Silmiin sattui vastine persujen kersoille, jotka opiskelivat populismia Karjalan palauttamisella.
"Suomi lähti muutaman sotahullun takia tekemään Suur-Suomea. Itäraja oli tarkoitus siirtää Uralille saakka.
Mutta ei tullut paraatimarssia Uraliin, vaikka laulukin oli jo tehty. Oli ilma sen verran sakeana lyijyä, että hyvä kun Suomi-poika sekaan mahtui.
Suomalaiset sotilaat joutuivat suorittamaan Kannaksen läpijuoksun, eli perääntymään juosten takaisin oikean rajan taakse. Kaikki jätettiin haavoittuneita ja kaatuneita myöten sotatantereelle, ja siellä on suot täynnä sotaromua vieläkin.
On vain oikeus ja kohtuus että Sodan hävinnyt valtio joutui taipumaan voittajan kohtuullisiin vaatimuksiin.
Mikäli Suomi olisi voittanut sodan, niin Suomi olisi toiminut toisin. Se ei olisi pysähtynyt vanhalle rajalle. Suomi on aina kyykyttänyt vähemmistöjään ja yrittänyt suomalaistaa näitä, ja niin olisi käynyt nytkin valloitetuille alueille. Täysin sotasekoiluun syyttömät karjalaiset evakot joutuivat kokemaan suorastaan sikamaista käytöstä "Suomessa".
Mihin Suomi tarvitsee Karjalaa, kun emme saa nykyisiäkään reuna-alueita elämään. Vaatimukset Karjalan palauttamisesta ovatkin pienen sotahullun porukan uhittelua ja romanttista "Suomi taistelee" retoriikkaa. "
Siinäpä persu-pojille ja -tytöille hiukan pohdittavaa.
Karjalaiset takaisin
8
76
Vastaukset
- vittu.kun.vituttaa.niin
Minua ihmetyttää mikseivät persu-kersat kommentoi. Asia on kuitenkin tärkeä.
- juhasipil
No koitapa arvata. Kun ei ole millä miettiä, ei ole vehkeitä ajatteluun.
- haave.maa
Mistä löysit tuon viestin? Harvinaisen järkevästi kirjoitettu. My respect.
- evakon.jälkeläinen
Mitäs vähemmistöä karjalaiset on?
- MenetysMenestys
Jos menettää kotinsa, useimmat haluaa palata kotiin.
Ne joilla ei ole ollut kotia, eivät tiedä asiasta mitään.
Karjalassa ei ole KELA avustuksia. - myötähäppeeee
persulit ovat tehneet perse pystyssä laupeudentöitä putlerille jo kymmenen vuotta.. hävettää tämä luopio-meininki. Eikä ole paljon aikaa siitä, kun persulit olivat jopa pohjois-korealaisia ylistämässä... ja tämä jopa eduskunnasta käsin.
- hyihsk
ja halonen kävi ihan henkilökohtaisesti viemässä valkoisen ruusun suurristin bashar al-assadille. sellanen suvakkimummo ylistämässä basharia.
- Testamentti
Risto Rytin "testamentti" kertoo hyvin tästä ajsta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243