Korjaus: Baruch Korman on rabbi, ei Messiaaninen rabbi

Olen jossain maininnut, että Baruch Korman olisi Messiaaninen rabbi, mitä hän ei ole. Hän on juutalainen rabbi. Ajattelin, että kaikki rabbit, jotka uskovat Jeshua-Messiaaseen, olisivat Messiaanisia rabbeja. Näin ei siis ole vaan voi olla myös juutalaisia rabbeja (siis ei-Messiaanisia rabbeja), jotka uskovat Jeshua Messiaaseen. Aina oppii uutta.

26

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksikään Jeesuksen seuraaja ei kutsu itseään rabbiksi.

      "Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä." (Mt. 23:8)

      Suoraan sanottuna minä en voi ymmrtää, kuinka voi olla juutalainen, ei messiaaninen ja uskoa Jeesukseen. Eikö määritelmän mukaan jokainen juutalainen, joka uskoo Jeesukseen, ole messiaaninen? On todella harhaanjohtavaa kutsua itseään ei-messiaaniseksi juutalaiseksi, jos kuitenkin uskoo Jeesukseen.

      • messiaaninen.liero

        "On todella harhaanjohtavaa kutsua itseään ei-messiaaniseksi juutalaiseksi, jos kuitenkin uskoo Jeesukseen."

        Sinäpä sen sanoit.

        On todella harhaanjohtavaa käyttää nimimerkkiä "kristitty", jos ei sitä ole.


      • messiaaninen.liero kirjoitti:

        "On todella harhaanjohtavaa kutsua itseään ei-messiaaniseksi juutalaiseksi, jos kuitenkin uskoo Jeesukseen."

        Sinäpä sen sanoit.

        On todella harhaanjohtavaa käyttää nimimerkkiä "kristitty", jos ei sitä ole.

        Ei ole yhtään harhaanjohtavaa. Jokainen joka osaa lukea voi kotisivuiltani lukea, että olen messiaaninen. En ole koskaan esiintynyt kristittynä, joten en johda ketään harhaan.


      • sekoileva.Hupi-akka

        "Suoraan sanottuna minä en voi ymmrtää, kuinka voi olla juutalainen, ei messiaaninen ja uskoa Jeesukseen."

        Sitä se teettää, kun palvoo juutalaisia risupartoja.

        On sekaisin kuin seinäkello.


      • mitäänsanomaton.fariseus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ei ole yhtään harhaanjohtavaa. Jokainen joka osaa lukea voi kotisivuiltani lukea, että olen messiaaninen. En ole koskaan esiintynyt kristittynä, joten en johda ketään harhaan.

        Kuka sinun kotisivujasi viitsii lukea??

        En minä ainakaan ja tuskin kovin moni muukaan...


      • OotteKaikkiAivanSekaisin
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ei ole yhtään harhaanjohtavaa. Jokainen joka osaa lukea voi kotisivuiltani lukea, että olen messiaaninen. En ole koskaan esiintynyt kristittynä, joten en johda ketään harhaan.

        "Ei ole yhtään harhaanjohtavaa."

        Tämä Kormankin kertoo varmasti kotisivuillaan, että hän ei ole messiaaninen rabbi, vaikka uskoo Jeesukseen.

        Sinä et vain ymmärrä sitä.


      • OotteKaikkiAivanSekaisin

        "Eikö määritelmän mukaan jokainen juutalainen, joka uskoo Jeesukseen, ole messiaaninen?"

        Eikö määritelmän mukaan jokainen pakana, joka uskoo Jeesukseen, ole kristitty?


      • OotteKaikkiAivanSekaisin kirjoitti:

        "Eikö määritelmän mukaan jokainen juutalainen, joka uskoo Jeesukseen, ole messiaaninen?"

        Eikö määritelmän mukaan jokainen pakana, joka uskoo Jeesukseen, ole kristitty?

        Ei ole. Yksikään apostoli Raamatussa ei kutsu itseään kristityksi. Paavali kutsuu itseään monta kertaa juutalaiseksi, ei kertaakaan kristityksi. Jeesukseen uskovia haukuttiin kristityksi, kyse oli pilkkanimestä. Missään ei ole määritelty, että jokainen Jeesukseen uskova pakana on kristitty. Minä en ole kristitty, koska en pyhitä sunnuntaita, syö saastaista tai tanssi kuusen ympärillä tonttulakki päässä. Kristityt ovat niitä Jeesukseen uskovia, jotka seuraavat porttokirkon oppeja ja perinnäissääntöjä.


      • messiaaninen.risuparta
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ei ole. Yksikään apostoli Raamatussa ei kutsu itseään kristityksi. Paavali kutsuu itseään monta kertaa juutalaiseksi, ei kertaakaan kristityksi. Jeesukseen uskovia haukuttiin kristityksi, kyse oli pilkkanimestä. Missään ei ole määritelty, että jokainen Jeesukseen uskova pakana on kristitty. Minä en ole kristitty, koska en pyhitä sunnuntaita, syö saastaista tai tanssi kuusen ympärillä tonttulakki päässä. Kristityt ovat niitä Jeesukseen uskovia, jotka seuraavat porttokirkon oppeja ja perinnäissääntöjä.

        Sinun perusteluissasi ei ole yhtään sen enempää järjen häivää kuin Yksi_uskonkaan.

        Yksi-usko on juutalaisten risupartojen fanittamisestaan sekaisin kuin seinäkello, kun taas sinä olet "ehta messiaaninenmikä lie" risupartafariseus.

        Kerro muuten, missä Raamatussa sanotaan, että Raamattu on Jumalan Sanaa?


      • messiaaninen.risuparta kirjoitti:

        Sinun perusteluissasi ei ole yhtään sen enempää järjen häivää kuin Yksi_uskonkaan.

        Yksi-usko on juutalaisten risupartojen fanittamisestaan sekaisin kuin seinäkello, kun taas sinä olet "ehta messiaaninenmikä lie" risupartafariseus.

        Kerro muuten, missä Raamatussa sanotaan, että Raamattu on Jumalan Sanaa?

        Raamatussa sanotaan noin miljoona kertaa, että tämä on Herran sana, ja Uudessa testamentissa Vanhaa testamenttia kutsutaan monta kertaa pyhiksi kirjoituksiksi.


      • kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan noin miljoona kertaa, että tämä on Herran sana, ja Uudessa testamentissa Vanhaa testamenttia kutsutaan monta kertaa pyhiksi kirjoituksiksi.

        Niin..."tämä" ei ole Raamattu...??

        Ja se "tämä on Herran sana" on vain jonkun ihmisen kirjoittama väittämä, jolla ei ole sen enempää auktoriteettia kuin kenenkään muunkaan väitteillä "tämä on Herran sana", joita löytyy Raamatun ulkopuolelle jätetyistä muista "pyhistä kirjoituksista", joita "Porttokirkko" ei ole kanonisoinut.

        Minäkin voin väittää, että se mitä kirjoitan on Herran Sanaa. Etkö usko sitä? Uskotko mieluummin Porttokirkon väitteisiin ja pidät sitä auktoriteettinasi?

        No ei se mitään, kummankin väitteissä on ihan yhtä paljon "jumalallista totuutta", mutta vain minä voin myöntää sen.

        Toiset vaan jatkaa valehtelemistaan...


      • <<Yksikään Jeesuksen seuraaja ei kutsu itseään rabbiksi.

        "Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä." (Mt. 23:8)>>

        "Arvonimenä rabbi ei esiinny vielä Toorassa. Matteus (23:7) mainitsee sen merkityksessä "mestarini", jota fariseukset mielellään halusivat itsestään käytettävän. Rabbinimitykset suoritti sanhedrin 400-luvulle saakka, jolloin se lakkautettiin."

        Tämä oli Wikipedian linkistä, Rabbi. Eli Jeesuksen aikaan rabbi-nimi merkitsi samaa kuin Mestarini. Tätä Jeesus kommentoi. Nykyään rabbi-sana tarkoittaa opettajaa. Eli se on ihan oikein.

        <<Suoraan sanottuna minä en voi ymmrtää, kuinka voi olla juutalainen, ei messiaaninen ja uskoa Jeesukseen. Eikö määritelmän mukaan jokainen juutalainen, joka uskoo Jeesukseen, ole messiaaninen? On todella harhaanjohtavaa kutsua itseään ei-messiaaniseksi juutalaiseksi, jos kuitenkin uskoo Jeesukseen. >>

        Tämä oli eräässä haastattelussa Israelissa, kun haastattelija asian mainitsi. Siis Baruch Korman on Israelissa juutalainen rabbi. Ja hän uskoo Jeshua-Messiaaseen. Täytyy kyllä myötää, että hänen opetuksensa Raamatusta ovat vailla vertaa. Kukaan ei opeta niin täydellisesti Raamattua. Sana sanalta ja jae jakeelta ja luku luvulta. Erinomaista. Olen täysin mykistynyt. Baruch Korman on juutalainen rabbi, joka sopii hyvin sellaiselle, joka tutkii tarkasti jokaista sanaa. Rabbi Schneider on taas hellarityyppinen rabbi. Pidän myös hänestä paljon. Minusta tuntuu, että juutalaisia rabbeja on nykyään niin paljon, että joka seurakunta ja jokainen seurakuntalainen löytää varmasti omat suosikkirabbinsa, joita mieluiten kuuntelevat. :)


      • Miten juutalainen rabbi, joka uskoo Jeshua Messiaaseen (mutta on ei-messiaaninen juutalainen rabbi) ja messiaaninen juutalainen rabbi eroavat toisistaan?

        Minä kuuntelen mielelläni rabbeja, kuten

        Baruch Korman (joka on erittäin pikkutarkka)
        Mottel Baleston (joka selvittää juutalaisten ja kristittyjen eroa ja nimiä)
        Schneider (joka on hellarityyppinen, sydämellinen)
        Jonathan Cahn (joka opettaa erinomaisesti Sanaa ja antaa aina uusia aikatauluja)
        Zev Porat (joka saarnaa lyhyesti ja ytimekkäästi)
        Jonathan Bernis
        Stan Farr…

        En tiedä, että ketkä ovat messiaanisia ja ketkä eivät ole. Kaikki uskovat kuitenkin Jeshua Messiaaseen. Jotkut opettavat Israelissa ja jotkut USA:ssa. Olisiko niin, että ne, jotka ovat rabbeja Israelissa ja ovat käyneet Israelissa koulunsa eivät ole messiaanisia rabbeja???


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Miten juutalainen rabbi, joka uskoo Jeshua Messiaaseen (mutta on ei-messiaaninen juutalainen rabbi) ja messiaaninen juutalainen rabbi eroavat toisistaan?

        Minä kuuntelen mielelläni rabbeja, kuten

        Baruch Korman (joka on erittäin pikkutarkka)
        Mottel Baleston (joka selvittää juutalaisten ja kristittyjen eroa ja nimiä)
        Schneider (joka on hellarityyppinen, sydämellinen)
        Jonathan Cahn (joka opettaa erinomaisesti Sanaa ja antaa aina uusia aikatauluja)
        Zev Porat (joka saarnaa lyhyesti ja ytimekkäästi)
        Jonathan Bernis
        Stan Farr…

        En tiedä, että ketkä ovat messiaanisia ja ketkä eivät ole. Kaikki uskovat kuitenkin Jeshua Messiaaseen. Jotkut opettavat Israelissa ja jotkut USA:ssa. Olisiko niin, että ne, jotka ovat rabbeja Israelissa ja ovat käyneet Israelissa koulunsa eivät ole messiaanisia rabbeja???

        Yllä olevista mielestäni Baruch Korman sopii selvästi eniten adventisteilla, jotka ovat pikkutarkkoja Raamatun lukijoita. Sen sijaan rabbi Schneider sopii selvästi parhaiten helluntailaisille, jotka kulkevat hengen voimassa, mutta eivät niin innokkaasti tutki Raamattua.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        Niin..."tämä" ei ole Raamattu...??

        Ja se "tämä on Herran sana" on vain jonkun ihmisen kirjoittama väittämä, jolla ei ole sen enempää auktoriteettia kuin kenenkään muunkaan väitteillä "tämä on Herran sana", joita löytyy Raamatun ulkopuolelle jätetyistä muista "pyhistä kirjoituksista", joita "Porttokirkko" ei ole kanonisoinut.

        Minäkin voin väittää, että se mitä kirjoitan on Herran Sanaa. Etkö usko sitä? Uskotko mieluummin Porttokirkon väitteisiin ja pidät sitä auktoriteettinasi?

        No ei se mitään, kummankin väitteissä on ihan yhtä paljon "jumalallista totuutta", mutta vain minä voin myöntää sen.

        Toiset vaan jatkaa valehtelemistaan...

        No, kerettiläinen, älähän nyt vallan innostu tuosta porttokirkosta. Vai väitätkö, että Raamattu ei olisi Jumalan sanaa? Tietenkin on. Se, että jotkut kirjoitukset on jätetty Raamatun ulkopuolelle, johtuu siitä, että ne eivät ole olleet tarpeeksi luotettavia. Minulle riittää kyllä ne kirjat, jotka ovat Raamatussa. Kyllä niistä totuus löytyy. Tiedät varmaan, että totuus on Jeesus - Jeshua.


      • kerettiläinen
        Yksi_usko kirjoitti:

        No, kerettiläinen, älähän nyt vallan innostu tuosta porttokirkosta. Vai väitätkö, että Raamattu ei olisi Jumalan sanaa? Tietenkin on. Se, että jotkut kirjoitukset on jätetty Raamatun ulkopuolelle, johtuu siitä, että ne eivät ole olleet tarpeeksi luotettavia. Minulle riittää kyllä ne kirjat, jotka ovat Raamatussa. Kyllä niistä totuus löytyy. Tiedät varmaan, että totuus on Jeesus - Jeshua.

        "No, kerettiläinen, älähän nyt vallan innostu tuosta porttokirkosta. Vai väitätkö, että Raamattu ei olisi Jumalan sanaa? Tietenkin on."

        Mihin tuo "tietenkin" perustuu?

        Jumala itsekö on sen sinulle kertonut? Vai porttokirkko?
        Siis jälkimmäinen...hmmm, vai niin...

        Pitäisikö minunkin sitten uskoa siihen, koska Sinä niin vakuutat? Tai sapatinrikkojien kivittämisistä haaveileva Valekristitty.net? Tai joku muu opeista kiistelevä eriseurainen hörhö?

        "Minulle riittää kyllä ne kirjat, jotka ovat Raamatussa. Kyllä niistä totuus löytyy. Tiedät varmaan, että totuus on Jeesus - Jeshua."

        Ja tarkoittaa käytännössä, siis MITÄ?

        Että pystyttelee olohuoneeseensa "lehtimajan" (=teltta?) ja töräyttelee soofariin? Ja askartelee raamattukalenterin?

        Tai spämmää päivästä toiseen keskustelupalstalle videoita, joita sitten vuolaasti kehuu, vaikka ei ole edes katsonut niitä tai jos onkin, niin ei ole ymmärtänyt? Ja kyselee sitten palstalaisilta, että mitä näissä "totuusvideoissa" kerrotaan?!!

        Tai ylistää lähes joka toisessa kirjoituksessaan, miten ihmeellinen Jeshua...tarkoitan siis, miten ihmeellisiä messiaaniset risuparrat ovat?

        Tiedätkö, ei ihan nappaa...


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Yksikään Jeesuksen seuraaja ei kutsu itseään rabbiksi.

        "Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä." (Mt. 23:8)>>

        "Arvonimenä rabbi ei esiinny vielä Toorassa. Matteus (23:7) mainitsee sen merkityksessä "mestarini", jota fariseukset mielellään halusivat itsestään käytettävän. Rabbinimitykset suoritti sanhedrin 400-luvulle saakka, jolloin se lakkautettiin."

        Tämä oli Wikipedian linkistä, Rabbi. Eli Jeesuksen aikaan rabbi-nimi merkitsi samaa kuin Mestarini. Tätä Jeesus kommentoi. Nykyään rabbi-sana tarkoittaa opettajaa. Eli se on ihan oikein.

        <<Suoraan sanottuna minä en voi ymmrtää, kuinka voi olla juutalainen, ei messiaaninen ja uskoa Jeesukseen. Eikö määritelmän mukaan jokainen juutalainen, joka uskoo Jeesukseen, ole messiaaninen? On todella harhaanjohtavaa kutsua itseään ei-messiaaniseksi juutalaiseksi, jos kuitenkin uskoo Jeesukseen. >>

        Tämä oli eräässä haastattelussa Israelissa, kun haastattelija asian mainitsi. Siis Baruch Korman on Israelissa juutalainen rabbi. Ja hän uskoo Jeshua-Messiaaseen. Täytyy kyllä myötää, että hänen opetuksensa Raamatusta ovat vailla vertaa. Kukaan ei opeta niin täydellisesti Raamattua. Sana sanalta ja jae jakeelta ja luku luvulta. Erinomaista. Olen täysin mykistynyt. Baruch Korman on juutalainen rabbi, joka sopii hyvin sellaiselle, joka tutkii tarkasti jokaista sanaa. Rabbi Schneider on taas hellarityyppinen rabbi. Pidän myös hänestä paljon. Minusta tuntuu, että juutalaisia rabbeja on nykyään niin paljon, että joka seurakunta ja jokainen seurakuntalainen löytää varmasti omat suosikkirabbinsa, joita mieluiten kuuntelevat. :)

        Uskomatonta, Jeesushan tuossa suoraan sanoo, että älkää kutsuko ketään rabbiksi, sillä yksi on teidän OPETTAJANNE. Sinä sitten väännät sen kieroon, niin että koska sillä sanalla nykyään on eri merkitys, se mukamas on OK. Jeesus sanoo, että älä kutsu ketään rabbiksi, tämä on Jumalan sana. Minä en kutsu ketään rabbiksi, enkä kuuntele kenenkään opetusta, joka on niin harhainen, että kutsuu itseään rabbiksi.


      • messiaaninen.risuparta kirjoitti:

        Sinun perusteluissasi ei ole yhtään sen enempää järjen häivää kuin Yksi_uskonkaan.

        Yksi-usko on juutalaisten risupartojen fanittamisestaan sekaisin kuin seinäkello, kun taas sinä olet "ehta messiaaninenmikä lie" risupartafariseus.

        Kerro muuten, missä Raamatussa sanotaan, että Raamattu on Jumalan Sanaa?

        Miksi käytät monta eri nimimerkkiä? Siksikö, että saisi sen vaikutuksen, että sinun mielipiteilläsi olisi toisiakin kannattajia?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Uskomatonta, Jeesushan tuossa suoraan sanoo, että älkää kutsuko ketään rabbiksi, sillä yksi on teidän OPETTAJANNE. Sinä sitten väännät sen kieroon, niin että koska sillä sanalla nykyään on eri merkitys, se mukamas on OK. Jeesus sanoo, että älä kutsu ketään rabbiksi, tämä on Jumalan sana. Minä en kutsu ketään rabbiksi, enkä kuuntele kenenkään opetusta, joka on niin harhainen, että kutsuu itseään rabbiksi.

        Höpsis. Jeesus ei halunnut, että kukaan kutsuisi itseään rabbiksi, jonka merkitys oli silloin "Mestarini", ja jota silloiset rabbit nimenomaan halusivat korostaa. Näin ei ole nykyisten rabbien suhteen. Jeesus kielsi myös kutsumasta ketään isäksi. Minä kutsun kyllä omaa isää isäksi. Olen opettanut myös lapsilleni kutsumaan isää isäksi. Näissä tarkoituksissa isä ei tarkoita Isää (siis Taivaallista Isää), ja lapset tietävät sen. Myöskään rabbi ei tarkoita Rabbia (eli Mestaria eli Jeesusta), ja minä tiedän sen. Sinulla jää moni erinomainen rabbien video kuulematta, mutta omapa on asiasi.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Uskomatonta, Jeesushan tuossa suoraan sanoo, että älkää kutsuko ketään rabbiksi, sillä yksi on teidän OPETTAJANNE. Sinä sitten väännät sen kieroon, niin että koska sillä sanalla nykyään on eri merkitys, se mukamas on OK. Jeesus sanoo, että älä kutsu ketään rabbiksi, tämä on Jumalan sana. Minä en kutsu ketään rabbiksi, enkä kuuntele kenenkään opetusta, joka on niin harhainen, että kutsuu itseään rabbiksi.

        Toinen syy miksi Jeesus ei halunnut seuraajiaan kutsuttavan rabbiksi, isäksi tai opettajaksi vaan veljiksi, sillä veli (tai sisar) opettaa veljeä. Tässä suhteessa ollaan tasa-arvoisia, että ollaan valmiit ottamaan opetusta myös toisilta uskonveljiltä, vaikka he eivät olisikaan rabbeja tai opettajia.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Toinen syy miksi Jeesus ei halunnut seuraajiaan kutsuttavan rabbiksi, isäksi tai opettajaksi vaan veljiksi, sillä veli (tai sisar) opettaa veljeä. Tässä suhteessa ollaan tasa-arvoisia, että ollaan valmiit ottamaan opetusta myös toisilta uskonveljiltä, vaikka he eivät olisikaan rabbeja tai opettajia.

        Olemme siis kaikki Jeesuksen palvelijoita.

        lähde: Baruch Korman https://www.youtube.com/watch?v=sOrxp8km1QU


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Uskomatonta, Jeesushan tuossa suoraan sanoo, että älkää kutsuko ketään rabbiksi, sillä yksi on teidän OPETTAJANNE. Sinä sitten väännät sen kieroon, niin että koska sillä sanalla nykyään on eri merkitys, se mukamas on OK. Jeesus sanoo, että älä kutsu ketään rabbiksi, tämä on Jumalan sana. Minä en kutsu ketään rabbiksi, enkä kuuntele kenenkään opetusta, joka on niin harhainen, että kutsuu itseään rabbiksi.

        Muuten Baruch Korman EI käytä videoissaan rabbi-nimeä lainkaan, vaikka onkin koulutukseltaan juutalainen rabbi. Joten tästä syystä voit kyllä kuunnella hänen videoitaan, jos haluat.


      • kerettiläinen
        Yksi_usko kirjoitti:

        Miksi käytät monta eri nimimerkkiä? Siksikö, että saisi sen vaikutuksen, että sinun mielipiteilläsi olisi toisiakin kannattajia?

        "Miksi käytät monta eri nimimerkkiä? Siksikö, että saisi sen vaikutuksen, että sinun mielipiteilläsi olisi toisiakin kannattajia?"

        Onko jossakin kielletty käyttämästä eri nimimerkkejä?

        Kyllä minun tyylini tunnistaa ilman, että joka kerta lukee kerettiläinen. Ja olen käyttänyt kerettiläinen nimimerkkiä sen verran usein, että suurin osa tietää kyllä, kuka on kerettiläinen.

        Ilmaisen nimimerkilläni usein sitä, mitä mieltä olen jostakin asiasta, kuten esim siitä, että sinä olet uskottavuudessasi mielestäni pelkkä "Hupi_akka".

        Voisin myös yhtä hyvin kysyä, miksi sinä yrität salata olevasi nainen? Et suostu vastaamaan siihen edes kysyttäessä. Yritätkö jotenkin "miehenä" olla vakuuttavampi?

        Tyylisi kyllä paljastaa sinun olevan nainen. Tuskin kukaan mies olisi laillasi niin lääpällään rabbeihin, jotka nimenomaan ovat risupartaisia äijiä.

        Kuten imaamitkin.

        Ja kuka mies käyttäisi enkelinukkelogoa?

        Tai no, leikkiihän se paavikin jouluna pedofiilipappiensa kanssa Jeesusnukke-leikkejä, joten eihän se tietenkään 100% varmaa ole...


      • kerettiläinen
        kerettiläinen kirjoitti:

        "No, kerettiläinen, älähän nyt vallan innostu tuosta porttokirkosta. Vai väitätkö, että Raamattu ei olisi Jumalan sanaa? Tietenkin on."

        Mihin tuo "tietenkin" perustuu?

        Jumala itsekö on sen sinulle kertonut? Vai porttokirkko?
        Siis jälkimmäinen...hmmm, vai niin...

        Pitäisikö minunkin sitten uskoa siihen, koska Sinä niin vakuutat? Tai sapatinrikkojien kivittämisistä haaveileva Valekristitty.net? Tai joku muu opeista kiistelevä eriseurainen hörhö?

        "Minulle riittää kyllä ne kirjat, jotka ovat Raamatussa. Kyllä niistä totuus löytyy. Tiedät varmaan, että totuus on Jeesus - Jeshua."

        Ja tarkoittaa käytännössä, siis MITÄ?

        Että pystyttelee olohuoneeseensa "lehtimajan" (=teltta?) ja töräyttelee soofariin? Ja askartelee raamattukalenterin?

        Tai spämmää päivästä toiseen keskustelupalstalle videoita, joita sitten vuolaasti kehuu, vaikka ei ole edes katsonut niitä tai jos onkin, niin ei ole ymmärtänyt? Ja kyselee sitten palstalaisilta, että mitä näissä "totuusvideoissa" kerrotaan?!!

        Tai ylistää lähes joka toisessa kirjoituksessaan, miten ihmeellinen Jeshua...tarkoitan siis, miten ihmeellisiä messiaaniset risuparrat ovat?

        Tiedätkö, ei ihan nappaa...

        Ja vastaapa Yksi_usko kysymyksiini!


    • PasiToivonen

      >>Tämä oli Wikipedian linkistä, Rabbi. Eli Jeesuksen aikaan rabbi-nimi merkitsi samaa kuin Mestarini. Tätä Jeesus kommentoi. Nykyään rabbi-sana tarkoittaa opettajaa. Eli se on ihan oikein. >>

      >>Muuten Baruch Korman EI käytä videoissaan rabbi-nimeä lainkaan, vaikka onkin koulutukseltaan juutalainen rabbi. Joten tästä syystä voit kyllä kuunnella hänen videoitaan, jos haluat.>>

      Siis:

      - On oikein käyttää nimitystä "rabbi".
      - Ei ole oikein käyttää nimitystä "rabbi".

      • Eiköhän Jeesus aivan tarpeeksi selvästi sano, että älkää kutsuko ketään rabbiksi, tarkoittaa se sana sitten aivan mitä tahansa. Minä en kutsu ketään rabbiksi, minulla on vain yksi rabbi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1685
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      283
      1237
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      917
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      865
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      229
      824
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      20
      749
    9. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    10. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      39
      722
    Aihe