Turkistarhaus ja sen tuotot. Kannattavaa?

tuottavaatoimintaako

Miten paljon nykyään on kysyntää aidolle turkille? Paljoa niitä ei katukuvassa näy ja hyvä niin. Olisiko aika siirtyä ajassa nykyhetkeen?
Keskustelua aiheesta.

21

296

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrjö9

      Turkistarhaus on rahantekokone, kirjoittaa kauppalehti. Tuottoprosentti pyörii 35%:n paikkeilla. Saman voit lukea, kun selailet läppäriäsi, niin et tarvitse kysellä.

      • j0kuvaan

        Oletko turkistarhaaja itse?


      • J0kuvaan

        Laitappa linkki tuohon uutiseen vielä, en löytänyt. Ja uutisen on paree olla julkaistu hiljattain, ei mitään viiden vuoden takaisia juttuja kiitos.


    • miettikääpäsitä

      Eduskunta heitti romukoppaan sen teidän lakialoitteenne jo ajat sitten, joten pulinat pois.
      Lisäksi teillä ei ole tuoda mitään tuhoamienne työpaikkojen tilalle, kun ette te ressukat kykene edes itseänne elättämään? Kun otetaan suurennuslasin alle tyypillinen viherpiipertäjä, niin voidaan huomata että se tuotttaa valtiolle lähinnä huolta ja ulosteta. Ei ehkä kannattaisi niin ahkerasti yrittää purra teitä osaltaan ruokkivaa kättä?

      • järkikäteen

        Itse taidankin olla jonkinlainen mutantti tai epäsikiö, sillä olen vakituisessa työsuhteessa oleva viherpiiperö. Ja elätän itse itseni, maksan omat bensani ja asuntoni. Olen lisäksi mies, joten todennäköisesti tulet haukkumaan minua oman äijä-agendasi perusteelliseksi tuhoajaksi.

        Eduskunta on muuttuja, ei vakio. Se, että aloite hylättiin aiemmin, ei tarkoita sitä, että sille kävisi niin toisella kierroksella. Aloitteesta kävi myös harvinaisen selvästi ilmi se, mitä mieltä kansa on turkistarhauksesta.

        Helvetti, Suomi on työpaikkoja täysi! Löydät hyvin todennäköisesti omaa koulutustasi vastaavaa työtä. Vai meinasitko ihan työttömäksi jättäytyä, kun noin kovasti vapiset puheittesi perusteella?

        Itse en todellakaan omasta TYÖLLÄ ANSAITUSTA palkastani halua missään nimessä maksaa turkistarhaajille ja kaltaisillesi ihmisille verojen muodossa yhtään minkäänlaisia etuuksia. Joten ei kannata purra minunkaan kättäni.


      • ldfjkowidow3ij
        järkikäteen kirjoitti:

        Itse taidankin olla jonkinlainen mutantti tai epäsikiö, sillä olen vakituisessa työsuhteessa oleva viherpiiperö. Ja elätän itse itseni, maksan omat bensani ja asuntoni. Olen lisäksi mies, joten todennäköisesti tulet haukkumaan minua oman äijä-agendasi perusteelliseksi tuhoajaksi.

        Eduskunta on muuttuja, ei vakio. Se, että aloite hylättiin aiemmin, ei tarkoita sitä, että sille kävisi niin toisella kierroksella. Aloitteesta kävi myös harvinaisen selvästi ilmi se, mitä mieltä kansa on turkistarhauksesta.

        Helvetti, Suomi on työpaikkoja täysi! Löydät hyvin todennäköisesti omaa koulutustasi vastaavaa työtä. Vai meinasitko ihan työttömäksi jättäytyä, kun noin kovasti vapiset puheittesi perusteella?

        Itse en todellakaan omasta TYÖLLÄ ANSAITUSTA palkastani halua missään nimessä maksaa turkistarhaajille ja kaltaisillesi ihmisille verojen muodossa yhtään minkäänlaisia etuuksia. Joten ei kannata purra minunkaan kättäni.

        Ainakin sinä olet pahasti kuutamolla turkistarhauksen taloudellisesta merkityksestä.

        Turkistarhaus tuottaa maahamme satoja miljoonia euroja ja tarjoaa tuhansia työpaikkoja.

        Voit siis olla huoletta työllä (hehheh!!) ansaitsemasi palkan suhteen.

        Kts. tarkemmin esim. https://profur.fi/vastuullisuus/taloudellinen-merkitys


      • järkikäteen
        ldfjkowidow3ij kirjoitti:

        Ainakin sinä olet pahasti kuutamolla turkistarhauksen taloudellisesta merkityksestä.

        Turkistarhaus tuottaa maahamme satoja miljoonia euroja ja tarjoaa tuhansia työpaikkoja.

        Voit siis olla huoletta työllä (hehheh!!) ansaitsemasi palkan suhteen.

        Kts. tarkemmin esim. https://profur.fi/vastuullisuus/taloudellinen-merkitys

        Jätit vastaamatta aika moneen esittämääni kysymykseen. Tyypillistä.

        Ja miltä vuodelta tuo sivu oikein on? Vaikuttaa melko aataminaikaiselta. Tuorein vuosiluku jonka löysin oli 2014, jos jätetään laskuista pois alareunassa oleva automaattisesti päivittyvä copyright-ilmoitus... Kyllä viidessä vuodessa aika paljon ehtii tuototkin laskea. Ikävä vain, että teidän hyperventilointi sen kuin jatkuu.

        Vastaappa kysymykseen, ketkä Suomessa pukeutuu turkikseen nyt? Entä ketkä kymmenen vuoden päästä?


      • Eipäpalelepakkasilla
        järkikäteen kirjoitti:

        Jätit vastaamatta aika moneen esittämääni kysymykseen. Tyypillistä.

        Ja miltä vuodelta tuo sivu oikein on? Vaikuttaa melko aataminaikaiselta. Tuorein vuosiluku jonka löysin oli 2014, jos jätetään laskuista pois alareunassa oleva automaattisesti päivittyvä copyright-ilmoitus... Kyllä viidessä vuodessa aika paljon ehtii tuototkin laskea. Ikävä vain, että teidän hyperventilointi sen kuin jatkuu.

        Vastaappa kysymykseen, ketkä Suomessa pukeutuu turkikseen nyt? Entä ketkä kymmenen vuoden päästä?

        Kaduilla näkee ihmiisillä turkislakkeja ja-takkeja kovilla pakkasilla. Lauhemmilla ilmoilla sitten on jotain kevyempää. Turkikset ovat siitä hyvi'ä, että ne ovat kestäviä ja ekologisia.


      • Kettuja
        Eipäpalelepakkasilla kirjoitti:

        Kaduilla näkee ihmiisillä turkislakkeja ja-takkeja kovilla pakkasilla. Lauhemmilla ilmoilla sitten on jotain kevyempää. Turkikset ovat siitä hyvi'ä, että ne ovat kestäviä ja ekologisia.

        Katsoin netistä, että turkisten vientitulot vaihtelevat välillä 300- 600 milj. e/v, ja se tulo tulee ilman mitään tukia. V. 2017 näyttää olevan viimeinen vuosi, josta tiedot, kun tämä vuosi on kesken vielä. Merkittävä ala!


      • 34tasegszgs
        järkikäteen kirjoitti:

        Jätit vastaamatta aika moneen esittämääni kysymykseen. Tyypillistä.

        Ja miltä vuodelta tuo sivu oikein on? Vaikuttaa melko aataminaikaiselta. Tuorein vuosiluku jonka löysin oli 2014, jos jätetään laskuista pois alareunassa oleva automaattisesti päivittyvä copyright-ilmoitus... Kyllä viidessä vuodessa aika paljon ehtii tuototkin laskea. Ikävä vain, että teidän hyperventilointi sen kuin jatkuu.

        Vastaappa kysymykseen, ketkä Suomessa pukeutuu turkikseen nyt? Entä ketkä kymmenen vuoden päästä?

        Onko sillä sinun mielestäsi kokonaisuuden kannalta suurtakin merkitystä, moniko Suomessa pukeutuu turkiksiin?

        Meitä suomalaisia taitaa olla jotain 5,5 miljoonaa, venäläisiä on 145 miljoonaa ja kiinalaisia 1,4 miljardia. Ja turkikset ovat erityisen suosittuja sekä Venäjällä että Kiinassa.

        Mietipä sinä sitä!


      • 35ty4eyhszyhszhsdr
        järkikäteen kirjoitti:

        Jätit vastaamatta aika moneen esittämääni kysymykseen. Tyypillistä.

        Ja miltä vuodelta tuo sivu oikein on? Vaikuttaa melko aataminaikaiselta. Tuorein vuosiluku jonka löysin oli 2014, jos jätetään laskuista pois alareunassa oleva automaattisesti päivittyvä copyright-ilmoitus... Kyllä viidessä vuodessa aika paljon ehtii tuototkin laskea. Ikävä vain, että teidän hyperventilointi sen kuin jatkuu.

        Vastaappa kysymykseen, ketkä Suomessa pukeutuu turkikseen nyt? Entä ketkä kymmenen vuoden päästä?

        "Jätit vastaamatta aika moneen esittämääni kysymykseen."

        Niinkö?

        Kertoisitko hieman tarkemmin, mitä sinä mahdoit sitten oikein kysyä? Paitsi sitä, että meinaanko jättäytyä työttömäksi.


      • luonnollinenturkis
        järkikäteen kirjoitti:

        Jätit vastaamatta aika moneen esittämääni kysymykseen. Tyypillistä.

        Ja miltä vuodelta tuo sivu oikein on? Vaikuttaa melko aataminaikaiselta. Tuorein vuosiluku jonka löysin oli 2014, jos jätetään laskuista pois alareunassa oleva automaattisesti päivittyvä copyright-ilmoitus... Kyllä viidessä vuodessa aika paljon ehtii tuototkin laskea. Ikävä vain, että teidän hyperventilointi sen kuin jatkuu.

        Vastaappa kysymykseen, ketkä Suomessa pukeutuu turkikseen nyt? Entä ketkä kymmenen vuoden päästä?

        Tytöillä on ainakin todella usein takissaan turkiskaulus. Googleta naisten taslvitakki.
        Tässä ei ole muusta kyse kuin siitä ettet sinä ja kaltaisesi tykkää turkistarhauksesta?

        Tuo lakialoite on siitä epäreilu että vaikka kuinka monta lakialoitetta menisi hylkyyn, niin kohta ollaan jo puuhaamassa uutta. Taasen läpi mennessään homma olisi sitten siinä, eikä olisi enää mahdollista aloittaa turkistarhausta uudelleen. Lakialoite pitäisi toimia siten että samaa aloitetta ei voisi uusia kuin vaikka sanotaan nyt kymmenen vuoden kuluttua.


      • aasdfasdfasdf
        järkikäteen kirjoitti:

        Itse taidankin olla jonkinlainen mutantti tai epäsikiö, sillä olen vakituisessa työsuhteessa oleva viherpiiperö. Ja elätän itse itseni, maksan omat bensani ja asuntoni. Olen lisäksi mies, joten todennäköisesti tulet haukkumaan minua oman äijä-agendasi perusteelliseksi tuhoajaksi.

        Eduskunta on muuttuja, ei vakio. Se, että aloite hylättiin aiemmin, ei tarkoita sitä, että sille kävisi niin toisella kierroksella. Aloitteesta kävi myös harvinaisen selvästi ilmi se, mitä mieltä kansa on turkistarhauksesta.

        Helvetti, Suomi on työpaikkoja täysi! Löydät hyvin todennäköisesti omaa koulutustasi vastaavaa työtä. Vai meinasitko ihan työttömäksi jättäytyä, kun noin kovasti vapiset puheittesi perusteella?

        Itse en todellakaan omasta TYÖLLÄ ANSAITUSTA palkastani halua missään nimessä maksaa turkistarhaajille ja kaltaisillesi ihmisille verojen muodossa yhtään minkäänlaisia etuuksia. Joten ei kannata purra minunkaan kättäni.

        aloitteesta ei ollut samaa mieltä suomen kansa,itseasiassa lakialoitten takana seisoi vain alle kaksi prosenttia kansasta.


    • piiperöt-idiootteja

      Idiootille tiedoksi Turkistarhaajat eivät saa penniäkään maataloustukia sori vaan eli ei penniäkään veronmaksajien rahoja. mutta kaikki salaatinvalmistajat saa miljardeja meidän verorahoja.

    • oscarsson

      Turkis on paljon paljon parempi vaihtoehto ilmastonmuutoksen kannalta ,kuin puuvilla tai öljystä tehtävät keinovaatteet.

    • TarhaketunLyhytElämä

      Tiede ja ympäristö;
      Yksi turkikseen kasvatettu kettu tuottaa elämänsä aikana 85 kiloa hiilidioksidia.

      • aasdfasdfasdf

        samaan aikaan itämerestä kalastetaan tonneittain roskakalaa turkiseläinrehuun käytettäväksi ja mukana poistuu merestä fosforia jonka on todettu olevan hyväksi pelloille kun turkiseläinten lannallahan niitä peltoja lannoitetaan,turkistarhaus on siis hyväksi merelle ja pelloille joilla kasvatetaan myös rehuja vegaaneille.
        linkki uutiseen kiitos.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe