Tampere: Yllätyksetön syyskokous

Tampereen VA piti eilen syyskokouksen. Ei isompia yllätyksiä. Ei oikeastaan pienempiäkään.

Allekirjoittanut jatkaa puheenjohtajana, hallituksessa vaihtuu pari jäsentä. Jäsenmaksu säilyy entisellään eli 25 euroa (perheenjäsenet 12 euroa).

Keskustelua ensi vuoden toiminnasta sen sijaan käytiin aika laajasti. Meidät on jo puoliksi kutsuttukin muutamaan paikkaan (Seinäjoki, Pori, Jyväskylä), Hämeenlinnaan on jo tapahtuma suunnitteilla jne.

10

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EroaVapareista

Eli homma hiipuu hiljakseen Tampereellakin. 25 eurolle on parempaakin käyttöä, kuin tuhlata se hiipumiseen.

• Ööh, mistä moinen johtopäätös? Mitä vuosikokouksessa pitäisi tapahtua, jotta pitäisit sitä merkkinä toiminnan aktivoitumisesta?

• EroaVapareista
        jori.mantysalo kirjoitti:

Ööh, mistä moinen johtopäätös? Mitä vuosikokouksessa pitäisi tapahtua, jotta pitäisit sitä merkkinä toiminnan aktivoitumisesta?

No jos ei ole yllätyksiä, kaikki jatkuu, kuten ennenkin. Viime aikoina kaikkea vaparitoimintaa on luonnehtinut hiipuminen, joten se siis jatkuu.

• EroaVapareista kirjoitti:

No jos ei ole yllätyksiä, kaikki jatkuu, kuten ennenkin. Viime aikoina kaikkea vaparitoimintaa on luonnehtinut hiipuminen, joten se siis jatkuu.

Kerrotko nyt vielä miten Tampereella toiminta on hiipunut? Minä kun toimintakertomusta hahmotellessani olen huomannut juuri päinvastaista.

• jori.mantysalo kirjoitti:

Kerrotko nyt vielä miten Tampereella toiminta on hiipunut? Minä kun toimintakertomusta hahmotellessani olen huomannut juuri päinvastaista.

Tähän jäin odottamaan vastausta. Ja siihen, millainen vuosikokous osoittaisi sinulle toiminnan kasvavan ja kehittyvän.

• Hallaahon.äänestäjä44

Hyvä Jori että jaksat hoitaa näitä(kin) asioita
      Erinomaista toimintaa, annan heti 50 000 pistettä suoralta kädeltä

"Eroaminen on edelleen tavallisempaa suurissa kaupungeissa, mutta tässä näkyy selkeä muutos. Vielä vuonna 2010 yli 26% eroajista oli pääkaupunkiseudulta, viime vuonna enää 21%. Vuoden 2018 ennuste noin 50 000"

Katselin tuossa paikallislehteä jossa käsiteltiin uskonnonvapautta
      ja siinä sanottiin että 20 voi perustaa uskonnolisen yhdyskunnan

mutta

sen tulee pohjautua pyhinä pidettyihin kirjoituksiin tms.

Onko tämä vapautta ollenkaan eli onko suomalaisen alettava uskoa johonkin ulkomaiseen pakanaoppiin jossa on pyhiä kirjoituksia, sillä tuskin täällä Suomessa oli koskaan aikaa perustaa pyhiin kirjoituksiin perustuvia OMIA oppeja silloin ennen

Onko tähän kukaan kiinnittänyt huomiota että suomalaisen on yleensä alistuttava, koska yleensä kai vain VIERAISSA OPEISSA löytyy pyhiä kirjoituksia jonkun mielestä

Vai voiko nämä 20 jotka perustavat uskonnollisen yhdyskunnan itse kirjoittaa omat pyhät kirjoituksensa ennen julistautumista yhdyskunnaksi

Voisiko vapaa-ajattelijat julistautua uskonnolliseksi yhdyskunnaksi?

• Ei taitaisi vapaa-ajattelijoilta mennä läpi hakemus.

Karhun kansa sen sijaan hyväksyttiin, kun se ensin oli hylätty, ja sen jälkeen se oli varsin mielivaltaisesti napannut jonkun runon "uskontunnustukseksi". Valitettavasti keskustelu näissä jää aina siihen, mikä on uskonto. Juuri koskaan ei edetä kysymään mitä etuoikeuksia siitä tulisi seurata, jos mitään.

• Dilbertius
        jori.mantysalo kirjoitti:

Ei taitaisi vapaa-ajattelijoilta mennä läpi hakemus.

Karhun kansa sen sijaan hyväksyttiin, kun se ensin oli hylätty, ja sen jälkeen se oli varsin mielivaltaisesti napannut jonkun runon "uskontunnustukseksi". Valitettavasti keskustelu näissä jää aina siihen, mikä on uskonto. Juuri koskaan ei edetä kysymään mitä etuoikeuksia siitä tulisi seurata, jos mitään.

Ja pitäähän tässä mainita, että se elin joka päättää, onko hakijasta uskontoyhteisöksi, on vahvasti ev.lut. uskoon kallellaan. Käsittämätöntä! Jääviys on ilmiselvä.

• Dilbertius kirjoitti:

Ja pitäähän tässä mainita, että se elin joka päättää, onko hakijasta uskontoyhteisöksi, on vahvasti ev.lut. uskoon kallellaan. Käsittämätöntä! Jääviys on ilmiselvä.

Toisaalta kuten kirjoitin, Karhun kansa hyväksyttiin. En tiedä onko Suomessa edes paljonkaan uskonnon asiantuntijoita, jotka eivät olisi kristittyjä. Tai ketkä ylipäänsä olisivat oikeita henkilöitä tuollaiseen lautakuntaan?

• Jatkui yllätyksettömällä järjestäytymiskokouksella. Vpj, sihteeri ja taloudenhoitaja jatkavat.

Ylempänä on kysymys vastausta odottamassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      21
      3711
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2665
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      379
      2066
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1899
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1731
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1647
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1609
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1277
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1202
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1131
    Aihe