Jeesus on ihminen

Jeesus on ihminen, rakentajan poika, mutta ei Jumala. Ihminen ei voi olla Jumala eikä Jumala voi olla ihminen. Näin yksinkertaista se on, kun ei pidä totena katolista mysteeriä, jonka mukaan Jeesus on yhtä aikaa Jumala ja ihminen olematta ihmisenä Jumalasta erillinen luotu olento.

20

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trof

      Jeesus on Raamatun mukaan puolijumala.
      Isänsä on jumala ja äitinsä oli
      ihminen.

      • 12____13

        > Jeesus on Raamatun mukaan puolijumala.

        Raamattu ei sano Jeesuksen olleen puolijumala. Raamattu sanoo Jeesuksen olevan Jumalan poika. Raamattu sanoo myös, on vain yksi tosi Jumala, joka on suurempi kuin Jeesus.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
        Joh. 17:3

        "...Isä on minua suurempi."
        Joh. 14:28

        Valitettavasti nykyään on paljon "kristittyjä", jotka eivät usko mitä Jeesus sanoi, vaan rakastavat enemmän omia oppejaan.


      • Looooooogisesti
        12____13 kirjoitti:

        > Jeesus on Raamatun mukaan puolijumala.

        Raamattu ei sano Jeesuksen olleen puolijumala. Raamattu sanoo Jeesuksen olevan Jumalan poika. Raamattu sanoo myös, on vain yksi tosi Jumala, joka on suurempi kuin Jeesus.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
        Joh. 17:3

        "...Isä on minua suurempi."
        Joh. 14:28

        Valitettavasti nykyään on paljon "kristittyjä", jotka eivät usko mitä Jeesus sanoi, vaan rakastavat enemmän omia oppejaan.

        Ilmankos sinulla oli omituisia näkemyksiä luomisestakin. Et oikein ymmärrä Raamatun ilmoitusta. Sille on syy nimittäin miksi Hän itsensä alensi. Toivottavasti mietit asiaa tarkoin


      • 12____13
        Looooooogisesti kirjoitti:

        Ilmankos sinulla oli omituisia näkemyksiä luomisestakin. Et oikein ymmärrä Raamatun ilmoitusta. Sille on syy nimittäin miksi Hän itsensä alensi. Toivottavasti mietit asiaa tarkoin

        > Ilmankos sinulla oli omituisia näkemyksiä luomisestakin.

        Mitä tarkoitat?

        > Et oikein ymmärrä Raamatun ilmoitusta.

        Mitä ja millä perusteella en ymmärtänyt? Mielestäni nuo lainaamani kohdat ovat yksiselitteisen selvät. Ainoastaan henkilö, joka ei tykkää totuudesta, voi joutua vaikeuksiin.


      • Jeesus on myös jumala,itse hän sanoo minä ja Isä olemme yhtä,ei se sana miksikään muutu eikä katoa.


      • 12____13
        leppä15 kirjoitti:

        Jeesus on myös jumala,itse hän sanoo minä ja Isä olemme yhtä,ei se sana miksikään muutu eikä katoa.

        > Jeesus on myös jumala,itse hän sanoo minä ja Isä olemme yhtä,ei se sana miksikään muutu eikä katoa.

        Yhtä oleminen ei tarkoita sitä, että on Jumala. Yhtä oleminen tarkoittaa sitä, että on sama tahto. Muutenhan myös Jeesuksen opetuslapset ovat Jumala, koska myös he ovat yhtä Jumalan kanssa.

        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
        Joh. 17:11

        "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        Joh. 17:21


      • 12____13 kirjoitti:

        > Jeesus on myös jumala,itse hän sanoo minä ja Isä olemme yhtä,ei se sana miksikään muutu eikä katoa.

        Yhtä oleminen ei tarkoita sitä, että on Jumala. Yhtä oleminen tarkoittaa sitä, että on sama tahto. Muutenhan myös Jeesuksen opetuslapset ovat Jumala, koska myös he ovat yhtä Jumalan kanssa.

        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
        Joh. 17:11

        "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        Joh. 17:21

        Jeesuksessa on luotu kaikki mikä on näkyväistä,häntä varten.
        Jeesus on samaa olemusta isän kanssa,Jeesuksen opetuslapset on samaa henkeä kuin Jeesus itse. Jatkuu Ef 4:3-6


      • Mä uskon kuitenkin vahvasti että Jeesuksen äiti kävi vieraissa!


    • Jeesus_tulee_pian

      Jeesus on myös sinulle ainut tie pelastukseen kadotuksen kärsimykseltä. Jeesus tuli ihmiseksi, ja on Jumala. Jeesus tulee pian takaisin noutamaan omansa pois ja sitten alkaa kauhea Jumalan vihan aika. Sen lopussa Jeesus palaa kuninkaana ja perustaa tuhatvuotisen valtakunnan maan päälle ja hallitsee Jerusalemista käsin. Kärvisteletkö silloin helvetissä vai oletko ylistämässä Jeesusta, Jumalaamme? Your choice.

      • onkmiulpienetaivot

        Teidän jumalajeesuksenne on se antikristus, joka on korottanut itsensä Jumalan temppelissä (ihmisen ruumis) jumalaksi.

        "Kärvisteletkö silloin helvetissä vai oletko ylistämässä Jeesusta, Jumalaamme?"

        Miltä sinusta todella tuntuu tuomita ihmisiä uskonsa perusteella helvettiin? Siinähän sinä ylennät itsesi myös antikristukseksi.
        Uskovat ovat narsistin esikuva, joka on paholainen, joka ei siedä itsensä arvostelua - sehän on itse täydellisyys, joten sen ei tarvitse myöskään katsoa peiliin. Astrologia on peili - itsensä tuntemus.
        Uskovat, jotka julistavat toiselle kadotustuomiota Jeesuksen nimeen, ovat antikristuksen hengen alaisia. Jokainen, joka sanoo, että "vain tämän perusteella, ettet usko tätä yhtä pointtia, joudut helvettiin", on ylentänyt itsensä pelastetuksi.
        Sana kuuluu:
        "Ettei yksikään, joka uskoo häneen "Jeesukseen" joutuisi kadotukseen".

        Älkää siis antikristuksen nimeen itseänne ylentäkö pelastetuiksi.
        "Emmekö me sinun (Jeesuksen) nimiisi tehneet..."
        Mutta hän sanoo: "menkää pois, te kirotut, sillä minun oli nälkä, ette antaneet ruokaa, minun oli jano, ette antaneet vettä, olin outo, ettet ottaneet luoksenne, olin vankeudessa, ette tulleet katsomaan".


      • tyyppivikaisia

        Kukapa muu kuin paholainen haluaisi pelotella ihmisiä helvetillä, elleivät suostu uskomaan tätä yhtä asiaa, ja haluaisi ihmisten hylkäävän lain yhdestä Jumalasta.

        "Usko, että Jeesus on jumala, niin pääset paratiisiin".
        Kuulostaa erittäin todennäköiseltä, että tästä on kaikki kiinni.. vai...?
        Tuomitse ensin kaikki eri tavalla ajattelevat helvettiin, ja ryntää sitten iloitsemaan kaltaisiesi kanssa paratiisin nautinnoista...? WTF??

        Mikä idea kristityillä on siinä, että heillä on tarve kieltää ihmisen älyn kehitys?


      • golgata

        Kunpa Jeesus tulisi hyvin pian takaisin, pääsisi kärsimyksistä ja maailman pahuudesta eroon vihdoin. Mutta toisaalta haluan tehdä työni loppuun Jumalan tahdon mukaan ja haluan että enemmän ihmisiä pelastuisi.


    • jumalanserkku

      Jeesus yksinkertaisesti valehteli.

      • onkmiulpienetaivot

        Ei Jeesus valehdellut, vaan antoi muutamia hyviä moraalisia ohjeita.

        Mutta muistakaa tämä: Kuka kokosi raamatun, mitä poistettiin, mitä lisättiin?


    • VapahtajaOletSinä

      Voi kun Maria olisi kertonut kuka sen saarnamiehen oikea isä oli. Olisi vältytty paljolta hässäkältä ja verenvuodatukselta.

    • Jeesus oli aika kaukana ihmisestä. Toki hän syntyi Profeetta Hoosean (Joosef) pojaksi eli JISREELIKSI. Ja hänen taivaallinen olemuksensa siirrettiin ihmisen kehoon. Mutta tulee muistaa, että kuolemansa jälkeen JEESUS YLÖSNOUSI ja siitä alkoi aivan uusi Kirkastunut vaihe hänen elämässään.
      Voiko ihminen sanoa: Missä tahansa kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni siellä minä olen heidän keskellään. Ja eräässä mielessä Jeesus on myös kaikkien sydänten asukas eli joko Brahmanina tai Paramatmana. Ei Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen ollut enää mikään tavallinen ihminen.

      • onkmiulpienetaivot

        Täytyy muistaa, ettei ihminen ole yksin avaruudessa...
        Minulla ei ole niinkään uskontoa, mutta minulla on Jeesus, Jumala, ja elämä.

        Joka tuomitsee toisen uskon perusteella, on narsistinen. Kuinka moni nauraakaan tuolla ja ylpeyttään tulee tänne vääntämään kieroa sanomaa; "me uskomme, että Jeesus on jumala, ja olemme siten pelastetut".


    • onkmiulpienetaivot

      Uskovat ovat kuin ravintola, joka ottaa eri hinnan ruuasta, riippuen siitä, mille lautaselle se on laitettu. Jos ruoka maksaa 7e, he ottavat enemmän, koska "lautanen on väärä".

      "Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan uudistukaa..." kuuluu käsky.

      Minulla ei ole matalaa, painavaa, helposti särkyvää lautasta, josta kaikki on lattialla, kun vähän kallistaa, ja mistä ruokaa ei voi kaapia ilman, että se on kaikki sylissä, ja joka suorastaan pakottaa syömään ruuan nyppimällä haarukalla ja käyttämään veistä, kuin olisi vasta kaadettu saalis edessä, josta pitää palat veitsellä leikata.

      Minulla on orthexin kupera, kevyt muovikuppi, ja ruokailuvälineenä tuo loistava hackmannin munanmuotoinen lusikka. Haarukkaa käytän yleensä vain perunan kuorinnan yhteydessä, simpukoita ja sen sellaisia syön riisitikuilla, mukina muovikuppi, joka sisälsi sekahedelmiä.

      Olenko siis pakana?

    • Eikiitosjeesus

      Jesse oli tuikitavallinen äpärälapsi. Sattuuhan sitä. Äitinsä vain valehteli seksiseikkailuistaan. Jos seksi tuntuu jumalaiselta niin ei se vielä tarkoita että jumala on ollut pukilla. Ei ihme että kansa naureskeli ja poikaparka sekosi sittemmin lopullisesti. Mutta hyvin tarinan mukaan veti performancen melkein loppuun asti. Sitten totesi että jumala se muuten aprillasi. Harmi.

    • Jumala onkin eläin...!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe