Pyhä Henki opettaa.
Mark 13:11 Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki
Luuk 12:12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."
Joh 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut
Joh 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava
Joh 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Apt 1:2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkuin hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
Apt 5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Apt15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
Room7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Room8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Room8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Room8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Room8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa
Room8:11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu
Room8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Room8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia
Room8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Room8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
Room9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä
Room14:17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
1KOR2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
1KOR2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
1KOR2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
1KOR2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
1KOR2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
1KOR7:40 Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki
Pyhä Henki opettajana osa 1/2
33
428
Vastaukset
- Kirjakääröt
1Joh.3:10 Biblia (1776) Siinä ilmaantuvat Jumalan lapset ja perkeleen lapset. Jokainen, joka ei tee vanhurskautta, ei ole Jumalasta, ja joka ei rakasta veljeänsä. Missä kohtaa Raamattua, mainitaan perkeleen, tehneen lapsia?
- lopeta.jo.antikristus
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
1. Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
1. Joh. 3:10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Mutta ethän sinä näitäkään Hengellisiä asioita tajua ! - Kirjakääröt
lopeta.jo.antikristus kirjoitti:
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
1. Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
1. Joh. 3:10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Mutta ethän sinä näitäkään Hengellisiä asioita tajua !"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)
"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)
"Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14) - lopeta.jo.antikristus
Kirjakääröt kirjoitti:
"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)
"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)
"Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)Kuten JO sanoin, et sinä näitä Hengellisiä asioita ymmärrä.
Ja minun on ihan turhaa alkaa niitä sinulle selittämään, koska ensinnäkään et edes suostu kuuntelemaan saati sitten tutkimaan asioita kunnolla.
Toisaalta Sana sanoo selvästi, että Hengetön ei kykenekkään asioita millään ymmärtämään, koska ne on tutkittava Hengellisesti !
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Siis salattua viisautta, eli Jumalan Viisauden ja Tiedon aarteet on kätkettyjä, sillä ne ovat vain todellisen Jumalan lapsen perintöosa !
Siksi juuri ne eivät aukea uskosta osattomille, vaan vain uudestisyntyneille eli Hengellisille !
1 Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä. - olet_hukassa
Kuten JO sanoin, et sinä näitä Hengellisiä asioita ymmärrä.
Ja minun on ihan turhaa alkaa niitä sinulle selittämään, koska ensinnäkään et edes suostu kuuntelemaan saati sitten tutkimaan asioita kunnolla.
Toisaalta Sana sanoo selvästi, että Hengetön ei kykenekkään asioita millään ymmärtämään, koska ne on tutkittava Hengellisesti !
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Siis salattua viisautta, eli Jumalan Viisauden ja Tiedon aarteet on kätkettyjä, sillä ne ovat vain todellisen Jumalan lapsen perintöosa !
Siksi juuri ne eivät aukea uskosta osattomille, vaan vain uudestisyntyneille eli Hengellisille !
1 Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.Sinä kuulet päässäsi vääriä ääniä.
- lopeta.jo.antikristus
olet_hukassa kirjoitti:
Sinä kuulet päässäsi vääriä ääniä.
Siunausta vain sinullekin ! :)
- lopeta.jo.antikristus
olet_hukassa kirjoitti:
Sinä kuulet päässäsi vääriä ääniä.
Niin ja sinä et itse kuule Pyhän Hengen ääntä, ja sekö sinua kismittää näköjään.
Ilm. 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
Ilm. 2:11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
Ilm. 2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Ilm. 3:6 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Ilm. 3:13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Ilm. 3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Ilm. 13:9 Jos kenellä on korva, hän kuulkoon. - wiseman
Niin ja sinä et itse kuule Pyhän Hengen ääntä, ja sekö sinua kismittää näköjään.
Ilm. 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
Ilm. 2:11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
Ilm. 2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Ilm. 3:6 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Ilm. 3:13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Ilm. 3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Ilm. 13:9 Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.Toisessa keskustelussa on käyty läpi sinun henkilökohtaista tilannettasi laajemmin. On selvä asia, ettet sinä ole Jumalan profeetta, eikä sinulle edes puhu Herra. Jos kuulet sisälläsi äänen, niin se ei ole Herra. Jos tämä ääni opettaa sinua, niin se ei ole Herra, joka sinua opettaa. Puu tunnetaan hedelmistä.
- lopeta.jo.antikristus
wiseman kirjoitti:
Toisessa keskustelussa on käyty läpi sinun henkilökohtaista tilannettasi laajemmin. On selvä asia, ettet sinä ole Jumalan profeetta, eikä sinulle edes puhu Herra. Jos kuulet sisälläsi äänen, niin se ei ole Herra. Jos tämä ääni opettaa sinua, niin se ei ole Herra, joka sinua opettaa. Puu tunnetaan hedelmistä.
Olet pahasti sokea ja ymmärtämätön näissä Hengellisissä asioissa !
Jokaikisen Hengestä syntyneen on tarkoitus saada opetus Pyhältä Hengeltä Raamatun mukaan !
Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
Jer. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Matt. 11:15 Jolla on korvat, se kuulkoon.
Matt. 13:9 Jolla on korvat, se kuulkoon."
Matt. 13:43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.
Mark. 4:9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
Mark. 4:23 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
Mark. 7:16 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
Luuk. 8:8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
Luuk. 14:35 Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!"
Miten se opetus ja kuuleminen on mahdollista, jos Jumala/ Pyhä Henki on mykkä ?
Teillä vain taitaa olla ihan eri jumala, kuin uudestisyntyneillä uskovilla ?
1. Kor. 12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. - wiseman
Olet pahasti sokea ja ymmärtämätön näissä Hengellisissä asioissa !
Jokaikisen Hengestä syntyneen on tarkoitus saada opetus Pyhältä Hengeltä Raamatun mukaan !
Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
Jer. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Matt. 11:15 Jolla on korvat, se kuulkoon.
Matt. 13:9 Jolla on korvat, se kuulkoon."
Matt. 13:43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.
Mark. 4:9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
Mark. 4:23 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
Mark. 7:16 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
Luuk. 8:8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
Luuk. 14:35 Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!"
Miten se opetus ja kuuleminen on mahdollista, jos Jumala/ Pyhä Henki on mykkä ?
Teillä vain taitaa olla ihan eri jumala, kuin uudestisyntyneillä uskovilla ?
1. Kor. 12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.Jumala puhuu profeetoilleen, mutta sinä et olet Jumalan profeetta, eikä Jumalan opeta sinua puhumalla. Se asia on tullut selväksi.
Ketään järkevä ihminen ei käytä niin provokatorista nikkiä, mitä sinä käytät. Olet eksynyt todella harhaan. - Laskuntulos
Toraistien kuolemansynti on se että he korvaavat Pyhän Hengen tooran 613 lakipykälän listalla. Toora on kuollutta lakitekstiä ja se ei voi antaa voimaa mihinkään! Kleptomaania ei auta vaikka hänelle sanoisi tuhat kertaa älä varasta.
- kirjoitukset.kertovat
Laskuntulos kirjoitti:
Toraistien kuolemansynti on se että he korvaavat Pyhän Hengen tooran 613 lakipykälän listalla. Toora on kuollutta lakitekstiä ja se ei voi antaa voimaa mihinkään! Kleptomaania ei auta vaikka hänelle sanoisi tuhat kertaa älä varasta.
Pyhä Henki ei vahvista lain kumoamista millään voimateoilla. Pyhä Henki on Kristuksen Henki, joka noudatti lakia. Liha ei alistu lakiin ja sellainen kapinallisuus on antikristuksesta. Raamattu on yksiselitteinen sen asian kanssa, ettei laittomuus ole Jumalasta, kuten tämä kommentti hyvin asian perustelee: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15485194/pyha-henki-opettajana-osa-12#comment-95829726
- lopeta.jo.antikristus
wiseman kirjoitti:
Jumala puhuu profeetoilleen, mutta sinä et olet Jumalan profeetta, eikä Jumalan opeta sinua puhumalla. Se asia on tullut selväksi.
Ketään järkevä ihminen ei käytä niin provokatorista nikkiä, mitä sinä käytät. Olet eksynyt todella harhaan.Miksi yhä vääristelet Sanaa ???
Jumala siis puhuu omilla lapsilleen ja opettaa heitä sanan mukaan !
Siihen ei vaadita mitään profeettana olemista !
Miten ihminen voi ymmäretääkin noin vähän ja tuntea kirjoituksia noin heikosti ??????????????????? - Laskuntulos
"minkä hän kuulee, sen hän puhuu, "
Tätä eivät toraistit kuule. - lopeta.jo.antikristus
Laskuntulos kirjoitti:
"minkä hän kuulee, sen hän puhuu, "
Tätä eivät toraistit kuule.Niin ja siksi heitä ottaa huolella päähän, kun heillä siis on itsellään mykkä jumala !
44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
!!!
47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
!!!
48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
49 Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.
Ihan samoin menee nytkin, eli kun minä Kuulen, niin minussakin siis on riivaaja ! :)
Ihan samoin menee nyt kuin silloin, eli ei ole palvelija Herraansa suurempi, vaan Tie on sama ja vastustus ihan samaa:
Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. - wiseman
Miksi yhä vääristelet Sanaa ???
Jumala siis puhuu omilla lapsilleen ja opettaa heitä sanan mukaan !
Siihen ei vaadita mitään profeettana olemista !
Miten ihminen voi ymmäretääkin noin vähän ja tuntea kirjoituksia noin heikosti ???????????????????Jumala sana sanoo, ettei ne ole Kristuksen omia, jotka eivät alistu lakiin. Sinä et ole Kristusen oma. Sinulle ei puhu Jumala, eikä sinussa ole Kristuksen Henkeä. Koska et tätä tajua, joudut vain syvemmälle pimeyteen.
"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)
"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24) - lopeta.jo.antikristus
wiseman kirjoitti:
Jumala sana sanoo, ettei ne ole Kristuksen omia, jotka eivät alistu lakiin. Sinä et ole Kristusen oma. Sinulle ei puhu Jumala, eikä sinussa ole Kristuksen Henkeä. Koska et tätä tajua, joudut vain syvemmälle pimeyteen.
"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)
"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24)Syvä on sokeutesi !
Siis nyt sinä väität siis, että jos ja kun vaellan Hengessä eli Pyhän Hengen johdossa ja opetuksessa ja ohjauksessa, että Pyhä Henki siis johdattaisi minua toimimaan Jumalan hyvän tahdon vastaisesti !!!
Oletko ihan sekaisin, vai mistä nyt on kyse !
Minä en yhäkään ole mikään profeetta, vaan vain kuunteleva ja kuuleva riviuskova ! - kirjoitukset.kertovat
Syvä on sokeutesi !
Siis nyt sinä väität siis, että jos ja kun vaellan Hengessä eli Pyhän Hengen johdossa ja opetuksessa ja ohjauksessa, että Pyhä Henki siis johdattaisi minua toimimaan Jumalan hyvän tahdon vastaisesti !!!
Oletko ihan sekaisin, vai mistä nyt on kyse !
Minä en yhäkään ole mikään profeetta, vaan vain kuunteleva ja kuuleva riviuskova !Älä sano toisia sekopäisiksi vaan ota nöyrästi Raamattu käteen ja usko, mitä siellä lukee.
Pyhä Henki johdattaa nimenomaan Jumalan tahdon mukaan, joka on noudattaa lakia. Kristuksen Henki noudatti lakia, joten Jumalan tahto on että noudattaa lakia.
Antikristuksen henki tekeytyy valkeuden enkeliksi ja yrittää saada ihmisen rikkomaan ja vihaamaan lakia. Monilla helluntailaisilla on tällainen henki, joka eksyttää heitä kuten teki käärme paratiisissa. Jos ei väärää henkeä osaa vastustaa, niin ajautuu syvälle pimeyteen, kun on monelle helluntailaiselle käynyt.
Monet luulevat olevansa uudestisyntyneitä, mutta eivät ole. Kun puuttuu parannuksen teko laittomuudesta, niin ei ole uudestisyntynyt. Lue selvää sana Raamatusta. Liha ei alistus lakiin. Kristuksen henki noudattaa lakia, kuten Kristuskin teki. Jos ei synny uudesti Kristuksen Hengestä, niin ei ole edes Jumalan oma. Lue, jos osaat!!!!!
Joh 3:
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'
Room 8:
5 Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset. [1. Kor. 2:14-16]
6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. [Room. 6:21; Gal. 6:8]
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
Kun arvioi sinun tekemiä hedelmiä, niin niistä selviää, ettet sinä lopeta.jo.antikristus ole uudestisyntynyt, eikä Jumala ole sinua opettanut. Enempää en tuhlaa aikaa kanssasi. - lopeta.jo.antikristus
kirjoitukset.kertovat kirjoitti:
Älä sano toisia sekopäisiksi vaan ota nöyrästi Raamattu käteen ja usko, mitä siellä lukee.
Pyhä Henki johdattaa nimenomaan Jumalan tahdon mukaan, joka on noudattaa lakia. Kristuksen Henki noudatti lakia, joten Jumalan tahto on että noudattaa lakia.
Antikristuksen henki tekeytyy valkeuden enkeliksi ja yrittää saada ihmisen rikkomaan ja vihaamaan lakia. Monilla helluntailaisilla on tällainen henki, joka eksyttää heitä kuten teki käärme paratiisissa. Jos ei väärää henkeä osaa vastustaa, niin ajautuu syvälle pimeyteen, kun on monelle helluntailaiselle käynyt.
Monet luulevat olevansa uudestisyntyneitä, mutta eivät ole. Kun puuttuu parannuksen teko laittomuudesta, niin ei ole uudestisyntynyt. Lue selvää sana Raamatusta. Liha ei alistus lakiin. Kristuksen henki noudattaa lakia, kuten Kristuskin teki. Jos ei synny uudesti Kristuksen Hengestä, niin ei ole edes Jumalan oma. Lue, jos osaat!!!!!
Joh 3:
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'
Room 8:
5 Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset. [1. Kor. 2:14-16]
6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. [Room. 6:21; Gal. 6:8]
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
Kun arvioi sinun tekemiä hedelmiä, niin niistä selviää, ettet sinä lopeta.jo.antikristus ole uudestisyntynyt, eikä Jumala ole sinua opettanut. Enempää en tuhlaa aikaa kanssasi.Luetko itse ollenkaan lainaamiasi Raamatunpaikkoja ?
Yhdessäkään ei puhuta lain alla ja sen orjana olemisesta yhtään mitään, vaan esim.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan HENGEN ALAISINA, jos kerran Jumalan Henki asuu - Dogmatik
Luetko itse ollenkaan lainaamiasi Raamatunpaikkoja ?
Yhdessäkään ei puhuta lain alla ja sen orjana olemisesta yhtään mitään, vaan esim.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan HENGEN ALAISINA, jos kerran Jumalan Henki asuuLain noudattaminen ei ole olemista lain alla. Laki on hengellinen ja lain rikkominen on lihasta, joka vie synnin orjaksi ja sitä myöden armon ulkopuolelle.
"Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)
"Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua." (Room 8:7)
"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)
"Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon." (Room 6:14-16) - lopeta.jo.antikristus
Dogmatik kirjoitti:
Lain noudattaminen ei ole olemista lain alla. Laki on hengellinen ja lain rikkominen on lihasta, joka vie synnin orjaksi ja sitä myöden armon ulkopuolelle.
"Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua." (Room 8:7)
"Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon." (Room 6:14-16)Eli väität siis, että Pyhä Henki johdattaakin uuden liiton uskovaa syntiin eikä toimi näin:
Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Sinulla sinun omassa Raamatussasi siis lukee jotain tälläistä:
Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen valheeseen ja laittomuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja valheet hän teille julistaa. - lopeta.jo.antikristus
Dogmatik kirjoitti:
Lain noudattaminen ei ole olemista lain alla. Laki on hengellinen ja lain rikkominen on lihasta, joka vie synnin orjaksi ja sitä myöden armon ulkopuolelle.
"Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon." (Room 6:14-16)Mikä siis on tämä Elämän Hengen laki Kristuksessa ?
Se on siis tämän mukaan eri kuin kuoleman laki !!!
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
Tässä jatkoa edelliseen, jos se on jotenkin epäselvää että mikä on se kuoleman laki:
2. Kor. 3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Siis uuden liiton uskova ei ole kirjaimen eli lain palvelija vaan Hengen !!!
Mutta tässä taitaa nyt olla kyseessä se, että et olekkaan Hengellinen ja siten sinun on mahdotonta näitä Hengellisiä asioita edes ymmärtää.
Tässä vielä tuo asian ydin:
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. - Dogmatik
Eli väität siis, että Pyhä Henki johdattaakin uuden liiton uskovaa syntiin eikä toimi näin:
Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Sinulla sinun omassa Raamatussasi siis lukee jotain tälläistä:
Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen valheeseen ja laittomuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja valheet hän teille julistaa.Pyhä Henki ei todellakaan johdata ketään tekemään syntiä. Miten törkeästi sinä vääristelet sanomisiani. Lain noudattaminen on Pyhästä Hengestä ja Jumalan tahdon noudattamista. Lain kieltäminen on Perkeleestä ja lain rikkominen on tietenki syntiä.
"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:19)
"Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan" (Hep 10:28)
Nyt on niin, etten minäkään enää jatka kanssasi keskustelemista. Sinun sydämesi on paatunut kuolleeksi kuin kivi. - lopeta.jo.antikristus
Dogmatik kirjoitti:
Pyhä Henki ei todellakaan johdata ketään tekemään syntiä. Miten törkeästi sinä vääristelet sanomisiani. Lain noudattaminen on Pyhästä Hengestä ja Jumalan tahdon noudattamista. Lain kieltäminen on Perkeleestä ja lain rikkominen on tietenki syntiä.
"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:19)
"Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan" (Hep 10:28)
Nyt on niin, etten minäkään enää jatka kanssasi keskustelemista. Sinun sydämesi on paatunut kuolleeksi kuin kivi.Sinulle tiedoksi, että se laki sanoo oikeasti siis niin, että synnin palkka on kuolema !!!
Eli välttääksesi kuoleman, sinun siis lain mukaan tulisi täyttää se pienintä piirtoa myöten !
Kykenetkö siihen ???
Niin ja huomioi tämäkin lain selvä Sana, kun lakiin siis luotat:
Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
Miten sinulle itsellesi siis käykään, joka laista kerskaat ?
Siis synnin palkka on kuolema, eikä siinä puhuta siis luonnollisesta kuolemasta vaan Hengellisestä, ja siten katkeaa yhteys Jumalaan sen yhden synnin kautta ja vuoksi !
Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Aadam siis ei kokenut luonnollista kuolemaa, vaan Hengellisen ja joutui siten eroon Jumalasta siis, eli joutui kadotettuun tilaan !
12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
No, miten sinulle käy joka lakiin luotat ja siitä kerskaat siis, mitä Sana sanoo siis sinulle ??? - Laskuntulos
wiseman kirjoitti:
Toisessa keskustelussa on käyty läpi sinun henkilökohtaista tilannettasi laajemmin. On selvä asia, ettet sinä ole Jumalan profeetta, eikä sinulle edes puhu Herra. Jos kuulet sisälläsi äänen, niin se ei ole Herra. Jos tämä ääni opettaa sinua, niin se ei ole Herra, joka sinua opettaa. Puu tunnetaan hedelmistä.
Toraisteja Pyhä Henki ei johdata kuten tässä Raamatun kohdassa
Luuk2:27 Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,
- Kirjakääröt
Joh.14:16 Biblia. Ja minä olen rukoileva Isää, ja että hän antaa teille toisen Lohduttajan, että hän teidän kanssanne olis ijankaikkisesti. Kirjoitetaan: olisi, iankaikkisesti. Joh.15:26
- Steyr
Mitä varten Sinä 'Kirjakääröt' -nikki siteeraat jatkuvasti tuota 1776 Bibliaa ja selität jotkut sanat, niinkuin esim. Raamattu 33/38 on Kirjoitettu?
Eikö siis olisi helpompaa siteerata tuota 33/38 käännöstä, jossa asiat ovat sanottu suoraan ja ymmärrettävästi?
- kopiokone
Paavali opetti kolme tärkeää periaatetta profetioiden koettelemiseen:
1. Liha ei alistu noudattamaan lakia, joten se kapinoi lakia vastaan. Kristuksen henki toimii lain mukaan. Lakia vastustavat eivät ole Kristukseen omia. Antikristuksen henki pyrkii yllyttämään ihmiset rikkomaan lakia vastaan. Pyhä Henki toimii niin, että ihminen noudattaisi lakia.
2. Pyhä Henki ei riko lakia vastaan. Paavali vaati noudattamaan lakia ja sanoi, ettei sellainen profetointi ole Herrasta, joka rikkoo lakia vastaan.
"Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:32-38)
3. Pahat hengen osaavat tekeytyä valkeuden enkeliksi. He voivat puhua telepaattisesti ihmisen mieleen selviä lauseita ja esittäytyä Jumalan nimellä. Jos ei koettelee Raamatulla kuulemaansa, niin luulee olevansa Jumalan profeetta ja lähtee tottelemaan hengen antamia käskyjä. Henki voi tehdä jotain pieniä ihmeitä, jotta kuulija luulisi, että hänelle puhuu Herra. Hengen paljastaa vääräksi se, että se jää kiinni ilmiselvistä valheista. Moni helluntailainen on langennut pahojen henkien orjaksi, koska he eivät ymmärrä hylätä sellaisia sanomia, joissa rikotaan Jeesuksen opetusta vastaan.
"Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun." (2 Kor 11:13-15)
"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24)
Monet helluntailaiset saarnaajat ovat langenneet uskomaan vääriä sanomia ja eksyneet pois Jumalan totuudesta, koska he eivät ole kiinnittäneet huomiota siihen, ettei Jumala koskaan valehtele eikä puhu lakia vastaan. Helluntailaisuus on yksi versio äärikarismaattisuudesta, jonka eräät laskevat kuuluvan toisen Tessalonikalaiskirjeen tarkoittamaan eksytykseen.- KuhavaaSanon
No on niitä muuallakin kuin helluntailaisissa. Katolilaisuus esimerkiksi on jo niin saastunut laitos, ettei se muuta olekkaan kiin yksi syntipesä.
- monissa.paikoissa
KuhavaaSanon kirjoitti:
No on niitä muuallakin kuin helluntailaisissa. Katolilaisuus esimerkiksi on jo niin saastunut laitos, ettei se muuta olekkaan kiin yksi syntipesä.
Niin ja luterilaisilla, vapaakirkossa, adventisteissa jne.
- aivan
Samanlaista epätervettä äärikarismaattisuutta on Cityseurakunnissa, Riverissä ja Missiomaailmassa.
- VapahtajaOletSinä
Hassu käsite tuo pyhä henki. Kun lapsikin jo tajuaa että jeesus ja jumala ovat pelkkiä satuolentoja niin vedetään kuin kani hatusta esiin pyhä henki. Ta-daaa.. Se onkin sitten jo niin amebamainen veijari, oikea mato, ettei sitä saa kiinni niin mistään. Kaikki mahdollinen ja mahdoton voidan selittää tällä uskonelämän korjauskertoimella.
- Vaalit.tulee
Todellista vihapuhetta on vähän. Nyt tahdotaan vain totuuden puhuminen vääntää vihapuheeksi. Sellaista kuin vihapuhe, ei edes ole rikoslainsäädännössä lainkaan. Tällä vihapuhetoitotuksella halutaan vaientaa totuuden kertomista mm. islamista ja kansojen vaihdoista. Euroopan islamisointi on edennyt pitkälle mm. Saksassa ja Ruotsissa. Sukupuolineutralisointihömpötystä, homotusta, ym. syötetään kantaväestölle(rappeutetaan länsimainen kulttuuri lopullisesti). Maahantulijoita, monokulttuurin edustajia suojellaan niiltä hapatuksilta, ei ainakaan sitä agressiivisesti heille tyrkytetä. Vaarana on, että jopa islam saattaa tuntua houkuttelevalta vaihtoehdolta mädätykseen kyllästyneen kansan mielestä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3168003Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne936224Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733621Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322197Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222106- 392083
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1961984- 591885
- 811798
- 471546