Kummallista, että toisinaan kissojen myynti-ilmoituksissa lukee: vain hyvään ja rakastavaan kotiin.
Sanooko joku ostamisesta kiinnostunut kenties, että mulla ei ole kovin hyvää kotia, mutta myy nyt kuitenkin. Lisäksi voisi tarkentaa mitä tarkoittaa rakastavaan kotiin. Saattaa olla, että ihmiset rakastavat toisiaan, mutta eivät niinkään kissaa, jonka hankkivat hiirien metsästykseen.
Vai hyvä ja rakastava koti
7
213
Vastaukset
- oikeasuunta
Hyvä koti ei voi olla, jos kissa heitteillejätetään tai hylätään.Rakastavakaa se ei silloin voi olla
Hyvä ja rakastava voi olla vain, jos kissasta huolehditaan lakien mukaan.Ulkoilu on tärkeää hyvillä keleillä,itse arvostan niitä jotka ulkoiluttaa ja on aitaukset.Mut en arvosta,enkä pidä kotia hyvänä jos jätetään kulkemaan tielle,tai itsekseen ties minne.
Rotukissan omistajat ei myy edes huonoihin koteihin,huonoilla ostajilla ei ole edes varaa rotukissaa .Siksi maatiaisia on huonoissa kodeissa,kun ne on puolilmasia.Halpa kissa laitetaan ulko ovesta, ja jätetään heitteille.Kun muuttavat, jätyävät jälkeensä,hylkäävät.Niin ei tehdä kalliimmille rotukissoille.Ehkä olis kissoille paras,et hinnat nousis,et huonoilla ostajilla ei olis varaa ostaa niitä.800€ ,varmaan olis hyvä hinta pennulle.Siruttaa tietysti myytävät pennut kannattaa ostajan nimille, löytyy lakeja rikkova omistaja,ja joutui vastuuseen teostaan .Jotkut vaarantavat kissan hengen tarkoituksella,kun heidän vanhempansa ja niiden vanhemmatkin on niin tehneet.Heidän kaltasille ei pidä myydä eläintä.Eivät ymmärtä,että kissakin on arvokas ja tunteva eläin. - Sanahelinäävaan
Hyvä, monet mieltää et ovat hyviä kissanpitäjiä.Nekin jotka ei pidä kissoja lakien mukaan,varmasti omasta mielestään ovat siinä hyviä.Et kyllä myyjien pitäs olla tarkkoja Muttakun, ei ne myyjätkään ole itse aina hyviä kissanpidossaan.
- Anonyymi
Usein annetaan kissa, tai kissat hyvään loppuelämän kotiin. Miten tuosta vaan voidaan antaa perheenjäsenet pois. Kyllä on hepposin perustein otettu lemmikit kotiin.
En ikinä antaisi KIERTOON omia lemmikki kissojani. Kun aika on, menen itse viemään ne piikille pitäen kiinni käpälästä.Vuonna -73 - 75, jotain näitä main sai työkaverini kissa pennut. Asuttiin molemmat Vuosaaressa. Kysyin että mitäs teette niin suurinpiirtein vessanpöntöstä alas tai ainakin tappaa.
Itselläni oli siihen aikaan mies, 2-3 vuotias poika ja saksanpaimen.
Sanoin heti että ei niitä tapeta, pitäkää vielä 1,5 viikkoa ja laitoin hesariin ilmoituksen ja joka ikinen pentu meni.
Sitä myyntipäivää ennen mies ja koira ajettiin kotoa pois ja minä olin pentujen kanssa siellä kotona odottamassa mahdollisia katsojia/ostajia.
Pyysin jonkun nimellisen maksun, oli kuiteskin markka-aikaa, oisko ollut 10 markkaa että saisin hesarin ilmoituksen maksetuksi. Minulle sanottiin että älä anna ilmaiseksi.
Mutta viimeinen penti lähti eläkeläispariskunnalle ilman rahaa. En voinut olla antamatta, tilanne oli sellainen.
Mutta niinpä sain tapon sijasta kissoille uudet kodit. Realistista on ajatella niin kuin itseäni lohdutan että en voinut enempää tehdä. Toivon että kaikkien pentujen kohdalla asiat oli niin kuin olivat minulle kertoneet.- Anonyymi
taruolento kirjoitti:
Vuonna -73 - 75, jotain näitä main sai työkaverini kissa pennut. Asuttiin molemmat Vuosaaressa. Kysyin että mitäs teette niin suurinpiirtein vessanpöntöstä alas tai ainakin tappaa.
Itselläni oli siihen aikaan mies, 2-3 vuotias poika ja saksanpaimen.
Sanoin heti että ei niitä tapeta, pitäkää vielä 1,5 viikkoa ja laitoin hesariin ilmoituksen ja joka ikinen pentu meni.
Sitä myyntipäivää ennen mies ja koira ajettiin kotoa pois ja minä olin pentujen kanssa siellä kotona odottamassa mahdollisia katsojia/ostajia.
Pyysin jonkun nimellisen maksun, oli kuiteskin markka-aikaa, oisko ollut 10 markkaa että saisin hesarin ilmoituksen maksetuksi. Minulle sanottiin että älä anna ilmaiseksi.
Mutta viimeinen penti lähti eläkeläispariskunnalle ilman rahaa. En voinut olla antamatta, tilanne oli sellainen.
Mutta niinpä sain tapon sijasta kissoille uudet kodit. Realistista on ajatella niin kuin itseäni lohdutan että en voinut enempää tehdä. Toivon että kaikkien pentujen kohdalla asiat oli niin kuin olivat minulle kertoneet.Aikamonet kissat nykyään jätetään yksin ulos,pakkaseen ja vaaroihin. Niitä muut sitten pelastavat luonnosta ja pihoistaan.Ei ole kissanpito hyvää suomessa, 10-20 tuhatta kissaa jää löytöeläintalolle/ vuosi,kun omistajia ei kissa jaksa kiinnostaa.
Hyvää kotia, ei kisut saa vaikka myyjä niin luulee.Jos kissoilla olis ne hyvät kodit,ne ei päätyis muiden pihoihin.
- Anonyymi
Sirutuspakko käyttöön, ja sakot hylkääjille.
Sehän tulee, ensin koskee koiria, sitten kissoja. Pakkohan koirat ja kissat on tunnistaa vaikka puhutaan vain pakollisesta rekisteröinnistä. Muutenhan tuo pelkkä rekisteröinti on vapaaehtoisille ja vaan kuuliaisille kansalaisille. Eihän siinä olisi mitään järkeä koko hommassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 954760
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1664145Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854119Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162668Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372638- 442187
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282087Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261870- 881739
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91737