TV7:lta tuli äsken ohjelma, jossa luettiin katsojien lähettämiä esirukouspyyntöjä. Mitä ne pitivät sisällään: Lähinnä niissä pyydettiin Jumalalta henkilökohtaisia palveluksia, suosionosoituksia. Pyydettiin Jumalaa parantamaan sairaus, auttamaa asunnon löytämisessä, työpaikan löytämisessä. Tämä kertookin hyvin mistä uskonnoissa, jumaluskossa. on perimältään kysymys.
Eiköhän se kaikkitietävä ja hyvä ja oikeudenmukainen ja lempeä Jumalanne, tiedä ilman teidän pyyntöjännekin mitä tehdä, ja antaa teille kullekin mitä te Jumalanne mielestä ansaitsette?
Mitä uskovaiset rukoilevat Jumalalta?
17
245
Vastaukset
En tiedä mitä kaikki uskovaiset rukoilee Jumalalta.
Vuosia helluntailaisten palstaa seuranneena tiedän heidän rukoilleen ja "saaneen apuakin" mm alla oleviin asioihin.
Kultahampaita on rukoiltu ja saatu.
Autoon on saatu bensaa lisää rukoilemalla.
Jalkoja on saatu pidennettyä
Jumala on tuonut betonia lisää autotallin lattiaan.- Korjaappas.Jumala.mun.tv
Näiden juttujen äärihärskiä egoistisuutta on vaikea näin ulkopuolisena käsittää:
"Jumala antoi tänään 300 lapsen kuolla malariaan, mutta ei hätiä mitiä, koska minun päin p*settä rakennetun autotallin lattiaan Jumala ehti sipaista ylimääräisen kerroksen betonia."
Kuka oikeasti haluaa tai voi uskoa noin toimivaan Jumalaan?! Kuitataanko tämäkin mantralla "tutkimattomia ovat Herran tiet"?
Usko näyttää perustuvan siihen, ettei kauheasti ajattele. Ja jos ajattelee niin ei ainakaan loogisesti. Korjaappas.Jumala.mun.tv kirjoitti:
Näiden juttujen äärihärskiä egoistisuutta on vaikea näin ulkopuolisena käsittää:
"Jumala antoi tänään 300 lapsen kuolla malariaan, mutta ei hätiä mitiä, koska minun päin p*settä rakennetun autotallin lattiaan Jumala ehti sipaista ylimääräisen kerroksen betonia."
Kuka oikeasti haluaa tai voi uskoa noin toimivaan Jumalaan?! Kuitataanko tämäkin mantralla "tutkimattomia ovat Herran tiet"?
Usko näyttää perustuvan siihen, ettei kauheasti ajattele. Ja jos ajattelee niin ei ainakaan loogisesti.Tämä on just tätä.
- Rukoilu.outo.tapa
Mielenkiintoinen kysymys on myös miksi Jumalaa kannattaa ylipäätään rukoilla.
Jos oletetaan, että Jumala on hyvä ja Jumala on kaikkitietävä, niin silloin on pakko olettaa, että hän tekee juuri siten kuin on oikein. Rukoiluhan on vähän kuin Jumalan neuvomista. "Et ole ehkä huomannut, että tuo kahden lapsen äiti on aika sairas ja eikös sinun pitäisi parantaa hänet"?
Jos taas on jostain kiitollinen, niin kaikkitietävä Jumala senkin tietää ilman eri mainostamista.
Ainoa selitys on, että rukoilija rukoilee itse itselleen ja itseään varten. Tai sitten hän on maagikko, joka uskoo, että ihminen voi oikeanlaisilla "manauksilla" vaikuttaa universumin kulkuun.- CommandoHauis49cm
Pilkkaajat tulevat lopun aikoina.Sen näkee näitä "pohdintoja" lukiessaan.
Jumala kertoo Raamatussa syyn siihen miksi tulee rukoilla vaikkapa pilkkaamisen sijaan kun itseltä puuttuu tieto asiasta.
Jumalattomaan ajattelumalliin kuuluu Jumalan pilkka kun ei itse ymmärrä jotakin asiaa,olet eksyksissä koska et tunne Kirjoituksia lähellekään riittävän hyvin.Toisinsanoen, jumalattomat edustavat sivistymättömyyttä huonokäytöksisyyttä.
Sanon nämä sanat sinulle, koska olet lähellä täyttä paatumusta.Esim. eräät palstan paatuneet ateistit eivät pysty sisäistämään näiden sanojen sisällön tärkeyttä.Kopioi nämä sanat ja lue ne ajatuksella uudestaan kun pulssinne on alle 80 pilkanteon kiihkon ohittaneessa tilassa.Sillä ajatuksella , että tämä mitä luit on totta.
Jeesus muuttaa sinut sellaiseksi, jollainen haluat olla, sinä eksynyt.Joko jatkat kohti Helvetin auki olevaa kitaa tai otat Jeesuksen vastaan.Kukaan muu ei ole kykenevä pelastamaan sinua ikuiselta Helvetin tuskilta Helvetin "mahassa".
- Valitus
Sananl.28:9 Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus. Val.3:44
"Uskova" ei ole koskaan oikeastaan kasvanut aikuiseksi, omilla aivoilla ajattelevaksi ja itsenäiseksi ihmiseksi. Siksipä hänen jumalansakin on eräänlainen joulupukki, ja sen mukaisia ovat rukouksetkin.
- epikuroseikirj
"Me jaamme jumalat keskenämme, mutta miten jakavat jumalat meidät?" (S.J. Lec)
- Jobinpostia
Job.30:20 Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa minulle; minä seison tässä, mutta sinä vain tuijotat minua. Ps.13:2 22:3
Minä rukoilin tänään sänkyyn mennessä ensiksi Isä meidän -rukouksen. Sen jälkeen rukoilin tulevan vaimoni puolesta (en tiedä kuka); sitten rukoilin naisen puolesta, joka on jonkinlainen viimeinen rakastumiseni; sen jälkeen rukoilin viimeisimmän naisihastukseni puolesta; sitten rukoilin kaikkien maaliman naisten ja miesten puolesta. Eli lähtökohtani on se, että Jumalan tahto toteutuisi Jeesuksen opettavan rukouksen kautta. Sen jälkeen nostin kolme sydämelläni olevaa naista. Lopuksi rukoilin kaikkien maailman ihmisten puolesta - niidenkin, jotka ovat vain osittain miehiä tai naisia. Rukoilu vaikuttaa siihen, että yritän kasvaa avioliittoon mahdollisen vaimoini kanssa. Minulla suuri halu sille, että viimeisellä rakastumiseni kohteella ja viimeisellä ihastumisellani menee hyvin. Heidän eteen haluan erityisesti tehdä työtä. Lopulta pyrin ponnistelemaan sen eteen, että kaikki ihmiset hyötyisivät minusta Jumalalle mieluisten tekojen kautta.
Minulle kristittynä se Jeesuksen opettama Isä meidän -rukous on lähtökohta. Yritän hakea Jumalan tahtoa ja katson, että Jumala ymmärtää Isä meidän -rukouksen pohjalta joka päiväisen leipäni. En siis pyydä lottovoittoa, terveyttä tai sitä, että Suomi voittaa jalkapallossa Kreikan. Iloitsen kyllä sitä, että Suomi voitti Nations Leaguessa lohkonsa häviämällä niukasti vain Kreikalle. Kreikkakin voitti ja saattaa nousta tasapisteisiin Suomen kanssa, jos Suomi häviää toisen ottelun putkeen. Mutta silloin ratkaisee keskinäiset ottelut, joissa Suomi voitti yhteensä 2-1. Jumalalta on minun mielestäni turha rukoilla sitä, että Suomi voittaa jalkapallossa tai jääkiekossa, mutta toisaalta uskossa saa jännittää ja toivo Suomen voittoa. Hieno oli kokea vuosikymmenen alussa jääkiekossa finaalivoiton 6-1 Ruotsia vastaan. Suomen lätkävoiton puolesta on turha rukoilla, mutta mielestäni Juha Sipilän ja hänen hallituksensa puolesta voi aivan hyvin rukoilla. Minusta on hienoa lähestyä Jumalaa ja rukoilla esimerkiksi Suomen sekä sen hallituksen puolesta. Itse tein niin juuri ja en ole rukoilun takia aiheuttamassa harmia esivallalle: Supolle, yleispoliisille, armeijalle, valtionvirkamiehille... mitään haittaa vaan päinvastoin yritän olla laille kuuliainen kunnon kansalainen, sillä rukoilin Suomen puolesta.
Minusta ennen kaikkea rukoilu vaikuttaa rukoilijaan!Olet tosiaan nuoruuden huumaa elävä. Kun sitten asiat loksahtaa paikoilleen, ja elämä luistaa, niin nuoruuden ajatukset haihtuvat.
Kertoo tuon läpi käynyt 61 v.torre12 kirjoitti:
Olet tosiaan nuoruuden huumaa elävä. Kun sitten asiat loksahtaa paikoilleen, ja elämä luistaa, niin nuoruuden ajatukset haihtuvat.
Kertoo tuon läpi käynyt 61 v.torre12: "Olet tosiaan nuoruuden huumaa elävä. Kun sitten asiat loksahtaa paikoilleen, ja elämä luistaa, niin nuoruuden ajatukset haihtuvat."
Lapsenkaltaisten on Taivasten valtakunta! Ei kannata olla vanha kyyninen vaan rukoilla esimerkiksi sen tulevan vaimon puolesta joka ilta. Samalla voi rukoilla erikseen viimeisen ihastumisensa ja rakastumisensa puolesta uskoen Jumalan olemassa oloon. Myös olen tullut rukoilleeksi myös sinun puolesta joka ilta, kun olen rukoillut kaikkien miesten ja naisten puolesta.
Minusta nuoruuden tai minun kohdallani jatketun nuoruuden usko on kiva ja kukoistava. Voin sanoa, että onnekseni en ole vielä pahasti urautunut ja asiat eivät ole loksahtaneen paikoilleen niin kuin sinä sanot. Hyvää viikonloppua Sinulle ja Muille! :)
Kannatta aina rukoilla/ toivoa muille hyvää, se koituu itselle hyväksi.
Miten muka ?
Jos on huolenkantaja ja niillä muilla sitten menee hyvin, vapautuu huolesta.
No niinpä tietysti, ah miten huoletonta.- Pöljäaloitus
Ateistiko ei mielessään toivo paranemista sairadesta, haaveile asunnon ja työpaikan löytymisestä?
- AnneE
Voisiko joku kääntää tämän Youtubeen suomeksi? Rukoilen niin tapahtuvan.
Tämä on saarnaajan mielestä tärkeimpiin kuuluva puheistaan.Sanoo sen 1min kohdalla.
https://www.youtube.com/watch?v=BBkoIWRHPuY - omaneduntavoittelu
Tahto on itsekäs, sanoi joku viisas. Uskovat rukoilevat enimmäkseen Jumalaltaan oman tahtonsa toteuttamista - ihmeitä omaksi edukseen. Sen sijaan että luotaisivat Jumalaansa rukoilemalla: "Tapahtukoon Sinun tahtosi."
Eipä tuota viimemainittua juurikaan noissa esirukousohjelmissa Jumalalta pyydetä: "Tee sinä viisas, hyvä, armollinen, kaikkitietävä Jumalani minunkin osaltani niin kuin parhaaksi tiedät.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .513021Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472861Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3441721- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927- 44799
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101792Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780