Galluppi!!!

Oli puhe sotilasvalan antamisesta . Voiko Uskova tehdä sellainen ?? Kyllä vai ei !!

18

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einarsson4

Enemmän minä epäilen vihkilupausta vaimolle.Nuoria kauniimpia ilmestyy joka nurkasta.Ei sillä että uskaltas koskea mutta tuli luvattua liikaa. Tottakai maata puolustetaan oli vannottu tai ei. Kyllä se on raamatun mukaista. Valan voi vannoa mutta järkeäänkin voi pahassa paikassa käyttää.

• 1234567---

Kyllä maata on puolustettava, mutta sotaa ei tule itse aloittaa.

• capiche

Turha galluppi. Sillä Suomessa voi tehdä vaihtoehtoisesti joko sotilasvalan tai antaa sotilasvakuutuksen. Vala vannotaan Kaikkivaltiaan Jumalan nimeen ja vakuutus tehdään kunnian ja omantunnon kautta.

• Klonkku

Ei.
      Vannominen on Jeesukseen uskovalta tyystin kielletty ja vakuutuskin on pahasta, koska se on yli sen, mitä on käsketty: "Kun myönnätte, sanokaa vain: 'Kyllä', kun kiellätte, sanokaa: 'Ei'. Enempi on pahasta." (Matt. 5: 37)

• Samaatietä

Voi tehdä.

• assessori

Klonkulla on tyly tyyli.Savossa sanotaan että suattaapa se olla.Musta ei ole väri eikä valkoinenkaan.Siinä välissä on kaikille jotain.Pitää ymmärtää miksi vannotaan.Kyllä sinä perhettäsi puolustat vaikka et olisi mitään vannonutkaan.

• Samaatietä

Vannotaanko sotilasvalassa?

• kengätsanookookookoo
        Samaatietä kirjoitti:

Vannotaanko sotilasvalassa?

Kysytäänkö palstakyselyssä?

• pedanttinen
        kengätsanookookookoo kirjoitti:

Kysytäänkö palstakyselyssä?

Kengänkannat (sanoo) kookookoo.

• näinonhyvä

Minä N.N. lupaan ja vakuutan

(valassa) kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä,
      (vakuutuksessa) kunniani ja omantuntoni kautta,

olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta.
      Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa.
      Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun.
      Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää hyvin minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon myös asetovereitani kohtaan olla suora ja auttavainen. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani.
      Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoja heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä.
      Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttä

• RauhanPuolesta.EiNATOlle

Ainakin itse voisin vannoa, jos naisena menisin armeijaan. Ihmisen on hoidettava myös maalliset velvollisuutensa.

Jos ei hyväksy oman maansa toimintaa, silloin pitää kieltäytyä armeijasta.

Tällä hetkellä on tilanne, etten järin arvosta päättäjiämme. Sipiläkin muistuttaa jo enemmänkin puliukkoa. Maanpuolustukseen suostuisin, mutten toisen, rauhanomaisen rajanaapurin uhkailuun ja sen vastaisiin hyökkäyssuunnitelmiin, yhdessä aggressiivisten vierasvaltojen kanssa.

Jos Venäjän vastaista sotaa harjoitellaan sen rajojen läheisyydessä, heillä varmasti on oikeus huolestua ja omalla maallaan testata kuinka radiosignaalit toimivat ja kuinka eivät.

Kaikki suomalaiset Suomessa eivät tunne vihollisuutta Venäjää kohtaan. Ne jotka tuntevat, eivät itse välttämättä olekaan suomalaisia, vaan muita vierastunkeutujia.

• RAUHANTEKIJÄ2

Ei venäjän vastaista sotaa harjoitella.Venäjän isot harjoitukset tuskin on sen rauhaa rakentavampia.Venäjän sotaoppi rakentuu sen varaan että se ennakoi ja sotia ei käydä sen maaperällä.Satojatuhansia sotilaita harjoitteli juuri kiinan kanssa siperiassa ja harjoituksen pitopaikka sinänsä ei ratkaise.Samoin kevään suuri harjoitus liettuan , latvian ja eestin rajoilla ei ollut sen enemmän puolustusta kuin muillakaan.Päinvastoin.Uudet panssaridivisioonaratkaisut ovat täysin hyökkäysarmeijoita.Venäjä pitää suomea yhä etupiirinänsä.Ovat sen selkeästi näyttäneet.Turha on ihmetellä mitä täällä ajatellaan siitä ja mistä apua saisimme.Venäjä on rosvovaltio jossa demokratialle nauretaan.Maan johto varastaa omaisuuksia.Jeltsinin aika oli lyhyt parempi jakso jonka putin on tuhlannut.Israelista olemme oppineet että laatu ratkaisee puolustuksessa.Siksi ostamme sitä lännestä.

• IsänmaallinenSuometar

Vai niin. Tuo on sinun mielipiteesi.

Voisitko sota-asiantuntijana selittää mitä Suomella on tekemistä nyt käsillä olevan gps-häirintä-väitteen kanssa? Häirittiinkö Suomea? En ole lukenut asiaa tarkemmin, mutta olen ymmärtänyt, että väitetty häirintä, jonka on sanottu tulleen Venäjän omalta alueelta Kuolan niemimaalta, olisi kohdistunut NATO:n, eli USA:n toimintaan lähellä Venäjän aluevesiä. Miten Suomi liittyy asiaan?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005903775.html

Mulle tulee väistämättä mieleen, että tässä asiassa Suomi on ottanut varsin pullistelevan asenteen. "Mepäs näytetään ryssälle, että me olemme osa Länttä! Meillä on mahtavat kaverit! Ite Trumppi!"

Kaikki tämä pullistelu on epäasiallista Venäjää kohtaan joka itse on vuosien ajan kaikintavoin halunnut itse osoittaa avoimmuutta ja rehellisyyttä. Meillä Suomessa on kyllä naurettu "Venäjän valhemedioille" (illuusio, vaikka tosiasia on, että suomalaiset päämediamme ovat itse valhemedioita. En ole katsonut YLE-uutisia kuukausimääriin, IS:a luen vain nähdäkseni onko jotain tapahtunut ja itse tapahtumien todellisen kulun, jos en niitä itse valheuutisen rivien välistä pysty oikein päättelemään, luen ulkomaan medioista.

Itselläni on nimittäin henkilökohtaiset kokemukseni suomalaisista valhemedioista jo vuosikymmenten ajalta. Olen itse ollut silminnäkijänä joillakin uutispaikoilla ja sitten nähnyt ja lukenut täysin valheellisen kertomuksen mm. YLE:ssä kuin nykyään myös IS:ssa. Kerran YLE-tv-uutisissa oli valokuvaa "israelilaisten pommittamasta talosta Gazassa". Hupsista: siellä oli kaiken kivikasan seassa lattialle pudonnut iso menorah! Nauroin ääneen YLE:n valhemokaa. (= Kuva oli tietenkin todellisuudessa Israeliin, juutalaiseen kotiin Gazasta isketyn raketin jäljistä.) Ylen uutiskuvat esim. "Gazan pommituksista" voivat olla vaikka Kuusta.

Huvitti viime kesänä Trumpin vierailulla kun jenkkimediat kehuivat Suomen "vapaata lehdistöä". Vapaita valehtelemaan, sen kuin sielu sietää!

Ja mitä tulee hurskasteluunne siitä, ettei kyse ole NATO:n hyökkäysharjoituksista, muistan ihan selvästi presidenttinne Donald Duck Trumpin viime kesänä (n. kesäkuuta 2018) ilmoittaneen medioissa aikovansa hyökätä Venäjälle ja pommittavansa sekä Moskovan että Pietarin maantasalle. Jokin viikko tämän tiedonannon jälkeen hän saapui Suomeen ravistelemaan presidentti Putinin kättä, antoi suuria lupauksia ja jo seuraavalla viikolla, kotona Jenkeissä pyörsi kaikki sanansa.

Call of Duty- World at War - Soviet march
        https://www.youtube.com/watch?v=rq8okeLzkhs

Leningradin leirit
        https://www.youtube.com/watch?v=IRhKR4-w-3Q

Вечерний звон / Iltasoitto
        https://www.riemurasia.net/video/Julkaisemattomia-Kuvia-Stalingradin-taistelusta/144157

Olen isänmaallinen suomalainen mutta isänmaallisuuteeni ei kuulu paskamaisuus ihmisiä kohtaan jotka ovat tehneet kaikkensa osoittaakseen olevansa ystäviämme ja tarkoitan ystävillä venäläisiä.

Suomea ja suomalaisia puolustan: omaa maatani, kansaani, kieltäni, uskoani ja kulttuuriani, mutta minulla on kyllä hallitukseemme nähden selkeästi eriävä kanta siitä, ketkä tässä maassa ovat todellisia oman maansa ja kansansa pettureita ja jotka kepeästi pettävät myös rauhantahtoiset ystävänsä.

Kuitenkaan kaikki suomalaiset eivät näin tee.

http://richardjarnefelt1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/119734-lansisuuntauksen-taustaa-erkon-sota-ryssaviha
        .

• Uskonnollinen sotilasvala kuuluu sarjaan Taika-Jimin taikatemput.

• Anna_mennä_vaan

Voi tehdä.

Siinä, nimestä huolimatta, ei vannota yhtään mitään. Luvataan vaan.

Ja Jumalan edessä kaikki asiat elämässä tapahtuu muutenkin.

• dodiiin

Siis Uskova vannoo valan että tappaa venäläiset jos he hyökkäävät. Näin olen ymmärtänyt ?

• Kuuro.sokea

Itse en kyllä ymmärrä edellä olevaa sotilasvalaa samoin. En kertakaikkiaan huomaa tekstiä missä kohdin käskettäisiin tappamaan nimenomaan venäläisiä.

Mutta hurri ja / tai muutoin ryssävihainen epäilemättä näkee mitä haluaa. Suomeen hyökänneet hurrit itsensä minä kyllä olisin valmis pistin tanassa taluttamaan takaisin vaikka Saksan rajoille asti. Ottakoot myös tänne meidän suomalaisten riesaksi toimittamansa kurkunleikkaaja-raiskaaja-muslimikaverinsakin mukaansa. Niillä monillahan on jopa Rkp:n antama suomenruotsalainen status, joten yhtä, samaa paskasakkia ovat, kaikki.

• kirkasasia

Kristitty puolustaa maataan.Uskollisesti.Hyökkääjä olkoon kuka vaan.Emme me suomalaiset uhkaile, me varaudumme.Se on oikeutemme.Isäni oli sodassa.Sekä neuvostoliittolaisia ja myöhemmin saksalaisia vastaan. Oli pakko.Oli hyvä että puolusti ja oli hyvä että selvisi hengissä.Se on kumma kun lestadiolaisille kristityille tämäkin on ihan selvä asia.Suurinta on antaa henkensä ystävänsä edestä on myös kristuksen sana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      62
      3802
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3010
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2931
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      368
      2003
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1151
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1136
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      959
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      931
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      109
      930
    Aihe