Kadotetut heimot humpuukia.

Kuuntelin illalla Messiaaniset rabbin, Baruch Kormanin videota, jossa hän selosti kristikunnassa yleistyvässä määrin olevaa ajatusta Israelin kadonneista heimoista.

Oli erinomainen video. Minäkään en enää haihattele ajatuksella, että olisiko minussa jotain juutalaista syntyperää. Pakana mikä pakana.

40

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hupi_akka

      "Minäkään en enää haihattele ajatuksella, että olisiko minussa jotain juutalaista syntyperää."

      Lehtimaja olohuoneessa, Soofar vai mikä lie töräytin se nyt olikaan ym kahjoa... ja nyt vielä tämä!...Hahhahhahhahhahhahhahhahhahhaaa...

      Sinusta tulisi mainio sketsihahmo putoukseen...

    • Advis

      Teetin geenitestin. Minussa ei ole pätkääkään juutalaista. Olen lähes sata prosenttisesti paikallista alkuperää. Tosin 2% kreikkalaista löytyi. Monikohan opetuslapsi hairahtui panemaan kreikkalaisia lähetysmatkoillaan...

    • Täytyy kuunnella vielä uudestaan Baruch Kormanin The "Lost" Tribes of Israel. Saattaa olla, etten ole täysin ymmärtänyt kaikkea. Joka tapauksessa, mielenkiintoinen luento ja opetus. Suosittelen kaikille, joita asia kiinnostaa.

      • No joo. Tällä siis mennään taas. Kommenttisi voisi tiivistää:
        "En ymmärtänyt yhtään mitään, mutta ihan satavarmasti oli 110% totta ja 120% mielenkiintoinen."

        Tosiasiassa, täysin harhainen pelle puhuu potaskaa enemmän kuin valehtelijoiden klubin maksimiannos sallii.

        Suosittelija vaan ei ymmärrä.

        Lopetas nyt jo tämä propagasaasteen levitys.


      • kerettiläinen
        Exap kirjoitti:

        No joo. Tällä siis mennään taas. Kommenttisi voisi tiivistää:
        "En ymmärtänyt yhtään mitään, mutta ihan satavarmasti oli 110% totta ja 120% mielenkiintoinen."

        Tosiasiassa, täysin harhainen pelle puhuu potaskaa enemmän kuin valehtelijoiden klubin maksimiannos sallii.

        Suosittelija vaan ei ymmärrä.

        Lopetas nyt jo tämä propagasaasteen levitys.

        "Lopetas nyt jo tämä propagasaasteen levitys."

        Päin vastoin, antaa jatkaa vaan...

        Rokottaapa palstalaiset immuuniksi tuota messiaanista roskaa vastaan.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        "Lopetas nyt jo tämä propagasaasteen levitys."

        Päin vastoin, antaa jatkaa vaan...

        Rokottaapa palstalaiset immuuniksi tuota messiaanista roskaa vastaan.

        "Rokottaapa palstalaiset immuuniksi tuota messiaanista roskaa vastaan."

        No tottapa tuokin. Mutta jos niitä ketjuja avaisi vain kerran viikossa, ja laittaisi messiaanisen roskan vain niihin, niin olisi tilaa järkevämmillekin keskusteluille.


    • Korjaus: Baruch Korman ei ole siis messiaaninen rabbi vaan juutalainen rabbi Israelista, joka uskoo Jeshua Messiaaseen. Hänen videot ovat todella parhainta mahdollista Raamatun tutkistelua, sana sanalta. jae jakeelta, luku luvulta. Täydellistä hepreankielen osaamista tällä rabilla.

      • adventisti

        Vaan eipä kuulu adventistien palstalle.


      • adventisti kirjoitti:

        Vaan eipä kuulu adventistien palstalle.

        Miksei? Baruch Korman kuuluu adventistien palstalla, niin kuin mihin tahansa kristilliselle palstalle.


    • Kadonneet heimot ovat juuri sitä - kadonneet. Niitä ei enää ole olemassa. Me emme ole Efraim, me olemme pakanoita ja sellaisena pysymme. Jumala hoitaa kadonneet heimot, jos hoitaa.

      Tosin Raamattu sanoo, että Kristuksen armosta on meidät pakanat oksastettu Israeliin, pyhään perheeseen, Room. 11 ja Ef. 2.

      • kerettiläinen

        No ONNEKSI sinua ei ole oksastettu vielä mihinkään, mutta voisit harkita itse itsesi oksastamista köyden avulla lähimpään mäntyyn.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        No ONNEKSI sinua ei ole oksastettu vielä mihinkään, mutta voisit harkita itse itsesi oksastamista köyden avulla lähimpään mäntyyn.

        Olipa kauniisti sanottu. Ilmeisesti sinä olet todellinen Jeesuksen seuraaja, kun kerta noin kauniisti osaat puhua ihmisille.


      • kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olipa kauniisti sanottu. Ilmeisesti sinä olet todellinen Jeesuksen seuraaja, kun kerta noin kauniisti osaat puhua ihmisille.

        No ihan yhtä kauniisti sanottu kuin se sinun toiveesi juutalaisesta yhteiskunnasta, jossa kaikki sapatin rikkojat kivitettäisiin.

        Minusta sinä voisit aloittaa tämän lain toteuttamisen itsestäsi, mutta koska itsensä oksastaminen ei olisi aivan oikeaoppinen tapa - mikä tietenkin on ensiarvoisen tärkeätä kaikille teille fariseuksille - eikä itsensä kivittäminen oikein onnistu, niin oikeaoppisesti voisit toteuttaa tämän pyytämällä apua toisilta kaltaisiltasi risupartafariseuksilta. He voisivat tehdä palveluksen ja kivittää sinut.

        Joten ei muuta kuin Herran haltuun ja lähimmälle sorakuopalle!

        Niin ja valitettavasti minä en ole Jeesuksen seuraaja, kun en kaipaa tuota teidän teokraattista yhteiskuntaanne, vaan viihdyn mieluummin tässä länsimaisessa demokraattisessa yhteiskunnassa, jossa ainakaan vielä toistaiseksi eivät ole minkään uskonsuunnan risuparrat vallassa.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        No ihan yhtä kauniisti sanottu kuin se sinun toiveesi juutalaisesta yhteiskunnasta, jossa kaikki sapatin rikkojat kivitettäisiin.

        Minusta sinä voisit aloittaa tämän lain toteuttamisen itsestäsi, mutta koska itsensä oksastaminen ei olisi aivan oikeaoppinen tapa - mikä tietenkin on ensiarvoisen tärkeätä kaikille teille fariseuksille - eikä itsensä kivittäminen oikein onnistu, niin oikeaoppisesti voisit toteuttaa tämän pyytämällä apua toisilta kaltaisiltasi risupartafariseuksilta. He voisivat tehdä palveluksen ja kivittää sinut.

        Joten ei muuta kuin Herran haltuun ja lähimmälle sorakuopalle!

        Niin ja valitettavasti minä en ole Jeesuksen seuraaja, kun en kaipaa tuota teidän teokraattista yhteiskuntaanne, vaan viihdyn mieluummin tässä länsimaisessa demokraattisessa yhteiskunnassa, jossa ainakaan vielä toistaiseksi eivät ole minkään uskonsuunnan risuparrat vallassa.

        Millä perusteella Tooran mukaan onnistuu itse itsensä tuomitseminen ja teloittaminen? Tooran mukaan pitää olla vähintään kaksi todistajaa.


      • kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Millä perusteella Tooran mukaan onnistuu itse itsensä tuomitseminen ja teloittaminen? Tooran mukaan pitää olla vähintään kaksi todistajaa.

        No kutsut vain kaksi oikeaoppista uskonveljeäsi lämpimälle sapattiaterialle lämpimään valaistuun taloosi niin eiköhän ne kaksi todistajaa/pyöveliä siitä loogisesti pitäisi järjestyä.

        Ai niin, mutta kun ei näissä oikeaoppisissa juutalais/messiaanisissa selityksissä ole mitään logiikkaa, joka kestäisi lähempää tarkastelua. Kaikki logiikka tulkitaan/ulkoistetaan pois.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        No kutsut vain kaksi oikeaoppista uskonveljeäsi lämpimälle sapattiaterialle lämpimään valaistuun taloosi niin eiköhän ne kaksi todistajaa/pyöveliä siitä loogisesti pitäisi järjestyä.

        Ai niin, mutta kun ei näissä oikeaoppisissa juutalais/messiaanisissa selityksissä ole mitään logiikkaa, joka kestäisi lähempää tarkastelua. Kaikki logiikka tulkitaan/ulkoistetaan pois.

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että minun pitäisi toimia pyövelinä ja tuomarina?


      • kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että minun pitäisi toimia pyövelinä ja tuomarina?

        No kuka se sitten toteuttaa nuo ihanneyhteiskuntasi lainrikkojien kivitykset? Kenen vastuulla ne Raamatun mukaan ovat?

        Anna Raamatun paikka, jossa kerrotaan, kenen oikeaoppisesti tulisi kivitykset panna täytäntöön.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        No kuka se sitten toteuttaa nuo ihanneyhteiskuntasi lainrikkojien kivitykset? Kenen vastuulla ne Raamatun mukaan ovat?

        Anna Raamatun paikka, jossa kerrotaan, kenen oikeaoppisesti tulisi kivitykset panna täytäntöön.

        Synnintekijän on oltava seurakunnan tuomittavana. Koska minä en ole tuomari enkä pyöveli, minä en kivitä ketään.


      • lierojen.liero
        Kristitty.net kirjoitti:

        Synnintekijän on oltava seurakunnan tuomittavana. Koska minä en ole tuomari enkä pyöveli, minä en kivitä ketään.

        No kai sinä olet seurakuntasi jäsen?! Vai oletko joku "ulkojäsen"...siis itseasiassa valejäsen, kuten valekristittykin?

        Taidat olla myös valemessiaaninen (adj.) "mikälie"...

        Jonkun kai ne seurakunnan...siis jonka yksi osa sinun tulisi olla...tuomiot on pantava täytäntöön, joten kenen? Missä Raamatussa kerrotaan se?


      • lierojen.liero kirjoitti:

        No kai sinä olet seurakuntasi jäsen?! Vai oletko joku "ulkojäsen"...siis itseasiassa valejäsen, kuten valekristittykin?

        Taidat olla myös valemessiaaninen (adj.) "mikälie"...

        Jonkun kai ne seurakunnan...siis jonka yksi osa sinun tulisi olla...tuomiot on pantava täytäntöön, joten kenen? Missä Raamatussa kerrotaan se?

        Tuomari langettaa tuomion ja pyöveli heiluttaa kirvestä. Minä en ole kumpikaan.


      • kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Tuomari langettaa tuomion ja pyöveli heiluttaa kirvestä. Minä en ole kumpikaan.

        Et siis osaa vastata Raamatusta esittämääni kysymykseen?

        Eli siellä ei sitten missään kerrota, miten se teidän messiaaninen ihanneyhteiskuntanne kivittämisineen käytännössä toimisi...

        No eipä tuollaisen huuhaan varaan voi sitten mitään rakentaa, joten jatka vaan sitä unelmoimaasi uskonharhaisen tekoelämää blogissasi, kunnes päädyt osaksi sitä todellista lierojen valtakuntaa eli niiden ruoaksi.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        Et siis osaa vastata Raamatusta esittämääni kysymykseen?

        Eli siellä ei sitten missään kerrota, miten se teidän messiaaninen ihanneyhteiskuntanne kivittämisineen käytännössä toimisi...

        No eipä tuollaisen huuhaan varaan voi sitten mitään rakentaa, joten jatka vaan sitä unelmoimaasi uskonharhaisen tekoelämää blogissasi, kunnes päädyt osaksi sitä todellista lierojen valtakuntaa eli niiden ruoaksi.

        Olen jo vastannut. Minä en ole pyöveli enkä tuomari, minua ei kiinnosta pätkääkään, kuka synnintekijät sitten kivittää. Jumala kyllä huolehtii rangaistuksesta.


      • kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olen jo vastannut. Minä en ole pyöveli enkä tuomari, minua ei kiinnosta pätkääkään, kuka synnintekijät sitten kivittää. Jumala kyllä huolehtii rangaistuksesta.

        "Olen jo vastannut."

        Sinä olet aina tinkaamassa, missä kohtaa Raamatussa sanotaan sitä tai tätä, mutta nyt ei kiinnostanut yhtään tutkia asiaa Raamatusta ja vastata, kun minä pyysin samaa??

        Joten minun täytyi nyt sitten itse tutkia, miten siellä teidän ihanneyhteiskunnassanne toimitaan.

        5. Mooseksen kirja 13
        6 (13:7) "Vaikka veljesi, oman äitisi poika, SINUN oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi SINUA palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet,
        7 (13:8) niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana,
        8 (13:9) älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan,
        9 (13:10) vaan surmaa hänet. Heitä ITSE ensimmäinen kivi, ja SINUN perässäsi tulkoot kaikki muut. [5. Moos. 17:7]
        10 (13:11) Kivittäkää hänet kuoliaaksi, sillä hän yritti viekoitella teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptistä, orjuuden maasta.

        Huomaatkos, tämä ohje on osoitettu SINULLE!

        Nyt täytyy vaan toivoa, ettet ole sen luokan hullu, joka ottaa tosissaan nämä ohjeet, vaan ainoastaan tekopyhä ja lipevä liero, jolla on valikoiva näkö sen suhteen, mitä Raamatussa mistäkin asiasta milloinkin sanotaan.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        "Olen jo vastannut."

        Sinä olet aina tinkaamassa, missä kohtaa Raamatussa sanotaan sitä tai tätä, mutta nyt ei kiinnostanut yhtään tutkia asiaa Raamatusta ja vastata, kun minä pyysin samaa??

        Joten minun täytyi nyt sitten itse tutkia, miten siellä teidän ihanneyhteiskunnassanne toimitaan.

        5. Mooseksen kirja 13
        6 (13:7) "Vaikka veljesi, oman äitisi poika, SINUN oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi SINUA palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet,
        7 (13:8) niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana,
        8 (13:9) älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan,
        9 (13:10) vaan surmaa hänet. Heitä ITSE ensimmäinen kivi, ja SINUN perässäsi tulkoot kaikki muut. [5. Moos. 17:7]
        10 (13:11) Kivittäkää hänet kuoliaaksi, sillä hän yritti viekoitella teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptistä, orjuuden maasta.

        Huomaatkos, tämä ohje on osoitettu SINULLE!

        Nyt täytyy vaan toivoa, ettet ole sen luokan hullu, joka ottaa tosissaan nämä ohjeet, vaan ainoastaan tekopyhä ja lipevä liero, jolla on valikoiva näkö sen suhteen, mitä Raamatussa mistäkin asiasta milloinkin sanotaan.

        Koko Raamatun ilmoitus täytyy ottaa huomioon. Raamattu sanoo kuolemanrangaistuksista seuraavaa:

        "Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako." (5. Moos. 17:6)

        "Ja nämä kaupungit olkoot teillä turvapaikkoina verenkostajalta, niin ettei tappajan tarvitse kuolla, ennenkuin hän on ollut seurakunnan tuomittavana." (4. Moos. 35:12)

        Raamatun sana on täysin selvä. Tarvitaan vähintään kaksi todistajaa, ja tuomittu on tuomittava oikeuslaitoksen edessä. Kenelläkään ei siis ole mitään lupaa ottaa lakia omiin käsiinsä ja verekseltään surmata ketään rikoksen tekijää.


      • kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Koko Raamatun ilmoitus täytyy ottaa huomioon. Raamattu sanoo kuolemanrangaistuksista seuraavaa:

        "Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako." (5. Moos. 17:6)

        "Ja nämä kaupungit olkoot teillä turvapaikkoina verenkostajalta, niin ettei tappajan tarvitse kuolla, ennenkuin hän on ollut seurakunnan tuomittavana." (4. Moos. 35:12)

        Raamatun sana on täysin selvä. Tarvitaan vähintään kaksi todistajaa, ja tuomittu on tuomittava oikeuslaitoksen edessä. Kenelläkään ei siis ole mitään lupaa ottaa lakia omiin käsiinsä ja verekseltään surmata ketään rikoksen tekijää.

        "Raamatun sana on täysin selvä. Tarvitaan vähintään kaksi todistajaa, ja tuomittu on tuomittava oikeuslaitoksen edessä. Kenelläkään ei siis ole mitään lupaa ottaa lakia omiin käsiinsä ja verekseltään surmata ketään rikoksen tekijää."

        No tuo ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että jos vaikkapa SINUN veljesi, vaimosi, tyttäresi, poikasi tai paras ystäväsi todettaisiin syylliseksi, niin se olisit SINÄ, jonka pitäisi heittää se ensimmäinen kivi!!

        Millainen unelmayhteiskunta...mietihän sitä...

        Ai eikö kiinnosta pätkääkään...?


      • kerettiläinen kirjoitti:

        "Raamatun sana on täysin selvä. Tarvitaan vähintään kaksi todistajaa, ja tuomittu on tuomittava oikeuslaitoksen edessä. Kenelläkään ei siis ole mitään lupaa ottaa lakia omiin käsiinsä ja verekseltään surmata ketään rikoksen tekijää."

        No tuo ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että jos vaikkapa SINUN veljesi, vaimosi, tyttäresi, poikasi tai paras ystäväsi todettaisiin syylliseksi, niin se olisit SINÄ, jonka pitäisi heittää se ensimmäinen kivi!!

        Millainen unelmayhteiskunta...mietihän sitä...

        Ai eikö kiinnosta pätkääkään...?

        Edelleen, missään kohtaa Raamattua ei sanota, että minun olisi toimittva tuomarina tai pyövelinä.


      • kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Edelleen, missään kohtaa Raamattua ei sanota, että minun olisi toimittva tuomarina tai pyövelinä.

        Ahaa...nyt siis piiloudutaan sitten sanasaivartelujen taakse, kun ei siellä Toorassa esiinny juuri sinun nimesi tai nimitykset "pyöveli" tai "tuomari"...

        Keinohan se on tuokin luikerrella eroon kaikesta siitä vastuusta, että mitä oma uskonvakaumus pitää sisällään, jos sitä todella oikeasti alettaisiin toteuttamaan.

        Mutta tiedätkö mitä? Tuo on niin läpinäkyvä tuo vastauksesi, ettet petä sillä ketään muuta kuin korkeintaan itsesi. Ja itsensä pettäminen on todella säälittävää touhua!

        Ja jos sinulla olisi edes vähänkään itsekritiikkiä...mitä sinulla siis tähän astisen kokemukseni perusteella ei ole...niin sinulla ei olisi enää pokkaa vängätä joka välissä tuota "missä kohtaa Raamattua sanotaan sitä tai tätä", sillä kuten kaikki voivat nähdä, niin ei sillä ole sinulle todella oikeasti mitään väliä.

        Sinä poimit sieltä Raamatusta vain ne jakeet ja kohdat, mitkä sinua itseäsi miellyttävät. Et siis ole sen kummempi kuin muutkaan..

        Ällöttävien uskontojen joukossa ei ole kuin ällöttäviä, vielä ällöttävämpiä ja sitten ne todella kaikkein sairaimman ällöttävimmät ja jopa vaarallisetkin. Omasi kuuluu tähän sairaimpaan sarjaan.

        Ainoa hyvä puoli on, ettei tällä teidän "Israelin ystävät" -hörhöilyllänne ole ainakaan vielä tarpeeksi kannattajia tai sitten te olette niin omahyväisen itseriittoisia ja eriseuraisia torailijoita kuten kaikki muutkin, ettette saa koottua rivejänne yhteen.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        Ahaa...nyt siis piiloudutaan sitten sanasaivartelujen taakse, kun ei siellä Toorassa esiinny juuri sinun nimesi tai nimitykset "pyöveli" tai "tuomari"...

        Keinohan se on tuokin luikerrella eroon kaikesta siitä vastuusta, että mitä oma uskonvakaumus pitää sisällään, jos sitä todella oikeasti alettaisiin toteuttamaan.

        Mutta tiedätkö mitä? Tuo on niin läpinäkyvä tuo vastauksesi, ettet petä sillä ketään muuta kuin korkeintaan itsesi. Ja itsensä pettäminen on todella säälittävää touhua!

        Ja jos sinulla olisi edes vähänkään itsekritiikkiä...mitä sinulla siis tähän astisen kokemukseni perusteella ei ole...niin sinulla ei olisi enää pokkaa vängätä joka välissä tuota "missä kohtaa Raamattua sanotaan sitä tai tätä", sillä kuten kaikki voivat nähdä, niin ei sillä ole sinulle todella oikeasti mitään väliä.

        Sinä poimit sieltä Raamatusta vain ne jakeet ja kohdat, mitkä sinua itseäsi miellyttävät. Et siis ole sen kummempi kuin muutkaan..

        Ällöttävien uskontojen joukossa ei ole kuin ällöttäviä, vielä ällöttävämpiä ja sitten ne todella kaikkein sairaimman ällöttävimmät ja jopa vaarallisetkin. Omasi kuuluu tähän sairaimpaan sarjaan.

        Ainoa hyvä puoli on, ettei tällä teidän "Israelin ystävät" -hörhöilyllänne ole ainakaan vielä tarpeeksi kannattajia tai sitten te olette niin omahyväisen itseriittoisia ja eriseuraisia torailijoita kuten kaikki muutkin, ettette saa koottua rivejänne yhteen.

        No sanotaan vaikka sitten niin, että Toorassa missään kohtaa ei anneta minulle valtuuksia tuomita yhtään ketään saati sitten teloittaa ketään. Kuolemanrangaistuksen jakaminen on yksin oikeuslaitoksen tehtävä, tähän on selvät perusteet Raamatussa.


      • kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        No sanotaan vaikka sitten niin, että Toorassa missään kohtaa ei anneta minulle valtuuksia tuomita yhtään ketään saati sitten teloittaa ketään. Kuolemanrangaistuksen jakaminen on yksin oikeuslaitoksen tehtävä, tähän on selvät perusteet Raamatussa.

        "No sanotaan vaikka sitten niin, että Toorassa missään kohtaa ei anneta minulle valtuuksia tuomita yhtään ketään saati sitten teloittaa ketään."

        Kuule, luepa nyt seuraava Raamatun teksti oikein ajatuksen kanssa, niin huomaat, että Raamatussa ei anneta pelkästään valtuuksia, vaan suorastaan sinut VELVOITETAAN heittämään se ensimmäinen kivi!!!

        5. Mooseksen kirja 13
        6 (13:7) "Vaikka veljesi, oman äitisi poika, SINUN oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi SINUA palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet,
        7 (13:8) niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana,
        8 (13:9) älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan,
        9 (13:10) vaan surmaa hänet. Heitä ITSE ensimmäinen kivi, ja SINUN perässäsi tulkoot kaikki muut. [5. Moos. 17:7]
        10 (13:11) Kivittäkää hänet kuoliaaksi, sillä hän yritti viekoitella teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptistä, orjuuden maasta.

        "Kuolemanrangaistuksen jakaminen on yksin oikeuslaitoksen tehtävä, tähän on selvät perusteet Raamatussa."

        Missä kohtaa Toorassa puhutaan oikeuslaitoksesta? Anna luku ja jae?


      • kerettiläinen kirjoitti:

        "No sanotaan vaikka sitten niin, että Toorassa missään kohtaa ei anneta minulle valtuuksia tuomita yhtään ketään saati sitten teloittaa ketään."

        Kuule, luepa nyt seuraava Raamatun teksti oikein ajatuksen kanssa, niin huomaat, että Raamatussa ei anneta pelkästään valtuuksia, vaan suorastaan sinut VELVOITETAAN heittämään se ensimmäinen kivi!!!

        5. Mooseksen kirja 13
        6 (13:7) "Vaikka veljesi, oman äitisi poika, SINUN oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi SINUA palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet,
        7 (13:8) niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana,
        8 (13:9) älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan,
        9 (13:10) vaan surmaa hänet. Heitä ITSE ensimmäinen kivi, ja SINUN perässäsi tulkoot kaikki muut. [5. Moos. 17:7]
        10 (13:11) Kivittäkää hänet kuoliaaksi, sillä hän yritti viekoitella teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptistä, orjuuden maasta.

        "Kuolemanrangaistuksen jakaminen on yksin oikeuslaitoksen tehtävä, tähän on selvät perusteet Raamatussa."

        Missä kohtaa Toorassa puhutaan oikeuslaitoksesta? Anna luku ja jae?

        "Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako." (5. Moos. 17:6)

        "Ja nämä kaupungit olkoot teillä turvapaikkoina verenkostajalta, niin ettei tappajan tarvitse kuolla, ennenkuin hän on ollut seurakunnan tuomittavana." (4. Moos. 35:12)

        Tässä, ole hyvä. Toora sanoo, että pitää olla vähintään kaksi todistajaa ja rikoksestä epäilty on tuomittava seurakunnan edessä, joka siihen aikaan edusti oikeuslaitosta. Toora ei anna kenellekään mitään lupaa verekseltään surmata yhtään ketään.


      • kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako." (5. Moos. 17:6)

        "Ja nämä kaupungit olkoot teillä turvapaikkoina verenkostajalta, niin ettei tappajan tarvitse kuolla, ennenkuin hän on ollut seurakunnan tuomittavana." (4. Moos. 35:12)

        Tässä, ole hyvä. Toora sanoo, että pitää olla vähintään kaksi todistajaa ja rikoksestä epäilty on tuomittava seurakunnan edessä, joka siihen aikaan edusti oikeuslaitosta. Toora ei anna kenellekään mitään lupaa verekseltään surmata yhtään ketään.

        "Toora ei anna kenellekään mitään lupaa verekseltään surmata yhtään ketään."

        Sinä se vaan jaksat kiemurrella...

        Et pääse kuitenkaan siitä mihinkään, että kahden todistajan ja seurakunnan tuomion langettamisen jälkeen TOORAN MUKAAN juuri SINÄ olet VELVOITETTU heittämään sen ensimmäisen kiven ja muut seuraavat sitten perässä!


      • << Me emme ole Efraim, me olemme pakanoita ja sellaisena pysymme. Jumala hoitaa kadonneet heimot, jos hoitaa.

        Tosin Raamattu sanoo, että Kristuksen armosta on meidät pakanat oksastettu Israeliin, pyhään perheeseen, Room. 11 ja Ef. 2. >>

        Noin minäkin haluaisin ajatella - tai oikeastaan ajattelen - ja olen kirjoitellutkin. Mutta on merkillistä, että niin monet vielä haihattelevat kadonneitten heimojen perään. Olen samaa mieltä, että me olemme pakanoita, jotka on oksastettu jaloon öljypuuhun. Me olemme kuitenkin villioliivipuun oksia, eikä meistä tule jaloja oksia. Pysymme villioliivipuun oksina, vaikka olemmekin oksastettu jaloon puuhun. Näin on.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        "Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako." (5. Moos. 17:6)

        "Ja nämä kaupungit olkoot teillä turvapaikkoina verenkostajalta, niin ettei tappajan tarvitse kuolla, ennenkuin hän on ollut seurakunnan tuomittavana." (4. Moos. 35:12)

        Tässä, ole hyvä. Toora sanoo, että pitää olla vähintään kaksi todistajaa ja rikoksestä epäilty on tuomittava seurakunnan edessä, joka siihen aikaan edusti oikeuslaitosta. Toora ei anna kenellekään mitään lupaa verekseltään surmata yhtään ketään.

        Sitten on vielä turvakaupungin, joihin on voinut paeta, jos on tehnyt syntiä vahingossa. Näistä on sitten armahdettu joka 7. vuosi tai ylipapin kuoltua. Olikohan se näin?


    • Kristus on meissä , ei ulkopuolella.

      • Ihan-hyvin

        Voihan sitä mielisairautta kristukseksikin kutsua.


      • Ihan-hyvin kirjoitti:

        Voihan sitä mielisairautta kristukseksikin kutsua.

        Kysehän on siitä kun ajatukset/tunteet eivät enään määrää vaan selkeys , oleminen ja rauha....tokihan ne sinulle ovat mielisairautta?


      • Ihan-hyvin kirjoitti:

        Voihan sitä mielisairautta kristukseksikin kutsua.

        Kristus, ihmisyyden perusasetukset.


      • Uskonnot.ovat.tätä
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Kristus, ihmisyyden perusasetukset.

        Tuo sinun profiilikuvasi ilmentää hyvin sitä, mitä uskonnot todellisuudessa ovat. Ne ovat sitä WC-pöntöstä alas vedettävää itseään ja pahalle lemuavaa ihmisen tuotosta.


      • Uskonnot.ovat.tätä kirjoitti:

        Tuo sinun profiilikuvasi ilmentää hyvin sitä, mitä uskonnot todellisuudessa ovat. Ne ovat sitä WC-pöntöstä alas vedettävää itseään ja pahalle lemuavaa ihmisen tuotosta.

        Juu uskonnoista olet ihan oikeassa mutta sepä ei liitykään nyt aiempiin ollenkaan.
        Eikä Kristus sana ole uskonto mutta kiitos kun toit esille tuon perinteisen ymmärtämättömyyden jota jakelee juuri sinunlaisesi ihmiset :)


    • Akhenateninperillinen

      Yksijumalisuuden 1500eaa. keksinyt Faarao Akhenaten oli suomalainen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe