Linnan juhlat

PäivänPakina

Kertokaapa mielipiteenne? Joka vuosi järjestetään Suomessa Linnanjuhlat niminen esitys joka televisioidaan jonka kustannukset rahoitetaan verovaroin. Siinä mielessä yhtäläisyyttä YLE veron kanssa että, katsoitpa tai et niin maksat. Onko tämä oikein? Onko oikein että, hallituksesta on tullut joka julistaa vain mitä heikennyksiä normaalille kansalle on taas päätetty tinkimättä omista eduistaan? Onko oikein, että suomen kansan kannalta huonoa politiikkaa tekevät palkitsevat itsensä Linnanjuhlilla jonne myös valikoituja julkkisia pääsee. Se ei ole kuitenkaan koko kansan juhla. Kansa on tässä vaan maksumiehenä ja naisena, onko oikein? Velkarahalla eletään, köyhien ja pienituloisten elämästä tehty vielä kurjempaa koska pitää kuulemma säästää. Silti linnan juhlat. Ei ihme, että itsemurha tilastot vaan synkkenee kun tehdään niin järjettömiä poliittisia ratkaisuja joita ei ole mahdollisuus perustella mitään.

Siinä missä köyhä hakee leipänsä ja ruokansa leipäjonoista ja vastaavista. Anoo avustuksia. Siinä rikas eliitti säilyttää nykyiset etunsa ja jopa korottaa niitä ja juhlii yleellisesti Linnan juhlissa.

Ei ihan taida tasapuolisuus toteutua?

48

1276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsetuhoutunut.todistaja

      no siellä linnasa on hyvä lämpimässä maistella niitä leipiä ja lämpimikseensä toisten kanssa lähellä tansia. kylmähän on aina ulkona perseestä, näin tulkiten mykkää paskaa.
      Suomi on ollut aina kohtuu maa, pakkoavioliitoskin on kohtuun finlandiaa.fi
      t.meikäläinen ei ole sit enää millonkaan ennää. tasavallalle hyvästi.fi

    • Tuo on niitä samoja epäreiluuksia kuin myös sipilä lentelee lentokoneellaan. Ihan kiva mutta onko palkka nyt kohtuuton jos peruskoulusta syödään verorahoja.

      • Aina sitä aikaa säästääkseen tehdään rahaa mutta linnanjuhlat taas vie rahaa kun ei ees aikaa säästä katsomalla kättelyä, onhan se kiva kun niillä rahat niihin juhlavarustuksiinsa. Sitäkään lapsille juhla-asua(kiertäisi seuraavalta seuraavalle) en ole saanut pidetty mitenköhän maksaisi jos olisi joka vuosi kupunki pitäisi juhlan ja joka, joka lapselle yhden lahja tietyn kohtuuden hintaisen kustantaisi ja olisi oikea juhlamieltä.

        Olisiko se halvempi kuin tuo tilaisuus vai kalliimpi.


      • köyhälentäjä

        Mitä ihmeellistä tuossa lentokoneella lentelemisessä muka on?? Minäkin olen näin köyhänä lentänyt lentokoneella, ei siihen suuria rahoja tarvita. Sipilä on omilla rahoillaan hankkinut lentokoneen ja lentää omilla rahoillaan. Me köyhät lennetään kerhojen koneilla ja valtio maksaa meille palolennoista. Ollaan oltu lentonäytöksissä lentämässä kerhon koneella Puolustusvoimien suihkuhävittäjien kanssa, saatiin siitäkin rahat. Tosin meiltä meni potkuri sillä keikalla, kun joku kivi lensi siihen potkuriin ja ne rahat meni siihen potkuriin :(
        Lentolupakirjan lensin aikanaan kerhon kautta, ei ollut kovin kallis. Ei minulla ja muillakaan kavereilla ollut varaa kalliimpaan koulutukseen, tarkistuslennotkin otti vastaan yhden toisen kerhon edustaja. Saahan tähän lentohommaan rahaa palamaan, mutta kyllä köyhäkin pääsee lentämään, jos vaan halua on.


      • Totuuskomissio1

        Täysin turha kuluerä tämä linnanjuhlat on ja muutenkin ollut jo pitkään turhaakin turhempi, koska Suomi ei ole sanan varsinaisessa merkityksessä itsenäinen valtio.

        Ensin oli päsmärinä Neuvostoliitto, nyt vielä pahempi tämä Eurostoliitto joka on saanut nämä epäisänmaalliset poliitikot nöyryyttämään omia kansalaisiaan, mm. haittamaahanmuuton avulla.

        Olemme enenevässä määrin orjakansaa, joudumme elättämään täällä epämieluisia ja vaativia kansallisuuksia, joiden kulttuuri ja uskonnot on nostettu "sanelevaan asemaan", vaikka olemme kuluista vastaava osapuoli.

        Nykyinen meno on kestämätöntä ja omia kansalaisia kunnioittamatonta ja tuhlailevaa touhuilua, on käynyt jo monen suomalaisen "hengen päälle", mutta ei ole aiheuttanut muutosta politiikan suhteen, vaan päinvastoin.

        Minusta, sotaveteraanin jälkeläisestä, tämä itsenäisyyspäivän juhlinta presidentin linnassa, on aikansa elänyt turhake ja lähinnä herrasväen keekoilu ja osoitus melko täydellisestä epätasa-arvoisuudesta, sillä todelliset työn sankarit loistavat aina poissaolollaan.


      • köyhälentäjä kirjoitti:

        Mitä ihmeellistä tuossa lentokoneella lentelemisessä muka on?? Minäkin olen näin köyhänä lentänyt lentokoneella, ei siihen suuria rahoja tarvita. Sipilä on omilla rahoillaan hankkinut lentokoneen ja lentää omilla rahoillaan. Me köyhät lennetään kerhojen koneilla ja valtio maksaa meille palolennoista. Ollaan oltu lentonäytöksissä lentämässä kerhon koneella Puolustusvoimien suihkuhävittäjien kanssa, saatiin siitäkin rahat. Tosin meiltä meni potkuri sillä keikalla, kun joku kivi lensi siihen potkuriin ja ne rahat meni siihen potkuriin :(
        Lentolupakirjan lensin aikanaan kerhon kautta, ei ollut kovin kallis. Ei minulla ja muillakaan kavereilla ollut varaa kalliimpaan koulutukseen, tarkistuslennotkin otti vastaan yhden toisen kerhon edustaja. Saahan tähän lentohommaan rahaa palamaan, mutta kyllä köyhäkin pääsee lentämään, jos vaan halua on.

        Kyllä ärsytys on se että he itse nostivat palkkojaan taas tällä vaalikaudella.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005324564.html


      • Totuuskomissio1 kirjoitti:

        Täysin turha kuluerä tämä linnanjuhlat on ja muutenkin ollut jo pitkään turhaakin turhempi, koska Suomi ei ole sanan varsinaisessa merkityksessä itsenäinen valtio.

        Ensin oli päsmärinä Neuvostoliitto, nyt vielä pahempi tämä Eurostoliitto joka on saanut nämä epäisänmaalliset poliitikot nöyryyttämään omia kansalaisiaan, mm. haittamaahanmuuton avulla.

        Olemme enenevässä määrin orjakansaa, joudumme elättämään täällä epämieluisia ja vaativia kansallisuuksia, joiden kulttuuri ja uskonnot on nostettu "sanelevaan asemaan", vaikka olemme kuluista vastaava osapuoli.

        Nykyinen meno on kestämätöntä ja omia kansalaisia kunnioittamatonta ja tuhlailevaa touhuilua, on käynyt jo monen suomalaisen "hengen päälle", mutta ei ole aiheuttanut muutosta politiikan suhteen, vaan päinvastoin.

        Minusta, sotaveteraanin jälkeläisestä, tämä itsenäisyyspäivän juhlinta presidentin linnassa, on aikansa elänyt turhake ja lähinnä herrasväen keekoilu ja osoitus melko täydellisestä epätasa-arvoisuudesta, sillä todelliset työn sankarit loistavat aina poissaolollaan.

        Niinhän se on mutta minkäs teet?


      • kansanedustajankaveri
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä ärsytys on se että he itse nostivat palkkojaan taas tällä vaalikaudella.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005324564.html

        Ovat palkkansa ansainneet! Kuka kohta viitsii enään alkaa kansanedustajaksi, kun sinäkin heitä haukut. Ymmärrän hyvin, kun moni jättää eduskunnan seuraavissa vaaleissa. Aika paskaduuni tuo kansanedustajan homma, käytännössä 24/7, vaikka on avustajia. Niin paljon läheltä nähnyt, että en itse enään lähtisi mukaan.


      • kansanedustajankaveri kirjoitti:

        Ovat palkkansa ansainneet! Kuka kohta viitsii enään alkaa kansanedustajaksi, kun sinäkin heitä haukut. Ymmärrän hyvin, kun moni jättää eduskunnan seuraavissa vaaleissa. Aika paskaduuni tuo kansanedustajan homma, käytännössä 24/7, vaikka on avustajia. Niin paljon läheltä nähnyt, että en itse enään lähtisi mukaan.

        Miten nyt haukuin kerroin että tuottaa ärsytystä olisivat edes satsannut kouluihin kuin omia palkkoja nostanut kuin näkyy palkka ei nyt kamalasti olisi tarvinnut nostella.
        https://valtioneuvosto.fi/sipilan-hallitus/ministerien-palkkiot


      • roletaari
        köyhälentäjä kirjoitti:

        Mitä ihmeellistä tuossa lentokoneella lentelemisessä muka on?? Minäkin olen näin köyhänä lentänyt lentokoneella, ei siihen suuria rahoja tarvita. Sipilä on omilla rahoillaan hankkinut lentokoneen ja lentää omilla rahoillaan. Me köyhät lennetään kerhojen koneilla ja valtio maksaa meille palolennoista. Ollaan oltu lentonäytöksissä lentämässä kerhon koneella Puolustusvoimien suihkuhävittäjien kanssa, saatiin siitäkin rahat. Tosin meiltä meni potkuri sillä keikalla, kun joku kivi lensi siihen potkuriin ja ne rahat meni siihen potkuriin :(
        Lentolupakirjan lensin aikanaan kerhon kautta, ei ollut kovin kallis. Ei minulla ja muillakaan kavereilla ollut varaa kalliimpaan koulutukseen, tarkistuslennotkin otti vastaan yhden toisen kerhon edustaja. Saahan tähän lentohommaan rahaa palamaan, mutta kyllä köyhäkin pääsee lentämään, jos vaan halua on.

        Ollessani Kauhavalla 1971 alkoi ilmavoimat myymään Saab Safir alkeiskoulukoneita. Halvimmillaan lentokelpoisen koneen sai 10000mk:lla
        Vankka, yksinkertainen, luotettava kone!


      • vanhus

        SWipilä lentelee omalla koneellaan niinkuin moni muukin jolla on lentolupakirja ja taito lentää. Montakertaa kalliimpaa on monen edustan yksityiskoneella lennetyt ulkomaanmatkat


      • kansanedustajankaveri
        valtakunta kirjoitti:

        Miten nyt haukuin kerroin että tuottaa ärsytystä olisivat edes satsannut kouluihin kuin omia palkkoja nostanut kuin näkyy palkka ei nyt kamalasti olisi tarvinnut nostella.
        https://valtioneuvosto.fi/sipilan-hallitus/ministerien-palkkiot

        Olisi aivan kauhea tilanne, JOS kansanedustajille ja veltioneuvostolle ei maksettaisi kunnon palkkaa!! Mieti sitä, jos yleensä pystyt, että millaisessa maassa me silloin asuisimme?
        Olen asunut useammassa maassa ja nähnyt senkin puolen, kun kunnon palkkoja ei makseta em. töistä. Mukaan tulee korruptio ja lisäksi valtaa pääsee käytännössä vain ne joilla on todella rahaa tai sitten väkivallalla aseiden voimalla.
        Olin kerran sellaisessa maassa missä palkat ja palkkiot olivat hyvin pienet em. porukalle ja virkamiehille, siellä tapahtui vallankaappaus ollessani siellä. Mikään ei toiminut, poliisiin ei voinnut luottaa, olivat suurimpia rosvoja, joka paikkaan piti antaa lahjuksia virkamiehille. Poliitikkojen autonkuljettajatkin vetivät lahjuksia, kun he hoitivat tavallisen kansalaisen asioita suoraan kuljettamiensa ministereiden ja muiden poliitikkojen kautta. Kaverini kyyditsi silloin pitkällä Mersulla silloista puolueen puheenjohtajaa ja valtakunnan "ykkösmiestä", sai itsekin lahjuksena suuren asunnon ja samat etuudet poliitikkojen lailla. Se systeemi todella vuoti, kuin seula ja tavallinen kansa eli kurjuudessa. Taviksen sosiaaliturva olematon, samoin pakat ja eläkkeet.
        Suomessa on NIIN hyvin asiat, että en todellakaan valittaisi mistään. Täällä täytyy itse sössiä omat asiansa ja nekin todella pahasti, jos joutuu ongelmiin.

        Ja mitä tulee näihin lentämisiin... Suosittelen lukemaan Pertti J. Rosilan kirjan; Arkadianmäen kirstunvartija, siinä kyllä käy hyvin lentämisetkin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muistelmakirjan-julkaissut-eduskunnan-talouspaallikko-tunnustaa-olleensa-virkaintoinen-kyyla-oli-tyytymaton-usean-puhemiehen-rahankayttoon/6869206


      • Kunhan nyt hoitaisivat edes yhteiskunnan talouden eikä vähennetä kouluista kyllä niille jo


      • kansanedustajankaveri kirjoitti:

        Olisi aivan kauhea tilanne, JOS kansanedustajille ja veltioneuvostolle ei maksettaisi kunnon palkkaa!! Mieti sitä, jos yleensä pystyt, että millaisessa maassa me silloin asuisimme?
        Olen asunut useammassa maassa ja nähnyt senkin puolen, kun kunnon palkkoja ei makseta em. töistä. Mukaan tulee korruptio ja lisäksi valtaa pääsee käytännössä vain ne joilla on todella rahaa tai sitten väkivallalla aseiden voimalla.
        Olin kerran sellaisessa maassa missä palkat ja palkkiot olivat hyvin pienet em. porukalle ja virkamiehille, siellä tapahtui vallankaappaus ollessani siellä. Mikään ei toiminut, poliisiin ei voinnut luottaa, olivat suurimpia rosvoja, joka paikkaan piti antaa lahjuksia virkamiehille. Poliitikkojen autonkuljettajatkin vetivät lahjuksia, kun he hoitivat tavallisen kansalaisen asioita suoraan kuljettamiensa ministereiden ja muiden poliitikkojen kautta. Kaverini kyyditsi silloin pitkällä Mersulla silloista puolueen puheenjohtajaa ja valtakunnan "ykkösmiestä", sai itsekin lahjuksena suuren asunnon ja samat etuudet poliitikkojen lailla. Se systeemi todella vuoti, kuin seula ja tavallinen kansa eli kurjuudessa. Taviksen sosiaaliturva olematon, samoin pakat ja eläkkeet.
        Suomessa on NIIN hyvin asiat, että en todellakaan valittaisi mistään. Täällä täytyy itse sössiä omat asiansa ja nekin todella pahasti, jos joutuu ongelmiin.

        Ja mitä tulee näihin lentämisiin... Suosittelen lukemaan Pertti J. Rosilan kirjan; Arkadianmäen kirstunvartija, siinä kyllä käy hyvin lentämisetkin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muistelmakirjan-julkaissut-eduskunnan-talouspaallikko-tunnustaa-olleensa-virkaintoinen-kyyla-oli-tyytymaton-usean-puhemiehen-rahankayttoon/6869206

        ...Vähempikin riittäisi. Nyt eivät edes hoitaneet hyvin, vaan hyvin huonosti talouden.

        Kyllä sinne tarvitaan myös älykkyys testit ettei kaikki hiihtäjät pääsis.


      • kansanedustajankaveri kirjoitti:

        Olisi aivan kauhea tilanne, JOS kansanedustajille ja veltioneuvostolle ei maksettaisi kunnon palkkaa!! Mieti sitä, jos yleensä pystyt, että millaisessa maassa me silloin asuisimme?
        Olen asunut useammassa maassa ja nähnyt senkin puolen, kun kunnon palkkoja ei makseta em. töistä. Mukaan tulee korruptio ja lisäksi valtaa pääsee käytännössä vain ne joilla on todella rahaa tai sitten väkivallalla aseiden voimalla.
        Olin kerran sellaisessa maassa missä palkat ja palkkiot olivat hyvin pienet em. porukalle ja virkamiehille, siellä tapahtui vallankaappaus ollessani siellä. Mikään ei toiminut, poliisiin ei voinnut luottaa, olivat suurimpia rosvoja, joka paikkaan piti antaa lahjuksia virkamiehille. Poliitikkojen autonkuljettajatkin vetivät lahjuksia, kun he hoitivat tavallisen kansalaisen asioita suoraan kuljettamiensa ministereiden ja muiden poliitikkojen kautta. Kaverini kyyditsi silloin pitkällä Mersulla silloista puolueen puheenjohtajaa ja valtakunnan "ykkösmiestä", sai itsekin lahjuksena suuren asunnon ja samat etuudet poliitikkojen lailla. Se systeemi todella vuoti, kuin seula ja tavallinen kansa eli kurjuudessa. Taviksen sosiaaliturva olematon, samoin pakat ja eläkkeet.
        Suomessa on NIIN hyvin asiat, että en todellakaan valittaisi mistään. Täällä täytyy itse sössiä omat asiansa ja nekin todella pahasti, jos joutuu ongelmiin.

        Ja mitä tulee näihin lentämisiin... Suosittelen lukemaan Pertti J. Rosilan kirjan; Arkadianmäen kirstunvartija, siinä kyllä käy hyvin lentämisetkin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muistelmakirjan-julkaissut-eduskunnan-talouspaallikko-tunnustaa-olleensa-virkaintoinen-kyyla-oli-tyytymaton-usean-puhemiehen-rahankayttoon/6869206

        Koulut Suomessa voi hyvin huonosti, silloin hallituksen on herättävä kun ei valmistu lapsia enää töihin.


      • kansanedustajankaveri kirjoitti:

        Olisi aivan kauhea tilanne, JOS kansanedustajille ja veltioneuvostolle ei maksettaisi kunnon palkkaa!! Mieti sitä, jos yleensä pystyt, että millaisessa maassa me silloin asuisimme?
        Olen asunut useammassa maassa ja nähnyt senkin puolen, kun kunnon palkkoja ei makseta em. töistä. Mukaan tulee korruptio ja lisäksi valtaa pääsee käytännössä vain ne joilla on todella rahaa tai sitten väkivallalla aseiden voimalla.
        Olin kerran sellaisessa maassa missä palkat ja palkkiot olivat hyvin pienet em. porukalle ja virkamiehille, siellä tapahtui vallankaappaus ollessani siellä. Mikään ei toiminut, poliisiin ei voinnut luottaa, olivat suurimpia rosvoja, joka paikkaan piti antaa lahjuksia virkamiehille. Poliitikkojen autonkuljettajatkin vetivät lahjuksia, kun he hoitivat tavallisen kansalaisen asioita suoraan kuljettamiensa ministereiden ja muiden poliitikkojen kautta. Kaverini kyyditsi silloin pitkällä Mersulla silloista puolueen puheenjohtajaa ja valtakunnan "ykkösmiestä", sai itsekin lahjuksena suuren asunnon ja samat etuudet poliitikkojen lailla. Se systeemi todella vuoti, kuin seula ja tavallinen kansa eli kurjuudessa. Taviksen sosiaaliturva olematon, samoin pakat ja eläkkeet.
        Suomessa on NIIN hyvin asiat, että en todellakaan valittaisi mistään. Täällä täytyy itse sössiä omat asiansa ja nekin todella pahasti, jos joutuu ongelmiin.

        Ja mitä tulee näihin lentämisiin... Suosittelen lukemaan Pertti J. Rosilan kirjan; Arkadianmäen kirstunvartija, siinä kyllä käy hyvin lentämisetkin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muistelmakirjan-julkaissut-eduskunnan-talouspaallikko-tunnustaa-olleensa-virkaintoinen-kyyla-oli-tyytymaton-usean-puhemiehen-rahankayttoon/6869206

        Tässä on suuri köyhyyttä tekevä kun opetus on väärä, ei taitoja ole kehittynyt.
        Tuo nuorista miehistä on suuri luku miten huolto suhde sitten kärsii. Koululla on suuri vastuu seurata lapsen kehitystä ja puuttua siihen antaa oikeaa tukea. Sen parantaminen ehkäisee syrjääntymistä ja köyhyyttä sekä uusavuttomuutta.

        https://yle.fi/uutiset/3-10127622


      • kansanedustajankaveri kirjoitti:

        Olisi aivan kauhea tilanne, JOS kansanedustajille ja veltioneuvostolle ei maksettaisi kunnon palkkaa!! Mieti sitä, jos yleensä pystyt, että millaisessa maassa me silloin asuisimme?
        Olen asunut useammassa maassa ja nähnyt senkin puolen, kun kunnon palkkoja ei makseta em. töistä. Mukaan tulee korruptio ja lisäksi valtaa pääsee käytännössä vain ne joilla on todella rahaa tai sitten väkivallalla aseiden voimalla.
        Olin kerran sellaisessa maassa missä palkat ja palkkiot olivat hyvin pienet em. porukalle ja virkamiehille, siellä tapahtui vallankaappaus ollessani siellä. Mikään ei toiminut, poliisiin ei voinnut luottaa, olivat suurimpia rosvoja, joka paikkaan piti antaa lahjuksia virkamiehille. Poliitikkojen autonkuljettajatkin vetivät lahjuksia, kun he hoitivat tavallisen kansalaisen asioita suoraan kuljettamiensa ministereiden ja muiden poliitikkojen kautta. Kaverini kyyditsi silloin pitkällä Mersulla silloista puolueen puheenjohtajaa ja valtakunnan "ykkösmiestä", sai itsekin lahjuksena suuren asunnon ja samat etuudet poliitikkojen lailla. Se systeemi todella vuoti, kuin seula ja tavallinen kansa eli kurjuudessa. Taviksen sosiaaliturva olematon, samoin pakat ja eläkkeet.
        Suomessa on NIIN hyvin asiat, että en todellakaan valittaisi mistään. Täällä täytyy itse sössiä omat asiansa ja nekin todella pahasti, jos joutuu ongelmiin.

        Ja mitä tulee näihin lentämisiin... Suosittelen lukemaan Pertti J. Rosilan kirjan; Arkadianmäen kirstunvartija, siinä kyllä käy hyvin lentämisetkin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muistelmakirjan-julkaissut-eduskunnan-talouspaallikko-tunnustaa-olleensa-virkaintoinen-kyyla-oli-tyytymaton-usean-puhemiehen-rahankayttoon/6869206

        Jos koulu ei seuraa jää lapsi hunginnolle. Selkeä työ on koululla ainut paikka mikä toimii yhteiskunnan puolesta ja vastaa kasvatuksesta myös yhtä paljon kuin lapsen vanhempi, ainut välikappale joka huolehtii edistyksestä kouluaineissa


      • ABC-kirja
        valtakunta kirjoitti:

        Tässä on suuri köyhyyttä tekevä kun opetus on väärä, ei taitoja ole kehittynyt.
        Tuo nuorista miehistä on suuri luku miten huolto suhde sitten kärsii. Koululla on suuri vastuu seurata lapsen kehitystä ja puuttua siihen antaa oikeaa tukea. Sen parantaminen ehkäisee syrjääntymistä ja köyhyyttä sekä uusavuttomuutta.

        https://yle.fi/uutiset/3-10127622

        Eipä ole ehkäissyt sinun kohdallasi.


      • kansanedustajankaveri kirjoitti:

        Olisi aivan kauhea tilanne, JOS kansanedustajille ja veltioneuvostolle ei maksettaisi kunnon palkkaa!! Mieti sitä, jos yleensä pystyt, että millaisessa maassa me silloin asuisimme?
        Olen asunut useammassa maassa ja nähnyt senkin puolen, kun kunnon palkkoja ei makseta em. töistä. Mukaan tulee korruptio ja lisäksi valtaa pääsee käytännössä vain ne joilla on todella rahaa tai sitten väkivallalla aseiden voimalla.
        Olin kerran sellaisessa maassa missä palkat ja palkkiot olivat hyvin pienet em. porukalle ja virkamiehille, siellä tapahtui vallankaappaus ollessani siellä. Mikään ei toiminut, poliisiin ei voinnut luottaa, olivat suurimpia rosvoja, joka paikkaan piti antaa lahjuksia virkamiehille. Poliitikkojen autonkuljettajatkin vetivät lahjuksia, kun he hoitivat tavallisen kansalaisen asioita suoraan kuljettamiensa ministereiden ja muiden poliitikkojen kautta. Kaverini kyyditsi silloin pitkällä Mersulla silloista puolueen puheenjohtajaa ja valtakunnan "ykkösmiestä", sai itsekin lahjuksena suuren asunnon ja samat etuudet poliitikkojen lailla. Se systeemi todella vuoti, kuin seula ja tavallinen kansa eli kurjuudessa. Taviksen sosiaaliturva olematon, samoin pakat ja eläkkeet.
        Suomessa on NIIN hyvin asiat, että en todellakaan valittaisi mistään. Täällä täytyy itse sössiä omat asiansa ja nekin todella pahasti, jos joutuu ongelmiin.

        Ja mitä tulee näihin lentämisiin... Suosittelen lukemaan Pertti J. Rosilan kirjan; Arkadianmäen kirstunvartija, siinä kyllä käy hyvin lentämisetkin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muistelmakirjan-julkaissut-eduskunnan-talouspaallikko-tunnustaa-olleensa-virkaintoinen-kyyla-oli-tyytymaton-usean-puhemiehen-rahankayttoon/6869206

        Koulu on ainut mikä ehkäisee syrjääntymistä lapsi on laitettava koulusta kuntoutukseen jos ei muuten onnistu siten ainakin näkevät, missä on ongelma.

        Lapsen neurologinen vai vanhempien osaamattomuudessa oikein hoitaa lasta.


      • ABC-kirja
        valtakunta kirjoitti:

        Koulu on ainut mikä ehkäisee syrjääntymistä lapsi on laitettava koulusta kuntoutukseen jos ei muuten onnistu siten ainakin näkevät, missä on ongelma.

        Lapsen neurologinen vai vanhempien osaamattomuudessa oikein hoitaa lasta.

        Milloin sinä päädyt kuntoukseen? Olisi todella tarpeen.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Eipä ole ehkäissyt sinun kohdallasi.

        Ei niin sen vuoksi tiedänkin.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Eipä ole ehkäissyt sinun kohdallasi.

        Minun aikana oli lama mikä oli syy norm. luokasta odotin 5lk jolloin kävin koeajalla ja sen jälkeen vasta 6lk aloitin.sekä minä olen päässyt koulusta todistuksella.
        Perustaidot ei karttunut koska kukaan ei tukenut niitä.

        Nyt olen huolissani ettei lapsi saa myöskään tukea vaikka hän pärjää muissa aineissa mutta ei äidinkieltä edes panosteta koulussa vaikka on 5lk varsinkin sitä pitäisi erityisesti harjoitella jatkuvasti.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Milloin sinä päädyt kuntoukseen? Olisi todella tarpeen.

        Luvattiin sairaalasta kun keväällä poika pääsee kuntoutukseen, minuakin kuntouttetaan. Jos se ei toteudu seuraavan kerran kun mies on töissä niin niillä sitten kuntoutetaan yksityisellä.

        Minua ei kuntouteta kun hain erikseen kouluun kuntoutusta neurospykologi ei ottanut koska koki moni jo liian vanhaksi ja että minulla on paljon lapsia ja koska aivoni ei enää kasva.

        Hain silloin itselleni sopivaa oppimistekniikkaa mutta ei auttanut mutta en ymmärtänyt silloin sairastavan tarkkaavuuden häiriötäkin ja kertonut niistä oireista.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Milloin sinä päädyt kuntoukseen? Olisi todella tarpeen.

        Että kyllä minä kerkeä vielä kyllä köyhyys on vain väliaikaista vaikka kestääkin vielä kun odotettava toisen valmistuvan ja menevän töihin mies kyllä menee työharjoitteluun koulun kautta syksyllä joten siitä se jo alkaa ja valmistuu 2020 sit ammattikorkeaan.

        Kamala tuhlausta koulu jos sitä ei hoideta kunnolla.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Milloin sinä päädyt kuntoukseen? Olisi todella tarpeen.

        Toivon todella että saan opiskelua korkealle itseni että saan oikein asiat pyörii ja saada kaikki menestyy ettei mikään ole turhaa.


    • ihanjeesjuhlat

      Minun mielestä nuo itsenäisyyspäivän juhlatSuomessa Presidentin linnassa on ihan oikeutettu juttu. Muutama tuttu kaveri siellä on aina vuosittain ollut juhlimassa. Ei siellä kaikki mitään rikkaita ole, kyllä sinne on aina kutsuttu ihan tavallisia ihmisiä juhlimaan, joita presidentti on tavannut vuoden aikana tai muuten on päättänyt kutsua.
      Ja nytkin sinne juhliin pääsee iso joukko Koulutuskeskus Salpauksen oppilaita avustamaan, on näille nuorille ainutlaatuinen tilaisuus. https://yle.fi/uutiset/3-10533729
      Muutenkin ne juhlat on monelle yrittäjälle aika tärkeä juttu päästä esille, erät tuttu rouva teki ruisleipää Ahtisaaren aikaan sinne.
      Ja mikä valtio ei muka järjestä itsenäisyypäivän juhlia??

    • tihutyöt

      Katsotaan 06.12 kuinka monta erilaisista rikoksista tuomittua on taas juhlissa. Mielenosoitukset ja anarkismi nostaa päätään eikä paikkojen rikkominen kuulu kansalaisoikeuksiin.

    • Pitkäaikatyötön

      "Siinä mielessä yhtäläisyyttä YLE veron kanssa että, katsoitpa tai et niin maksat. Onko tämä oikein?"

      Samalla tavalla oikein, että lähetetään sitä myös urheilukilpailuja tai Euroviisuja, eivätkä nekään kiinnosta meikäläistä. Sitten taas toisaalta lähetetään sellaistakin, jota en ole huomannut kaivatakaan. Ei se ohjelmatarjonta ole kokonaisuudessaan kenenkään mielen mukainen.

    • Juutuuppi_töllääjä

      Mun toosa pysyy kiinni linnan juhlien, euroviisujen, urheilukisojen, tanssii tähtien kaa, idolsien, talenttien, ym toosasta tulvivien sirkushuvien aikana. Ja muulloinkin. Leipää pureskellessa ehkä jonkun eläinlääkäriohjelman ehkä katson

    • Mesemies-55

      Herrojen juhla! Ämmät näyttelee tissejään ja persettään &puku romujaan. SOTIEN AIKAAN EI OLLUT AIKAA LEIKKIÄ NOILLA. SUOMI itsenäinen 1995 mut sitten kolhoosi EU.

    • Salmemarjatta

      Aivan sopivasti aukesi OODI Itsenäisyyspäiväksi! Siellä voisi tulevaisuudessa järjestää kaiken kansan, kunnon väen " linnan juhlat " meille, jotka kaiken maksamme.Tilaa on eri tasoissa Liput alk 20 € - 50 € kpl Tarjoilua vaan kehiin ja konsertteja ja esityksiä! KUKA kansanedustaja tekisi aloitteen: `` Uudet kansanedustajat: tästä koppi!

    • Köyhäjopitkään

      Syön tässä tyttären kanssa juuri eu-ruoka-avun ruokia. (purkkihernekeittoa nötkötillä ja sinapilla tuunattuna). Ensi ke tulee seuraava työmarkkinatuki. Siihen saakka pitää kituuttaa rahatta. Ruokaa on onneksi jäljellä palasteessa ja kuivakaapissa vähän. Wc paperi loppui tänään ja tilillä alle 2e. Sillä ostan Lidlistä tarjouksesta kilon klementiinejä. Tällaiset linnan juhlat työttömällä yh:llä 101- vuotiaassa Suomessa.

    • Melooklovely

      Ilmeistä ja kuvista päätellen Guzeninan pääasiallinen syy kansanedustauuteen on linnan juhlissa paistattelu. Ei jäisi pois mistään hinnasta, vaikka kertoja on ainakin 10. Kilpailee Pelkosen kanssa parhain puku pystistä. Päivi Räsänen on vanhetessaan valinnut prinsessa ja morsian lookin.
      Ei noiden samojen edustajien tarvitsisi joka vuosi tuolla elvistellä. Vähentävät tietysti puku ja kampaus kulut verotuksessa ja hotelliyöpymiset.

    • ottakaavinkistävaari

      Nyt ku kierrätys ja ekologisuus on muotia, iltapukuja tehdään vanhoista jätepusseista ym, voisi joku kaunotar tai miksei mieskin sävähdyttää käytetystä wcpaperista ja tyhjistä rullista tehdyllä luomuksella. Luonto tulisi mukaan juhliin ennen näkemättömällä tavalla ja pikantilla tuoksulla. Teuvo Loman voisi suunnitella.

      • vanhus

        Haukion puku oli tehty juuri noista jäterullista tai vastaavist


    • Kansanasunnot

      Ehdotan että rakennetaan halpoja asuntoja kaikille, jotka yhteiskunta maksaa. Kaikki sos. ym . toimeentulotuet voi lakkautta sitten. Ihan liian paljon tätä joutilasta väkeä täällä riittää. Jos pystyy jonottamaan leipäjonossa 4 tuntia pystynee käydä vaikka pesemässä ikkunoita?

    • vähäosainen

      En pidä tarpeellisena koko juhlia.Rahaa vaan tuhlataan .Kyllä Suomen itsenäisyyttä voisi juhlistaa muullakin tavoilla.
      Köyhälle se on kaksi kynttilää ja Suomen lippu naapurin lipputangossa.
      Nekin rahat voisi käyttää hyödyllisempään tarkoitukseen-
      Onko kukaan koskaan kertonut kansalle mitä juhlat tulevat maksamaan.?

    • vanhus

      Tämähän on pieni kustannus verrattuna kansanedustajien eläke-etuihin nuorena ennen eläkeikää. Kyösti Kallio tarjosi vain simat ja taisi olla jotain pullaakin.

    • työtön11

      Köyhät menehtyy Suomessa nälkään, Isomaha-Herrat ja Pyylevät Rouvat ummistaa silmänsä ja jatkaa juhlimista palatseissaan.. Ei kantaudu Palatsin vankkojen kultaseinien läpi köyhälistön itku, Herrojen juhlia häiritsemään... Vai vielä "itsenäisyyttä" siellä juhlivat, Suomihan on jo aikoja sitten myyty EU:lle..!

      • muka.tasavalta.pyh

        nippanappa pitävät pienituloisia hengissä ja suuresti verotettavana, eivät muuten pystyisikään palatsissaan elostelemaan.


    • Hävetkää

      Rikkaille ja herroille ilmaista ruokaa ja juomia sekä kalliita esiitntyjiä.
      Veronmaksajathan maksavat koko hienojen ja rikkaiden ihmisten pippalot, kun heillä ei ole varaa kun kalastaa ruokaa ja juomia kun ovta niin "köyhiä".

      Toinen asia on nämänauerttavat rätti ja lumppujuhlat ostetaan tuhansien kolttuja ja pukuja ja sitten ne joutavatkin pois. Hinnat liikkuvat tuhansissa.

      Minusta tällaaiset Linnan-juhlat voi lopettaa kokonaan.

      Kaikki siitä jäävät rahat voi lahjoittaa köyhille lapsiperheille, hyväntekeväisyyteen, vanhuksille, asunnottomille sekä muuhun hyödyllisempään.

      Puhutaan sopeutumiseläkkeistä jne siellä ne kaikki ovat koolla herkkupäytien äärellä, he ovat röyhkeitä ja heille kelpaa kaikki ilmainen, jonka veronmaksajat vain maksavat.

      Vaalit lähestyvät ja muistakaa ketkä ovat saaneet näitä erilaisia etuja ja ikäänkuin käyttäneet asemaansa väärin matka, ruoka, juhla ja muina veronmaksajien maksamina.

    • Kunniallistako

      He olettaa että osaton kansa nauttii ohjelmasta jonne on kokoontuneet vain varakkaat. Tyyliä ja arvokkaita asuja näytellään kuin mallinäytöksissä, kuka on kaunein ja kenen asu kiehtovin. Mielikuvitus laukkaa pukuja suunnittelevilla äärilaidasta toiseen. Monilla valkoinen "hääpuku" yllä ja toisilla musta "hautajaispuku", puhumattakaan monista mitä omituisimmista materiaaleista puvuissa. Räteistä kootut mukamas kierrätystavaraa. Montako kierrätyspaitaa tai muuta materiaalia saksitaan yhteen luomukseen ja mistä noita paitoja tulee niin paljon? Mielikuvituksellista.
      Ei juhlijoilla ole aina suvussakaan ollut taistelijoita Suomen itsenäisyyden puolesta ja sen arvoa he eivät tunne. Ei parempaa tietoa siitä kurjuudesta ja kärsimyksistä joka perheitä on kohdannut sodan aikana ja sen jälkeen. Ei he näe sitä hintaa minkä tavalliset perheet ovat maksaneet sotien aikana ja sen jälkeen. Nämä rikkaat ovat juhlimassa köyhempien suomalaisten kustannuksella.
      Veteraanit juhlassa ovat edustettuina joka on ainoa oikea teko, he tietää enemmän ja he ei pröystäile.
      Herrat vie Suomea vain EU:n helmaan pois itsenäisyydestä. Mitä Suomi pian saa päättää itse omasta puolestaan?!

    • Hasse

      Vaikka juhlat maksavat paljon, niin tosi moni suomalainen tienaa niistä. Esim pukuvalmistajat. Naisten kampaukset hotellit taksit ym, ym. Nämä asiat maksavat vieraat omasta kukkarosta, ja alveineen tulevat takasin valtion kassaan.

      • roletaari

        En tunne vähäisintäkään kiinnostusta linnan juhlia kohtaan. Vaimoni töllöttää.

        Rahan käyttöä ajattelen tuottavuus näkökulmalla. Mikä on panos / tulos suhde? Mitä lisäarvoa, mitä pysyvää hyötyä sijoitus tuottaa?
        Linnan kemujen kohdalla en näe seurauksena mitään todellista hyötyä. Mahtaakohan monellakaan olla edes kivaa. Näyttely mikä näyttely. Korkeintaan kohentaa joidenkin kutsuttujen egoa mutta onko se mikään yleishyödyllinen tulos?

        Kunsuomalsiet ovat huolestuneita ulkkareiden mielipiteistä niin ainakaan näiden kemujen kohdalla se ei pidä paikkaansa.Ulkkarit pitävät kemuja käsittämättöminä ja ikävystyttävinä rituaaleina.


    • Funlandiankansalainen

      Pitäähän rahvas pitää näyränä esittelemällä herkkuja, joiden maistamiseen sillä ei tule olemaan koskaan mahdollisuutta, loistoa, jonka näkeminen sokaisi sen, joidenkin vähemmistöjen turhan päiväiset haastattelut, joidenlaiseen erikoisuuteen ja erinomaisuuteen rahvaalla ei ole koskaan mahdollisuutta erottua. Joidenkin ihmisten kättetemisen ja röyhistelyn seuraaminen tuntitolkulla tvstä on yhtä kiintoisaa kun puulaakisarjan pelin katsominen hevonkuusessa. Se on muka arvokasta juhlimasta. Jos tuo on niin arvokasta, niin miksei kukaan muu valtio ole seurannut esimerkkiä ja matkinut tapaa. Kyse on puhtaasta vallankäytöstä ja vallanesittämisestä pitää kansa nöyränä. Itsenäisyyspäivän arvokkuudesta ja koko kansan juhlasta siinä ei ole kyse.

    • toiset

      Sitten näytetään vielä linnan juhlien jatkot - uskomatonta!!! Että katsokaa, näin me täällä rällätään vielä jatkoillakin. Maksanevat kaikkea muuta kuin arvokkaan juhlimisensa tässä vaiheessa kaiketi itse, mutta miksi ihmeessä tuotakin moskaa televisioidaan?? Esiintyjien palkkiot kaiketi verorahoista? Onpa sivistynyttä ja fiksua touhua, verorahoilla YLE fiksujen toimittajiensa kera tuota suoltaa - ei muuhun "ajatus" riitä.

      En by the way katso juhlia enkä jatkoja (etkotkin ehkä olemassa). Siis huhhuh, verorahoilla kustannetaan koko roska, ja ihmisten halutaan tuota tv:stä tuijottavan. Joo, moni tuijottaakin, lähinnä raivon vallassa.

      Miten se menikään, siinä Orwellin romaanissa, toiset eläimet ovat arvokkaampia kuin toiset - ja siat juhlivat, siinä romaanissa.

    • Voizeus

      Kohtaamisia kappelissa. Ensinäytös tulossa. Rantakartanossa tai villa maireassa.

    • Anonyymi

      Linnan juhlilla tänä vuonna teema!
      Sauli on päättänyt että Oikea media on juhlien aihe.
      Katsotaan myt onko MV-lehti edustettuna vai vain VapaaMuurari media.
      Onko poliisita edustettuna tavalliset vai Vapaamuurarit.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe