miksi pyhä henki aiheuttaa mielenvikaisuutta

82åj

Vai onko se syy ja seuraus.

45

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjataan.väärä.ilmoitus

      Pyhä Henki ei aiheuta mielenvikaisuutta, vaan korjaa sellaiset.

      • ihanmuutevaan

        Yksi helluntailainen nuori nainen oli uskossa, mutta sitten vietiin mielisairaalaan kun alkoi kuulla ääniä. Rukoiltiin, ei auttanut. Diagnosi oli muistaakseni skitsofrenia tms.

        Pyhä Henki sopii vain terveille koska se ei vaikuta terveeseen mieleen mitenkään.


      • sopottajalle
        ihanmuutevaan kirjoitti:

        Yksi helluntailainen nuori nainen oli uskossa, mutta sitten vietiin mielisairaalaan kun alkoi kuulla ääniä. Rukoiltiin, ei auttanut. Diagnosi oli muistaakseni skitsofrenia tms.

        Pyhä Henki sopii vain terveille koska se ei vaikuta terveeseen mieleen mitenkään.

        satoja ei helluntalaista makaa tälläkin hetkellä sekaisin lukkojen takana, mikä heitä vaivaa kerro?

        muistaisitko sen ongelman nimen?


      • PSKYOPE
        ihanmuutevaan kirjoitti:

        Yksi helluntailainen nuori nainen oli uskossa, mutta sitten vietiin mielisairaalaan kun alkoi kuulla ääniä. Rukoiltiin, ei auttanut. Diagnosi oli muistaakseni skitsofrenia tms.

        Pyhä Henki sopii vain terveille koska se ei vaikuta terveeseen mieleen mitenkään.

        Kyse oli muuten vain "kypsymättömästä" ihmisestä. Käsittääkseni äänien kuuleminen on normaalia, mutta psykiatrit mielellään tekevät sellaisesta jonkun "uskontojen uhrin"...


      • ihanmuutevaan kirjoitti:

        Yksi helluntailainen nuori nainen oli uskossa, mutta sitten vietiin mielisairaalaan kun alkoi kuulla ääniä. Rukoiltiin, ei auttanut. Diagnosi oli muistaakseni skitsofrenia tms.

        Pyhä Henki sopii vain terveille koska se ei vaikuta terveeseen mieleen mitenkään.

        Pyhä henki on vain Jeesuksen seuraajien opasta ja ohjaaja,ei tämän maailman. Koska ei tunne henkeä ei voi saada sitä,vain kristitys sen saavat ei muut.


      • ihanmuutevaan kirjoitti:

        Yksi helluntailainen nuori nainen oli uskossa, mutta sitten vietiin mielisairaalaan kun alkoi kuulla ääniä. Rukoiltiin, ei auttanut. Diagnosi oli muistaakseni skitsofrenia tms.

        Pyhä Henki sopii vain terveille koska se ei vaikuta terveeseen mieleen mitenkään.

        Pyhää hengen toimitaa ei voi rajoitta,ihminen ei ole riippuvainen millä tavalla,ihmisestä eikä ihmis ajatusmaailmastakaan.


      • ph-perseestä
        paju4 kirjoitti:

        Pyhää hengen toimitaa ei voi rajoitta,ihminen ei ole riippuvainen millä tavalla,ihmisestä eikä ihmis ajatusmaailmastakaan.

        Minä lähetän pajupillin soittajan piiparoimaan henkesi suohon.


      • ph-perseestä kirjoitti:

        Minä lähetän pajupillin soittajan piiparoimaan henkesi suohon.

        Minkäs vahvemmalle mahtaa,kun toinen on sidottu kahleisiin,on kahlekuninkaan orjana kunnes toinen vaputaa.


      • lääkeparantaa
        paju4 kirjoitti:

        Minkäs vahvemmalle mahtaa,kun toinen on sidottu kahleisiin,on kahlekuninkaan orjana kunnes toinen vaputaa.

        Kannattaa mennä lääkäriin niin saa lääkkeet ja muuttuu normaaliksi.


      • ihanmuutevaan kirjoitti:

        Yksi helluntailainen nuori nainen oli uskossa, mutta sitten vietiin mielisairaalaan kun alkoi kuulla ääniä. Rukoiltiin, ei auttanut. Diagnosi oli muistaakseni skitsofrenia tms.

        Pyhä Henki sopii vain terveille koska se ei vaikuta terveeseen mieleen mitenkään.

        Henki myö parantaa ja kirkastaa jeesuksen ominaisuutta.
        Opastaa ohjaa ja lohdutta.


      • Anonyymi

      • Eikä aiheuta.


    • HenkinenKiihotus

      Harjoitusten avulla, vähitellen, Ilmeisesti ihminen pystyy uskomuksillaan irtautumaan todellisuudesta, ja saa hurmos tunteen, lienee jokin sisäerityksen keino tuottaa hormoneja. Jotka tuottaa mielihyvää, transsia, kiihottaa, jne.
      Olisiko osa sexuaalista toimintaa, halua, tunnetta, joka ohjautuu henkiseen kiihottumisen ja kliimaxiin....

      • ihanmuutevaan

        Tuossa uskossa on se mielenkiintoinen piirre, että pahaolo, ahdistus tai muu vastoinkäyminen ulkoistetaaan Jumalan käsiteltäväksi. Itse ei nähdä syy-seuraussuhteita em tapahtumiin.

        Tämä asia pelaa myös toisin päin. Jos uskova saa jotain hyvää vähän niinkuin yllättäen, niin siitä kiitetään myös Jumalaa.

        Miksi edes rukoilla terveyttä yli 7 kymppisille, kun kaikki ihmisethän alkavat jo lahoamaan ensi parkauksen jälkeen. Tosin jotkut fiksummat uskovat ovat sanoneet, että mielensairauksista ei voi parantua, sillä mieleltään sairas ihminen sotkee jumalat ja muut arkiasiat keskenään.


    • VapahtajaOletSinä

      Mielenvikaisuus tuottaa sellaisen käsitteen kuin pyhä henki. Se on uskonnon mielivaltainen korjauskerroin kun jeesuksen ja jumalan uskottavuus loppuu lopullisesti.

      • ihanmuutevaan

        Jep, näitä oli aikoinaaan Nikkilän mielisairaalassa, uskosta sekaisin. Eli pohjalla oli mielensairaus jota potilas yritti korjata uskolla, mutta meni vain sekaisemmaksi. Monet jäivätkin sinne hoitoon vuosiksi. Yksi mielisairaanhoitaja sanoi aikoinaan, että jos raamattua ei olisi, niin häneltä loppuisivat työt mielisairaalassa.


      • ihanvainmuuten
        ihanmuutevaan kirjoitti:

        Jep, näitä oli aikoinaaan Nikkilän mielisairaalassa, uskosta sekaisin. Eli pohjalla oli mielensairaus jota potilas yritti korjata uskolla, mutta meni vain sekaisemmaksi. Monet jäivätkin sinne hoitoon vuosiksi. Yksi mielisairaanhoitaja sanoi aikoinaan, että jos raamattua ei olisi, niin häneltä loppuisivat työt mielisairaalassa.

        Mistäs ne muut on sekaisin, kertoisitko sinä asiantuntija?


      • ihanmuutevaan kirjoitti:

        Jep, näitä oli aikoinaaan Nikkilän mielisairaalassa, uskosta sekaisin. Eli pohjalla oli mielensairaus jota potilas yritti korjata uskolla, mutta meni vain sekaisemmaksi. Monet jäivätkin sinne hoitoon vuosiksi. Yksi mielisairaanhoitaja sanoi aikoinaan, että jos raamattua ei olisi, niin häneltä loppuisivat työt mielisairaalassa.

        Uskosta ei mene sekais,se sekotta on paholainen ei muut,ihmien ei voi itse itseään korjata se on Jeesukes työtä.


      • Anonyymi
        paju4 kirjoitti:

        Uskosta ei mene sekais,se sekotta on paholainen ei muut,ihmien ei voi itse itseään korjata se on Jeesukes työtä.

        Saako tällä jeesuksen nimellä rahaa pankista.
        Voiko tällä paholaisella tehdä syyllisestä syytön vetoamalla paholaiseen.


    • Mä en ole varma onko mielipiteeni totta, mutta voi olla, että PYHÄ HENKI tulee niin kaukaa tähtien takaa välillä. Ehkä jopa galaksin keskustasta ja matka maan päälle voi kestää 5000-50000 vuottakin. Itse jouduin hurmoksiin ja näin joitakin hyvin etäisiä ja hämäriä näkyjä, jotka kuin olisivat olleet kauan matkalla.
      Näin Juudas Iskariotia koskevan näyn. Ikään kuin hän olisi ollut 1000 vuotta helvetin kaltaisessa paikassa tai pimeydessä ja päästetty vapaaksi 1000 vuoden ajaksi. Eli tuli ääni joka sanoi kadotus ei ole ikuinen, vaan 1000 vuotta vaivaa ja 1000 vuotta elämää maan päällä, mutta takaan että on pahempi 1000 vuoden kuluttua tietää joutuvansa helvettiin kuin jos olisi siellä koko ajan.

    • samovaari

      saattaapi näin ollakki. jumala ja pyhähenki on ihmisen pään sisällä, tai sitten ei. valitettavasti uskontoihin tuppaa kuulumaan toisten ihmisten syyllistäminen ja halveeraaminen. se saattaa herkässä mielessä saada aikaan pahaa tuhoa. minun jumala asuu luonnossa. hänen temppelissään soi kuikan huuto ja joutsenten torvet.

    • menee.se.näin

      " 82åj .12.2018 22:39
      miksi pyhä henki aiheuttaa mielenvikaisuutta "

      - ei aiheuta, vaan Pyhän Hengen voimassa lausuttu käskysana ajaa pahan hengen pois ihmisestä ja hän tulee terveeksi.

      Pyhän Hengen voima on parantaa sairaan.

      Näin se menee.

      • elimistö.parantaa.itse

        Mutta kun tällaista henkeä ei ole olemassa.
        Kaikki parantumiset ovat tapahtuneet oman elimistön vastaiskusta taudinaiheuttajaa vastaan.
        Paraneko sinä vajakki nuhasta pyhän hengen avulla.


      • haloo
        elimistö.parantaa.itse kirjoitti:

        Mutta kun tällaista henkeä ei ole olemassa.
        Kaikki parantumiset ovat tapahtuneet oman elimistön vastaiskusta taudinaiheuttajaa vastaan.
        Paraneko sinä vajakki nuhasta pyhän hengen avulla.

        Niin kuka sinulle kertoi nuo asiat, vai et suinkaan vaan itse keksinyt tuopin kanssa.

        miksi puhut asiasta josta et tajua mitään, aivan kuin olisit jokin asiantuntija häh kerro !

        pysyttele mieluummin kaljamerkeissä


      • niitä_näitä
        elimistö.parantaa.itse kirjoitti:

        Mutta kun tällaista henkeä ei ole olemassa.
        Kaikki parantumiset ovat tapahtuneet oman elimistön vastaiskusta taudinaiheuttajaa vastaan.
        Paraneko sinä vajakki nuhasta pyhän hengen avulla.

        Eikä elimistö ole hengissä se vain puuhailee ilman henkeä - hengetömänä niitä näitä itsekseen erossa ihmisen töppöilystä. Milloin paranee milloin kuolee eikun eihän se voi kuolla kun sillä ei ole henkeä ei terveyytä eikä kuolemaa eikä se voi olla syntynyt koska silloinhan sillä olisi henki hengissä

        taidan odottaa itsekseni hengetöntä olemistani


      • Hihukki
        elimistö.parantaa.itse kirjoitti:

        Mutta kun tällaista henkeä ei ole olemassa.
        Kaikki parantumiset ovat tapahtuneet oman elimistön vastaiskusta taudinaiheuttajaa vastaan.
        Paraneko sinä vajakki nuhasta pyhän hengen avulla.

        "Tällaista henkeä ei ole olemassa" Höh, tyypillinen ateisti, loputa siis itse koko puhuminen ja kirjoittaminen, kun "sellaista henkeä ei ole olemassa!"


      • minäolenaivoni
        Hihukki kirjoitti:

        "Tällaista henkeä ei ole olemassa" Höh, tyypillinen ateisti, loputa siis itse koko puhuminen ja kirjoittaminen, kun "sellaista henkeä ei ole olemassa!"

        Kerro missä se henki minussa on, kun minä en sitä havaitse.


      • Ei aihetua mielen vikaisuutta,paholainen sen tekijänä,pyhähenki lohdutta rohkaiseen opetta ja nuhtelee.


      • omavalinta
        paju4 kirjoitti:

        Ei aihetua mielen vikaisuutta,paholainen sen tekijänä,pyhähenki lohdutta rohkaiseen opetta ja nuhtelee.

        Jos ottaisit lääkettä paholaisesi katoaisi, tosin se veisi pyhänkin hengen.


    • Hihukki

      "Pyhä Henki"? Käsitättekö mistä tai kenestä puhutte? Henkilöstä joka tuo TASA_ARVOISUUDEN kaikkien välille, turha siihen on liittää mitään mielenvikaisuutta, ne on päin vastoin, pahojen henkien aiheuttamia... Voisiko pahemmin mennä puurot ja vellit sekaisin - taas....

      • henkipelastivaipelastiko

        Kerro se niille Atlasvuoriston tytöille niin uskon.


    • PSYKOPE

      Emmepä me edes tiedä, kuinka paljon PAHEMMIN kysinen nainen oli sekoamassa juuri, ja tilanne vain lieveni kun kykeni pistämään sen mieluummin "Jumalan Hengen" piikkiin.... Jumalan Henki on Luonut kaiken, ja se Henki ei ole sairas, mutta lihalliseen ihmiseen mennessä se saattaa joskus aiheuttaa ristiriitoja, ihminen ei ole hetkeen "sinut" himojensa ja tarpeidensa kanssa, koska Henki haluaisi valloittaa ihmisen poies eläimellisestä käytöksestään.... Jos ihminen pistää sille vastaan, tapahtuu sekoamisia, muttei sentäs pahemmin kuin PAHOJEN henkien kanssa....

      • olettetevaarallisia

        Oliko se jouluaattoinen episodi kenties tällaisen henkeen uskovan teko.


    • 12____13

      > miksi pyhä henki aiheuttaa mielenvikaisuutta

      Pyhä Henki on totuuden henki ja aiheuttaa totuudessa pysymistä, miksi pidät totuudessa pysymistä mielenvikaisena?

      "Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."
      Joh. 15:26

      • kerroihmeessä

        Milloin tämä pyhä henki on totta puhunut.


    • täyspakkaus

      Jos pyhä henki tulisi ihmiseen, niin hän räjähtäisi alkeishiukkasiksi. Pyhä henki on niin korkeataajuinen energiakeskittymä, että saviastia = ihmiskeho ei kestä sitä.

      Hurmokselliset uskonnot tai täydellinen antautuminen uskonnolle luo tilanteen, jossa ihmisen oma puolustus menee pois päältä. Puolustuksellista tyhjiötä ei voi olla. Jos ei ole oma puolustus kunnossa, niin tyhjiön täyttää jokin ulkopuolinen voima; olento, ja se on aina negatiivinen, koska pyhä henki se ei voi olla. Valon maailman edustajat eivät valtaa kenenkään kehoa, mutta negatiiviset olennot ovat jatkuvasti kyttäämässä tilaisuutta valtaukseen. Mm. molemmat koulusurmat; Jokela ja Kauhajoki, tehtiin tällä periaatteella. Ulkopuoliset negatiiviset olennot valtasivat nuorten miesten kehot ja tekivät surmatyöt miesten kehoja hyväksikäyttäen.

      Toinen esimerkki; Suomi on täynnä kristuksen morsiamia. Tämä tutkittiin yhden morsiamen kohdalla. Kristukseksi paljastui kuolleitten maailmassa oleva tavallinen kaveri, joka oli siellä olemiseensa kyllästynyt ja kaipasi vaihtelua. Hän piti näitä morsiamen pään sisäisiä keskusteluja harmittomina. Kun hänelle kerrottiin, että morsian tällä puolella uskoo ihan tosissaan, että hän keskustelee kristuksen kanssa ja on hurmoksessa ja keho riutuu, niin tämä kristus lopetti pariksi viikoksi ja jatkoi sitten taas entiseen tapaan.
      Keskustelusidoksen lisäksi on energiasidos ja energia virtaa aina ihmisestä verhon takana olevaan. Jos tälläinen kanssakäyminen jatkuu, niin ihmiskehon energia vähenee, tulee sekavuutta, keho riutuu ja kuolee lopulta tämän yhteyden takia.

      • onneksietteolevalassa

        Eikö nämä saa karkotettua helpoimmin noitaroviolla.
        Ja kannattaa pienestäkin epäilyksestä tuikata noita tuleen.
        Ymmärrän keskiajan helvetin, lukemalla teidän viestejä.


    • kirjoitusten_mukaan

      Aloittaja on pilkannut Pyhää Henkeä, mitkä hän ei voi saada anteeksi. Tämä tarkoittaa sitä, että kuoleman jälkeen aloittajan sielu joutuu ikuisiksi ajoiksi kidutukseen tuleen, missä itketään ja kiristellään hampaita.

      Mark 3:29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.

      Matt 5:22:se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

      Matt 12:32 mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.
      -----
      36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

      Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.

      • minulla_on_kokemus

        Minä pilkkaan kaikkia valheita, sillä minä kävin rajalla.
        Sinä uskot valehtelijoiden kirjoittamiin valheisiin.
        En minä siellä mitään kidutuksen tulia nähnyt.


    • nää_on_näitä

      Aloittaja kertoo uskomuksensa tarkemmin määrittelemättömästä käsityksestään,
      ihanmutenvaan kommppaa: Joku nainen on sairastunut.

      Eikö näistä tosiasioista pidä vetää johtopätös etä aina kun nainen sairastuu syy on pyhänhengen

      Auttaisko että ei kerrottaisi aloitajalle ihmisen tai naisen sairauksista, silloin hänen Pyhä Henkensä ei pääsisi valloilleen

      • Anonyymi

        Tarkoitatko sitä 7 hengen ahdistamaa Mariaa, siitähän raamattunne kertoo.
        Maria oli mielipuoli ja jeesus näki hänessä sielunkumppanin.


    • Anonyymi

      Voitko todistaa että Pyhä Henki aiheuttaa mielenvikaisuutta?

      • Anonyymi

        Mielenvikaisuus aiheuttaa pyhää henkeä niin se on.


    • Anonyymi

      1. Kor. 1:19 "Onhan kirjoitettu: Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe