilla kuvatut eläimet, päätyvät lopulta oman piirin ihmisen omistaman koiran kippoon.Ja sehän ei olisi kovin soveliasta ollenkaan...

        "Meidän piireissä?" Mitkähän piirit ne ovat? ÄLÄ OLETA! Et tiedä minusta mitään, typerä koieafanaatikko.


      • 8574
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Recque. Rekkue. Rekku. Koira. Hauveli. Vuh. Vuh. = Rescue?!

        Recque on kielitaidottoman diletantin sana.


      • selviö
        Joulukoira kirjoitti:

        "Meidän piireissä?" Mitkähän piirit ne ovat? ÄLÄ OLETA! Et tiedä minusta mitään, typerä koieafanaatikko.

        koie????
        älä juo enää😂


    • On vain ajan kysymys kun sika kirjoittaa ylioppilaaksi. Jyväskylässä on orava jo kirjoittanut ylioppilaaksi. Kävelykadulla valokuvausliikkeen ikkunassa oli oravasta kuva, jossa hänellä on ylioppilaslakki päässä.

      • kaikkimahdollista

        Saattaa olla jo niin käynyt.Tuttava on myös ylioppilas .Ja kuulin kun hänen tyttöystävänsä suutuspäissään tosin, kutsui häntä siaksi.


    • jgjjnvcv

      Väärälle palstalle kirjotit.

      • Joulukoira

        Kerropa mille palstalle olisi pitänyt kirjoittaa?


      • byebye
        Joulukoira kirjoitti:

        Kerropa mille palstalle olisi pitänyt kirjoittaa?

        Mielenterveyspalstalle.


    • tauditleviää

      Mä luin jostain uutisesta aktivistien touhuista, ja ymmärsin et aktivistit on tautivaara.

      • Joulukoira

        Miten jotkut "aktivistit" tähän liittyy? Kerropa.


      • reqweteqw

        Kepuloiset minkinkasvattajat on tautivaara.


      • muumikohukassa
        Joulukoira kirjoitti:

        Miten jotkut "aktivistit" tähän liittyy? Kerropa.

        Sinä linkitit jotain aktivistien tarinoita aloituksessasi.Et sitä varmaan tarkoitti.


    • Huolestuttavaa

      Koiran omistaja salaa menee muiden nurkkiin,katsomaan muiden omistamia tuotantoeläimiä.Viellä yöllä,ja sillä jutussa rehvastelee.Taudit voi tarttua, ja eläimet stressaantua.


      Ei oo hyväksyttävää,eikä taatusti laillista toimintaa tuollanen!

      • 4564623542

        Joulukinkku oli eläessään yhtä älykäs kuin 5-vuotias lapsi. Ihan riippumatta tuosta artikkelista.


      • kinkkustelua
        4564623542 kirjoitti:

        Joulukinkku oli eläessään yhtä älykäs kuin 5-vuotias lapsi. Ihan riippumatta tuosta artikkelista.

        Niin ja moni niistä lapsista on varmasti paljonkin sinua älykkäämpi.

        Joulukinkku sellaisrnaan ei ole koskaan elänyt .Se muuttuu kinkuksi vasta kun se on 'kinkku",sika ei ole kinkku.
        Leipätaikina ei viellä ole leipä,ei ennenkun siitä on tehty leipä.

        Eli tossa sulla on virhe.Joulukinkuksi tehty/päätynyt sika,olisi ollut hiukan oikeampi tapa asia ilmaista.Mut eihän sitä kaikkea voi vaatia, oppia se on ikä kaikki...


    • Laumiksilletöitä

      Laumanvartijakoiria kannattaa ottaa tuotantotiloille,loppuu aktivistien aktiivinen yöhäirintä.

      • Sairasmaailma

        Eli koirat tappaisitte, ja sikaa ette söisi.Kertoo paljon teistä.Kannattaa tutustua suomen lakiin, se on monilta osiltaan teille täysin vieras.Maassa maan tavalla, ja lakien mukaan.


    • oppiaikäkaikkiompi

      Söikö vanhempas sianlihaa,broileria,nautaa vai kaikkia?
      Onko perheessänne vietetty Joulua,kinkkuineen ja lahjoineen?

      • Omapesäkiirejo

        Eli söihän ne .
        Nyt isiä ja äitiä katsomasn ja valistamaan,et elkää syökö kinkkua ..hopi hopi jo....Kohta ne jo kinkun ostaa,ja on myyyöhästä sitten olla jouluna mutrusuin.Ku kinkku on juhlapöydän kunkku.


      • Sikasekuul

        Koira on lemmikkieläin.
        Sika on tuotantoeläin.Se opetetaan jo koulussa.
        Jouluna perheemme syö kinkkua, ja koirat saa myös raakaruoka herkkujaan.Rustoja ja luita.


    • Anonyymi

      Milloin mitäkin ei saa syödä.. Hulluen hommaa.. Mun jouluun kuuluu kinkku kuten juustotkin. Syököön muut vaikka heinää.. Sopii mulle..

      • Anonyymi

        Millä tavalla joulukinkun eettisyydestä keskustelu sitten kipeyttää persauksesi? Eikö muut saa edes keskustella siitä, mistä haluavat, mutta sinä saat kuitenkin tehdä, mitä haluat? Se, jos jokin, on hullun hommaa. Pidä vain mölyt mahassasi ja anna muiden olla.


    • Anonyymi

      On näköjään vaikea ymmärtää mikä on tuotantoeläin.
      Jos tuotantoeläimiä ei kasvatettaisi, ei niitä olisi ollenkaan missään.
      Mielummin syön suomessa kaavatettua tuotantoeläintä, kun ulkomailla, huonommissa oloissa tuotettua.
      Ihmiset alkaa olla tosi vieraantuneita luonnosta.Eivät osaa kasvattaa ja tuottaa edes itselleen ruokaa.

    • Anonyymi

      En söisi lastani enkä myöskään koiraani, syön silti sikaa(ja nautaa, ja hevosta ja siipikarjaa) ihan hyvillä mielin. Ihmiskunta nyt vaan on sattunut kehittymään niin, että koira on lemmikki, sika lähinnä tuotantoeläin vaikka toki sitä lemmikkinäkin sitä voi pitää jos haluaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe