Vietiinkö Kurikalta valtatie - taas nukuttu?

ketä.edustajia

Kolmostie pudotettiin nätisti Sipilän ja Orpon suosimalla hämäyksellä

"Kolmostien pudottaminen runkoverkosta Laihian ja Jalasjärven väliltä perustuu kauhajokelaisen kansanedustajan Lasse Hautalan (kesk.) mukaan Etelä-Pohjanmaan liiton antamaan lausuntoon.

Sen mukaan tien on syytä kulkea Seinäjoen kautta, vaikka mutka merkitsee lisäkilometrejä ja matka-aika pitenee selvästi.

Voikin kysyä, miksi Lasse Hautala sysää vastuun ikään kuin ulkopuolisena Etelä-Pohjanmaan liitolle. Hän on yksi liiton vaikutusvaltaisimpia henkilöitä ja sitä paitsi liiton valtuuston jäsen.

Lausunnon laatineen liiton hallituksessahan istuu Hautalan puoluetovereita yhteensä seitsemän ja kokoomuslaisia on kolme. Lisäksi demareilla ja sinisillä on molemmilla yksi hallituspaikka.

Täytyy myös ihmetellä, miksi Ilmajoen neljä, Kurikan kuusi ja Kauhajoen neljä liiton valtuuston edustajaa ovat tässä asiassa olleet hiljaa, vaikka juuri heiltä ollaan viemässä runkoverkkotietä.

Ilmeisesti he ovat suosiolla ottaneet kumileimasimen roolin, onhan Seinäjoella peräti 16 paikkaa Etelä-Pohjanmaan liiton valtuustossa."

6

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ant.järv

      Täysin oikea päätös, liikennevirrat kääntyvät Jalasjärveltä Seinäjoelle ja edlleen kasi tielle.
      Seinäjoen ja Vaasan väli huomioitu ehdotuksessa.
      Toivottavasti tämä Kivistönkylän risteysalue järjestely lopulta toteutuu.

      • Hasseseta

        Joku jo epäili että saakohan h autala mitää positiivistä alueelle = äänestäjilleen aikaiseksi kun takaovesta eduskuntaan pääsi, no olisihan se urotyö ny tässä!?


    • Delta2

      Nimet pöytään, ja ei jatkoon, tuppisuita kumiukkoja/akkoja

      • kepu.pettää

        Siitä taas kysymys kepu pettää aina ja iankaikkisesti aamen


    • Valtavallatiellä

      Höpö, höpö, pysyyhän se 3-tie kurikas, siirretään vaan uus kunnantalo sun muut toiminnot jalasjärvelle, sielähän ne on valtatien varres. Saadaan sitte se makneettiki turvallisemmaksi. Ai juu, se kunnantalohan on jo jurvas, no mutta kumminki.

      • mikäs-siinä

        Mikäs siinä auttaa kun keput kerran petti niin siirretään sinne kasitien varteen kaikki hallintotoiminnot


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe