Eilisen tapauksen perusteella, mitä sanotte, onko maltillista islamia🤔❓
Onko Malesia mielstänne maltillinen muslimimaa?
137
1154
Vastaukset
- Kysyjäx
Nämä neljä vangittiin siksi että he rikkoivat Malesian lakia. Aivan saman tuomion olisi saanut imaani jos hän olisi toiminut kuten neljä suomalaista krisselihihhulia. Tutustu Malesian historiaan ja asiaa koskevaan lainsäädäntöön niin et lauo täällä typeryyksiä.
- Kysyjäx
usko.vainen kirjoitti:
Entä se vastaus kysymykseeni ❓
Minkä vuoksi se ei olisi maltillinen? Senkö vuoksi että liitin kysymykseen mukaan sanan ”islam”?
Kysyjäx kirjoitti:
Minkä vuoksi se ei olisi maltillinen? Senkö vuoksi että liitin kysymykseen mukaan sanan ”islam”?
Minä kysyn nyt 😂😂😂
- Kysyjäx
usko.vainen kirjoitti:
Minä kysyn nyt 😂😂😂
Kyllä Malesia on hyvin maltillinen muslimivaltio. Perustele sinä miksi se ei olisi sitä?
Kysyjäx kirjoitti:
Kyllä Malesia on hyvin maltillinen muslimivaltio. Perustele sinä miksi se ei olisi sitä?
Ei Malesiasta ole kuulunut muuta kuin sitä, että olisi mukava lomapaikka, ja on F1- kisat.
Ja nyt sitten nämä suomalaiset hellarit.Kysyjäx kirjoitti:
Suomikin olisi sitten maltillinen kristitty maa jos esim. flaikkuja jakavat budhalaiset heitettäisiin koppiin viideksi vuodeksi 🤔❓
- Kysyjäx
usko.vainen kirjoitti:
Suomikin olisi sitten maltillinen kristitty maa jos esim. flaikkuja jakavat budhalaiset heitettäisiin koppiin viideksi vuodeksi 🤔❓
Mitä? Ovatko sinun uskontoverisi jo olleet oikeudessa? Mistä sinä tiedät että he saavat viisi vankeutta? Kerro myös kuinka paljon Malesiassa saavat samaan mahdollisesti syyllistyvät imaanit?
usko.vainen kirjoitti:
Emme voi mitään eri maiden laille. Madagaskarilla voidaan homoseksiä harrastanut homo tuomita kuolemaan, mutta muun uskoiselle ei ole mitään tuomiota. Irakissa kaikki alkoholi on kielletty.
Israelissa ei taida olla paljonkaan kieltoja.Kysyjäx kirjoitti:
Mitä? Ovatko sinun uskontoverisi jo olleet oikeudessa? Mistä sinä tiedät että he saavat viisi vankeutta? Kerro myös kuinka paljon Malesiassa saavat samaan mahdollisesti syyllistyvät imaanit?
Olenko sanonut, että on 😂❓
- sinnemätänevät
Kysyjäx kirjoitti:
Toivottavasti valheenlevittäjät saavat piitkät tuomiot.
sinnemätänevät kirjoitti:
Toivottavasti valheenlevittäjät saavat piitkät tuomiot.
Siten heillä on aikaa vain evankelioinnille. Seuraavat Jeesuksen ja Paavalin jalanjälkiä ja evenkeliumi leviää🤓
- Kysyjäx
usko.vainen kirjoitti:
Olenko sanonut, että on 😂❓
Olet. Vai miksi sitten vertasit asiaa buddhalaisen joka saisi viisi vuotta vankeutta flyereiden jaosta? Kerro myös kuka Malasiassa on saanut viiden vuoden tuomion tälläisestä teosta?
usko.vainen kirjoitti:
Siten heillä on aikaa vain evankelioinnille. Seuraavat Jeesuksen ja Paavalin jalanjälkiä ja evenkeliumi leviää🤓
Sinulla taitaa olla vähän romantisoitu käsitys tästä evankelioimisesta.
Luulen Malesialaisten vankiloiden olevan sellainen helvetinkolo, ettei heillä ole mitään kiinnostusta tai halukkuutta levittää kristinuskoa sanaakaan. Ainoa ajatus lienee vapautumisesta haaveilu mitä pikimmin ja kotiin paluu.Quo.Vadis kirjoitti:
Luulen Malesialaisten vankiloiden olevan sellainen helvetinkolo, ettei heillä ole mitään kiinnostusta tai halukkuutta levittää kristinuskoa sanaakaan. Ainoa ajatus lienee vapautumisesta haaveilu mitä pikimmin ja kotiin paluu.Ainakin mitä olen Thaimaan vankiloista kuullut. Sinne ei kukaan halua.
torre12 kirjoitti:
Ainakin mitä olen Thaimaan vankiloista kuullut. Sinne ei kukaan halua.
Vankiloita on turha romantisoida.
Kysyjäx kirjoitti:
Olet. Vai miksi sitten vertasit asiaa buddhalaisen joka saisi viisi vuotta vankeutta flyereiden jaosta? Kerro myös kuka Malasiassa on saanut viiden vuoden tuomion tälläisestä teosta?
Kuulepas nyt, sinulla on taas piikki peruuksissasi joten en jatka kansasi 😉
Quo.Vadis kirjoitti:
Luulen Malesialaisten vankiloiden olevan sellainen helvetinkolo, ettei heillä ole mitään kiinnostusta tai halukkuutta levittää kristinuskoa sanaakaan. Ainoa ajatus lienee vapautumisesta haaveilu mitä pikimmin ja kotiin paluu.Evankeliointi on sydämen kutsu. Kristinusko ja evankeliumi leviää aina parhaiten vaikeissa tilanteissa 🙂
- Kysyjäx
usko.vainen kirjoitti:
Kuulepas nyt, sinulla on taas piikki peruuksissasi joten en jatka kansasi 😉
No tämähän on tyyppillistä usko.vaista. Kun huomaat että olet ampunut itseäsi jalkaan taas kerran niin sinulle tulee kiire tuttipulloa imemään...
- tuttiritarille
Kysyjäx kirjoitti:
No tämähän on tyyppillistä usko.vaista. Kun huomaat että olet ampunut itseäsi jalkaan taas kerran niin sinulle tulee kiire tuttipulloa imemään...
Yritä joskus kirjoittaa jostain muusta kuin usko.vaisesta. Onnistuuko?
usko.vainen kirjoitti:
Evankeliointi on sydämen kutsu. Kristinusko ja evankeliumi leviää aina parhaiten vaikeissa tilanteissa 🙂
Miksi et sitten tee sitä työtä? Vain solvaat muita.
Et saa tuolla mitään muuta kuin ihmisiä kauas uskonnosta.En tosiaan tiedä muuta kuin että hän on rikas, matkustellut Malesiassa, ei tullut kohtaamaan minua Hartwall-Areenalle, täällä ivailee ihmisiä, ei ole tullut tänne näyttämään itseänsä, ja että ei evankelioi.
Kerroin vain mitä hänen tiimoiltaan on ollut. Huono ihminen edes tapaamaan, vaikka kertoo olevansa varakas.
usko.vainen on täällä vain solvaamassa muita: ei mitään evakeliointia. Ehkä täällä ei tehdä työtä, vaan ivaillaan.
Solvaan niitä, jotka esittävät tyhmiä. Kuten pertsaa. Hän häipyikin lopullisen valheensa jälkeen.- olet.säälittävä
usko.vainen kirjoitti:
Vajakki hei, etkö ole tajunnut et Malesiassa koppiin heitetään ihan KAIKKI julkisesti julistavat uskontoon katsomatta. Ai niin, et tietenkään ole tajunnut.
- viimeinen.tuomio.2
torre12 kirjoitti:
En tosiaan tiedä muuta kuin että hän on rikas, matkustellut Malesiassa, ei tullut kohtaamaan minua Hartwall-Areenalle, täällä ivailee ihmisiä, ei ole tullut tänne näyttämään itseänsä, ja että ei evankelioi.
Miksi edelleen valehtelet siitä että sinulla olisi ollut usko.vaisen kanssa joku sovittu tapaaminen?
Tästä ketjusta voimme jälleen kerran todeta että valehtelet:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15222476/jeesuksen-teloitus---uskonnollinen-murha Aivan, ja koska se on maltillinen maa, tämä kaikki on sen turvaamiseksi, ettei radikaalit ala siellä riehumaan.
- Vanki.Malesiasta
usko.vainen kirjoitti:
Evankeliointi on sydämen kutsu. Kristinusko ja evankeliumi leviää aina parhaiten vaikeissa tilanteissa 🙂
Kyllä toi ihminen jaksaa, mutta kai sitä pitää, kun on PH valaissut hänet.
Velvoittaa. viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Miksi edelleen valehtelet siitä että sinulla olisi ollut usko.vaisen kanssa joku sovittu tapaaminen?
Tästä ketjusta voimme jälleen kerran todeta että valehtelet:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15222476/jeesuksen-teloitus---uskonnollinen-murhaEn ole ollut aikeissa nähdä käytännössä muita kuin usko.vaisen. En voi sille mitään, jos on kirjoiteltu eri nimimerkeillä. usko.vainen ei siis uskaltanut sopia mitään?
- capiche
usko.vainen kirjoitti:
Entä se vastaus kysymykseeni ❓
Malesia on yksi maltillisimmista muslimimaista. Kaikki uskonnot saavat toimia siellä vapaasti, kunhan eivät levitä uskonnollista materiaalia julkisilla paikoilla. Laki koskee kaikkia uskontoja.
Myös muslimi joutuisi syytteeseen, jos hän jakaisi oman uskontonsa materiaalia kadulla. Voin jo kuvitella aloittajan naureskelevan miksi ihmeessä jakaisi. No siksi, että 1) uskonnon levittäminen kuuluu myös islamiin, 2) islamissa on joskus verisestikin riiteleviä suuntauksia 3) Malesian kansasta 40 % edustaa muita uskontoja.
Multietnisissä valtioissa suhtaudutaan vakavasti yhteiskuntarauhaan. Uskonto on kaikkialla intohimoja herättävä asia ja sitä käytetään myös politiikan välineenä. Jos kaikkien uskontojen edustajat yrittäisivät käännyttää kaduilla kilvan toisiaan, niin ensin tulisi joukkotappelu, ja vähän ajan kuluttua sisällissota. - viimeinen.tuomio.2
torre12 kirjoitti:
En ole ollut aikeissa nähdä käytännössä muita kuin usko.vaisen. En voi sille mitään, jos on kirjoiteltu eri nimimerkeillä. usko.vainen ei siis uskaltanut sopia mitään?
Sinulla on varmaankin todisteet eri nimimerkeillä kirjoittelusta? Tuosta viestiketjustahan käy hyvin ilmi ettei usko.vainen ole sopinut kanssasi mitään tapaamista.
Jäit raukkamaisesti kiinni valehtelustasi ja nyt jatkat sitä edelleen. Sanaasi ei voi luottaa, valehtelet jatkuvasti. viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Sinulla on varmaankin todisteet eri nimimerkeillä kirjoittelusta? Tuosta viestiketjustahan käy hyvin ilmi ettei usko.vainen ole sopinut kanssasi mitään tapaamista.
Jäit raukkamaisesti kiinni valehtelustasi ja nyt jatkat sitä edelleen. Sanaasi ei voi luottaa, valehtelet jatkuvasti.En ole ollut aikeissa tavata muun kuin usko,vaisen. En voi mitään sille, että keskustelussa oli joku ulkopuolinen. Olen silti kirjoitustyylistä ajatellut usein, että jonkun toisen nimimerkin takana on kuitenkin usko.vainen.
- viimeinen.tuomio.2
torre12 kirjoitti:
En ole ollut aikeissa tavata muun kuin usko,vaisen. En voi mitään sille, että keskustelussa oli joku ulkopuolinen. Olen silti kirjoitustyylistä ajatellut usein, että jonkun toisen nimimerkin takana on kuitenkin usko.vainen.
Näytä minulle se kohta keskustelusta missä usko.vainen sopii tapaavansa sinut. Miksi valehtelet?
- Kasva.aikuiseksi
usko.vainen kirjoitti:
Minä kysyn nyt 😂😂😂
Minä nyt en vastaa tyhmiin kysymyksiisi.
viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Näytä minulle se kohta keskustelusta missä usko.vainen sopii tapaavansa sinut. Miksi valehtelet?
Tollo. Minä sanoin, ettei usko.vainen tullut kohtaamaan. En sitä, että kaikki oli sovittu. Minä olin tietysti paikalla.
- OletkoVellihousu
torre12 kirjoitti:
Tollo. Minä sanoin, ettei usko.vainen tullut kohtaamaan. En sitä, että kaikki oli sovittu. Minä olin tietysti paikalla.
Uskallatkohan sinä rumilus tulla tänään Hartwall Areenan eteen klo 18 vai oletko Vellihousu?
OletkoVellihousu kirjoitti:
Uskallatkohan sinä rumilus tulla tänään Hartwall Areenan eteen klo 18 vai oletko Vellihousu?
On liian pitkä matka, 3300 kilometriä. Olin paikalla silloin kun sanoin. Se oli ja meni.
- OletkoVeIIihousu
torre12 kirjoitti:
On liian pitkä matka, 3300 kilometriä. Olin paikalla silloin kun sanoin. Se oli ja meni.
Olen tänään Hartwall Ateenan edessä klo 18.
Katsotaan uskallatko tulla paikalle vai oletko Vellihousu? - kivat.jampalle
torre12 kirjoitti:
En ole ollut aikeissa tavata muun kuin usko,vaisen. En voi mitään sille, että keskustelussa oli joku ulkopuolinen. Olen silti kirjoitustyylistä ajatellut usein, että jonkun toisen nimimerkin takana on kuitenkin usko.vainen.
Älä ajattele kun et osaa. Jamppakin jätti sinuta runkkaileen ittees.
On se sikäli maltillinen, ettei salli uskontojen tuputtamista yleisillä paikoilla. Tuohan oli jo aiheuttanut "vihamielisyyttä". Rauha maassa ja kaikki hyvin.
- höpönpöpön
Mikään maa ei ole eikä kukaan muslimi ole maltillinen.
usko.vainen kirjoitti:
Niin, ei se kovin maltillista uskonnonvapautta näytä olevan 🤔
On se. Saat uskoa mihin haluat.
- Kysyjäx
Sinusta siis maailman rohkein tyttö, 17 vuotiaana Nobel rauhanpalkinnon saanut ja al quidan tappolistalla tälläkin hetkellä oleva Malala Yousafzaia ei ole maltillinen?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000819232.html Kysyjäx kirjoitti:
Sinusta siis maailman rohkein tyttö, 17 vuotiaana Nobel rauhanpalkinnon saanut ja al quidan tappolistalla tälläkin hetkellä oleva Malala Yousafzaia ei ole maltillinen?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000819232.htmlOnko Malesia mielestänne maltillinen muslimimaa?
- ääri.on.ääri
usko.vainen kirjoitti:
Oishan ne vankilatuomion saaneet voinut teloittaakin. Se olisi ollut ääri-islamilaista.Nyt oli hyvin maltillista.
ääri.on.ääri kirjoitti:
Oishan ne vankilatuomion saaneet voinut teloittaakin. Se olisi ollut ääri-islamilaista.Nyt oli hyvin maltillista.
Tai maallistunut islam vapauttaa 😉
- viimeinen.tuomio.2
ääri.on.ääri kirjoitti:
Näin on.
usko.vainen kirjoitti:
Tai maallistunut islam vapauttaa 😉
Laki on laki. Näkee mitä helluntailaiset saavat.
Suomi on maallistunut, mutta huumeista jo joutuu käräjille.- pieto
torre12 kirjoitti:
Laki on laki. Näkee mitä helluntailaiset saavat.
Suomi on maallistunut, mutta huumeista jo joutuu käräjille.Mitä helluntailaiset saavat?
- KualaLumpurHilton
pieto kirjoitti:
Mitä helluntailaiset saavat?
Toivon mukaan kakkua malesialaisessa vankilassa.
- Kysyjäx
pieto kirjoitti:
Mitä helluntailaiset saavat?
Poistetaan maasta ja annetaan maahantulokielto. Yksinkertaisesti siksi muuten turistit ryhtyvät välttelemään Malesiaa ja se lyö ison loven maan kukkaroon. Sitä Malesiassa ei missään nimessä haluta.
KualaLumpurHilton kirjoitti:
Toivon mukaan kakkua malesialaisessa vankilassa.
Ainakin ovat jo nyt olleet todistus Jeesuksen seuraajista😊 mutta mikä syy sinulla on toivoa heille vankilaa🤔❓
Kysyjäx kirjoitti:
Poistetaan maasta ja annetaan maahantulokielto. Yksinkertaisesti siksi muuten turistit ryhtyvät välttelemään Malesiaa ja se lyö ison loven maan kukkaroon. Sitä Malesiassa ei missään nimessä haluta.
Maltillista 😂
- KualaLumpurHilton
usko.vainen kirjoitti:
Ainakin ovat jo nyt olleet todistus Jeesuksen seuraajista😊 mutta mikä syy sinulla on toivoa heille vankilaa🤔❓
Koska rikkoivat lakia ja siksi ansaitsevat sen.
KualaLumpurHilton kirjoitti:
Koska rikkoivat lakia ja siksi ansaitsevat sen.
Miten se sinulle kuuluu 🤔❓
- KualaLumpurHilton
usko.vainen kirjoitti:
Ei kuulu sinulle.
usko.vainen kirjoitti:
Ei kai kuulukaan meille. Se on Malesian oikeuslaitoksen asia. Me muut unohdamme sen pian.
- Kysyjäx
usko.vainen kirjoitti:
Onko Malesia mielestänne maltillinen muslimimaa?
Minä kysyin että sinustako masilmanrohkein tyttö ei olisi maltillinen?
- Kysyjäz
Kysyjäx kirjoitti:
Minä kysyin että sinustako masilmanrohkein tyttö ei olisi maltillinen?
Mikä on masilmanrohkein ?
- arvaus
Kysyjäz kirjoitti:
Mikä on masilmanrohkein ?
Olisiko sama kuin aloituksen otsikossa oleva "mielstänne"?
- Kysyjäz
arvaus kirjoitti:
Olisiko sama kuin aloituksen otsikossa oleva "mielstänne"?
Sinähän sen tiedät.
- lisäarvauksia
Kysyjäz kirjoitti:
Sinähän sen tiedät.
Voisiko olla myös "evenkeliumi leviää", "jatka kansasi " tai "piikki peruuksissasi"?
lisäarvauksia kirjoitti:
Voisiko olla myös "evenkeliumi leviää", "jatka kansasi " tai "piikki peruuksissasi"?
Miksi pitää aina pilailla? Ei tuossakaan ollut muuta kun "vihamielisyyttä".
usko.vainen kirjoitti:
Siellä tuntuu olevan kaikilla muilla uskonnonvapaus paitsi muslimeilla. He eivät lain mukaan saa liittyä mihinkään muuhun uskontoon.
- capiche
usko.vainen kirjoitti:
Uskonnonvapaus ei ole vain sinun vapauttasi harjoittaa uskontoa. Se on myös vapautta olla uskomatta tai uskoa eri tavoin. Se on myös vapautta tyrkyttämisestä.
Moniuskontoisissa kulttuureissa julkisen tilan pitäminen neutraalina ympäristönä on elintärkeää jo yhteiskuntarauhan vuoksi. Sillä ilman rauhaa, ei ole kansalaisvapauksiakaan. Vastuullinen valtio pyrkii siksi ehkäisemään sisäisiä konflikteja myös lainsäädännön keinoin.
Aasialaisia yhteiskuntia ei voi arvioida suomalaisesta näkökulmasta. Yhteiskunnat ovat monimuotoisempia ja niiden haasteet erilaisia.
Monokulttuurissa kasvaneen pullamössökristitynkin pitäisi ymmärtää, että oma uskonto on yhtä tärkeä myös muslimille ja buddhalaiselle. Ja tunteita herättävä uskonto johtaa helposti kaikkialla konflikteihin.
Länsimaiset evankeliointimenetelmät eivät toimi muissa kulttuureissa. Esim. aasialaiset ovat ystävällisyydestään huolimatta suhteellisen sulkeutuneita. Uskonnosta keskusteleminen tuntemattoman kanssa on useimmissa kulttuureissa sopimatonta. On ensin tutustuttava ja luotava luottamuksellinen suhde. Ja se vaatii Paavalin lähestymistapaa; on oltava muslimille muslimi ja buddhalaiselle budhalainen. - capiche
usko.vainen kirjoitti:
Maltillista 😂
Ihan suomalaista maltillisuutta. Suomessakin rikokseen syyllistyneet ulkomaalaiset pääsääntöisesti karkotetaan ja heille annetaan maahantulokielto.
- viimeinen.tuomio.2
torre12 kirjoitti:
Ei kai kuulukaan meille. Se on Malesian oikeuslaitoksen asia. Me muut unohdamme sen pian.
Eli jos homot tapetaan jonkun maan lain mukaan niin se on myös sinulle Ok?
viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Eli jos homot tapetaan jonkun maan lain mukaan niin se on myös sinulle Ok?
No kuolemantuomiota jaetaan Yhdysvaltoja myöten. En tiedä maata, jossa homo tapetaan lain mukaan. Brasiliassa tapetaan vuosittain satoja homoja, ilmeisen laillisesti, koska poliisitikin ovat asialla.
En kannata muiden tappamista kuin terroristien ja lasten hyväksikäyttäjien.mummomuori kirjoitti:
Siellä tuntuu olevan kaikilla muilla uskonnonvapaus paitsi muslimeilla. He eivät lain mukaan saa liittyä mihinkään muuhun uskontoon.
Muslimeilla ei ole missään uskonnonvapautta. Islamista ei erota ja siihen pakotetaan liittymään 😏
capiche kirjoitti:
Uskonnonvapaus ei ole vain sinun vapauttasi harjoittaa uskontoa. Se on myös vapautta olla uskomatta tai uskoa eri tavoin. Se on myös vapautta tyrkyttämisestä.
Moniuskontoisissa kulttuureissa julkisen tilan pitäminen neutraalina ympäristönä on elintärkeää jo yhteiskuntarauhan vuoksi. Sillä ilman rauhaa, ei ole kansalaisvapauksiakaan. Vastuullinen valtio pyrkii siksi ehkäisemään sisäisiä konflikteja myös lainsäädännön keinoin.
Aasialaisia yhteiskuntia ei voi arvioida suomalaisesta näkökulmasta. Yhteiskunnat ovat monimuotoisempia ja niiden haasteet erilaisia.
Monokulttuurissa kasvaneen pullamössökristitynkin pitäisi ymmärtää, että oma uskonto on yhtä tärkeä myös muslimille ja buddhalaiselle. Ja tunteita herättävä uskonto johtaa helposti kaikkialla konflikteihin.
Länsimaiset evankeliointimenetelmät eivät toimi muissa kulttuureissa. Esim. aasialaiset ovat ystävällisyydestään huolimatta suhteellisen sulkeutuneita. Uskonnosta keskusteleminen tuntemattoman kanssa on useimmissa kulttuureissa sopimatonta. On ensin tutustuttava ja luotava luottamuksellinen suhde. Ja se vaatii Paavalin lähestymistapaa; on oltava muslimille muslimi ja buddhalaiselle budhalainen.”Monokulttuurissa kasvaneen pullamössökristitynkin pitäisi ymmärtää, että oma uskonto on yhtä tärkeä myös muslimille ja buddhalaiselle. Ja tunteita herättävä uskonto johtaa helposti kaikkialla konflikteihin.”
Tämä vaatii nyt sitä toisen ihmisen asemaan asettumista. Sekä kunnioittamista. Näitä uskonasioitakin voi lähestyä niin monella tapaa, joko loukaten toista, syyttäen toista tai kuunnellen toista ja arvostaen toista.
”Ja se vaatii Paavalin lähestymistapaa; on oltava muslimille muslimi ja buddhalaiselle budhalainen.”
Täytyy myöntää, että viisaita kirjoittelet.mummomuori kirjoitti:
”Monokulttuurissa kasvaneen pullamössökristitynkin pitäisi ymmärtää, että oma uskonto on yhtä tärkeä myös muslimille ja buddhalaiselle. Ja tunteita herättävä uskonto johtaa helposti kaikkialla konflikteihin.”
Tämä vaatii nyt sitä toisen ihmisen asemaan asettumista. Sekä kunnioittamista. Näitä uskonasioitakin voi lähestyä niin monella tapaa, joko loukaten toista, syyttäen toista tai kuunnellen toista ja arvostaen toista.
”Ja se vaatii Paavalin lähestymistapaa; on oltava muslimille muslimi ja buddhalaiselle budhalainen.”
Täytyy myöntää, että viisaita kirjoittelet.Olaan hyvinkin siinä tilanteessa, että selvittäisiin ilman vastakkainasettelua, jos uskontoja ei olisi ollenkaan.
torre12 kirjoitti:
Olaan hyvinkin siinä tilanteessa, että selvittäisiin ilman vastakkainasettelua, jos uskontoja ei olisi ollenkaan.
Sitten ne olisivat jossain muussa asiassa. Me ihmiset kun pakkaamme olemaan tuollaisia.
- maassamaantavalla
Malesialaisten oli kuulunut kivittää heidät.
usko.vainen kirjoitti:
Erittäin maltillilsta😏
Mutta kun eivät kivittäneet. Vielä maltillisempaa.
Malesialaiset ovat varmaan maallistuneet.
- kiihkohullujaminusta
Ei ole maltillisia vaan hulluja kiihkoislamisteja.
Jos jollakin on jotain kyniä ( ei aseita), lehtisiä tai kirja tai muistiinpanoja.
Pitäisikö Suomenkin laittaa kaikki Islamistit koppiin heti odottamaan oikeutta?
Malesia pelkää, muuten se käyttäytyisi toisin. Islam ei kestä vapautta , vertailua tai asioista keskustelua.- Kysyjäx
PNämä neljä vangittiin siksi että he rikkoivat Malesian lakia. Aivan saman tuomion olisi saanut imaani jos hän olisi toiminut kuten neljä suomalaista krisselihihhulia. Tutustu Malesian historiaan ja asiaa koskevaan lainsäädäntöön niin et lauo täällä typeryyksiä....
- Kusi.Päinen
Mellastaahan täälläkin yksi fundamentalistikrisritty.
- Kusi.Päinen
Ei, se on etupäässä idiotismia. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣☺️
Kusi.Päinen kirjoitti:
Ei, se on etupäässä idiotismia. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣☺️
Se on sinun mielipiteesi 🙃
Pidätkö itseäsi alykkäänä ja viisaana 🤔❓- Kusi.päinen.eritoten
usko.vainen kirjoitti:
Se on sinun mielipiteesi 🙃
Pidätkö itseäsi alykkäänä ja viisaana 🤔❓Kaikki ovat sinua älykkäämpiä ja viisaampia.
Kusi.päinen.eritoten kirjoitti:
Kaikki ovat sinua älykkäämpiä ja viisaampia.
Yritä nyt hyvä ihminen arvoida edes itseäsi ilman minua😂😂❓
Mistä tuo riippuvuutesi minuun on kehittynyt, oletko koskaan analysoinut sitä❓Kusi.päinen.eritoten kirjoitti:
Kaikki ovat sinua älykkäämpiä ja viisaampia.
Heh. USA:ssa Koskis on saanut "kohres-laatun". Se on siis juutalaisille sopivaa ja kuuluu monen miljardin bisnekseen mitä on juutalaisten ikuiseen tuotteisiin ja ne hyväksyvät.
Arman kulkee ja osaa kysyä.torre12 kirjoitti:
Heh. USA:ssa Koskis on saanut "kohres-laatun". Se on siis juutalaisille sopivaa ja kuuluu monen miljardin bisnekseen mitä on juutalaisten ikuiseen tuotteisiin ja ne hyväksyvät.
Arman kulkee ja osaa kysyä.Juutalaisilla näkyy olevan hyvin hankalaa USA:ssakin. Lait eivät lopu.
Pitää olla kristitty, niin elämä on helppoa. Katson Arman- ohjelmaa.
- älä.ole.naiivi
Mitään maltillista islamia ei ole olemassa, on vain yksi islam, sanoi Turkin pressa Erdogan kerran. Hän varmasti tietää.
Ja näkeehän sen esim. siitäkin kuinka musut uhkaavat tappaa Hollantilaisen puoluejohtajan Geerd Wildersin.
"Olen al-Qaidan, Talibanin, Isisin tappolistalla ja sain äskettäin toisen fatwan - tällä kertaa pakistanilaiselta islamjohtajalta, joka vaatii kaikkia hollantilaisia muslimeja tappamaan minut."
Wilders on ympärivuorokautisessa vartioinnissa, ja kuskataan panssariautolla parlamentin kokouksiin.- Kysyjäx
Ei ole olemassa mitään maltillista kristinuskoa. On vain yksi islam sanoo usko.vainen kerran. Ja hän varmasti tietää.
- öööhhhhh
Alankomaissa marokkolaiset ovat islamilaisten maahanmuuttajien suurimpia etnisiä ryhmiä ja 65 prosenttia kaikista 12-23 -vuotiaista marokkolaisista pojista on jo pidätetty vähintään kerran. Raiskausrikokset ovat nousussa monissa Euroopan maissa. Viime vuonna Saksassa seksuaalirikoksista epäiltyjen turvapaikanhakijoiden määrä nousi 91 prosenttia yhden vuoden aikana.
Että allahin nimeen vaan. - sivuraide.sivukaide
öööhhhhh kirjoitti:
Alankomaissa marokkolaiset ovat islamilaisten maahanmuuttajien suurimpia etnisiä ryhmiä ja 65 prosenttia kaikista 12-23 -vuotiaista marokkolaisista pojista on jo pidätetty vähintään kerran. Raiskausrikokset ovat nousussa monissa Euroopan maissa. Viime vuonna Saksassa seksuaalirikoksista epäiltyjen turvapaikanhakijoiden määrä nousi 91 prosenttia yhden vuoden aikana.
Että allahin nimeen vaan.älä.ole.naiivi ja öööhhhhh,
Ketjun aihe liittyy Malesiaan, ei Alankomaihin. öööhhhhh kirjoitti:
Että allahin nimeen vaan.Se on vähän ikävää, että kaikkialta tulee enimmäkseen nuoria miehiä, joita pakalliset naiset halveksivat. Siitä ei näköjään hyvää seuraa. Valitan syvästi.
- capiche
"Hollantilaisen puoluejohtajan Geerd Wildersin."
Korjaus: äärioikeistoa edustavan julkirasisti Geerd Wildersin. Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää, sanoo Iso Kirja.
Olen itse onnistunut työskentelemään ja luomaan ihmissuhteita 6 muslimimaassa ilman fatwoja. Risti kaulassa kävellen ja Jeesuksesta välillä ihmisten kanssa keskustellen.:) capiche kirjoitti:
"Hollantilaisen puoluejohtajan Geerd Wildersin."
Korjaus: äärioikeistoa edustavan julkirasisti Geerd Wildersin. Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää, sanoo Iso Kirja.
Olen itse onnistunut työskentelemään ja luomaan ihmissuhteita 6 muslimimaassa ilman fatwoja. Risti kaulassa kävellen ja Jeesuksesta välillä ihmisten kanssa keskustellen.:)" Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää, sanoo Iso Kirja. "
Täsmälleen näin. Kyllä vain niistä omista teoista pitää se vastuu ottaa.mummomuori kirjoitti:
" Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää, sanoo Iso Kirja. "
Täsmälleen näin. Kyllä vain niistä omista teoista pitää se vastuu ottaa.Mitähän sinäkin joskun selität niille jotka olet eksyttänyt kadotukseen kehoittamatta tekemään parannusta mm. homottelun synnistä 😲❓
usko.vainen kirjoitti:
Mitähän sinäkin joskun selität niille jotka olet eksyttänyt kadotukseen kehoittamatta tekemään parannusta mm. homottelun synnistä 😲❓
Ei ole homostelun syntiä: mutta jos miehet osaavat maata miehen kanssa kuten makaavat naisen kanssa, niin se on surmaamisasia. Onko jotenkin homostelua, jos kaksi ukkomiestä ovat keskenään?
Linkissä UM:n tiedote Malesiasta. https://um.fi/matkustustiedote/-/c/MY
Päättele itse , ihan itte.- Kusi.Päinen
Kyllä meidänkin maltillisissa rappusissa lähetyssaarnaajat heittää kuperkeikkaa lappustensa kanssa. Lukee talonkirjassa tällainen sääntö.
- Pititunkea
Valtonen on Niikon vaalipäällikkö. Tämä on Niikon vaalikampanjaa. Valtonen saa nyt martyrin kruunun ja Niikko kiittää! Vaalit tulossa! Kysykää Valtoselta tai Niikolta, että miksi niitä lehtiä ja kyniä ei voinut jakaa siellä Thaimaan puolella vaan piti tunkea Malesiaan!
Vai olette te vihervassarit kateellisia jo vankilaankin joutumisesta 😂
Mmieltä muuten olet tästä Antin vaalitempauksesta, antaako kaikki nämä miljoonat eläkeläisille kun saa Kreikkatakuut🤔❓
https://m.youtube.com/watch?v=GVGYkOCaco4&ebc=ANyPxKrpA_AffDfApF8GIXrh5M5i72Xm1H0nGkUNY8YSxSgMX-puc460S4V36nEzwojFYyYruiT1HgnjBaOyRpD9Xh4LiqiO1A&time_continue=27- sivuraide.sivukaide
usko.vainen kirjoitti:
Mmieltä muuten olet tästä Antin vaalitempauksesta, antaako kaikki nämä miljoonat eläkeläisille kun saa Kreikkatakuut🤔❓
https://m.youtube.com/watch?v=GVGYkOCaco4&ebc=ANyPxKrpA_AffDfApF8GIXrh5M5i72Xm1H0nGkUNY8YSxSgMX-puc460S4V36nEzwojFYyYruiT1HgnjBaOyRpD9Xh4LiqiO1A&time_continue=27Mitä tällä on tekemistä aloittamasi ketjun aiheen kanssa?
sivuraide.sivukaide kirjoitti:
Mitä tällä on tekemistä aloittamasi ketjun aiheen kanssa?
Jos kerran alettiin politiikkaa puhua niin puhutaan sitten 😉
- sivuraide.sivukaide
usko.vainen kirjoitti:
Jos kerran alettiin politiikkaa puhua niin puhutaan sitten 😉
Ok selvä. Katson Heikelä syndroomaan ja joka kerta kun Laura Huhtasaari on äänessä, alkaa jöpöttää.
sivuraide.sivukaide kirjoitti:
Ok selvä. Katson Heikelä syndroomaan ja joka kerta kun Laura Huhtasaari on äänessä, alkaa jöpöttää.
Laura on komea nainen😉 Sama realtio ei varmaan tulisi Sylvia Modikista😳
usko.vainen kirjoitti:
https://m.youtube.com/watch?v=GVGYkOCaco4&ebc=ANyPxKrpA_AffDfApF8GIXrh5M5i72Xm1H0nGkUNY8YSxSgMX-puc460S4V36nEzwojFYyYruiT1HgnjBaOyRpD9Xh4LiqiO1A&time_continue=27Espanjassa annetaan ylikin 100 vuoden vankeuksia esim. tappamisista ja lasten hyväksikäytöistä.
- sivuraide.sivukaide
usko.vainen kirjoitti:
Minulle tulee komeasta naisesta mieleen joku kuulantyöntäjän näköinen karvainen nainen. Mielenkiintoista, että pidät Lauraa sellaisena.
- torre1
usko.vainen kirjoitti:
Ulkonäkö ei silti kaikkea kerro ihmisestä. Olen silti samaa mieltä ulkonäöstä.
Minua jotkut pitävät rumana, jotkut komeana. Mutta suurin osa pitää kelpo ihmisenä. - samaa.mieltä
usko.vainen kirjoitti:
Niin on.
- tarkkavalinta
Minusta tuo on tulkittavissa kidnappaukseksi. Kohta vaativat lunnaita ?
Minä en matkusta enkä vie rahojani yhteenkään islamilaiseen maahan.
En edes halvan alkoholin himoissani :Dusko.vainen kirjoitti:
Ei kai muslimimaassa alkoholia myydä 😂
Lähde Rantapallo ja viime vuotinen matkani saarelle sanoo toisin.
Suosittu aurinkosaari Langkawi nauttii erikoisasemasta: se on läntisen Malesian ainoa verovapaa alue. Verovapauden piiriin kuuluvat esimerkiksi alkoholijuomat, tupakka ja kosmetiikka, joten saari on matkailijoille muuta Malesiaa edullisempi.- muslutlusmut
epikuros kirjoitti:
Suosittu aurinkosaari Langkawi nauttii erikoisasemasta: se on läntisen Malesian ainoa verovapaa alue. Verovapauden piiriin kuuluvat esimerkiksi alkoholijuomat, tupakka ja kosmetiikka, joten saari on matkailijoille muuta Malesiaa edullisempi.Matkailu"valtit".
Köyhää on islamisteilla.
Mieluiten maksan täyden hinnan kotimaassa ja näytän keskisormea malesiiveille musluille. epikuros kirjoitti:
Suosittu aurinkosaari Langkawi nauttii erikoisasemasta: se on läntisen Malesian ainoa verovapaa alue. Verovapauden piiriin kuuluvat esimerkiksi alkoholijuomat, tupakka ja kosmetiikka, joten saari on matkailijoille muuta Malesiaa edullisempi.Toki sen tiedän kun olen siellä monta kertaa ollut😉 Se oli sarkasmia.
Viinaa saa tosiaan joka paikasta eikä maksa paljoa. Mutta ne ovat vain turisteja varten koska eihän muslimi viinaa juo, eihän 😉❓usko.vainen kirjoitti:
En tiedä. Irak kielsi alkoholin tänä vuonna.
usko.vainen kirjoitti:
Toki sen tiedän kun olen siellä monta kertaa ollut😉 Se oli sarkasmia.
Viinaa saa tosiaan joka paikasta eikä maksa paljoa. Mutta ne ovat vain turisteja varten koska eihän muslimi viinaa juo, eihän 😉❓Kun laskee kaksi valhetta yhteen niin siitä ei muodostu totuutta - tiedoksi.
- capiche
usko.vainen kirjoitti:
Hotelleista saa alkoholia. Muslimien säännöt eivät yleensä koske ei-muslimeja. Malesiassakin noudatetaan shariaa muslimien osalta ja maallista lainsäädäntöä ei-muslimien osalta.
- capiche
"Minusta tuo on tulkittavissa kidnappaukseksi."
Suomessa sitä kutsutaan lainsäädännön toimeenpanoksi.
- piiskaa_terroristeille
"usko.vainen
22.11.2018 17:59
Eilisen tapauksen perusteella, mitä sanotte, onko maltillista islamia"
Nyt on vielä kovin aikaista lausua tuosta yhtään mitään, mutta kunhan nuo kiihko kristityt huligaani terroristit saadaan siellä tuomittua ja ovat tuomionsa lusineeet, niin katsotaan sitten kuinka raidallisina seeproina he Suomeen palaavat missio iskultaan.
Eli toivottavaa on se, että nuo inhat terroristit piiskataaan punaraidallisiksi seeproiksi. Siinä tapauksessa Malesia todistaa olevansa erittäin asiallinen ja päättäväisesti terrorismia torjuva muslimivaltio. - hhhsss
Kiusaisivat tänne tuotuja muslimeita käännyttämisillään Vai eikö näitten sielut kelpaa
hyvin saattas usko upota kun kertois tietämättömille tyhmille että saattavat muuten joutua pakkopalautetuiksi
Suomihan ainakin on maltillinen muslimimaa...- KiitosJeesus
Kyllä uskoontulleet sadat muslimit ovat kiitollisia siitä, että heille on täällä Suomessa julistettu evankeliumia ja jo nyt vievät Sanaa sitten eteenpäin omalle porukalleen innolla.
KiitosJeesus kirjoitti:
Kyllä uskoontulleet sadat muslimit ovat kiitollisia siitä, että heille on täällä Suomessa julistettu evankeliumia ja jo nyt vievät Sanaa sitten eteenpäin omalle porukalleen innolla.
Ja tuonko sanot ihan totena?
Ymmärrätkö: et sinäkään alkaisi viemään islamin uskoa omalle porukallesi innolla. Uskoa ei niin vain vaihdeta.- capiche
torre12 kirjoitti:
Ja tuonko sanot ihan totena?
Ymmärrätkö: et sinäkään alkaisi viemään islamin uskoa omalle porukallesi innolla. Uskoa ei niin vain vaihdeta.Totta se on. Tunnen pastorin, joka on perustanut seurakuntia muslimimaihin. Paikalliset niistä ovat vetovastuussa. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Sharia-laki kieltää uskonnon vaihtamisen muslimilta, mutta eiväthän kaikki muslimivaltiot shariaa käytä. Toki kääntymisestä on usein sosiaalisia seurauksia. Perhesuhteet ja ura saattavat esim. katketa. Mutta poikkeuksiakin tästä joskus näkee.
- error_flynn
Onko Joosua missio mielestäsi järkevällä tavalla evankeliumia levittävä järjestö?
Onko maltillinen uskonnollisuus Sinusta hyvä asia? Maallistuminen parempi kuin fundamentalismi? Hieno juttu, jos noin asia on!
- capiche
Maltillisuus on aina hyvä asia, jos vaihtoehtona on fanaattisuus. Fundamentalismi ei muuten ole fanaattisuutta, vaan uskonnon tai jonkun ideologian perusasioihin nojaamista. Eikä maltillisuuskaan ole maallistumista.
capiche kirjoitti:
Maltillisuus on aina hyvä asia, jos vaihtoehtona on fanaattisuus. Fundamentalismi ei muuten ole fanaattisuutta, vaan uskonnon tai jonkun ideologian perusasioihin nojaamista. Eikä maltillisuuskaan ole maallistumista.
Sanoisin enemmänkin niin, että fundamentalismista varsin usein seuraa fanaattisuus. Tämä näkyy täälläkin mielipiteissä ja puheissa, mutta ONNEKSI ei teoissa. Maallistuminen on aikaansaanut Suomessakin sen, että edes kovan linjan fundamentalistit eivät tee väkivaltaa.
capiche kirjoitti:
”Fundamentalismi ei muuten ole fanaattisuutta, vaan uskonnon tai jonkun ideologian perusasioihin nojaamista.”
Toisaalta olet oikeassa, sillä osa fundamentalisteista mieluummin on vain oman piirinsä parissa, eikä tee yhteiskunnallista vaikuttamistyötä. Fundamentalismia voisi pitää oikeastaan uskonnollisena ideologiana, ja toki heillä kaikilla on omat perustansa. Osa fundamentalisteista ikävä kyllä aika kiihkeästi puolustaa noita näkemyksiään.
Fanaattisuutta tosin voi olla muillakin kuin vain fundamentalisteilla.
- tornisoturi
Joosua missio on hyvinkin tärkeä, varsinkin rahankeruussa missionin tarkoituksiin. Tietysti pitää aina noudattaa kyseisen maan lainsäädäntöä.
- uskotsie.vain
Rottinki piiskaus ja vankilatuomio (marttyyriys) on se mitä tässä on lähdetty hakemaan. Sitä saakoot mitä tilasivat.
Sitäpaitsi, Jos rukoilu autaa, niin eivät ole enää edes vangittuina. Epäiletkö.vai?
Israelissa olisivat jo tappaneet terroristeina nämä vääräuskoiset! Tiedättekö miksi nämä veijarit eivät yrittäneet samaa Saudi-Arabiassa?
Syy 1: Siksi että siellä olisi ilmeisesti jo hirtetty ilman sen kummempia kommervenkkejä
Syy 2: Saudi-Arabia on heidän jumalansa Trumpin erityisessä suojeluksessa.- jallajallasaatana
En kuulu evl-kirkkoon eräästä syystä (2015 "pakoloistulva). En ole käynyt missään islam-maassa enkä mene! Venäjällä on tullut käytyä yli 2000 kertaa. Ne on pää-asiassa ortodokseja, jymmärtääkseni :) Niitten kanssa ei ole tietääkseni kenenkään kaulaa katkaistu. "Maltillinen islam-maa". Missä sellainen on? Soros? Mikä hiton ukko tää on? Itse Piru? ON...
- Käännytettävä_islamiin
Raipparangaistus ja muutama vuosi sikäläistä linnahoitoa on varmasti sopiva kaikkien mielestä.
Kaksikymmentä raippaa jokaiselle ja vaikka kolme vuottaa Malesian VHL:n sisäoppilaitosta.
Saattavat kääntyä muslimeiksi kuka ties. - Ei.luotu.eikirj
On.
Ja siellä näyttää olevan myös toimiva oikeuslaitos. Jossain muussa maassa väkijoukko olisi voinut lynkata heidät kadulle, kuten esimerkiksi Intiassa tapahtuu. - Eisaapettää
Malesi on maltillinen muslimimaa, eihän Valtonen sinne muuten olisi mennyt kyniään jakamaan. Järjesti niin, että joutui pidätetyksi. Niikon vaalikampanja on nyt aloitettu. Niikkohan järjesti tälle Joospa Missiolle hyvätrahat. Nyt voivat lomailla Thaimaassa. Rahat kyllä riittää. Järjestetty juttu. Älkää antako naisen hihhuleiden höynäyttää itseänne.
- capiche
Tämän keskustelun perusteella voisi päätellä, että Suomikaan ei ole kovin maltillinen. Täällä on hurskasteltu kovasti uskonnonvapaudesta. Mutta unohdettu täysin, että laki rajoittaa uskontojen toimintaa Suomessakin.
Me esim. rajoitamme muslimien oikeuksia kieltämällä Islamin salliman moniavioisuuden. Ja keskustelemme miesten ympärileikkauksen kieltämisestä, vaikka se on tärkeä osa juutalaisuutta ja Islamia. Muitakin esimerkkejä on.
Mikä oikeus suomalaisilla on vaatia rajoittamattomia vapauksia ulkomailla, kun Suomessakaan ei niitä ole? Sen maan lakia on noudatettava, missä kulloinkin ollaan. Tai sitten kärsitään seurauksista. - 6547346
Ap hei, MAASSA MAAN TAVALLA, vai miten se menikään?
Tässä tapauksessahn joukko äärikristittyjä uusnatseja meni ihan tarkoituksella provoamaan tuonne. Toivottavasti eivät palaa koskaan.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti39341092Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1199634Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316240Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös225018Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623945Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta543859Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783498- 403047
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192498Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!212338