Jeesus -myytti hihhulit ova salaliittouskovaisia

TarkistakaaAinaFaktat

Samanlaisia foliohattuja kuin muutkin foliohatut. Eivät edes tunne joulun historiaa, vaan vaan väittävät vuoren varmaan, että Jeesus syntyi joulukuun 25. päivä. Eivätkä usko, että historiallisten lähteiden mukaan tämä traditio syntyi vasta 300-luvulla tuomaan uuden kristillisen sisällön pakanallisiin juhliin. Mikään ei saa näiden salaliittouskovaisten päätä kääntymään vaikka kuinka yrittäisit puhua heille järkeä.

Jeesus ei ole edelleenkään ole syntynyt jouluna.

18

164

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antiikin ajan kristittyjen marttyyrien kuolinpäivistä tuli uskovien keskuudessa marttyyrien syntymäpäiviä. Jos Jeesusta mitenkään pidetään uskonsa tunnustajana, vain hänen kuolinpäivällään on merkitystä. Ortodoksinen kristikunta onkin tässä oikeammalla linjalla arvostaessan pääsiäisen merkitystä.

• Sössykkä

Marttyyrien historiallisuus on epäluotettavaa, todennäköisempää on että kristittyjen marttyyrikertomukset ovat sepitettyjä legendoja joilla he pyrkivät pönkittämään egoaan ja pelottelemaan kansaa. Samanlaisia marttyyri kertomuksia löytyy muidenkin uskontojen jumaltarustoista, esimerkiksi Intiassa Kali joi tappavaa myrkkyä puolustaakseen omaa aatettaan. Kristityt ovat kopioineet tämänkin kertomuksen.

• Totta, Jeesus ei ole syntynyt 25.12. eikä tarkkaa päivämäärää tiedetä.
      Mutta mikä estää meitä juhlimasta Jeesuksen syntymää 25.12. koska se päivä sokii kaikelle kristikunnalle🤔❓
      Samoihin aikoihin on myös Jeesuken itsensä viettämä juutalaisten Hanukka-juhla.

• Tarkasti ottaen Jeesuksesta tiedetään todella vähän. Kristinuskoon on tainut vaikuttaa Paavali lähes yhtä paljon, ellei enemmänkin.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Tarkasti ottaen Jeesuksesta tiedetään todella vähän. Kristinuskoon on tainut vaikuttaa Paavali lähes yhtä paljon, ellei enemmänkin.

Jeesuksesta tiedetään aivan tarpeeksi tätäkään kaikkea mitä tiedetään ei valtaosa maailman ihmisistä kykene omaksumaan😉

• usko.vainen kirjoitti:

Jeesuksesta tiedetään aivan tarpeeksi tätäkään kaikkea mitä tiedetään ei valtaosa maailman ihmisistä kykene omaksumaan😉

Ongelma taitaa olla enemmänkin uskomisessa. Kaikki ei ihan jokaiseen uppoa. Toki sellaisiakin ihmisiä on, jotka helpommin asioita uskovat. Eivät kai esim. erilaiset huijaukset muuten onnistuisikaan.

Ongelma taitaa olla enemmänkin uskomisessa. Kaikki ei ihan jokaiseen uppoa. Toki sellaisiakin ihmisiä on, jotka helpommin asioita uskovat. Eivät kai esim. erilaiset huijaukset muuten onnistuisikaan.

Ei minulla ainakaan ole mitään ongelmaa uskomisessa😉 Enkä tunne ketään muutakaan uskovaa jolla olisi.

• usko.vainen kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ole mitään ongelmaa uskomisessa😉 Enkä tunne ketään muutakaan uskovaa jolla olisi.

Onkohan Sinulla ongelmia ymmärtää lauseitteni sisältöä? Joskus tuntuu siltä. Oikeastaan se on aika surullinen asia.

Onkohan Sinulla ongelmia ymmärtää lauseitteni sisältöä? Joskus tuntuu siltä. Oikeastaan se on aika surullinen asia.

Ei minulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää lauseidesi sisältöä mutta sinulla näyttää olevan mahdotonta ymmärtää, että minulla ja muilla uskovilla ei ole mitään ongelmia Jeesukseen uskomisessa 😀

• usko.vainen kirjoitti:

Ei minulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää lauseidesi sisältöä mutta sinulla näyttää olevan mahdotonta ymmärtää, että minulla ja muilla uskovilla ei ole mitään ongelmia Jeesukseen uskomisessa 😀

Väännetään RAUTALANKAA - taas kerran.

Sinä sanoit näin:

"Jeesuksesta tiedetään aivan tarpeeksi tätäkään kaikkea mitä tiedetään ei valtaosa maailman ihmisistä kykene omaksumaan😉"

Minä sanoin kommenttina näin:

"Ongelma taitaa olla enemmänkin uskomisessa. Kaikki ei ihan jokaiseen uppoa. Toki sellaisiakin ihmisiä on, jotka helpommin asioita uskovat. Eivät kai esim. erilaiset huijaukset muuten onnistuisikaan."

Toisin sanoen, minun näkökantani on se, että jos joku EI asioita Jeesuksesta "omaksu", ongelma liittyy enemmänkin siihen, että väitteitä Jeesuksesta ei uskota. Tästä seuraakin sitten tietenkin se, että oletukset Jeesuksen tahdosta eivät määrittele epäuskoisen toimia.

Minä EN siis puhunut mitään uskovaisista, vaan heistäm, jotka EIVÄT usko. Ymmärrätkö nyt?

Väännetään RAUTALANKAA - taas kerran.

Sinä sanoit näin:

"Jeesuksesta tiedetään aivan tarpeeksi tätäkään kaikkea mitä tiedetään ei valtaosa maailman ihmisistä kykene omaksumaan😉"

Minä sanoin kommenttina näin:

"Ongelma taitaa olla enemmänkin uskomisessa. Kaikki ei ihan jokaiseen uppoa. Toki sellaisiakin ihmisiä on, jotka helpommin asioita uskovat. Eivät kai esim. erilaiset huijaukset muuten onnistuisikaan."

Toisin sanoen, minun näkökantani on se, että jos joku EI asioita Jeesuksesta "omaksu", ongelma liittyy enemmänkin siihen, että väitteitä Jeesuksesta ei uskota. Tästä seuraakin sitten tietenkin se, että oletukset Jeesuksen tahdosta eivät määrittele epäuskoisen toimia.

Minä EN siis puhunut mitään uskovaisista, vaan heistäm, jotka EIVÄT usko. Ymmärrätkö nyt?

Sinulla ja muilla jotka ette usko Jeesukseen ongelma. Ei meillä uskovilla😉
        Miksi sinä minulle jankutat uskomattomista 🤔❓

• usko.vainen kirjoitti:

Sinulla ja muilla jotka ette usko Jeesukseen ongelma. Ei meillä uskovilla😉
        Miksi sinä minulle jankutat uskomattomista 🤔❓

En tiedä, kumpi asia on kannaltasi nolompaa: sekö, jos et oikeasti ymmärrä vaiko se, jos Sinun on mielestäsi fiksua luoda sellainen vaikutelma.

Osaatko vastata?

En tiedä, kumpi asia on kannaltasi nolompaa: sekö, jos et oikeasti ymmärrä vaiko se, jos Sinun on mielestäsi fiksua luoda sellainen vaikutelma.

Osaatko vastata?

Minusta on säälittävää kun sinä et hyväksy sitä, että minä hyväksyn täysin, että kaikki eivät usko Jeesukseen 🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Minusta on säälittävää kun sinä et hyväksy sitä, että minä hyväksyn täysin, että kaikki eivät usko Jeesukseen 🤓

Hienoa. Olet liberaali. Muinaisina vuosisatoina Sinut olisi tuomittu monin tavoin.

Hienoa. Olet liberaali. Muinaisina vuosisatoina Sinut olisi tuomittu monin tavoin.

Olen realisti. Jo Raamatun ensilehdiltä lähtien ihminen on ollut epäuskoinen 😉

• kylmätotuuus
        usko.vainen kirjoitti:

Olen realisti. Jo Raamatun ensilehdiltä lähtien ihminen on ollut epäuskoinen 😉

Totta tuo - ihmisen default-arvo on että "Jumalaa ei ole". :))

Ihminen tulee uskoon vasta jos Jumala häntä puoleensa vetää. Tämä koskee alle 10% ihmisistä. Loput saa sitten olla omia ihania itsejään ja toteuttaa sitä ikiomaa itsekkyyttään ihan vapaasti - - ja jälki on suorastaan karmeaa.

• kylmätotuuus kirjoitti:

Totta tuo - ihmisen default-arvo on että "Jumalaa ei ole". :))

Ihminen tulee uskoon vasta jos Jumala häntä puoleensa vetää. Tämä koskee alle 10% ihmisistä. Loput saa sitten olla omia ihania itsejään ja toteuttaa sitä ikiomaa itsekkyyttään ihan vapaasti - - ja jälki on suorastaan karmeaa.

Totta minua huvittaa kun nämä atet ikäänkuin syyttävät meitä uskovia siitä, että me uskomme mutta he eivät 🤔

• kehityskehittyy

Kirkon papeilla ja joillain oppineilla on tapana kerätä julkisuutta raflaavaa julkisuutta itselleen keksimällä jokin Raamattuun liittyvä "sensaatio" tyyliin "Jeesus oli jonkun sotilaan äpärä". Näitähän riittää ...

Tuli vaan mieleen, koska joku pappi väittää, että Jeesus ei ole koskaan elänytkään maan päällä? Tai jotain muuta vastaavaa ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. El Khamenein arkku K-Kaupan autossa?

Kyllä kauppias hoitaa?
      Maailman menoa
      138
      1166
    2. Mahdoton tilanne

Täällä monella tuntuu olevan jumissa oleva tilanne. Joillakin kaipuu ja ikävä on kestänyt jo vuosia. Osapuoli/puolet ova
      Ikävä
      96
      880
    3. Välillä tulee haikeus

Et kaikki päättyi näin. Etten saanut vastauksia. Ei meitä oltu tarkoitettu. Niin se vain on.
      Ikävä
      78
      834
    4. Tunteilla leikkiminen

Oletko leikkinyt kaivattusi tai jonkun kiinnostuneen tunteilla, pelannut jotain peliä tai pelleillyt asioilla? Miksi?
      Ikävä
      113
      795
    5. Ne katseet, ei niitä

Voi unohtaa. Se, miten molemmat katsoi
      Ikävä
      31
      558
    6. On ikävä sinua ihana

En jaksa syvempiä tuntoja enää kirjoittaa. Kaipaan sinun läsnäoloa ja läheisyyttä nainen. Hyvää yötä.
      Ikävä
      28
      513
    7. Mä olin ihan peloissani sun lähellä

Huomasitko? En uskaltanut edes katsoa sua. Näin sivu silmällä sun vinon hymyn. Oliko hyvä vai paha juttu kun tulit lähel
      Ikävä
      20
      509
    8. Mitä jos näkisimme

Vyöryisikö samat tunteet uudelleen?
      Ikävä
      45
      494
    9. Miten jotkut kehtaa aikuisiällä kiusata

Ihmisiä? Eikö se ole aika noloa?
      Ikävä
      96
      491
    10. Kaipaamalleni naiselle

Hyvää iltaa! Täytyy vain toivoa että törmäämme toisiimme pian Toivoo. mies
      Ikävä
      29
      437
    Aihe