Köyhyys ohi

Köyhäkaupunkilainen

Voitin tänään pitkävedosta 818 euroa. Köyhyys loppuu kun aamulla menen nostamaan rahat prismasta. Sitten ostan heti hyvää ruokaa kuten kanaa, rae juustoa ja kaikkea. Ostan myös vaatteita, maksan yhden laskun ja kengät ostan myös.

22

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyh

Onnea! hyvät ostokset.Eräät pelaavat, juovat ja polttavat heti rahansa.
      Joulurahaakin vissiin jää.

• ennustelija

Toivottavasti voitat ensilauantaina yhdellä lottorivillä 7 oikein.

• pyhäpäivvv

Pyhäpäivänä maksaa yhden laskun käteisrahalla ni mikähän ihme tuo lasku on.

• Köyhäkaupunkilainen

Laitin raha-autoomaatin kautta rahaa tilille ja maksoin laskun ja yhden kuun vuokran etukäteen.

• määäääää

Upeaa! Onneksi olkoon .Voittaisinpa minäkin.T:toinen köyhä

• lotovoitokenokämmi

esitä toiveesi Jeesukselle. Hän kuoli vuoksesi ristille, meni alas helvettiin.
        Hän elää!
        Jeesus Kristus on valtaistuimella.

• Pitkäaikatyötön
        lotovoitokenokämmi kirjoitti:

esitä toiveesi Jeesukselle. Hän kuoli vuoksesi ristille, meni alas helvettiin.
        Hän elää!
        Jeesus Kristus on valtaistuimella.

Kaikkia kuulemiaan juttuja ei kannata uskoa. Yritä ajatella ihan itse.

• Erakkomainen_eläjä

818 eurolla ei pitkälle pötki.
      Pankissa pitää olla pahan päivän varalle kunnolla rahaa säästössä. Ns. puskuritili.

• kjiäh

pankki on hyvin moderni kirosana, tässä, ettäkö piru olisi kaiken takana pieremättä, ei kovin häävissä teatterissa, mainitsematta nimeltä.

• tuhlailulle.stop

Minulla on puskuritilillä 10 000 e

Sen pystyy jokainen säästämään varalle kun ei tuhlaa.

• lajijasuris

Paitsi jos on köyhyysrajalla elävä sinkku ja vielä sairas, ei onnistu ihan helpolla, ehkä hyvin pitkän ajan kuluessa. Itsekin yritän noudattaa periaatetta, että nettotuloista menisi joka kuu 5% tai mieluiten 10% säästöön tulevia menoja varten. Omalla kohdalla auto semmonen hankala paradoksi, kun kulkemiseen tarvii muttei oikein olisi varaa. Voi olla, että asumiskuluista saisi vähän nipistettyä, mutta ei täälläpäin kyllä juuri ole tarjontaa sopivista pikkuasunnoista. Tulevaan rempnttipommiin en halua muuttaa joita täällä on paljon ja kyllähän rempat vuokria nostaa. Mitä ajattelette, kun on 50 neliön kaksio saunalla ja autokatoksella ja vuokra vesi 570€ lämmitys-ja käyttösähkö päälle, noin 100€ kuuta kohti perusmaksujen kanssa.

• tytytytururur

Köyhän tuntee siitä, että kun on rahaa, se pitää heti tuhlata! Ei rikkaatkaan olisi rikkaita, jos he tuhlaisivat kaiken mitä saavat. He sijoittavat ja käyttävät rahaa harkitusti. parillakympillä voit alkaa sijoittaksi tai säästäjäksi.

Se vaatii pitkää aina kyllä pitkää pinnaa ja aikaa.

Olisit mennyt aloittaja pankkiin ja tehnyt sijoitussalkun tai ostanut osakkeita. Niin minä olen tehnyt.

• lajijasuris
        tytytytururur kirjoitti:

Köyhän tuntee siitä, että kun on rahaa, se pitää heti tuhlata! Ei rikkaatkaan olisi rikkaita, jos he tuhlaisivat kaiken mitä saavat. He sijoittavat ja käyttävät rahaa harkitusti. parillakympillä voit alkaa sijoittaksi tai säästäjäksi.

Se vaatii pitkää aina kyllä pitkää pinnaa ja aikaa.

Olisit mennyt aloittaja pankkiin ja tehnyt sijoitussalkun tai ostanut osakkeita. Niin minä olen tehnyt.

Se on just näin. Mutta en nyt sanoisi aloittajaa tuhlariksi.
        Jos elää pysyvästi pienillä tuloilla eikä sitä kautta voi lisätä rahaa ja sijoitettavaa pääomaa, kyllä se rikastuminen aika teoreettista on. On kyllä ihan totta, että jo parillakympillä voi sijoittaa vaikka kuluttomaan indeksirahastoon, mutta ei siinä suuria rikkauksia tule kuin teoriassa erittäin pitkässä juoksussa.

Nytkin mediassa pyörinyt juttuja miten pääsee miljonääriksi pikkurahalla eläkeikään mennessä. Teoriassa ainakin ja onko näissä huomioitu verotus sekä rahan ostovoiman muutos? Tuntuu vähän kuin luodaan mielikuvaa helposta miljoonasta käyttöön. Tyypillistä uutisointia nousukauden huipulla ennen sukellusta - saas nähdä mitä seuraa.

• Köyhäkaupunkilainen

Eimulla ole puskurirahaa säästössä. Välillä tulee pitkävedosta voittoja ja sitten käytän johonkin järkevään. Ruokarahaa on aina 200-300 pahan päivän varalle mutta nyt nyt ihan hyvä voitto joten ei tarvii kalapuikkoja syödä vähään aikaan. Aloitan myös kuntoilemaan ja huomen aamulla menen kuntosalille. Maksaa 47 euroa kuukaudessa.

• Työtön-kalastaja

Ite kerran voitin 5000 keno pelista ja tulosvedosta oon voittanut pikkuvoittoja. Pitkävetoa pelaan myös, kerran mulla oli kerroin 16000 ja oli 6 pelii oikein mutta seitsämäs peli kusi viimeisellä minuutilla. Pelaan ainoastaan niin että laitan merkiksi risti ja sitten koti tai vieras tasoitus 1 tai 2.
      Tulee isompia kertoimia pelaan euron panoksella.

• Pienitulonen

Veikkaanpa että tuohon pitkävetoon on vuosien varrella kulunut pikkusen enemmän rahaa kun tuo voitettu 818 euroa.

Siksi köyhät on köyhiä, kun raha kulutetaan järjettömyyksiin. Pitkäveto, hedelmäpelit, einekset ja hyvässä lykyssä vielä röökikin. Ei kai se ihme ole, jos kaikki raha häviää.

• drthrth

Viinaan se menee joillain. Menee asunnotkin ja kaikki.

• pohjaton.kaivo

"Viina, tupakka, uhkapelit se ol' kaiken pahan alku meijän perreessä."

• 6575757575

Ketkään ei ole niin kateellisia kuin köyhät toisilleen. Tähänkin ketjuun on täytynyt muutaman tulla vinkumaan ja epäilemään ym. shittiä. Ettekö te voisi vaan olla onnellinen aloittajan puolesta? Hienoa, että hän voitti rahaa ja saa näin helpotusta elämäänsä.
      Suuret onnittelut!

• Cartridged

Itse kaksikymppisenä asuin vuokralla ja oli uusi osamaksu auto sen lisäksi pelasin pitkävetoa usealla sadalla erolla kuukaudessa. Tulot oli silloin noin 3000e brutto, mutta kaikki mitä tuli niin myös meni.
      Onneksi sitten vajaa kolmekymppisenä viisastuin, kun löysin nykyisen puolisoni joka oli todella tarkka rahankäytöstä. Siinä sitten itsekkin kiinnostuin sijoittamisesta ja säästämisestä.
      Nyt on ikää 35v on omistusasunto pankkitilillä noin 6kk palkka ja arvo osuustilillä parikymmentä tuhatta euroa osakeissa. Enää ei tulisi mieleenkään pelata pitkävetoa, että näin ne asiat muuttuu.

Tässä hyvää lukemista aiheeesta:
      https://www.salkunrakentaja.fi/2018/12/rahapelaaja-laittaa-laput-silmille-haaveilee-vaurastumisesta-mutta-velkaantuu/

• osta.mulle

Nyt kun olet tosi rikas, niin voisitko ostaa mulle viinaa? Pari putelia kossua, yks pullo viskiä ja yks pullo rommia tekis terää.
      Jos olet reilu, niin voisit kyllä ostaa kaksikin pulloa viskiä.

• Eikateellinen

1200€ voitin ja ei sillä köyhyys loppunut. Hetkeksi helpotti toki. Onnea voittosi johdosta:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33