Intimiteetti-käsite

käytöksestä

Missä kulkee intimiteetti -rajasi?
Henkilökohtaisuuden jakaminen on aina arveluttavaa näinkin suuressa mittakaavassa (netti).
Naiset, jopa toisilleen vieraat tapaavat keskustella vapaammin elämänsä ongelmista kuin miehet.

Selkeä raja olisi viisautta. Tarkkaan valitut ihmiset, joiden kanssa jaetaan yksityiskohtaiset asiat ovat viisautta parhaimmillaan? Näin sen koen.

Tabuja on, joista keskustellaan määrätyllä tavalla. Toisen ihmisen menettäminen koetaan välillä araksi aiheeksi. Siitä ei saisi ainakaan heittää lennokkaita rituaaleja, joita välillä näkee tuon tuostakin.

Käyttökelpoinen malli hankalien asioiden käsittelyyn on meidän jokaisen sisällä.

63

1390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymykseesi antaa hyvän vastauksen tuo viimeinen lauseesi.
      Se myös kertoo siitä, miten erilaisia me olemme.
      Se mikä minua kummastuttaa, että jos ajattelussa toisen raja on eri kuin toisen, miksi siitä pitää tehdä itselle ongelma.
      Jos yhtään huomioi miten nuoremmat sukupolvet tuon asian käsittää, hoksaa, että he ovat ihan eri maailmassa. Puhuvat paljon kaikesta, mistä ennevanhaan ei puhuttu mitään.
      Uskon, että kaikilla on elämänalueita ja tapahtumia, mistä kerrotaan korkeintaan niille harvoille ja valituille.
      Ei tarvitse mennä, kun 50 vuotta taaksepäin, tunneasioiden keskusteluilmapiiri oli toisenlainen, jos keskustelua oli ollenkaan.
      Ero, kuin yöllä ja päivällä, tähän päivään verrattuna.
      Asioiden nopeasta kehityksestä kai tämä alituinen ´´kissanhännän veto´´ johtuu.
      Toiset ovat konservatiivisempia, kuin toiset.

      • Erimielinen

        Olen eri mieltä aloittajan viimeisen virkkeen hyvyydestä. "Meidän jokaisen sisällä" ei ole käyttökelpoisia malleja ja vastauksia, jos sisältö on niistä vallan tyhjä tai orientoitunut muunlaisiin elämänsisältöihin kuin normit. Tai jos elää vielä ihan toista aikakautta kuin nykypäivä. Tai ...


      • Erimielinen kirjoitti:

        Olen eri mieltä aloittajan viimeisen virkkeen hyvyydestä. "Meidän jokaisen sisällä" ei ole käyttökelpoisia malleja ja vastauksia, jos sisältö on niistä vallan tyhjä tai orientoitunut muunlaisiin elämänsisältöihin kuin normit. Tai jos elää vielä ihan toista aikakautta kuin nykypäivä. Tai ...

        Jos ei ole käyttökelpoista mallia, silloinhan on holtittomuuden malli.
        En ajatellut, että asiassa olisi olemassa normi. Kun puhuin erilaisista rajoista, tarkoitin myöskin sitä, ettei ole mitään muuta oikeaa rajaa, kuin se minkä omakseen tuntee.
        Tuosta eri polvien näkemyseroista mainitsinkin kommentissani.
        Jäin kyllä miettimään mitä sisällytät siihen, että jos on vallan tyhjä?


      • Taijotainsellaista

        Kaikki eivät saa matkaeväitä elämänsä taipaleelle silloin kun ne pitäisi saada; lapsuudessa. Jotkut saavat enemmän, toiset vähemmän, jotkut eivät lainkaan. Matka on aika pitkä, jos ne eväät pitää itse polultaan keräillä ja täyttää tyhjää tilaa.


      • käytöksestä
        Taijotainsellaista kirjoitti:

        Kaikki eivät saa matkaeväitä elämänsä taipaleelle silloin kun ne pitäisi saada; lapsuudessa. Jotkut saavat enemmän, toiset vähemmän, jotkut eivät lainkaan. Matka on aika pitkä, jos ne eväät pitää itse polultaan keräillä ja täyttää tyhjää tilaa.

        Tuo on kyllä totta. Elämän lähtökohta vaikuttaa moneen osa-alueeseen. Ja kuinka kykenee itse omimaan itselle valitseman kohtuullisen elämän kaaren.
        Kirjoitit tyhjästä tilasta...,se koituu monelle haasteeksi, kuinka valita oma tie kuljettavaksi ja tulla tyytyväiseksi valitsemilla valinnoilla.


    • Korppis11

      Intimiteetti=yksityisyys.

      Jokainen tekee itselleen rajat joiden sisälle ei ulkopuolisilla ole asiaa. Parhaatkaan ystävyyssuhteet johtavat harvoin täydelliseen luottamukseen omaa yksityisyyttä jaettaessa.

      Minulla on ollut onni olla ystävä yli 20-vuotta naiselle, jonka kanssa olemme jakaneet kaiken, niin ilot kuin surutkin rehellisesti.

      Tapaamme nykyisin harvakseltaa, mutta kun tapaamme on kuin olisimme vasta eilen eronneet.

      • Irtisanoisin

        Korpis olet kyllä muidenkin rajoja availlut. Sanoisin irti tuollaisen lavertelijan kanssa ystävyyden.


      • Irtisanoisin kirjoitti:

        Korpis olet kyllä muidenkin rajoja availlut. Sanoisin irti tuollaisen lavertelijan kanssa ystävyyden.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Avauksia on syntynyt luen niitä ajatuksella ja yritän parhaani mukaan ymmärtää.


    • Rajaton-riemu-rikkaus

      Ei ole rajoja, ei ole tabuja, en syö tabuja.

    • pahsia

      Minun korvaan intimiteetti terminä kuulostaa jotensakin epäkurrentilta, mieluummin keskustelin yksityiselämän piiristä vaikka.

    • Eiköhän sovita, että jokainen vastaa omaan huutoonsa. Kuka netissä voi kenellekkään rajoja laittaa.
      Jos joku tntee helpotusta kertoa omasta elämästään, niin siitä vaan. Se raja näissä "keskusteluissa" heiluu kirjoittajan mukaan.
      Kyllä minullakin rajat on. Viiskymppisissä lopetin aloitustenteon, kun "keskustelussa" alkoi olla osoitteita Pohjois-Koreasta kaulakiikkuun., minulle oli tuo Pohjois-Korean osoite.
      Lukijalla ne rajat on. Täällä niin vähän on, jotka vaki.nikillä kirjoittaa, että ne on tikun nokassa.

      • flegmaatti

        "Tikun nokka" on hienotunteisuutta. Kuka ei siedä "nokan" hengentuotteita niin voi jättää ne avaamatta.


      • pirremiinapas
        flegmaatti kirjoitti:

        "Tikun nokka" on hienotunteisuutta. Kuka ei siedä "nokan" hengentuotteita niin voi jättää ne avaamatta.

        Nimenomaan, mutku ei sitä malta olla avaamatta, kun ei muka kiinnosta, mutta kun oikeasti kiinnostaakin niin mahottomasti…

        En ymmärrä ollenkaan tuota jatkuvaa takertumista vaki nikkien kirjoituksiin ja jopa persoonaan, todella typerää.


    • Rajani muistuttavat metson soidinreviirejä.

      On sisäympyrä, jonne vain tosi harvat yltävät, seuraava ympyrä laajenee perheenjäseniin, seuraava rengas on ystäviä, seuraava rinki on työn ja harrastusten vakioihmisiä ja kaikki muut ovat näiden ympyröiden ulkopuolella.

      Valikoiden ja tarpeen mukaan liikettä on yli näiden rajojen.
      Joskus rajat vuotavat ja tunkeilijat ja kilpailijat voivat ylittää uloimman rajan.
      Ei ole siihenkään elämäni kaatunut, koska rajat voivat vuotaa oman lepsuuden ja vuoksi.

    • flegmaatti

      Minua hymyilyttää suomalaisten arkavarpaisuus ja mielestäni sairaalloinen intimiteetin varjelu.
      Reviiri on kaikissa asioissa laaja.

      Tiedän härnääväni joitakin menemällä omassa elämässäni yleisen intimiteettikäsitteen sisäpuolelle.

      Kulttuuriimme soipimaton asenteeni on tuonut esiin yksilöitä jotka omaavat ainutlaatuisia kykyjä kuten tuntemattomien henkilöiden ajatusten lukemisen ja vankan käsityksen heidän oivalluksestaan toisten henkilöiden asioiden todellisesta tilanteesta.

      En näe tarpeelliseksi muuttaa itseäni.

      Nyt "ihailjani" tarkkoina ja totuuksia kehiin!

      • käytöksestä

        Minua vuorostani kummastuttaa ihmisten henkilökohtaisten asioiden palstaretostelu. Ei vaan jaksa kiinnostaa turhat keitokset. Minut on kasvatettu normaalisti, en ole saanut uskonnon enkä minkään lain vaatimaa oppia osatakseni suodattaa oikean ja väärän. Puhun vain omasta puolestani, enkä aio paneutua härnättävänä olemiseen millään lailla.
        Kirjoitit sairaalloisesta varjelusta, mitä sopii kirjoittaa, mitä ei.
        Oman reviirin jokainen muodostaa itse, se on selvää se.

        Aiheen tarkoitus ei ole muuttaa ihmistä, joka avartaa intimiteetin ovea kertomuksen muodossa/todellista kirjoittelua.

        Vaikutat... sanoisinko ylevältä! Ettet vain pelkää toisten tuen ja hyväksynnän menettämistä.


      • vaarallista
        käytöksestä kirjoitti:

        Minua vuorostani kummastuttaa ihmisten henkilökohtaisten asioiden palstaretostelu. Ei vaan jaksa kiinnostaa turhat keitokset. Minut on kasvatettu normaalisti, en ole saanut uskonnon enkä minkään lain vaatimaa oppia osatakseni suodattaa oikean ja väärän. Puhun vain omasta puolestani, enkä aio paneutua härnättävänä olemiseen millään lailla.
        Kirjoitit sairaalloisesta varjelusta, mitä sopii kirjoittaa, mitä ei.
        Oman reviirin jokainen muodostaa itse, se on selvää se.

        Aiheen tarkoitus ei ole muuttaa ihmistä, joka avartaa intimiteetin ovea kertomuksen muodossa/todellista kirjoittelua.

        Vaikutat... sanoisinko ylevältä! Ettet vain pelkää toisten tuen ja hyväksynnän menettämistä.

        Se menee jo liian pitkälle, että täällä levitellään puolison/ lasten/seurustelukumppanin/naapurien asioita liian yksilöitävästi ja jopa kuvin. Kuka heidän yksityisyydensuojastaan pitää huolta ?


      • Bengalitikku
        vaarallista kirjoitti:

        Se menee jo liian pitkälle, että täällä levitellään puolison/ lasten/seurustelukumppanin/naapurien asioita liian yksilöitävästi ja jopa kuvin. Kuka heidän yksityisyydensuojastaan pitää huolta ?

        Samaa mieltä.
        Sitten.
        Flegmaatille
        On erilaisia ihmisiä. Toiset ovat varautuneempia ja toiset hölöjä.
        Minusta on ikävää leimaamista se, että jos joku menettelee toisin ja
        heilutellaan sairas-lappua.
        "Sairaalloiden intimiteetin varjelu".... what?
        Mielestäni on oikeus intimiteetin varjeluun.
        Jokainen voi hyvällä syyllä sanoa, että mitä se kenellekkään kuuluu, mitä jättää kertomatta tai ei avaudu kaikesta.
        Jos noin kirjoittaa, tulee tunne, että jokin kaduttaa.
        Vastaanotto: toiset ovat äärettömän uteliaita ja toiset reagoivat vain hymähtäen.
        Ketä haluaa "ruokkia" ja miksi?
        Fleg
        Ehkä esimerkki valaisisi asiaasi.


      • etsillein
        käytöksestä kirjoitti:

        Minua vuorostani kummastuttaa ihmisten henkilökohtaisten asioiden palstaretostelu. Ei vaan jaksa kiinnostaa turhat keitokset. Minut on kasvatettu normaalisti, en ole saanut uskonnon enkä minkään lain vaatimaa oppia osatakseni suodattaa oikean ja väärän. Puhun vain omasta puolestani, enkä aio paneutua härnättävänä olemiseen millään lailla.
        Kirjoitit sairaalloisesta varjelusta, mitä sopii kirjoittaa, mitä ei.
        Oman reviirin jokainen muodostaa itse, se on selvää se.

        Aiheen tarkoitus ei ole muuttaa ihmistä, joka avartaa intimiteetin ovea kertomuksen muodossa/todellista kirjoittelua.

        Vaikutat... sanoisinko ylevältä! Ettet vain pelkää toisten tuen ja hyväksynnän menettämistä.

        Tälläisillä retostelijoilla ja toisia ihmisiä väheksyvillä on heikko itsetunto.


    • ar-meija-hypoteekki

      intti mi teetti

    • ei-kelpaa

      He heh hauska oivallus. Aloitukseen mennäkseni, teen rajan huomatessani nimettömänkin seksiuteluun, tai ketjussa, missä tiivis tunnelma sorkkia toisten seksuaalisuutta, on kuin sumuverho. Kerran sanoin jotakin ihan asallisesti edelliseen, jolloin kuului,,,,hui mikä kylmyys ! hih odottiko yhä kuumenevaa jutustelua käsi ehkä pöksyissään, yääk! poikki

      • Bengalitikku

        On tilanteita, jolloin ei "kuule tai ymmärrä" ihan kaikkea, livessä ihan sama.
        Joku on joskus yrittänyt kertoa tuhmaa vitsiä, mutta kun ilmeenikään ei värähdä, niin mies kertoo uudestaan samaa juttua, samoin tuloksin.
        Eihän mun kuulossani eikä ymmärryksessäni mitään vikaa ollut. Mamma mia!
        Samoin täällä nauratti, kun joku suoraan kysyi, olenko mies vai nainen.
        Voiko niin hyvin erehdyttää?


      • Kaikki-mahdollista
        Bengalitikku kirjoitti:

        On tilanteita, jolloin ei "kuule tai ymmärrä" ihan kaikkea, livessä ihan sama.
        Joku on joskus yrittänyt kertoa tuhmaa vitsiä, mutta kun ilmeenikään ei värähdä, niin mies kertoo uudestaan samaa juttua, samoin tuloksin.
        Eihän mun kuulossani eikä ymmärryksessäni mitään vikaa ollut. Mamma mia!
        Samoin täällä nauratti, kun joku suoraan kysyi, olenko mies vai nainen.
        Voiko niin hyvin erehdyttää?

        Voi. Kyllä voi
        Saattaisit olla naaraskettu kalevi keihäsvainaan susiturkissa.


      • Bengalitikku
        Kaikki-mahdollista kirjoitti:

        Voi. Kyllä voi
        Saattaisit olla naaraskettu kalevi keihäsvainaan susiturkissa.

        Ihan nauratti. Se turkki. Waude olisin näky, kun viuhtoisin kauppaan.
        Tulisi laastua roskatkin mennessä, suojatien raidat valkenis. Eihän ole koiraakaan karvoihin katsomista, saati naista susiturkissa. Ei olisi katsomista ei. Tai shit joo. Pitäisi olla polvenylibuutsit. Siinä sitten pyörähteleikse pakastealtaan, piimälitrojen ja suklaahyllyjen välissä. Kettua löytyy, jos kettuuntuu. Shit joo. Joskus vain.


    • entinenrekattu

      Mä en ainakaan tällä palstalla itsestäni paljoa anna.

      Muistan, kun täällä oli vielä rekatuille galleriat....se opetti paljon, kuin myös se, etten täältä ystäviä haluaisi live-elämääni.

      Pitää myös muistaa, että maailma on pieni ja Suomi vielä pienempi...

      • Ikävää että koit nuo galleriat ja ajat jolloin palstalle yritettiin saada aikaan jonkinlaista yhteisöllisyyttä vaikeina ja problemaattisina.
        Minulle se aika opetti että täälläkin on paljon upeita, mukavia ihmisiä joihin mielelläni tutustuisin ihan livessäkin. Muutamaan olen jo tutustunutkin ja olen todella iloinen siitä että olen ottanut sen ensimmäisen askeleen.
        Vanhan hokeman mukaan lasin voi nähdä joko puolityhjänä tai puoleksi täynnä.


      • entinenrekattu
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ikävää että koit nuo galleriat ja ajat jolloin palstalle yritettiin saada aikaan jonkinlaista yhteisöllisyyttä vaikeina ja problemaattisina.
        Minulle se aika opetti että täälläkin on paljon upeita, mukavia ihmisiä joihin mielelläni tutustuisin ihan livessäkin. Muutamaan olen jo tutustunutkin ja olen todella iloinen siitä että olen ottanut sen ensimmäisen askeleen.
        Vanhan hokeman mukaan lasin voi nähdä joko puolityhjänä tai puoleksi täynnä.

        Ai se ole yhteisöllisyyttä, kun galleriaani räpsähti viestiä, että varo tuota kirjoittajaa jne.


      • entinenrekattu
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ikävää että koit nuo galleriat ja ajat jolloin palstalle yritettiin saada aikaan jonkinlaista yhteisöllisyyttä vaikeina ja problemaattisina.
        Minulle se aika opetti että täälläkin on paljon upeita, mukavia ihmisiä joihin mielelläni tutustuisin ihan livessäkin. Muutamaan olen jo tutustunutkin ja olen todella iloinen siitä että olen ottanut sen ensimmäisen askeleen.
        Vanhan hokeman mukaan lasin voi nähdä joko puolityhjänä tai puoleksi täynnä.

        Lisään vielä. Onhan teillä se yhteisöllisyys vieläkin tyyliin: kaverille sallitaan, vieraalle ei.


      • entinenrekattu kirjoitti:

        Ai se ole yhteisöllisyyttä, kun galleriaani räpsähti viestiä, että varo tuota kirjoittajaa jne.

        Ei sattunut koskaan minulle. "Jokainen kertoo oman versionsa siitä miten hyvät markkinat olivat sen mukaan miten niillä siellä meni" sanoo vanhaakin vanhempi sananlasku.
        "kaverille sallitaan, vieraalle ei"...ikö tuo nyt ole ihan luonnollista? Aikaisemmat kokemukset värittänevät käyttäytymistämme sekä vieraita että tuttuja kohtaan. Tutulle annan enemmän anteeksi, koska ymmärrän taustoja, motiiveja, asianyhteyksiä paremmin.


      • oioioi
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei sattunut koskaan minulle. "Jokainen kertoo oman versionsa siitä miten hyvät markkinat olivat sen mukaan miten niillä siellä meni" sanoo vanhaakin vanhempi sananlasku.
        "kaverille sallitaan, vieraalle ei"...ikö tuo nyt ole ihan luonnollista? Aikaisemmat kokemukset värittänevät käyttäytymistämme sekä vieraita että tuttuja kohtaan. Tutulle annan enemmän anteeksi, koska ymmärrän taustoja, motiiveja, asianyhteyksiä paremmin.

        Miten tulikaan mieleen lasten hiekkalaatikko.


    • pirremiinapas

      Moralisoitko ja annat "ohjeita"?

      Mutta, me ihmiset ollaan niin erilaisia luonteiltamme, niin täällä somessa kuin live elämässäkin, toinen on kuin toteemi, ei puhu eikä pukahda, että sanakin pitää nyhtää pihdeillä, ja toinen on iloinen rupattelija, ja puhuu ilonsa kuin surunsakin, minä ainakaan en halua ohjeistaa ketään, ja millä oikeudella muka ohjeistaisinkaan, poislukien aivan saasta esim.tällä sivulla esim.

    • käytöksestä

      Pirremiinalle

      Tottakai olemme kaikki omia yksilöitä, Luojan kiitos!
      Aloituksen tarkoitus ei ole ohjeistaa ketään pois oman itsensä käyttäytymismuotista, joten valinnanvapaus elämän tuotteisiin täytyy olla.

      Eri mieltä saa olla. Verenpaineen nousua, ylimielisyyden välttelemistä on hyvä opetella meidän jokaisen kuuntelemalla, eikä joutua puolustamaan mainettamme ja egoamme.

      Palstan saastan poissulkeminen taitaa olla tyypillistä luonneoppia: eihän ihminen mitään luonteelleen voi.

    • bessie--

      "Selkeä raja olisi viisautta. Tarkkaan valitut ihmiset, joiden kanssa jaetaan yksityiskohtaiset asiat ovat viisautta parhaimmillaan? Näin sen koen."

      Onkohan lopulta kovinkaan viisasta laittaa itselleen "selkeitä rajoja" (siis tiukempia ja joustamattomampia kuin kulloisenkin ympäristömme sosiaaliset ja kulttuuriset normit), eikö olisi viisaampaa olla (ainakin) lähtökohtaisesti avoin ja siltä pohjalta sitten toimia tilanteiden mukaan.

      Täällä keskustelupalstalla ei tietenkään pidä (näkyvästi) edes yrittää "tarkkaan valita ihmisiä", se ei ole viisasta eikä (minun mielestäni) oikein tervettäkään käyttäytymistä. 'Elävässä elämässäkään' en pidä suotavana tai erityisen viisaanakaan sitä, että vain ennakolta "tarkkaan valittujen ihmisten" kanssa on valmis "jakamaan yksityiskohtaisia asioita".
      Omien henkilötietojensa yksityiskohtainen kertominen täällä ei tietenkään ole järkevää, mutta se, että nimettömänä kertoo itsestään ja vaikkapa hyvinkin intiimeistä asioistaan yksityiskohtaisesti, se taas voi joskus olla jopa viisasta.

      • Se vaan on niin, että toisten kanssa tulee paremmin toimeen kun toisten, ja sitten on niitä, joiden kanssa ei tule toimeen ollenkaan. Eihän siinä ole mitään järkeä itseään kiusata sellaisten kanssa, joiden seurassa ei viihdy. Ihanne olisi, jos tunne olisi molemminpuoleinen Mutta miten sen sitten ilmaisee sellaiselle, jolla on kova hinku päästä "lähelle", vaikka itseä ei niin kiinnosta. Siinäpä pulma.
        Sellaista pelkoa minulla ei täällä ainakaan ole, kun olen muutenkin niin juro ja täällä muuttu yhä vaan jurommaksi.
        Että kyllä ne on tarkkaan valittuja ihmisiä, joiden kanssa jaan yksityikohtaisia asioita.
        Tuosta lopusta en ymmärtänyt ollenkaan, se on varmaan naisten juttuja nuo intiimit asiat.
        Miehillä, jos on intiimijä asioita, niin niistä ei kerrota, kun vasta siinä vaiheessa, kun on myöhäistä. Näin se vaan on, eikä paapattamalla miksikään muutu.


      • flegmaatti

        Vakiotunnuksen käyttö. Raja tunnettavuudessa. Tuttavamme tunnistavat minut varmasti. Se on sekä hyvä, että huono. Hyvää siinä on se, että pysyn totuudessa enkä kilkuttele potaskaa. Tosin, jotain saatan jättää pois.
        Mielestäni hyvää on myös se, että ne jotka ärsyyntyvät ja pahoittavat mielensä kilkutteluistani, voivat ohittaa ne aloittamattakaan.

        Huonoa saattaa olla se, etten oikeastaan ymmärä mitä huonoa siinä voisi olla.


      • käytöksestä
        flegmaatti kirjoitti:

        Vakiotunnuksen käyttö. Raja tunnettavuudessa. Tuttavamme tunnistavat minut varmasti. Se on sekä hyvä, että huono. Hyvää siinä on se, että pysyn totuudessa enkä kilkuttele potaskaa. Tosin, jotain saatan jättää pois.
        Mielestäni hyvää on myös se, että ne jotka ärsyyntyvät ja pahoittavat mielensä kilkutteluistani, voivat ohittaa ne aloittamattakaan.

        Huonoa saattaa olla se, etten oikeastaan ymmärä mitä huonoa siinä voisi olla.

        Vakiotunnuksen käyttäminen on helpoin tunnistusmuoto, varsinkin jos kirjoittaa henkilökohtaisista asioista ja muutenkin. Aihe jakaa kirjoittajat kahteen leiriin, se sallittakoon.

        Puhuttu pakkorekkautumisesta, se jakaa varmimmin kirjoittajat eri leireihin. Osa meistä ei tule viestittämään edelleenkään syntyjä syviä, korkeintaan kertomalla liirumia monen nykykirjoittajan lailla. Ei siinäkään mitään huonoa ole, onhan palsta tarkoitettu keskusteluja varten.

        Jos ei ymmärrä jotain, niin silloinhan asia on harvinaisen selvä itselle. Muiden mielipiteistä ei tule välittää liiaksi asti. Aina on joku, joka pahoittaa mielensä ja silloin kielen kannat laulaa.


      • flegmaatti
        käytöksestä kirjoitti:

        Vakiotunnuksen käyttäminen on helpoin tunnistusmuoto, varsinkin jos kirjoittaa henkilökohtaisista asioista ja muutenkin. Aihe jakaa kirjoittajat kahteen leiriin, se sallittakoon.

        Puhuttu pakkorekkautumisesta, se jakaa varmimmin kirjoittajat eri leireihin. Osa meistä ei tule viestittämään edelleenkään syntyjä syviä, korkeintaan kertomalla liirumia monen nykykirjoittajan lailla. Ei siinäkään mitään huonoa ole, onhan palsta tarkoitettu keskusteluja varten.

        Jos ei ymmärrä jotain, niin silloinhan asia on harvinaisen selvä itselle. Muiden mielipiteistä ei tule välittää liiaksi asti. Aina on joku, joka pahoittaa mielensä ja silloin kielen kannat laulaa.

        Helpointa on käyttää rekisteröimätöntä vakiotunnusta. En viitsi kirjautua nimimerkilläni L-L koska en kirjautuessanikaan koskaan katsonut palautepuolta enkä muutenkaan tunne siihen tarvetta.
        Pakko tai ei. Lopultakin yks hailee!

        Kun kuntoiluosastolla jotkut teinipojat alkoivat häiriköimään rekisteröimättömällä tunnuksellani niin viritin sinne "virallisen".


      • käytöksestä
        flegmaatti kirjoitti:

        Helpointa on käyttää rekisteröimätöntä vakiotunnusta. En viitsi kirjautua nimimerkilläni L-L koska en kirjautuessanikaan koskaan katsonut palautepuolta enkä muutenkaan tunne siihen tarvetta.
        Pakko tai ei. Lopultakin yks hailee!

        Kun kuntoiluosastolla jotkut teinipojat alkoivat häiriköimään rekisteröimättömällä tunnuksellani niin viritin sinne "virallisen".

        No jaa, enpä tukisi vakiotunnuksenkaan käyttöä, koska se ei paljolti eroa rekkautuneen nikistä?
        Mutta voisinhan sitä harkita viimeistään pakon edessä, jäänee nähtäväksi. En ole itsekään palautteen kannalla tällä tasolla, koska menee välillä viikkoja että yleensä koneella käynkään.

        Nykyteinit ovat aktiivisia turhankin paljon. Hyvä heitä on opastaa missä mennään, niin olisin minäkin toiminut!


      • kyl-likki
        käytöksestä kirjoitti:

        No jaa, enpä tukisi vakiotunnuksenkaan käyttöä, koska se ei paljolti eroa rekkautuneen nikistä?
        Mutta voisinhan sitä harkita viimeistään pakon edessä, jäänee nähtäväksi. En ole itsekään palautteen kannalla tällä tasolla, koska menee välillä viikkoja että yleensä koneella käynkään.

        Nykyteinit ovat aktiivisia turhankin paljon. Hyvä heitä on opastaa missä mennään, niin olisin minäkin toiminut!

        Eroaahan se, kun kirjoitat vakitunnuksella, joka ei ole rekattu, niin aina voi katua kirjoitustaan helposti ja kirjoitta, et nyt joku toinen käytti mun vakinikkiä. Se on niin nähty.


      • flegmaatti
        kyl-likki kirjoitti:

        Eroaahan se, kun kirjoitat vakitunnuksella, joka ei ole rekattu, niin aina voi katua kirjoitustaan helposti ja kirjoitta, et nyt joku toinen käytti mun vakinikkiä. Se on niin nähty.

        En ole katunut ja täällä ikäriosastoilla tuntuu olevan niin omanarvontuntevaa jengiä, etteivät he ole alentuneet mokomaan, ainakaan minun kohdallani.


      • bessie--
        k-kotton kirjoitti:

        Se vaan on niin, että toisten kanssa tulee paremmin toimeen kun toisten, ja sitten on niitä, joiden kanssa ei tule toimeen ollenkaan. Eihän siinä ole mitään järkeä itseään kiusata sellaisten kanssa, joiden seurassa ei viihdy. Ihanne olisi, jos tunne olisi molemminpuoleinen Mutta miten sen sitten ilmaisee sellaiselle, jolla on kova hinku päästä "lähelle", vaikka itseä ei niin kiinnosta. Siinäpä pulma.
        Sellaista pelkoa minulla ei täällä ainakaan ole, kun olen muutenkin niin juro ja täällä muuttu yhä vaan jurommaksi.
        Että kyllä ne on tarkkaan valittuja ihmisiä, joiden kanssa jaan yksityikohtaisia asioita.
        Tuosta lopusta en ymmärtänyt ollenkaan, se on varmaan naisten juttuja nuo intiimit asiat.
        Miehillä, jos on intiimijä asioita, niin niistä ei kerrota, kun vasta siinä vaiheessa, kun on myöhäistä. Näin se vaan on, eikä paapattamalla miksikään muutu.

        Jaa, minulla se taas on niin, että tulen kaikkien kanssa toimeen, myös niiden joiden arvot ja ajatukset kirjoituksistaan päätellen poikkeavat suuresti omistani.

        En muuten ollenkaan ymmärrä tuota "pulmaasi"? Tämähän on kaikille avoin keskustelupalsta ja keskustelupalstalla kuka tahansa voi kirjoittaa oman mielipiteensä ihan mihin milloinkin huvittaa, Mistä sinä pystyt päättelemään, että jollain tällä palstalla sinulle vastanneella on "kova hinku päästä "lähelle" ", hyvänen aika?! Ja jos taas jonkun kirjoitus oikeasti ja ilmiselvästi on jotenkin liian tuttavallinen ja vihjaileva saati sitten suorasukaista hinkua, niin eihän torjuvan suoran palautteen antamisen pitäisi olla ollenkaan pulmallista?
        Itsestäänselvyys, että täällä me itse valitsemme sen millaisten kirjoittajien kanssa milloinkin ja missä määrin haluamme olla vuorovaikutuksessa, itsekin nimettömänä kirjoittamalla. Tämän itsestäänselvyyden kirjoittaminen näkyville ei minun mielestäni läheskään aina tarpeen tai suotavaa, päinvastoin.
        Tämä on kirjoitettu ympäristö, mitä järkeä on tulla tänne alunperinkään, jos tietää ettei tule kaikkien tänne kirjoitettujen mielipiteiden ja ajatusten ja itse muista kirjoittajista luomiensa mielikuviensa jne., kanssa toimeen?

        Jos keskustelukumppani vaikuttaa aidosti kiinnostuneelta ja vieläpä itse kyselee yksityiskohtia asioista, niin ilman muuta niitä kerron jopa ventovieraalle. Myös hieman intiimimpiä jos sikseen tulee, tilanteestahan se aina riippuu ja minä sitäpaitsi saatan tarkoittaa intiimeillä asioilla muitakin kuin seksuaalisuuteen tai sukupuoleen yms. liittyviä asioita.


      • Bengalitikku
        kyl-likki kirjoitti:

        Eroaahan se, kun kirjoitat vakitunnuksella, joka ei ole rekattu, niin aina voi katua kirjoitustaan helposti ja kirjoitta, et nyt joku toinen käytti mun vakinikkiä. Se on niin nähty.

        En tuollaiseen sorru. Minkä kirjoitin, sen kirjoitin.
        Joku ilkiö vain tekee sitä välillä.
        Sinäkö se olet?
        🐙


      • bessie-- kirjoitti:

        Jaa, minulla se taas on niin, että tulen kaikkien kanssa toimeen, myös niiden joiden arvot ja ajatukset kirjoituksistaan päätellen poikkeavat suuresti omistani.

        En muuten ollenkaan ymmärrä tuota "pulmaasi"? Tämähän on kaikille avoin keskustelupalsta ja keskustelupalstalla kuka tahansa voi kirjoittaa oman mielipiteensä ihan mihin milloinkin huvittaa, Mistä sinä pystyt päättelemään, että jollain tällä palstalla sinulle vastanneella on "kova hinku päästä "lähelle" ", hyvänen aika?! Ja jos taas jonkun kirjoitus oikeasti ja ilmiselvästi on jotenkin liian tuttavallinen ja vihjaileva saati sitten suorasukaista hinkua, niin eihän torjuvan suoran palautteen antamisen pitäisi olla ollenkaan pulmallista?
        Itsestäänselvyys, että täällä me itse valitsemme sen millaisten kirjoittajien kanssa milloinkin ja missä määrin haluamme olla vuorovaikutuksessa, itsekin nimettömänä kirjoittamalla. Tämän itsestäänselvyyden kirjoittaminen näkyville ei minun mielestäni läheskään aina tarpeen tai suotavaa, päinvastoin.
        Tämä on kirjoitettu ympäristö, mitä järkeä on tulla tänne alunperinkään, jos tietää ettei tule kaikkien tänne kirjoitettujen mielipiteiden ja ajatusten ja itse muista kirjoittajista luomiensa mielikuviensa jne., kanssa toimeen?

        Jos keskustelukumppani vaikuttaa aidosti kiinnostuneelta ja vieläpä itse kyselee yksityiskohtia asioista, niin ilman muuta niitä kerron jopa ventovieraalle. Myös hieman intiimimpiä jos sikseen tulee, tilanteestahan se aina riippuu ja minä sitäpaitsi saatan tarkoittaa intiimeillä asioilla muitakin kuin seksuaalisuuteen tai sukupuoleen yms. liittyviä asioita.

        Kyllä minulla on suuria vaikeuksia myötäelää sellaisen kanssa, jonka murrosikä on alkanut 60 ikävuoden jälkeen, kun itse olen sen sairastanut viiskymmentä vuotta sitten.
        Sama se on elävässä elämässä, johon myös Sinä viittasit.
        Muutenkin olen vähä huono myötäelämään livessä, saati sitten täällä. En kyllä lähde teiskaroimaan sellaiseen ketjuun, jossa on suuria tunnelatauksia mukana.
        Jos Sinä kaikkien kanssa täällä tulet hyvin toimeen, niin oot Sinä aika paksunahkanen.


      • bessie--
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä minulla on suuria vaikeuksia myötäelää sellaisen kanssa, jonka murrosikä on alkanut 60 ikävuoden jälkeen, kun itse olen sen sairastanut viiskymmentä vuotta sitten.
        Sama se on elävässä elämässä, johon myös Sinä viittasit.
        Muutenkin olen vähä huono myötäelämään livessä, saati sitten täällä. En kyllä lähde teiskaroimaan sellaiseen ketjuun, jossa on suuria tunnelatauksia mukana.
        Jos Sinä kaikkien kanssa täällä tulet hyvin toimeen, niin oot Sinä aika paksunahkanen.

        "Jos Sinä kaikkien kanssa täällä tulet hyvin toimeen, niin oot Sinä aika paksunahkanen."

        Olen itse asiassa hyvin herkkä ihminen, en ollenkaan paksunahkainen. Ehkä juuri herkkyyteni ja joidenkin muiden ominaisuuksieni takia minun on helppo ymmärtää kanssaihmisiä ja siten myös myötäelää tai ellei nyt aina myötäelää, niin vähintäänkin suhtautua heihin mahdollisimman ennakkoluuttomasti ja aina tasa-arvoisesti. En väitä, että aina ymmärrän ja arvioin oikein, mutta tiedän että hyvin usein kuitenkin.

        Pidän muuten itsestään selvänä asiana sitä, että aikuiset ihmiset tulevat kaikkien kanssa toimeen.

        "Teiskarointia"? "Suuria tunnelatauksia"?
        Hohhoijaa taas...


      • käytöksestä
        kyl-likki kirjoitti:

        Eroaahan se, kun kirjoitat vakitunnuksella, joka ei ole rekattu, niin aina voi katua kirjoitustaan helposti ja kirjoitta, et nyt joku toinen käytti mun vakinikkiä. Se on niin nähty.

        En allekirjoita moista humpuukkiajatusta. Minkä kirjoitan, sen kirjoitin.


    • bobgeldof

      Sanoisin että raja tulee vastaan siinä vaiheessa kun alkaisi olla mahdollista tunnistaa kirjoittaja.
      Sellaista en tahdo,eikä ole edes tarpeellistakaan näin netin pulina-palstoilla.
      Pysytään vaan kasvottomina,on kaikille helpompaa niin.

    • flegmaatti

      Avoimuus ja aloitteellisuus.

      Arvioituani tilanteen, aloitan usein sananvaihdon "seisovissa" tilanteissa. Marketin kassajonoissa, julkisen liikenteen odotustilanteissa ja myöskin kuljetusvälineissä.
      Kuka ottaa mitenkin mutta täällä Itä-Suomessa törmää harvoin umpimielisiin ihmisiin.
      Kokemukseni Espanjan ja Italian busseista ja junista ovat saman suuntaisia. Tosin siellä ei tarvitse itse tehdä aloitetta.

      Henkilökohtaisuuksiin ei ole tarvetta mennä jos keskutelu ei käänny siihen suuntaan.
      Kuitenkin joskus, esimerkiksi marketin kassajonossa saatan todeta, kun edelläni on todella mittava tavararöykkiö, ettei vaimoni edes parhaimmillaan kyennyt vastaavaan.
      Kukaan ei ole suuttunut eikä jäänyt vaiti.
      Viimeeksi kyse oli 4 kassillista ostaneesta, keski-ikäisestä hepusta joka, keskustelun edetessä ilmeni entiseksi pikaluistelijaksi, uran jälkeen huippujen valmennukseen osallistuvaksi ja seuratoiminnan puitteissa junnujen treeniryhmää vetäväksi. Kokemuksemme mm. vanhempien osallistumisen muutoksesta olivat samanlaisia.

      Toista laitaa edustaa tilanne jossa, Napolin ja Pompein välisessä junassa meiltä ensin kaksi ukkoa tiukkaa kansallisuuta ja kun keskustelu käydään espanjaksi, seuraavaksi meidän olisi ilmaistava mielipiteemme onko se Zapaterro hyvä pääministeri.
      Tai espanjalaisessa bussissa paikallinen ukko aloittaa Espanjan sisällissodasta tietäen suomalaisia olleen molemmilla puolilla.

      Oma juttunsa on lentsikassa istuminen. Matkan joutumiseen vaikuttaa ratkaisevasti se, millainen kaveri, tietenkin vaimon lisäksi, sattuu vierelle.

      Minusta on kiusallista istua töröttää pitempiä aikoja vaiti!

      Nytkin tuo vakituinen keskustelukumppani koisii särkylääkittynä viikon takaisen pp- haaverin jäljiltä.

      • bessie--

        Samaa mieltä, avoimella ja kanssakäymiselle myötämielisellä asenteella kun on liikkeellä niin jopa tavallisesta lähikaupassa piipahtamisesta voi saada paljon enemmän kuin vain sen hyötyliikunnan ja tarpeelliset tavarat.
        Vaikka useimmat kohtaamiset jäävät siihen yhteen ainoaan kertaan ja vuoropuhelukin useimmiten on pinnallista ja lyhytkestoista, niin aina niistäkin jotain hyvää jää/seuraa, jopa elämän pituisia ystävyyssuhteita.

        Olin viime kesänä jalkapallon MM-kisojen aikaan Moskovassa. Hostellin yhteisissä tiloissa tutustuin argentiinalaiseen suunnilleen ikäiseeni mieheen ja hänen pojanpoikaansa. Kahviveteni kiehumista odotellessani seurasin aikani heidän uskomatonta osaamattomuuttaan ja avuttomuuttaan ja toilailujaan ruoan valmistuksessa ja lopulta olin aloitteellinen ja tarjosin apuani, toki olin siihenkin asti aina tervehtinyt ystävällisesti ja sanan pari vaihtanut. Nyt ehdin tutustua heihin paremmin ja päivien mittaan niin hyvin, että voin nyt sanoa meidän olevan ystäviä ja melko varmaan vielä tapaamme. Tämän ikäiseni argentiinalaismiehen elämä oli jo aivan alusta lähtien uskomaton ja jo pelkästään hänen elämäntarinansa kuulemisen takia kannatti olla aloiteellinen ja tutustua. Hänet oli muutaman päivän ikäisenä jätetty korissa jonkinlaiseen työkoppiin tai -toimistoon. Liikuttavia ja hänelle myöhemmässä elämässään tarpeelliseksi osoittautuneita eli voimaa antavia hänen kertomiaan yksityiskohtia olivat mm. tämän löytölapsen koriin laitetut maitopullot joissa ilmeisesti oman äidin maitoa.

        Junamatkalla Moskovasta Helsinkiin jouduin samaan hyttiin 28-vuotiaan moskovalaisen miehen, Jehovan todistajan, kanssa. Todella mukava ja mielenkiintoinen juttukaveri hänkin. Enimmäkseen keskustelimme Suomen luonnosta, hän oli aivan sen lumoissa. Kirjoitin hänen pyynnöstään hänelle ylös paljon käymisen arvoisia, ehkä vähemmän tunnettuja paikkoja. Turvapaikkaa hän ei ollut hakemassa, sillä myös Moskova oli hänelle rakas paikka ja hän ei halunnut luopua mahdollisuudesta käydä siellä tai palata sinne pysyvästi. Nyt hän oli menossa metsätöihin ja mahdollisesti myös marjoja poimimaan ja myös lomailemaan.


      • flegmaatti
        bessie-- kirjoitti:

        Samaa mieltä, avoimella ja kanssakäymiselle myötämielisellä asenteella kun on liikkeellä niin jopa tavallisesta lähikaupassa piipahtamisesta voi saada paljon enemmän kuin vain sen hyötyliikunnan ja tarpeelliset tavarat.
        Vaikka useimmat kohtaamiset jäävät siihen yhteen ainoaan kertaan ja vuoropuhelukin useimmiten on pinnallista ja lyhytkestoista, niin aina niistäkin jotain hyvää jää/seuraa, jopa elämän pituisia ystävyyssuhteita.

        Olin viime kesänä jalkapallon MM-kisojen aikaan Moskovassa. Hostellin yhteisissä tiloissa tutustuin argentiinalaiseen suunnilleen ikäiseeni mieheen ja hänen pojanpoikaansa. Kahviveteni kiehumista odotellessani seurasin aikani heidän uskomatonta osaamattomuuttaan ja avuttomuuttaan ja toilailujaan ruoan valmistuksessa ja lopulta olin aloitteellinen ja tarjosin apuani, toki olin siihenkin asti aina tervehtinyt ystävällisesti ja sanan pari vaihtanut. Nyt ehdin tutustua heihin paremmin ja päivien mittaan niin hyvin, että voin nyt sanoa meidän olevan ystäviä ja melko varmaan vielä tapaamme. Tämän ikäiseni argentiinalaismiehen elämä oli jo aivan alusta lähtien uskomaton ja jo pelkästään hänen elämäntarinansa kuulemisen takia kannatti olla aloiteellinen ja tutustua. Hänet oli muutaman päivän ikäisenä jätetty korissa jonkinlaiseen työkoppiin tai -toimistoon. Liikuttavia ja hänelle myöhemmässä elämässään tarpeelliseksi osoittautuneita eli voimaa antavia hänen kertomiaan yksityiskohtia olivat mm. tämän löytölapsen koriin laitetut maitopullot joissa ilmeisesti oman äidin maitoa.

        Junamatkalla Moskovasta Helsinkiin jouduin samaan hyttiin 28-vuotiaan moskovalaisen miehen, Jehovan todistajan, kanssa. Todella mukava ja mielenkiintoinen juttukaveri hänkin. Enimmäkseen keskustelimme Suomen luonnosta, hän oli aivan sen lumoissa. Kirjoitin hänen pyynnöstään hänelle ylös paljon käymisen arvoisia, ehkä vähemmän tunnettuja paikkoja. Turvapaikkaa hän ei ollut hakemassa, sillä myös Moskova oli hänelle rakas paikka ja hän ei halunnut luopua mahdollisuudesta käydä siellä tai palata sinne pysyvästi. Nyt hän oli menossa metsätöihin ja mahdollisesti myös marjoja poimimaan ja myös lomailemaan.

        Tuo kuvaamasi argentiinalaishepun touhu toi herttaisesti mieleeni oman poikamiesaikani ensimmäisten kuukausien tunaroinnin ruotsalaistuneen virolaiskalastajan yläkerran huone-keittiö asunnossa.
        Argentiinalaisen taustatarina on todella hätkähdyttävä!

        Aloitin yläkerran keittiömestariurani yrityksellä tehdä lihapullia mutta en ymmärtänyt muuta kuin sipulitarpeen. eihän se hiivatin massa lähtenyt käsistäkään irti. Taisteltuani kertasyömisen ruhjoin lopun jauhelihakastikkeeksi joka tuli syödyksi kun älysin lisätä suolaakin!
        Opin tekemään lettutaikinaa ja heittokääntämään lätkäreet valurautapannulla.

        Tietenkin tiskasin. Ihmettelin tulosta kunnes älysin ostaneeni lattiavahaa tiskiaineeksi. Vanhempieni kotona em. vaha oli täysin tuntematonta ja minusta ostamani pullo oli tiskiaineen näköinen.


    • sharianlailla
      • pirremiinapas

        MV -lehti..joopa joo...sieltähän se totuus löytyy..:/


      • bobgeldof

      • pirremiinapas

        Onneksi mummo, eikä lapsi..


      • Aisinutkinsaaraiskata

        Pisti mustaa lakritsaa - mummoon muhimaan


    • pahsia

      Lineekö aloittaja miespuolinen jolla alkanut eturahanen vaivata, sillä naisilla intimiteettikäsitys tuppaa avartumaan luonnostaan vuosien saatossa.

      • pirremiinapas

        Intiimi ja intimiteetti ovat ilmeisesti hieman sekaantuneet, mutta miten kukin.


      • pahsia
        pirremiinapas kirjoitti:

        Intiimi ja intimiteetti ovat ilmeisesti hieman sekaantuneet, mutta miten kukin.

        Eivät ole tosiaankaan sekaantuneet, ennemminkin polveutuvat, mutta katsopa pirre vaikka määritelmiä netistä.


      • pirremiinapas
        pahsia kirjoitti:

        Eivät ole tosiaankaan sekaantuneet, ennemminkin polveutuvat, mutta katsopa pirre vaikka määritelmiä netistä.

        Yksityisyydeksi minä sen ymmärrän ilman vikiäkin, tai googleakin, mutta jotenkin intimiteetti on miun mielestä persoonan yksilön - yksityisyys, mutta intiimi on persoonassa olevat intiimius (alueet), no joo jne,, mutta esim. intimiteettisuoja koskee yksilön yksityisyyttä kokonaisuudessaan.

        He, menikö pilikun viilaukseksi..


      • pahsia
        pirremiinapas kirjoitti:

        Yksityisyydeksi minä sen ymmärrän ilman vikiäkin, tai googleakin, mutta jotenkin intimiteetti on miun mielestä persoonan yksilön - yksityisyys, mutta intiimi on persoonassa olevat intiimius (alueet), no joo jne,, mutta esim. intimiteettisuoja koskee yksilön yksityisyyttä kokonaisuudessaan.

        He, menikö pilikun viilaukseksi..

        Että minkä vuoksi koetat vääntää tähän keskusteluun sitten intiimiä, sillä jos vähän kelaat, voit ihan omin silmin todeta, että olen määritellyt intimiteettikäsitteen yksityiselämän piiriksi heti kättelyssä, enkä ole käsitystäni muuttamassa miksikään, koska intimiteetti kalskahtaa vanhahtavalta, sitäpaitsi aloittaja näyttää jotensakin jättävän koko käsitteen rajauksen tyystin ilmaan, vaikka on siitä avannut keskustelun, joten väistämättä siinä lienee jotakin muuta itse ongelmana kuin varsinaisesti käsite ja kyllä tosiasia on, että naisilla oman yksityiselämän piiri lavenee vuosien myötä, sillä harvemmin kuulee miesten aloittavan kahvipöytäkeskustelua vaikkapa prostata-vaivoistaan olettaen että muut jakavat siihen oman näkemyksensä.


      • käytöksestä
        pahsia kirjoitti:

        Että minkä vuoksi koetat vääntää tähän keskusteluun sitten intiimiä, sillä jos vähän kelaat, voit ihan omin silmin todeta, että olen määritellyt intimiteettikäsitteen yksityiselämän piiriksi heti kättelyssä, enkä ole käsitystäni muuttamassa miksikään, koska intimiteetti kalskahtaa vanhahtavalta, sitäpaitsi aloittaja näyttää jotensakin jättävän koko käsitteen rajauksen tyystin ilmaan, vaikka on siitä avannut keskustelun, joten väistämättä siinä lienee jotakin muuta itse ongelmana kuin varsinaisesti käsite ja kyllä tosiasia on, että naisilla oman yksityiselämän piiri lavenee vuosien myötä, sillä harvemmin kuulee miesten aloittavan kahvipöytäkeskustelua vaikkapa prostata-vaivoistaan olettaen että muut jakavat siihen oman näkemyksensä.

        Intimiteetti on nykyaikainen sana sivuten yksityisyyttä. Ja palstanhenkeen se on kuin nenä päähän, vai onko sana sinulle suurikin koetinkivi:)


      • pahsia
        käytöksestä kirjoitti:

        Intimiteetti on nykyaikainen sana sivuten yksityisyyttä. Ja palstanhenkeen se on kuin nenä päähän, vai onko sana sinulle suurikin koetinkivi:)

        Minun puolesta itsekukin saa käsittää merkityksen niin kuin parhaaksi katsoo, vaikka intiiminä, mutta yleensä siihen vedotaan silloin kun jonkun ulkopuolisen toimesta on aiheutunut mielipahaa kohdistuen johonkin kovin henkilökohtaiseen, esimerkiksi vaikkapa inkontinenssisuojien käyttöön, sillä sehän kuulostaa paljon uskottavammalta vedota intimiteettiin kuin että selostaisi miten paljon jokin omalle kohdalle sattunut tilanne on nolottanut ja mikä kaiken kukkuraksi saattaisi vieläpä naurattaa kuulijoita.


    • e.lä.mä

      Hauskaa luettavaa suurilta seikkailioilta maailmalla, Korpis taitaa olla ainut hlö joka osaa suomenkieltä.

    • vfihimsf

      _
      -aika mukavaa jos kansainvälisinä naistenkin ja lastenkin päivinä joskus puheita piettäis ihmisasioista ihmisille-ei pelkkää seksismien lässslässyt teemoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe