Miksi vihaat ateisteja?

Minulta on kerran kysytty sitä, miksi vihaan ateisteja?

Vastasin siihen näin:

Minä en vihaa ateisteja. Minä rakastan ateisteja. Olen itsekin ateisti, mutta erilainen kuin valtaosa muista ateisteista. On totta, että en hyväksy monien muiden ateistien tapaa elää tai suhtautua eri tavalla uskoviin ihmisiin tai yleensä käyttäytyä muita ihmisiä kohtaan. En silti vihaa heitä vaan opastan ihmistä kunnioittavaa ja arvostavaa elämää kohti.

Sanonnan mukaan "ystävän lyönnit ovat luotettavat, mutta vihollisen suutelo petollista". Olen noudattanut tämän sanonnan sisältämää ohjetta omassa elämässäni. Olen lyönyt ystävällisesti ateisteja, jotta he huomaisivat oman pahuutensa ja pahat tekonsa, niin että voisivat niitä katua ja luopua niistä. En ole kuitenkaan suudellut heitä suulle, niin kuin petollinen Juudas Iskariot, koska minä en tahdo ateisteille pahaa vaan pelkästään hyvää.

Tässä onkin ero ihmisten välillä: tahdotko ihmisille hyvää vai pahaa?

Toinen kysymys on se, mikä on hyvää ja mikä on pahaa?

Onko uskominen hyvää vai pahaa?

Onko sen pakko olla kumpaakaan?

9

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka tai mikä määrittelee sen, mikä on hyvää ja mikä on pahaa?

• yutyuyuytfhfhg

Herramme Sebaot

• yutyuyuytfhfhg kirjoitti:

Herramme Sebaot

Sakkeus taisi olla niitä puutavaramiehiä tai sitten hän oli vihervassari kun ryhtyi puita halamaan.

• epikuros kirjoitti:

Sakkeus taisi olla niitä puutavaramiehiä tai sitten hän oli vihervassari kun ryhtyi puita halamaan.

Sakkeus oli tulliaseman päällikkö, veronkantajien (publikaanien) esimies. He olivat halveksittuja, koska ottivat maksuja liikaa. Sakkeus halusi hyvittää petoksensa kun tuli uskoon.

Luukas 19:
        **Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle (Jeesukselle): "Katso, Herra, puolet omaisuudestani annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin." **

• Fatsapp

Olen ateistina iloinen, miten paljon sisältöä, suorastaan terapiaa, tämä palsta antaa huonosaattoisille elämään. Tämäkin ”ei-kirj” multinikki ja homofobinen lahkohihhuli käyttää valtavan määrän energiaa ja aikaa höpsöjen nälvimistensä keksimiseen.

• Olet täynnä ns. jumalanrakkautta, ts. vihaa, oleva paha uskovainen.

• On ihmeteltävää se, että uskovaiset sanovat Jumalan rakastavan sinua, mutta jos et usko häneen, niin hän syöksee sinut ikuiseen helvettiin, jossa kärsit ikuisesti sen vuoksi, että et uskonut häneen.

Uskovaiset sanovat, että syy helvettiin joutumiselle ei ollut se, että sinne joutuva ei uskonut Jumalaan: syy oli se, että hän oli tehnyt syntiä ja häntä rangaistaan ikuisesti syntien vuoksi.

Myös pelastuvat ovat tehneet syntiä, mutta heitä ei rangaista lainkaan niiden vuoksi, koska he ovat "uskoneet" Jumalaan ja saaneet syntinsä anteeksi.

Reilua? No ainakin se on oikeudenmukaista ja oikeamielistä kristittyjen Jumalan mielestä.

• Hiihaahuuhaa

On hyvä että avaajan kaltainen kreationistitollo kerta toisensa jälkeen näyttää meille, millaisesssa älyllisessä autiomaassa ja ikipimeydessä se usko luojaan oikein sikiää. Peittoaa kohta jopa uskontoverinsa Mark5:n ala-arvoisten pohjanoteerauksien määrässä.

• asdgsadghda

Tahdon ehdottomasti pahaa nimimerkille "ei-kirj" ja kaikille muillekin trööttanin inkarnaatioille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1270
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      811
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      587
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      27
      546
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      531
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      516
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      491
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      15
      472
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      471
    Aihe