Onko ääretön pelkkä teoreettinen arvo?

Onko olemassa sellaista todellista asiaa, joka olisi ääretön?

Aika on sellainen määre, jolla ei uskota olevan loppua, mutta sillä on alku: aika sai alkunsa universumin syntymisen hetkellä eikä sitä ollut olemassa ennen sitä. Sen vuoksi on typerää kysyä, mitä oli ennen universumin syntymistä, koska teorian mukaan universumi on kaikki, mitä on olemassa: se on ajan, tilan ja materian alku, mitä ennen ei ollut olemassa mitään muuta kuin tyhjää tai melkein tyhjää ja ikuinen kosminen inflaatio tai kvanttimeren poreilu vai miten se nyt menikään?

Kosmologit ovat riidassa itseään vastaan, kun eivät osaa päättää sitä, onko kaikkeus kaikki vai onko jotakin muutakin kuin se. Koska kosmologit eivät tiedä sitä, mikä on totuus, ovat he alkaneet keksiä mielikuvituksellisia tarinoita, joita monet pitävät totena tai mahdollisesti totena. Kosmologit ovat nykyisen ajan uskovien ateistien pappeja ja tietäjiä (noitia), joita ateistit palvovat ja pitävät heidän sanaansa ikuisena totuutena, joka voi tosin muuttua, on silti totta, koska se ei edellytä yliluonnollisen olemassa oloa.

Voisiko mitenkään olla mahdollista, että ajalla ei ole alkua? Uskovien ateistien mielestä kyllä, koska he puhuvat ikuisesta kosmisesta inflaatiosta ja kvanttimeren poreilusta, joilla ei siis alkua ole ja siten ajalla ei olisikaan alkua, toisin kuin muinoin eläneet ateistit ajattelivat (tieteellisen näkemyksen mukaan). Mikä on siis totuus? Onko ajalla alku vai ei? Tähän ateistit esittävät monenlaisia teorioita siitä, mitä aika on jne., mutta onko ajalla alkua vai ei? Tähän he eivät osaa vastata muuta kuin mielipiteitä, koska he eivät tiedä, vaikka luulevat tietävänsä.

7

165

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AteistiVaan

”Onko olemassa sellaista todellista asiaa, joka olisi ääretön?”

Teoriassa kyllä. Käytännössä: emme tiedä.

Kuinka monta desimaalilukua on nollan ja yhden välissä?

• Saako pappi valon lamppuun?
      Ei saa.

Insinööri saa.

• kirjautuneena

Sveitsiläiset tekivät käkikelloja jo ennen Moosesta.
      Ns. luomisen aikaan aika oli siis keksintönä vanhanaikainen.

• Rolex.et.Omega

Tunnetun hypoteesin mukaan aika onkin vain sveitsiläisten keino edistää kellojen myyntiä.

• Jos määritellään niin, että aika sai alkunsa universumin syntyessä, niin sitten niin on määritelty.

• Äärellinen.aika

Mutta aikaahan ei ole äärettömästi. Se on universumin alusta tähän hetkeen. Sillä on alku ja loppu. Se, että loppu siirtyi hitusen tämän kirjoituksen aikana ei muuta asiaa. Tuleva aika on aina spekulaatio.

Toisaalta aika on yksiulotteinen piste. Menneisyys ei ole olemassa kuten ei tulevaiuuskaan. Konkreettisesti aika on vain yksi piste: nyt.

• Äärellinen.aika kirjoitti:

Mutta aikaahan ei ole äärettömästi. Se on universumin alusta tähän hetkeen. Sillä on alku ja loppu. Se, että loppu siirtyi hitusen tämän kirjoituksen aikana ei muuta asiaa. Tuleva aika on aina spekulaatio.

Toisaalta aika on yksiulotteinen piste. Menneisyys ei ole olemassa kuten ei tulevaiuuskaan. Konkreettisesti aika on vain yksi piste: nyt.

Kuulostaa ihan järkevältä.

Mitä mieltä muut ovat?

On silti huomattava se, että vaikka aika on vain yksi "piste" tässä hetkessä, niin tapahtumia ajassa ja siten myös aikaa itseään voidaan tutkia menneisyyteen tiettyyn rajaan asti (universumin synty) ja ennustaa tulevaisuutta.

Aika mielenkiintoinen juttu vai mitä?

Niin, tämän universumin kannalta ajalla on alku eikä mitään muuta välttämättä ole kuin tämä universumi, mutta emme voi sitä tietää. On mahdollista, että ennen universumin syntyä on ollut jotakin eikä sillä jollakin ole lainkaan alkua eli se on ajallisesti ääretön menneisyyteen ja tulevaisuuteen asti (ikuinen).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1600
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      105
      807
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      608
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      128
      561
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe