Mitä juutalaiset ylipäätään ajattelevat siitä, että nykykäsityksen mukaan arkeologisten todisteiden puutteessa sen enempää Salomonin kuin Zerubbaabelin temppeliä tuskin koskaan oli olemassakaan. Lukuisisaa kaivauksissa ja monissa yleisissä tutkimuksissa on selvitetty, että vanhimmat merkit rake tamisesta vuorella ovat noin 100 eaa. - 300 jaa. haitarissa. Tätä ennen Moorian vuori oli näillä näkymin tyystin rakentamaton.
Kuningas Herodes rakensi ensimmäisen temppelin?
4
190
Vastaukset
- 12____13
Itse ajattelen, että tuo on aika heppoinen käsitys. En usko, että nuo tutkijat ikinä myöntäisivät, vaikka paikalta löytyisi alkuperäinen ehjä temppeli.
- 9dhdffm
Mitä juutalaiset ylipäätään ajattelevat Eiffelin tornista, - onko sitä olemassakaan, - mitä juutalaiset ylipäätään ajattelevat pölynimureista, pullakuskeista, tai muurahaiskarhujen pariutumismenoista?
Edellä mainittuja kysymyksiä odotellessa - jatkakaa... - Herry_the_nordic
Ei mainittu aloituksessa lähteitä väitteille, joten ihan sama. Pölynimureihin suhtaudun positiivisesti.
- hyhhyhyhyhy
Argeologit tekevät nykyisin kaivauksia ns, Daavidin kaupungissa ja se onkin jo muurien ulkopuolella oleva rauniokasa.
Kun ajattelette Jerusalemin nykyisiä vanhoja rakennuksia niin on vaikea osoittaa mitään rakennetun juutalaisten toimesta. Historia kertoo koko vanhan Jerusalemin tuhoutuneen juutalaiskapinoiden aikana. Säästyneet kivet käytettiin tietysti roomalaisten rakennuksiin viimeisen kapinan kukistumisen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989