Työttömät ja eläkeläiset metsää haravoimaan. Metsässä on töitä, ja mailma pelastuu
Hiili-Nielu
14
263
Vastaukset
Eipä taitaisi työttömistä ja eläkeläisistä näita nykyisiä ´´haravakoneita´´ olla käyttämään.
- 1eero
Tupakoimalla saa hiiliniellun
- e.lä.mä
sohva perunat tv suomi paras.
- ö-Öö
Suomalaiset munas ittensä
Syy kai oli kehnon kielitaidon. Trumppi kehui suomea julkisesti metsänhoidosta. Ammattitaidoton kääntäjä ymmärsi väärin ja loppu on somehistoriaa.
Toisekseen aikaslailla mautonta alkaa vääntään kehnoa puujalkahuumoria kun ihmisiä kuollut, koteja palanut jne.
Pitkässä juoksussa suomi teki itsensä maailmanlaajuisesti naurettavaksi. Kiitos sen kääntäjän, joka ilmeisimmin jonkin lehden toimittaja, joka koko sopan aiheutti.
=DW=- Bengalitikku
Ö-öö
No elihan "harava" oman elämänsä. Tuskin monikaan alkuperäiseen
tekstiin syventyi.
Olen vakuuttunut siitä, että ihmiset eivät nauraneet onnettomuudelle.
Olihan kesällä Suomessa metsäpalo, samoin suomalaiset menivät Ruotsiin auttamaan.
Iltapäivälehdessä oli kirjoitus jostain suomalaisesta, jonka asunto tuhoutui.
Minusta on karmein asia, kun uhreja on paljon ja yli tuhat ihmistä on kateissa vielä. - oscarsson
eppu2 kirjoitti:
Kuulemma metsäkonekauppa USA:an sai vauhtia.
Eivät maailmalla näköjään usko Suomen meediaa,en ole kuullut Fiskarsin lehtiharavoiden myynnin nousseen.
oscarsson kirjoitti:
Eivät maailmalla näköjään usko Suomen meediaa,en ole kuullut Fiskarsin lehtiharavoiden myynnin nousseen.
Eihän Presidenttimme mitän haravoinnista puhunut, se oli taas Trumpin väkikästä kielenkäyttöä.
Paljonkohan tuo Trump mahtaa itse metsänhoidosta tietää.
- siinätuokin
Metsän raivauksesta on kyse. Vasurimedia väänti tämänkin tarkoituksella. Metsänraivaus on tosi miesten työtä. Riskimmät miehet töihin metsiin sinne ei neitipoikia kannata päästää.
Nykyään on paljon naisia metsänomistajina ja myös tekevät töitä omassa metsässään.
Itsekin olen puuta kaatanut, karsinut, pätkinyt, kuljettanut , halkonut ja metsää istutttanut.
Ajat muuttuvat.
- Risut-saunan-pesään
Ymmärrän, että työttömät, mamut ja paperittomat sinne metsiin raivoamaan ja raivaamaan jne.
Mitä hel vet tiä eläkeläisiä sinne tunkemaan. Eläkeläinen on virkansa ansainnut, kuka pienesti kuka isommin.
No marjojen ja sienten poimijat asia erikseen.- en-haravoi-enää
Aloitushan oli irvikuva, joten vastaukset samanmoiset.
Tuo kehoituskin, että työttömät ja eläkeläiset sinne metsiin haravoimaan on jonkun lasikuplassa Eiralaisen(siis Hesassa, ei kainuussa) ajatus, ei tosi kansalaisen.
Oman osani olen suorittanut kuusentaimien istuttajana ja pari-kesää niitä isäni pellolla "vaalien", siis rikkaruohn poimitaa. Männynkäpyjäkin olen poiminut säkkikaupalla sisarusteni kanssa ja nykyisin se tuntuukin ihanalta ajalta, mutta ei se silloin ollut.
Ainoa oli tuo kuusentaimien istutus, joka edelleen on parasta työhistoriassani sopuisasta työporukasta ja siinä viihtymisessä.
Silloin olimme nuoria ja tottuneet työhön aamusta iltaan, mutta tämä taimenistutus porukka teki työtä määrätyt tunnit, oliko sitten 7-8, ja joka tunissa oli se 10-15min tauko, siis aikuisilla tupakkatauko.
Tuosta haravoinnista on muistoja vain kouluajoilta, jolloin oli joka syksyinen haravointi päivä, jolloin koulun piha siivottiin, mutta kesäisin meillä lapsilla oli myös haravointi pihasta rantaan sellainen tienpätkä, että lomalle tulevat tätimme eivät satuttaisi varpaitaan, mennessään uimaan.
Nyt asun rivitalossa, jossa on hyvä talkkari, jossa pienenpihan ruohonleikkuu, kuten siivouskin (puiden lehdistä) kuuluu vuokraan. Aina on tiet hiekoitettu, lumet lapioitu aamuvarhain, joten minua ei saa enää metsiä haravoimaan.
- Menemene
Eläkeläiset voi ottaa jo rennomminkin. Työttömille metsissä on töitä vaikkapa haravointia.
Sinne vain mars matkaan, Hiili-Nielu menköön ensimmäisenä. Isäni oli sähkömies.
Rakensi oman talonkin.
Sen auto-tallissa isä korjaili sähkö-moottoreita.
Minä rassailin vieressä mopojani.
-
Meidän tonttimme reunoilla puut kasvoivat hyvin.
Niin rehevinäkin että eivät syttyneet sitten mitenkään.
Vaikka kuinka olisi tallissa kipinöinyt.
Tahi savunut.
Sormemme eivät koskaan hiiltyneet.
Rasvasta vaikka mustuivatkin.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62968
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla295869- 60780
- 55683
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k96603- 57590
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai46581- 24579
- 79564
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,13529