Pettäminen ja ero

Okei haluan nyt kertoa taustaa eli olen 16-vuotias tyttö ja seurustelin noin 6kk erään jätkän kanssa joka on mun ikänen. Sanotaan nyt tätä jätkää Martiksi. Eli siis seurustelin onnellisesti Martin kanssa ja meillä oli hauskaa yhdessä. Mulla alko menemään huonosti monessa asiassa ja se oli rankkaa mulle että Martille. Aloimme riidellä enemmän ja enemmän ja välillä musta tuntu että Martti pettäisi minua. Hän oli juuri tutustunut erääseen muijaan ja sanotaan häntä Liisaksi. Eli Martti vaan haukku Liisaa. Silti he näkivät toisiaan usein ja Martti jäi kiinni että hän valehteli olevansa jätkien kanssa viettämässä iltaa vaikka todellisuudessa oli Liisalla. No Martti kiisti kaiken vaikka oli jo jäänyt kiinni. Annoin tämän anteeksi ja kului 2viikkoa kunnes Martti jätti minut. Hän ei kertonut muuta syytä kuin että suhteemme ei enään toiminut. Seuraavat pari pv laitoin Martille usein viestiä että voidaanko sopia yms mutta hän oli että ei ja jatkoi Liisan kanssa hengailua. Lopuksi luovutin ja sanoin Martille että en jaksa enää yrittää sitä kun hän tuli käymään kahvilla. Hän sanoi kuinka välittää vaan musta ja haluaa ehkä yrittää uudestaan sitten kun olemme saaneet omat asiamme hoidettua. Seuraavana päivänä Martti taas oli että ei voidakkaan ikinä enään palata yhteen. Eilen hän laittoi että sitten kun on mennyt aikaa ja on vielä tunteita niin aloitamme kaikki puhtaalta pöyvältä ja saatetaan yrittää uuestaan. Tänään Martti taas kävi meillä ja välillä puhui kuin meillä tulisi olemaan vielä jotain mutta välillä taas siihen malliin että meijän ei kannattais yrittää. No Martin kanssa päädyttiin sänkyyn hänen aloitteestaan ja olin pienen hetken onnellinen siitä. Sain nyt näin illalla tietää että Martilla on ollut jonkinlaista säätöä meidän suhteen lopusta asti Liisan kanssa.Martti kiisti taas kaiken. Hän oli vieläpä viime viikolla 2päivää eromme jälkeen käynyt sängyssä jonkun kolmannen muijan kanssa jota ei tuntenut. Kerroin Liisalle kuinka kävin Martin kanssa sängyssä yms. Liisaa se ei kiinnostanut yhtään eikä aikonut tehdä asialle mitään. Nyt sain taas tietää että he alkoivat seurustelemaan tänään ja erostamme on vasta viikko. Martti ei suostu puhumaan kanssani asiasta mutta laittelee silti vieläkin ettei välitä muista kuin minusta. Ja lisään kaikkeen että hän sai aina lähtä muiden muijien kanssa juomaan yms mutta minulle hän suuttui jos olin menossa kaveriporukalla leffaan jossa oli muita jätkiä kuin hän. Jos joku jaksoi vakavissaan lukea tähän asti niin haluaisin että vastaisit asiallisesti seuraaviin asioihin.
Eli onkohan Liisa Martille laastari?
Tuleekohan heidän suhde kestämään?
Kun he eroavat tuleekohan Martti luokseni takaisin?
Miksi rakastan miestä vieläkin enkä osaa päästää irti vaikka hän särki sydämmeni pettämisellä ja valehtelulla?
Välittääköhän Martti minusta vai Liisasta?
Pystynköhän ikinä antamaan anteeksi?
Tarkoittiko hän että välittää minusta?
Miten unohdan hänet parhaiten kun haluaisin olla kumminkin hänen kanssaan vielä tekemisissä sillä hän on huipputyyppi frendinä muttei suhteessa?
Mitä voin tehdä asialle?
Miksi Liisa antaa Martin hypellä muiden kanssa sängyssä?
Onko uusi suhde Martille vain keino päästä irti minusta?

En oikee oo tienny mitä tehä tai kelle puhua joten päätin nyt kirjoittaa tänne. Olen yrittänyt puhua kaikille kavereilleni yms mutta kukaan ei osaa auttaa minua. Mulla on todella paska fiilis tuosta draamasta ja haluaisin kuulla vähän muidenkin ihmisten mielipiteitä ja neuvoja mitä tehdä joten jos on sanottavaa niin pistäkää kommenttia. Tuntuu tyhmältä kun ei tiedä mistään mitään eikä tiedä mitä ajatella.

6

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja noihin kysymyksiin vielä että mitä syitä pettämiselle voi olla? Miksi hän hyppäsi heti uuteen suhteeseen? Miksi hän laittelee minulle vieläkin viestejä missä kertoo välittävänsä? Miksi hän hyppäsi sänkyyn kanssani vaikka olimme eronneet ja hänellä oli uusi?

• Fuklll

Vastaus: unohda Martti, hän on tuo sinulle kurjan olon ja voit saada martilta kupan kun hyppii muiden kanssa sängyssä. Etsi poika joka ei tee niin, elämäsi on helpompaa.

Ja älä vastaa martille, loppuu viestit kyllä.
      Olet nuori, löydät onnen vielä.

• redcftvgybuhnjmik

Samaa mieltä, että eiköhän ole parasta unohtaa tämä "Martti". Eiköhän luotettavuus ole jo karissut. Helpoiten se tapahtuu, jos ei ole minkäänlaisessa yhteydessä enää. Kyllä se tunne ajanmittaan heikkenee. Ei kannata roikkua liian pitkään epävarmoissa asioissa, vaan jatkaa eteenpäin.

Ihmiset tekevät tyhmiä asioita. Anteeksi voi antaa, vaikka toinen olisi väärin tehnytkin. Mutta ei se tarkoita, että tarvisi enää olla yhdessä, tai viettää aikaa yhdessä, tai edes yhteyksissä olla enää.

Toki varmaan aika yleisiä sellaiset riitelyn seurauksena tapahtuvat pettämiset, mutta kai tuossa oli jotain muutakin jo.

Opettele olemaan keskusteleva, äläkä riitele. Ja etsi kumppaniksi henkilö, joka osaa myös keskustella, hermostumatta asioista.

• analysaattori

onkohan Liisa Martille laastari?
      - vaikuttaa siltä että Marttia ei nyt niin kauheesti taida suhteeseen sitoutumiset kiinnostaa. Kuuluu tuohon ikään enkä usko Liisan olevan laastari.

Tuleekohan heidän suhde kestämään?
      - ei tule, kuten ei tuolla asenteella muutkaan.

Kun he eroavat tuleekohan Martti luokseni takaisin? - todennäköisesti, sillä hän näyttää pelaavan teillä molemmilla. Voi olla mahdollista että nuo hänen ailahtelut: kyllä Liisa ja yhtäkkiä ei Liisa, johtuu siitä että Liisakin pelaa.

Välittääköhän Martti minusta vai Liisasta?
      - ei kummastakaan, tutustuu itseensä ja seksuaalisuuteensa tai sitten välittää molemmista semisti

Pystynköhän ikinä antamaan anteeksi?
      - anteeksi annolla ei ole merkitystä. Parempi olis unohtaa tuollainen. Ei kannata suostua pelinappulaksi.

Tarkoittiko hän että välittää minusta?
      - välittämisestä en osaa sanoa. Sähläämiseltä kuulostaa. Jos kyse on siitä että se on Liisa joka pelaa, niin siinä tapauksessa Martti sinkoilee sun ja Liisan välissä Liisan oikkuja kuunnellen.

Miten unohdan hänet parhaiten kun haluaisin olla kumminkin hänen kanssaan vielä tekemisissä sillä hän on huipputyyppi frendinä muttei suhteessa?
      - no eikö hän tehnyt aika törkeästi sinua kohtaan, joten eiköhän se tämän muistamalla ala unohtumaan. Teet vaan päätöksen että ei esim seksiä hänen kanssaan enää tai muita rajoja itseäsi varten joista pidät kiinni.

Mitä voin tehdä asialle? - unohtaa ja antaa olla. Teet Martille selväksi ettei sua tommoinen pelailu nappaa.
      Ja ei ole tarvetta jauhaa liikaa näitä asioita. Todennäköisesti olet pettynyt, että Martti toimi noin Liisan suhteen, mutta asia ei muutu eikä olo helpota puhumalla siitä paljon. Itke, pura pettymys itekseen tai luotettavan kaverin kans, ja sitten anna olla. Hiiteen koko Martti.

Miksi Liisa antaa Martin hypellä muiden kanssa sängyssä? - sitähän ei voi tietää, mutta ei ole tarpeen miettiäkään.

Onko uusi suhde Martille vain keino päästä irti minusta? - En usko näin olevan. Uskon hänen olleen kiinnostunut jollain tapaa teistä molemmista mutta halusi sitten ollakin Liisan kanssa.

• oppeliini1

Viis Marteista ja Liisoista.
      Pidä huoli että tutustuessasi seuraaviin miehiin et vain ala lisääntyä niiden kanssa. Sänkyyn kun kuvailemallasi menolla kuitenkin päädytte näkojään ennemmin kuin myohemmin.

Parasta kun olisit vain kaveritasolla poikien kanssa. Niinkuin nuoret muualla maailmassa. Silloin säästyisit kertomiltasi täysin tarpeettoomilta huolilta! Voisit nauttia elämästä, opinnoistasi, harrastuksistasi. Nyt sinun vähä ja kallis energia mene typerään ja täydellisen tarpeettomaan murehtimiseen. Ja tuo kun on niiiiiin helppo välttää.

Vain laske Martit ja Liisat elämästäsi ja ala käyttämää aikaasi itsesi kehittämiseen. Ota uusi harrastus, ala tekemään mitä tahaansa mielenkiintoisempaa joka vie sinua henkisesti ylospäin!!!!!

• Martti on pelimies!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6008
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2827
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2297
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2049
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1395
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1362
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      294
      1346
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1297
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe