Asevelvolliset rapakuntoisia

Eiköhän koko asevelvollisuus ole tullut Suomessakin tiensä päähän. Turhaa elvyttämistä, että jollakin 3 kuukauden mittaisella kuntokoululla parannettaisi tuloksia puolustusvoimissa. Kaikkihan nyt tietää että hyvä fyysinen kunto on kaiken perusta armeijassa, eikä se jopa "hartaallinenkin" tai nationalistinen maanpuolustustahto.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d90fb464-0ca1-45e9-ae38-087e75b58591

Kannatan Suomessa lähinnä valikoivaa asepalvelusta (esimerkiksi Norjan malli naisille), jossa olisi erikoisjoukkojen kouluttamista maanpuolustusta varten, joka todellakin vaatisi sitä hyvää fyysistä kuntoa. Palvelukseen otettaisi vain ne joilla olisi motivaatiota harjoittaa fyysistä kuntoa vapaa-aikana ennen ja jälkeen asepalveluksen. Huolestuttavinta on sekin että varusmiespalveluksen jälkeen fyysinen kunto monella rapautuu eli tarvittaisi jotakin rangaistusta kunnon rapautumiselle ja säännöllisempiä kontrolleja mitä kertausharjoituksien tiheys on monella. Nykyisin kertausharjoituksethan ovat monesti jotakin "makkaran paistoa" tms. Ns. rivisotilas kultista pitäisi näin pienessä maassa jo päästä yli ja katsoa todellakin parempia vaihtoehtoja mitä sellaisilla saisi, jotta voitaisi edes puhua edes jollakin tasolla että nykyisestä Suomen mallista olisi suurvaltoja vastaan tarpeen tullessa.

Sitä olen kummastellut että onko mitään järkeä suurelle reserville, joista suurin osa ei ole käynyt edes "makkaraa paistamassa" metsäisissä oloissa puhumattakaan kertaillut maanpuolustustaitoaan, joka myöskin rapistuu aikaa myöden yleiskunnon rapistuessa.

Noita otsikoita lukiessa suomalaiset itte ovat valitsemassa Natoon liittymisen. Ei tule olemaan mitään muita vaihtoehtoja kun se on vääjäämättä edessä tai muuten Suomen hukka perii. Pitää huomioida se että Natoon pitäisi liittyä ennen mahdollista sotaa tai muuta kriisiä, eikä vasta sitten kun Suomi on täydessä kusessa. Toki suomalaiset ovat olleet historiassa joita on pitänyt auttaa, mutta suomalaiset eivät ole tahtoneet auttaa muita.

Tuntemattomasta sotilaasta tulee hyvin mieleeni fasistinen ja sotahullu everstiluunantti Karjula, joka on täysin kuvaallinen hahmo armeijaintoilijoiden päiväunesta!

Maanpuolustus on Suomessa laitettu "herran haltuun"! :D

0

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
        Ikävä
        186
        8563
      2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
        Ikävä
        26
        4668
      3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
        Ikävä
        50
        4198
      4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
        Ikävä
        59
        3742
      5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
        Ikävä
        51
        3196
      6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
        Ikävä
        50
        2960
      7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
        Ikävä
        26
        2656
      8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
        Ikävä
        43
        2461
      9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
        Ikävä
        38
        2183
      10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
        Ikävä
        36
        2107
      Aihe