Tämän päivän lieksan lehdessä oli juttu rinteiden lumetuksesta. Ei uhme jotta pielisessä vesi laskee kun pumpataan vettä yötä päivää. Viikon aikana vesi on laskenut 2cm ja jis tuta jatkavat muutaman viikkoa niin kohtajörvivesi ennätys algaalla. Entäs sitten kun keväällä valuu sulamisvedet takaisin järveen tuodem rinteiltä alas kaikki roskat, onko kukaan ajatellut että esim suksivoiteita menee vesien mukana ties kuika paljon järveen.
Kolilla lumetetaan rinteitä
9
193
Vastaukset
- selvää.tekstiä
Tosi uhme on jis tuta jörvi algaalla tuodem kuika voiteita.
- jopa.selevisi
Ilimanko matikat on niin liukkaita ollut, johtuu varmaan tuosta suksivoiteesta!
Täällä kun ne lumettaa pientenkin vesien jäälle ja rannoille, niin arvaas miten liukkaasti siinnä kesällä vene menee, eikä lipsu, kun on pitoakin mukana.
- pitoa.piisaa
Mulla on nastat airoissa niin pitää soutaessa vielä paremmin!
Kyllä veneen pojassa pitoakin tarvitaan, varsinkin vastavirtaan soutaessa, ettei lipsu myötävirtaan.
- suurta.vaihelua
Kun Kolin rinteiden lumetuksesta johtuen Pielisen pinta on nyt hyvin alhaalla, on pakko ottaa käyttöön soudellessa pitemmät airot. Keväällä tulva-aikaan pitää veneen laitoja korottaa, ettei höppää ja käyttää hyvin lyhyitä aitoja.
- Höppänelle
Samaa mieltä. Jos ottaa liikaa höppää, lyhyet aidat ovat ihan paikallaan, ettei tule vahinkoa.
- asiasta.kolmanteen
Minä en taas käyttäisi lyhyitä aitoja niillä ei tee mitään! Olen pohtinut että jos voittaisin juoksussa 100 metrin aidat, niin mihin minä ne aidat
laittaisin? 100 metrin aidoilla on jo käyttöä jos on peltoa ja vaikka kotieläimiä joita voi laittaa aitaukseen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1063761
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413193- 2302809
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?392366- 351676
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241486Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411476- 141361
- 181335
- 221271