Galluppi !!

Saako ihminen olla karismaattinen ja menestysteologinen . Ei pitäisi olla vakea vastaa . Kyllä vai ei.

16

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, jos niitä haluaa olla ,mutta kysyppä itseltäsi miksi ja koettele se raamatulla jos kristityksi itseäsi meinasit kutsua.
      Tai sitten vaihtoehtoisena tietenkin on Jeesuksen seuraaminen ja oppiminen , totuus ja elämä.

• 123sdttt

Sinä olet sitonut karismaattisen ja menestysteologian yhteen aivan kuin niiden kuuluisikin olla yhdessä. Asia ei ole niin. Ihminen voi olla karismaattinen ilman menestysteologiaa.

Menestysteologiasta on monta eri versiota mutta yleensä ottaen voidaan sanoa että menestysteologia vie helvettiin. Saahan sitä olle menestysteologi, jos haluaa helvettiin.

• SaatTokiHyväVeliSaat

Juu. Ennenmuinoin mentiin Taivaaseen Kaitaa Ristintietä, tähän polkuun minä edelleenkin uskon.

Aloittajan kysymykset "saako" osoittaa, ettei hän erityisemmin tykkää uskonelämästään ja hänellä olisi haluja monenlaiseen, muttei uskalla. Lisäksi hän ei ole Jumalan, Isän lapsi vaan orja joka kysyy ihmisiltä mitä hän saa tehdä.

Mikä ihmeen kysymys on: "saako olla karismaattinen ja menestysteologinen?" Miksei saisi. Siitä vaan haalimaan rahaa rahan päälle, ottaan omakseen koko maailman. Mutta valitettavasti siinä menettää sielunpelastuksensa. Että: kyllä saa, jos tahtoo. Kukaan muu ei estä, ellei oma omatunto tööttää ja sano, et eiku mieluummin ristille.

Savis miettii millä puolustella rahanahneuttaan ja muuta epäraitista hengellisyyttään = karismaattisuutta ja yrittää vetää syyt omista synneistään hänelle vastaajien päälle. "Ku mä kysyi S24:llä et saako mä ja ne sano et joo, saat. Joku muu sano, et saa, mikä se o mulle vastaa?"

• kuis.olisi

Muotokirkollisuudessa kyllä.
      Herran omilla Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, sekä opettaa Sanan kautta.

• helppovalinta

Kukaan ei estä aloittajaa menemällä lähisairaalaan ja tyhjentämään sen syöpäosaston, mene jo tänään !

jos et mene , ole sitten hiljaa karismaattisuuksista.

• sairaita.riittäää

Kyllä siellä niitä parannettavia kyllä riittäisi. Jos menee ja eivät parane, niin parempi olla hiljaa.

• Jos olisin kysynyt että jos on vanhurskautettu karismattinen ja syntinen menestysteologi olisko se jotenkin sellainen Lutherilainen lieventävä vanhurskauspelastus ja armoilmiö joka pehmentää asian ?

• SanaRististä

Minä karsastan termiä "karismaattisuus". Se ei ole raamatullinen termi, vaan liittyy todellakin menestysteologiaan.

UT opettaa rististä, uskosta, seurakunnasta ja Pyhän Hengen armolahjoista.

Tosiasiat osoittavat että nämä ovat kaksi eri uskontietä: Menestystie TAI Ristintie.

• Minä Tahdon ensin itse vastata tuon kysymyksen . Siis uskova ei voi eikä saa olla karismaattinen tai menestysteologinen. Eihän sellaisia ole menossa Taivaaseen ilma parannusta. Siis Hitler oli menestyvä karismaattinen niin kuin myös Stalin ja Napoleon oli. Me löydämme Pyhässä Raamatussa Rikas Hallitusmies joka oli menestyvä mutta ei voinut jättää menestyksen.

Olet niin oikeassa, niin minäkin uskon niin kuin kirjoitat >>> SanaRististä
      23.11.2018 2:31
      Uusi
      Minä karsastan termiä "karismaattisuus". Se ei ole raamatullinen termi, vaan liittyy todellakin menestysteologiaan.

UT opettaa rististä, uskosta, seurakunnasta ja Pyhän Hengen armolahjoista.

Tosiasiat osoittavat että nämä ovat kaksi eri uskontietä: Menestystie TAI Ristintie.

• Steyr

Kyllä Jeesukseen uskova ihminen saa olla karismaattinen ja pitääkin olla, ettei Kristuksen kirkkaus jää hänessä hedelmättömäksi. Karismaattisuushan tarkoittaa valovoimaisuutta, jolla ei ole mitään tekemistä menestysteologian kanssa.

Menestysteologiaa käsitellään eri kategoriassa.

• Kristuksen.valo

Tuo "karismaattinen valovoimaisuus" voi olla kenessä tahansa ihmisessä, Lucifer itsekin on nimeltään "valontuoja"".

Tuo termi "karismaattinen tilaisuus / karismaatikko" ei ole koskaan herättänyt itsessäni hengellistä luottamusta.

Pyhän Hengen armolahjat omaava kristitty ei itse ole "valovoimainen" vaan Pyhä Henki hänessä tekee Kristuksen tekoja.

• Steyr

Pyhän Hengen armolahjan omaavastra kristitystä näkyy ulospäin Kristuksen kirkkaus. Sen valon uskovan olemuksessa näkevät Jeesukseen uskovat sekä epäuskoiset jumalattomat. Samoin kuin uskovat, niin samoin epäuskoiset jumalattomat eivät ymmärrä näkemäänsä.

Se on samankaltainen ilmiö, niinkuin Mooseksellakin oli. Kun Mooses laskeutui alas Hoorebin vuorelta, jossa oli ollut Jumalan kanssa neuvottelussa, niin hänen täytyi peittää kasvonsa, koska valo, joka oli tarttunut häneen Jumalasta, oli niin kirkas, etteivät hänen kanssasisarensa ja veljensä voineet katsoa sitä.
        Ja aivan samankaltainen valo loistaa Kristuksesta niille, jotka julkisesti tunnustavat hänet ihmisten edessä, mutta lievempänä. Jotenka peitettä ei tarvitse laittaa maskiksi.

Se on sitä karismaattisuutta ihmisessä.

• Kristuksen.valo
        Steyr kirjoitti:

Pyhän Hengen armolahjan omaavastra kristitystä näkyy ulospäin Kristuksen kirkkaus. Sen valon uskovan olemuksessa näkevät Jeesukseen uskovat sekä epäuskoiset jumalattomat. Samoin kuin uskovat, niin samoin epäuskoiset jumalattomat eivät ymmärrä näkemäänsä.

Se on samankaltainen ilmiö, niinkuin Mooseksellakin oli. Kun Mooses laskeutui alas Hoorebin vuorelta, jossa oli ollut Jumalan kanssa neuvottelussa, niin hänen täytyi peittää kasvonsa, koska valo, joka oli tarttunut häneen Jumalasta, oli niin kirkas, etteivät hänen kanssasisarensa ja veljensä voineet katsoa sitä.
        Ja aivan samankaltainen valo loistaa Kristuksesta niille, jotka julkisesti tunnustavat hänet ihmisten edessä, mutta lievempänä. Jotenka peitettä ei tarvitse laittaa maskiksi.

Se on sitä karismaattisuutta ihmisessä.

Tämä on totta. Tiesin aikoinaan nk. maailman puolelta erään miehen jolla oli pahoja ongelmia, huumeita, vaikutti hiukan harhaiseltakin. Mies oli niin "lyöty", että kulki hartiat kasassa, kumarassa ja oli oikea masennuksen ja mielenterveysongelmien kävelevä ruumiillistuma.

Meninpä kerran sisään hellariseurakunnan ovesta, oli jokin pieni kokous tai muu ja paljon väkeä. Ihmisiä seisoi rupattelemassa.

Ovelta katsoin yli huoneen, sillä näin kuin kirkkaan valon erään miehen ympärillä. Hän seisoi selkä suorana, pää pystyssä, jutteli hyväntuulisesti joidenkin ihmisten kanssa. Tuijotin. Voiko tuo olla sama mies? Sama, entinen, murheenmurtama ihminen, nyt aivan toisenlainen. Näin hänet myöhemmin toisessa tilaisuudessa, - seurakuntatyössä! - ja menin kättelemään.

Ei tarvinnut kysyä mitään. Koko hänen olemuksensa kertoi, mitä oli tapahtunut. 🙂

• Kirjakääröt

Jaak.2:3 Biblia (1776) Ja te sanoisitte sitä, joka kiiltävissä vaatteissa on, ja sanoisitte hänelle: istu tässä hyvästi; ja sille köyhälle sanoisitte: seiso sinä siellä, taikka istu tässä minun jaloissani.

• gfhfh8

Karismaattinen-sana on alunperin viitannut armolahjoihin mutta nykyään se määritellään monella eri tavalla määrittäjästä riippuen. Valitettavasti okkulttinen temppuilu ja armolahjat on sekoitettu toisiinsa.

• Teofilus

Paavalille merkitsi se, että evankeliumi menestyy. Hän ei välittänyt omasta menestymisestään. Hän oli valmis luopumaan oikeuksistaankin, jos se hyödytti evankeliumin etenemistä. Esimerkiksi hän ei ottanut korinttolaisilta palkkaa - mihin menestysteologit tuskin suostuvat. Palkassahan ei tietenkään ole mitään väärää, vaan rahan riistämisessä ja kavaltamisessa. Hän sanoi: "Me emme ole käyttäneet tätä oikeutta, vaan kestämme kaikki, ettemme panisi mitään estettä Kristuksen evankeliumille" ( 1. Kor. 9:12).

Myös filippiläisille Paavali iloitsi evankeliumin voittokulusta - joka todella meni eteenpäin - vaikka itse oli samaan aikaan kolkossa vankilassa. "Mutta minä tahdon, että te, veljet, tietäisitte, että se, mitä minulle on tapahtunut, on koitunutkin evankeliumin menestykseksi" (Fil.1:12). Tappio olikin kääntynyt voitoksi. Ja siitä Paavali iloitsi. Se oli iloa Herrassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4928
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3259
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2306
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1422
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1251
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1180
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1148
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe