Lukekaa Jeesuksen ensimmäiset sanat

Kun Jeesus tuli maailmaan ensimmäisen kerran näkyvästi, hän tuli elämään ihmisen elämän Jerusalemin maassa. Toisen kerran hän ilmestyi opetuslapsille ylösnousseena olentona neljänkymmenen päivän ajan. Sitten hän myös ilmestyi ylösnousseena Jumalana Amerikan intiaanien esi- isille temppelin edessä nykyisen Quatzecoatlin kaupungin kohdalla nykyisen Mexicon Veracruzin osavaltiossa n. v 34 jKr.

Siellä hän ensimmäiseksi kertoi oppinsa, miten kastetaan ja pääasiat mitä siihen liittyy, niin tarkasti, ettei sitä ole maailmanhistoriassa koskaan niin selkeästi sanottu eikä ilmoitettu kirjallisessa muodossa kuin se Mormonin kirjassa, Toisessa evankeliumissa Jeesuksesta Kristuksesta on. Se korjaa kaikki teologiset erimielisyydet eri kristillisissä kirkoissa, jos sitä noudatetaan.

Lukekaa ihmeessä se ihmeellinen, jumalalinen kertomus. 3. Nefi, luku 11.

Nuori mies ei mitenkään olisi voinut keksiä asiaa omasta pääästään, vaan tämän täytyy olla jumallalinen ilmoitus. Lukekaa niin voitte saada valaistuksen asiasta. Mormonin kirjan saa tilaamalla netistä http://www. lds.org

35

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Minulta löytyy kirjahyllystäni MK ihan alkuperäiskielellä eli englanniksi kahteen kertaan ja kiinaksi kahteen kertaan. En taida tarvita suomenkielistä versiota, jota et tosin tainnut tarjotakaan. Nuo vieraskielisetkin osoittavat MK:n saduksi. Jesse ei tietenkään käynyt Amerikassa, intiaanit eivät ole lähi-itäläisten jälkeläisiä ym.
        Smithin oppi ei ole evankeliumia. Taika-alusvaatteet, polyteismi, luulihaklönttioppi, pikkutyttöjen moninaintippi ym. eivät kuulu kristinuskoon.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Minulta löytyy kirjahyllystäni MK ihan alkuperäiskielellä eli englanniksi kahteen kertaan ja kiinaksi kahteen kertaan. En taida tarvita suomenkielistä versiota, jota et tosin tainnut tarjotakaan. Nuo vieraskielisetkin osoittavat MK:n saduksi. Jesse ei tietenkään käynyt Amerikassa, intiaanit eivät ole lähi-itäläisten jälkeläisiä ym.
        Smithin oppi ei ole evankeliumia. Taika-alusvaatteet, polyteismi, luulihaklönttioppi, pikkutyttöjen moninaintippi ym. eivät kuulu kristinuskoon.

        No mitä mieltä olet sitten luvusta 11, 3. Nefi? Mitä tämä avaus koskee.


      • Olli.S kirjoitti:

        No mitä mieltä olet sitten luvusta 11, 3. Nefi? Mitä tämä avaus koskee.

        Siinäkin on karkea moka. Mm. Tapsa on tällä palstalla selvästi kirjoittanut, että ilmestyttyään ensin hautaan laittamisensa jälkeen Jeesus ei vielä ollut ylösnousemusruumiissaan, vaan siksi hänellä oli kyljessä haava ja käsissä ja jaloissa naulojen jäljet. Smith kuitenkin kirjoittaa, että Smith ilmestyi porukoille YLÖSNOUSEMUSRUUMIISSAAN, mutta silti Hän esitteli noita mainittuja haavojaan. Täyttä sekoilua siis.

        Muutoinkaan tuossa luvussa ei ole mitään ihmeellistä. Raamattua mukaillen kirjoitettu. Kuka tahansa tyhmempikin olisi voinut tuo kirjoittaa, vieläpä ehkä mokaamatta.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Siinäkin on karkea moka. Mm. Tapsa on tällä palstalla selvästi kirjoittanut, että ilmestyttyään ensin hautaan laittamisensa jälkeen Jeesus ei vielä ollut ylösnousemusruumiissaan, vaan siksi hänellä oli kyljessä haava ja käsissä ja jaloissa naulojen jäljet. Smith kuitenkin kirjoittaa, että Smith ilmestyi porukoille YLÖSNOUSEMUSRUUMIISSAAN, mutta silti Hän esitteli noita mainittuja haavojaan. Täyttä sekoilua siis.

        Muutoinkaan tuossa luvussa ei ole mitään ihmeellistä. Raamattua mukaillen kirjoitettu. Kuka tahansa tyhmempikin olisi voinut tuo kirjoittaa, vieläpä ehkä mokaamatta.

        Sorry, ei siis Smith ilmestynyt porukoille ylösnousemusruumiissaan vaan Jeesus...


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Siinäkin on karkea moka. Mm. Tapsa on tällä palstalla selvästi kirjoittanut, että ilmestyttyään ensin hautaan laittamisensa jälkeen Jeesus ei vielä ollut ylösnousemusruumiissaan, vaan siksi hänellä oli kyljessä haava ja käsissä ja jaloissa naulojen jäljet. Smith kuitenkin kirjoittaa, että Smith ilmestyi porukoille YLÖSNOUSEMUSRUUMIISSAAN, mutta silti Hän esitteli noita mainittuja haavojaan. Täyttä sekoilua siis.

        Muutoinkaan tuossa luvussa ei ole mitään ihmeellistä. Raamattua mukaillen kirjoitettu. Kuka tahansa tyhmempikin olisi voinut tuo kirjoittaa, vieläpä ehkä mokaamatta.

        Tuo on ihan sivuasia, voihan arpia olla asian demonstroimiseksi, Jeesukselle oli tärkeää että kaikki opetuslapset ja nefiläiset tulivat tunnusteledmaan hänen haavojaan että tietäisivät että hän se on ja hän elää, sano mitä Jeesuksen sanat ei ratkaise kirkkojen pääasioissa?


      • Olli.S kirjoitti:

        Tuo on ihan sivuasia, voihan arpia olla asian demonstroimiseksi, Jeesukselle oli tärkeää että kaikki opetuslapset ja nefiläiset tulivat tunnusteledmaan hänen haavojaan että tietäisivät että hän se on ja hän elää, sano mitä Jeesuksen sanat ei ratkaise kirkkojen pääasioissa?

        Ei ole sivuasia. Niin kristittyjen kuin mormonienkin mukaan ylösnousemusruumis on täydellinen ilman maallisessa elämässä olleita tai tulleita vammoja ja vikoja. Tuollaisia mokia vain yksinkertaisesti tulee, kun keksii asioita omasta päästään vaikkakin Raamattua mukaillen.

        Lisäksi kirjoitit edellä, että nuori mies ei olisi voinut keksiä asiaa omasta päästään. Eihän tuossa 3. Nehvi yhdessätoista ollut MITÄÄN erikoista. Raamattua mukaillen kirjoitettua satua.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Ei ole sivuasia. Niin kristittyjen kuin mormonienkin mukaan ylösnousemusruumis on täydellinen ilman maallisessa elämässä olleita tai tulleita vammoja ja vikoja. Tuollaisia mokia vain yksinkertaisesti tulee, kun keksii asioita omasta päästään vaikkakin Raamattua mukaillen.

        Lisäksi kirjoitit edellä, että nuori mies ei olisi voinut keksiä asiaa omasta päästään. Eihän tuossa 3. Nehvi yhdessätoista ollut MITÄÄN erikoista. Raamattua mukaillen kirjoitettua satua.

        Sitä sietää sinun tarkkaan miettiä. Koska siinä käy niinkuin aina, kritiikki putoaa omaan nilkkaan.

        Jos et huomaa mikä on juju Jeesuksen ilmoituksessa niin olet aika noviisi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Sitä sietää sinun tarkkaan miettiä. Koska siinä käy niinkuin aina, kritiikki putoaa omaan nilkkaan.

        Jos et huomaa mikä on juju Jeesuksen ilmoituksessa niin olet aika noviisi.

        Kyllä se taas napsahti sinun omaan nilkkaasi. Kerro nyt ihmeessä, että mitä tuossa Nehvissä nyt on muka ihmeellistä!

        Ja mistä ihmeen Jeesuksen ilmoituksesta höpiset? Nehvi on Smithin kirjoittamaa satua!


    • Jos olisin kristinuskonharhainen, vetäisin herneen nenään tuosta satuilusta.

      Onneksi nyt voin nauraa räkäisesti ja pieraista vielä päälle.

      • Tuskin oikeat kristityt vaivautuvat edes vetämään hernettä nenäänsä Smithin hanuripäästöille.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Tuskin oikeat kristityt vaivautuvat edes vetämään hernettä nenäänsä Smithin hanuripäästöille.

        Oikeat kristityt ovat Pyhän Hengen yhteydessä toisiinsa ihan kirkkokunnista riippumatta. Tuskin sinä voit sitä ymmärtää kun olet asettunut kristittyjen yhteyden ulkopuolelle. Ne jotka tätä Kristuksen ruumista ja Jumalan valtakuntaa vastustavat, ovat Perkeleen kirkkoa, harhaanjohdettuja, ymmärtämättömiä tms.

        Kirkkomme on ainoa muodollinen kirkko- organisaatio, joka myös kirkkona on sellainen, Jumalan valtakuntaa. Muualla on vain yksityisiä uskovia ja eläviä seurakuntia ja yhdistyksiä. Ei muita Jumalan kirkkoja. Kannattaa olla tarkkana meidän kirkon kritisoimisessa, se ei ole Jeesuksen mielen mukaista. Antakaa oikeudenmukainen kritiikki, ei vääristelyjä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Oikeat kristityt ovat Pyhän Hengen yhteydessä toisiinsa ihan kirkkokunnista riippumatta. Tuskin sinä voit sitä ymmärtää kun olet asettunut kristittyjen yhteyden ulkopuolelle. Ne jotka tätä Kristuksen ruumista ja Jumalan valtakuntaa vastustavat, ovat Perkeleen kirkkoa, harhaanjohdettuja, ymmärtämättömiä tms.

        Kirkkomme on ainoa muodollinen kirkko- organisaatio, joka myös kirkkona on sellainen, Jumalan valtakuntaa. Muualla on vain yksityisiä uskovia ja eläviä seurakuntia ja yhdistyksiä. Ei muita Jumalan kirkkoja. Kannattaa olla tarkkana meidän kirkon kritisoimisessa, se ei ole Jeesuksen mielen mukaista. Antakaa oikeudenmukainen kritiikki, ei vääristelyjä.

        Teillä on siis ekumeniaa kristittyjen kanssa? Se on uusi asia, josta en ole tiennyt. Ennen ekumeniaa ei ollut. Tosin tuo on melko ristiriitaista, koska nimenomaan kaikki muut kuin Smithiin uskovat kuuluvat oppinne mukaan perkeleen kirkkoon.

        Smithin kirkko ei ole mikään Jeesuksen kirkko, koska opit poikkeavat olennaisesti Jeesuksen ja kristittyjen opeista.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Teillä on siis ekumeniaa kristittyjen kanssa? Se on uusi asia, josta en ole tiennyt. Ennen ekumeniaa ei ollut. Tosin tuo on melko ristiriitaista, koska nimenomaan kaikki muut kuin Smithiin uskovat kuuluvat oppinne mukaan perkeleen kirkkoon.

        Smithin kirkko ei ole mikään Jeesuksen kirkko, koska opit poikkeavat olennaisesti Jeesuksen ja kristittyjen opeista.

        Jeesushan siinä juuri kertoo mikä se oppi on, ja sinä et viitsi lukea etkä ymmärrä. Pelkkää laiskuutta ja ennakkoasennetta.

        Pyhän Hengen yhteys on ihan eri asia kuin ekumenia. Nyt ei vielä ole muuta yhteyttä, ei ole uskon eikä opin yhteyttä, ne tulevat joskus myöhemmin.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jeesushan siinä juuri kertoo mikä se oppi on, ja sinä et viitsi lukea etkä ymmärrä. Pelkkää laiskuutta ja ennakkoasennetta.

        Pyhän Hengen yhteys on ihan eri asia kuin ekumenia. Nyt ei vielä ole muuta yhteyttä, ei ole uskon eikä opin yhteyttä, ne tulevat joskus myöhemmin.

        Wiki-setä tietää: Ekumenia tarkoittaa eri kristillisten kirkkojen ja tunnustuskuntien yhteistyötä ja pyrkimyksiä läheisempään yhteyteen.

        > Pyhän Hengen yhteys on ihan eri asia kuin ekumenia.

        Minkä kristillisten kirkkojen kanssa teillä on Pyhän Hengen Yhteys? Kertoisitko missä asioista on sovittu ja kenen kanssa.

        > Nyt ei vielä ole muuta yhteyttä, ei ole uskon eikä opin yhteyttä, ne tulevat joskus myöhemmin.

        Eihän opin yhteyttä voi tulla, ellei jompi kumpi osapuoli muuta oppejaan. Esim. polyteismi, moninainti, taika-alusvaatteet ym. erottavat tekijät estävät opillisen yhteyden tällä hetkellä.

        > Jeesushan siinä juuri kertoo mikä se oppi on, ja sinä et viitsi lukea etkä ymmärrä.

        Missä siinä? Lukisin kyllä, jos kertoisit että missä.


      • Lue avaus uudestaan!


      • Olli.S kirjoitti:

        Lue avaus uudestaan!

        Miksi? Siinähän viittaat yhteen pätkään Smithin kirjoittamassa tarussa! Minä kysyin, että missä JEESUS kertoo opista jotain sellaista mitä pidät tärkeänä. Mistä opista? Omastaan vai Smithin opista? Jeesus ei kerro Smithin saduissa yhtään mitään, ei myöskään tuossa viittaamassasi Nehvissä! Jeesus ei muutenkaan kerro Smithin opista mitään, mutta viittaa kyllä eksyttäjiin nimiä mainitsematta sanoessaan mm., että minä olin nälkäinen, mutta te ette ruokkineet mina, vaan annoitte kymmenykset tuloistanne johtajienne bisneksiin, minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua, vaan annoitte kymmenykset tuloistanne johtajienne bisneksiin jne.

        SINUN tässä nyt pitäisi osoittaa jotain eritystä avauksessasi mainitsemastasi lähteestä (3 Nehvi), mutta et sitä pysty tekemään.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Miksi? Siinähän viittaat yhteen pätkään Smithin kirjoittamassa tarussa! Minä kysyin, että missä JEESUS kertoo opista jotain sellaista mitä pidät tärkeänä. Mistä opista? Omastaan vai Smithin opista? Jeesus ei kerro Smithin saduissa yhtään mitään, ei myöskään tuossa viittaamassasi Nehvissä! Jeesus ei muutenkaan kerro Smithin opista mitään, mutta viittaa kyllä eksyttäjiin nimiä mainitsematta sanoessaan mm., että minä olin nälkäinen, mutta te ette ruokkineet mina, vaan annoitte kymmenykset tuloistanne johtajienne bisneksiin, minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua, vaan annoitte kymmenykset tuloistanne johtajienne bisneksiin jne.

        SINUN tässä nyt pitäisi osoittaa jotain eritystä avauksessasi mainitsemastasi lähteestä (3 Nehvi), mutta et sitä pysty tekemään.

        Ne ovat Jeesuksen sanat. Niiden jumalallinen sisältö todistaa sen. Sinä olet sokea, silmälasisi ovat vialliset, silmäsi eivät näe totuutta, näet vaan pimeyttä näissä asioissa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Ne ovat Jeesuksen sanat. Niiden jumalallinen sisältö todistaa sen. Sinä olet sokea, silmälasisi ovat vialliset, silmäsi eivät näe totuutta, näet vaan pimeyttä näissä asioissa.

        Eivät Smithin sanat ole Jeesuksen sanoja!

        Ja kerro ihmeessä mitä "jumalallista sisältöä" noissa sanoissa on? Tarkoitatko mahdollisesti tuota mokaa, kun Smith sanoo ylösnousemusruumiin olevan puutteellinen?

        Eihän tuossa ole kertakaikkiaan MITÄÄN jumallista sisältöä, vain kömpelöä Raamatun jäljittelyä!

        MAinitse tarkasti se kohta, mikä sinuun vetoaa ja kerro meille muillekin, miten se todistaa, että se ei muka ole nuoren miehen kirjoittama!

        Vai kaatuuko uhosi jälleen kerran pelkäksi liukumiinaksi.


    • samar1n

      Oletko liittynyt Olli johonkin uuteen mormonilahkoon? Vai mistä olet saanut tietoosi Jeesuksen vierailupaikan? Nelson tuskin on tästä saanut ilmoitusta, hänen ilmoituksensa ovat niin jonninjoutavaa tasoa etteivät ne yllä noin tarkalle tasolle.

      • Se on vain minun ja muiden yksityisiä tutkimuksia, sille ei ole kirkon vahvistusta, se ei ole ilmoitusta eikä kirkon oppi. Se kohta. Hyvä kun huomasit asian, aika jännä vai mitä? Indiana Jonesit vaan asialle, multa se tutkimusmatka jäi, en päässyt kuin Polyneesiaan asti.


      • samar1n
        Olli.S kirjoitti:

        Se on vain minun ja muiden yksityisiä tutkimuksia, sille ei ole kirkon vahvistusta, se ei ole ilmoitusta eikä kirkon oppi. Se kohta. Hyvä kun huomasit asian, aika jännä vai mitä? Indiana Jonesit vaan asialle, multa se tutkimusmatka jäi, en päässyt kuin Polyneesiaan asti.

        Kumorankukkulasta virallinen kirkkonne sivusto sanoo seuraavaa: "Pieni kukkula New Yorkin osavaltion länsiosassa Amerikan yhdysvalloissa. Moroni-niminen muinainen profeetta kätki siihen kultalevyt, joihin oli kirjoitettu nefiläisten ja jerediläisten kansakuntien aikakirjoja. Ylösnoussut Moroni käski vuonna 1827 Joseph Smithin mennä tälle kukkulalle, ottaa levyt ja kääntää osa niistä. Käännös on nimeltään Mormonin kirja." (Pyhien kirjoitusten opas, Kumorankukkula).

        Moronilla on ollut kova urakka raahata levyt Meksikosta New Yorkiin ennen kuolemaansa.


    • samar1n

      Mormoniopin mukaan Jeesus on Jehova (virheellinen nimikäännös VT:n jumalasta) joten mormoniopin mukaan Jeesus ilmestyi ensimmäisen kerran näkyvästi Aadamille Eedenin puutarhassa (eli mormoniopin mukaan paikassa joka on nykyään USA:ssa Missourissa) isänsä Elohimin kanssa. Sen jälkeen Jeesus-Jehova-Jahve ilmestyi mormoniopin mukaan mm. Moosekselle ja muillekin profeetoille.

      Onko Jeesus ilmestynyt Russell M. Nelsonille?

      • Russell Nelson sanoi, että hän tuntee Isän ja Jeesuksen. Se riittää meille, ainakin minulle, kun rukoilen ja kysyn asiaa ja saan vastauksen, niinkuin kunnon kirkon jäsen. Tee sinäkin niin. Ei edes Joseph kertonut kaikkea mitä hän näki ja kuuli. Me saamme sen tiedon mitä tarvitsemme, ei enempää ei vähempää, ja sinulta on ilmeisesti otettu pois sekin tieto mitä sinulla on joskus ollut.


      • samar1n
        Olli.S kirjoitti:

        Russell Nelson sanoi, että hän tuntee Isän ja Jeesuksen. Se riittää meille, ainakin minulle, kun rukoilen ja kysyn asiaa ja saan vastauksen, niinkuin kunnon kirkon jäsen. Tee sinäkin niin. Ei edes Joseph kertonut kaikkea mitä hän näki ja kuuli. Me saamme sen tiedon mitä tarvitsemme, ei enempää ei vähempää, ja sinulta on ilmeisesti otettu pois sekin tieto mitä sinulla on joskus ollut.

        Mitä itse luulet? Uskotko että Jeesus on oikeasti, fyysisenä olentona, ilmestynyt elävälle profeetallesi Nelsonille?


      • Olli.S kirjoitti:

        Russell Nelson sanoi, että hän tuntee Isän ja Jeesuksen. Se riittää meille, ainakin minulle, kun rukoilen ja kysyn asiaa ja saan vastauksen, niinkuin kunnon kirkon jäsen. Tee sinäkin niin. Ei edes Joseph kertonut kaikkea mitä hän näki ja kuuli. Me saamme sen tiedon mitä tarvitsemme, ei enempää ei vähempää, ja sinulta on ilmeisesti otettu pois sekin tieto mitä sinulla on joskus ollut.

        Joo, kyllähän kunnon pohjoiskorealaisetkin uskovat kun Kim jotain sanoo. Juuri tuli töllöstä dokumentteja P-Koreasta. terveydenhoitokin on niin retuperällä, että ihmiset sokeutuvat kaiheihin. Kun sitten ulkomaalaiset lääkärit kävivät leikkaamassa potilaita, nämä saatuaan näkönsä takaisin alkoivat kiittää asiasta tuolloista hallitsijaa Kim Jong-iliä (nykyisen kuninkaan isä), vaikka tosiasiassa juuri Kimin takia he olivat turhaan kärsineet sokeudesta ja ilman ulkomaalaisten apua olisivat kärsineet jatkossakin Kimin VUOKSI.

        Mutta sinun Kimisi Nelson on tietenkin nähnyt itse Jeesuksen! Ainakin olet kuullut jonkun mormonin sanoneen niin, joten täytyyhän sen olla totta! Yrittäisit Olli vihdoin kasvaa aikuiseksi etkä olisi joukkopsykoosin vallassa!


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Joo, kyllähän kunnon pohjoiskorealaisetkin uskovat kun Kim jotain sanoo. Juuri tuli töllöstä dokumentteja P-Koreasta. terveydenhoitokin on niin retuperällä, että ihmiset sokeutuvat kaiheihin. Kun sitten ulkomaalaiset lääkärit kävivät leikkaamassa potilaita, nämä saatuaan näkönsä takaisin alkoivat kiittää asiasta tuolloista hallitsijaa Kim Jong-iliä (nykyisen kuninkaan isä), vaikka tosiasiassa juuri Kimin takia he olivat turhaan kärsineet sokeudesta ja ilman ulkomaalaisten apua olisivat kärsineet jatkossakin Kimin VUOKSI.

        Mutta sinun Kimisi Nelson on tietenkin nähnyt itse Jeesuksen! Ainakin olet kuullut jonkun mormonin sanoneen niin, joten täytyyhän sen olla totta! Yrittäisit Olli vihdoin kasvaa aikuiseksi etkä olisi joukkopsykoosin vallassa!

        Meillä on suuri ero, sinä uskot Kimiin ja ateismiin ja minä Jeesukseen, enkä mihinkään muuhun, ja Jeesuksen apostoleihin, joita apostolit ovat eivätkä sellaisia kuin sinä luulet.


      • samar1n kirjoitti:

        Mitä itse luulet? Uskotko että Jeesus on oikeasti, fyysisenä olentona, ilmestynyt elävälle profeetallesi Nelsonille?

        Jaa-a. Jos ei hän sitä kerro, siihen on jokin syy, antaa hänen vaan olla kertomatta jos niin katsoo parhaaksi. MInä en kerro omia ajatuksiani tässä asiassa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Meillä on suuri ero, sinä uskot Kimiin ja ateismiin ja minä Jeesukseen, enkä mihinkään muuhun, ja Jeesuksen apostoleihin, joita apostolit ovat eivätkä sellaisia kuin sinä luulet.

        Minä en usko Kimiin, sinä olet vastaaviin uskonut ja uskot vastaaviin (mm. Nelsoniin) edelleenkin. Seisoisit vihdoin OMILLA jaloillasi! Onko se Nelson nähnyt Jessen vai eikö ole?


    • Ygrad

      Suomen mormonikirkko on nähtävästi vieläkin mormonikirkko vaikka mormoni sanan käytön kielsi itse Jumalan profeetta Nelson. Miksiköhän Suomessa profeetan sanoista ei oteta vaaria? Onkohan vapaaehtoiset kielenkääntäjät Suomessa irtisanoituneet tehtävistään kun näitä jorinoita ei ole ilmeisesti edes käännetty suomeksi. Tai sitten vapaaehtoiset nettisivujen ylläpitäjät ovat lopettaneet mormonisivujen päivittämisen. On oikeastaan kiva huomata että mormonismin vaikutus vähenee koko aika sivistysmaissa. Suomessa jäsenmäärä pysyy kai jotakuinkin samana mutta vain siksi että mormonikirkko yllyttää perheitä hankkimaan niin monta lasta kuin mahdollista. Käännynnäiskasteet ovat käytännössä loppuneet, vain muutama tummaihoinen liittyy mormonikirkkoon kai siinä toiveessa että iho alkaa vaalenemaan kuten mormonit heille lupaavat.

    • LopultakinTositarinaa

      Jeesus Gonzales ajeli autolla pitkin erämaata ja vei maissia kotikylän, illalla syötiin maissiletttuja.
      Tämä tarina oli tosi!!!

    • VapahtajaOletSinä

      Älkää viittikö - isot ihmiset:
      "Minun satuolentopa on parempi kuin sinun mielikuvitushahmo!"

    • glgklj

      Eiköhän se rääkäissyt vaan keuhkot tyhjäksi niin kuin kaikki muutkin.
      Mitä se kulkuri höperehti myöhemmin ei ole kirjoittamisen arvoista.

      • Nyt oli kyse ensimmäisistä sanoista ylösnousseena Jumalana Mormonin kirjassa. Viimeiset sanat ristillä olivat: "Se on täytetty!" Lapsena rääkäisi niinkuin muutkin. Siinä olet harvinaisen oikeassa.


    • Jeesuksella ei ole mitään tekemistä Quatzalcoatl-sulkakäärmeen kanssa eikä nykyisen Quatzecoatl-kaupungin kanssa.

      Kristittyjen vainon aikaan muuan kristitty oli ollut jonkin aikaa leijonan luolassa. Sitten sinne heitetiin toinenkin kristitty. Toinen näki, että kauempana luolassa on leijona ja kysyi ensimmäiseltä:

      "Miten sinä voit pysyä niin rauhallisena, vaikka tuolla on leijona?"

      Pitempään luolassa ollut vastasi:

      "Älä pelkää. Se on täytetty."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe