ja monille se tulee täytenä yllätyksenä, sillä suurin ahdistus tulee seurakunnan sisältäpäin. Siinä testataan kunkin yksilön usko sekä henkilökohtainen suhde Jumalaan. Todellista hengellistä ja henkistä tukea saa tuolloin ainoastaan Jumalalta, sillä veli nousee veljeä vastaan.
Tänä aikana tyrannimaisesti käyttäytyvät seurakunnan valvojat menevät maailmasta omaksumassa hengessään yhä pidemmälle kyynärpäätaktiikassaan - kukaan ei saa viedä heiltä eikä uhata heidän valtaansa seurakunnassa. He ajavat seurakunnan ulkopuolelle jokaisen, jonka KUVITTELEVAT uhmaavan heidän valta-asemaansa. Se mielikuva, mitä etuisuuksia heillä uudessa maailmassa ruhtinaina on, sokaisee heidät jo tänä aikana unohtamaan Herran Jeesuksen antaman johtamismallin, ja he omaksivat tämän nykyisen maailmanjärjestyksen jumalan heille tarjoaman mallin - sen joka on ahneesta liikemaailmasta jo monelle tuttu.
Suuri ahdistus tulee
32
376
Vastaukset
- Kirjaimiaselvinpäin
Ne jotka muodostavat Jumalan kristillisen seurakunnan, ovat erottautuneet sekä pakanamaailman että kristikunnan monista uskonnoista. He ovat siten paenneet Suuresta Babyloniasta. Huomaat ettei näissä seurakunnissa kerätä kolehteja, vaan PÄÄASIASSA ovat itse kokoukset ja niissä käyvien ihmisten asenne. Nämä kokoukset pitäisi olla todellisia raamatuntutkisteluja, mihin kaikki osallistuu, ja miten Raamatun periaatteita voidaan soveltaa jokapäiväiseen elämään ja myös miten voidaan opettaa Jumalan sanaa toisille. Siellä pitäisi nähdä ihmisiä, jotka vilpittömästi “etsivät ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa” ja pyrkivät tuottamaan Jumalan hengen hedelmiä.
Matteus 6:33
Galatalaisille 5:22 – 23Kirjaimiaselvinpäin 9.12.2018 1:07
<>Ne jotka muodostavat Jumalan kristillisen seurakunnan, ovat erottautuneet sekä pakanamaailman että kristikunnan monista uskonnoista.><
Siis ne kaikki, jotka tahoillaan väittävät muodostavansa, eli väittäjiä riittää:
http://www.theholdemans.com/Compare.htm
<> He ovat siten paenneet Suuresta Babyloniasta. ><
Vt-seuran opetuksen 1914-peruskivi on Suuren Babylonin kehittämä ja siltä 1800-luvulla kopioitu opetus. Mihinkään siitä ei ole paettu, kun kulmakivenä on 1914-huuhaa.
<>Huomaat ettei näissä seurakunnissa kerätä kolehteja...><
Syykin on ainoastaan se, että siellä kolehtia nimitetään lahjoitukseksi.
<>...vaan PÄÄASIASSA ovat itse kokoukset ja niissä käyvien ihmisten asenne.><
Ja tuon asenteen mittari on mielenhallinan syvyys.
<> Nämä kokoukset pitäisi olla todellisia raamatuntutkisteluja...><
Mutta niissä tutkitaan sitä mitä Vt-seura kulloinkin opettaa mistäkin asiasta, Raamattu on niissä kisoissa sidesana.
Mitä tulee Raamatun UT:n suureen ahdistukseen, niin Jeesuksen opetuksen mukaisesti sitä odotettiin ennen kuin kuulijaporukka ehtisi kuolla.
Tosin siihen liittyy kyllä sellainen piirre, että ensimmäisen vuosisadan uskovaisten tuli riidellä keskenään urakalla ja laskuun suuren ahdistuksen aikoihin. (Matteus 24:10)
Eli voihan sitä seurakunnan sisäistä riitelyä pitää Jeesuksen seuraamisena samalla tavalla kuin Jeesuksen esimerkin mukaisesti on ennusteltu maailmanloppuja. On sekin tavallaan Jeesuksen esimerkin seuraamista, mutta noin 2000 vuotta myöhässä.- Eiaihettavalittaa
JT seurakunnissa on jatkuvasti lahjoitus puheita, lehdissä usein marraskuun lahjoitus numero, seurakuntien pitää sitoutua antamaan tietty määrä rahaa ,on maksupäätteet konventissa ym Kolehti ei ole ollenkaan paha juttu,eikä sinne edes tarvitse laittaa. En ymmärrä mitä aihetta jehovilla on valittaa tästäkin? Paljon pahempaa on se että JT järjestö tekee kiinteistö ym bisneksiään ja salaa jäseniltään kaikki raha asiat lisäksi. Kuka haluaa lahjoittaa lahkolle joka ei edes toimi avoimesti.
- Enusko
En usko mihinkään suureen Babyloniin. Näen kaikissa lahkoissa selviä virheitä opetuksissa ja Raamatun luotettavuus on myös hyvin kyseenalainen. Samalla tavalla vääriä kaikki lahkot jos pintaa vähän raaputetaan oppien suhteen.
- KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
Kirjaimiaselvinpäin 9.12.2018 1:07
<>Ne jotka muodostavat Jumalan kristillisen seurakunnan, ovat erottautuneet sekä pakanamaailman että kristikunnan monista uskonnoista.><
Siis ne kaikki, jotka tahoillaan väittävät muodostavansa, eli väittäjiä riittää:
http://www.theholdemans.com/Compare.htm
<> He ovat siten paenneet Suuresta Babyloniasta. ><
Vt-seuran opetuksen 1914-peruskivi on Suuren Babylonin kehittämä ja siltä 1800-luvulla kopioitu opetus. Mihinkään siitä ei ole paettu, kun kulmakivenä on 1914-huuhaa.
<>Huomaat ettei näissä seurakunnissa kerätä kolehteja...><
Syykin on ainoastaan se, että siellä kolehtia nimitetään lahjoitukseksi.
<>...vaan PÄÄASIASSA ovat itse kokoukset ja niissä käyvien ihmisten asenne.><
Ja tuon asenteen mittari on mielenhallinan syvyys.
<> Nämä kokoukset pitäisi olla todellisia raamatuntutkisteluja...><
Mutta niissä tutkitaan sitä mitä Vt-seura kulloinkin opettaa mistäkin asiasta, Raamattu on niissä kisoissa sidesana.
Mitä tulee Raamatun UT:n suureen ahdistukseen, niin Jeesuksen opetuksen mukaisesti sitä odotettiin ennen kuin kuulijaporukka ehtisi kuolla.
Tosin siihen liittyy kyllä sellainen piirre, että ensimmäisen vuosisadan uskovaisten tuli riidellä keskenään urakalla ja laskuun suuren ahdistuksen aikoihin. (Matteus 24:10)
Eli voihan sitä seurakunnan sisäistä riitelyä pitää Jeesuksen seuraamisena samalla tavalla kuin Jeesuksen esimerkin mukaisesti on ennusteltu maailmanloppuja. On sekin tavallaan Jeesuksen esimerkin seuraamista, mutta noin 2000 vuotta myöhässä.Siis ne kaikki, jotka tahoillaan väittävät muodostavansa, eli väittäjiä riittää:
Kyllä, suomessakin (näin pienessä maassa noin 35 ei seurakuntaa)että väittäjiä riittää.
Väittäjiä ei olisi jos luettaisiin Raamattua niin miten se kirjoitettu. Raamattu on paksu kirja, muutoksia oppiin pitää tehdä sen huomattua.
Edistyäksemme Jumalan palveluksessa meidän on tarpeellista olla varhaiskristittyjen kaltainen. He tosiaan arvostivat totuutta ja niinpä “he pysyivät apostolien opetuksessa ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä.
#V. 1914#
Kuten olen aiemmin todennut 2520 on oikein laskettu.
Kolehti on vapaaehtoista, ja Raamatullinen
#Ja tuon asenteen mittari on mielenhallinan syvyys.#
Jumala toimii sinussa, jos olet oikeassa uskossa, no sitähän sinä et uskonut.
Tuhlaat paljon aikaa turhuuteen, minäkin tuhlasin noin 20 v. epäilyihin.
#Mutta niissä tutkitaan sitä mitä Vt-seura kulloinkin opettaa mistäkin asiasta, Raamattu on niissä kisoissa sidesana.#
MINÄ OLEN LUKENUT JT KIRJOITTAMAA KIRJAA 35 KPL , EIKÄ AINUTTAKAAN VIRHETTÄ. Kaikki on kirjoitettu Raamatun sanan mukaan. Kun JT kirjoittaa, jokaisen sanomisen jälkeen se vahvistetaan raamatunjakeella. Keskimäärin yhdessä on noin 80 -150 sivuisessa kirjassa voi olla jopa 1000 raamatun kohtaa mainittuna.
Onko muissa sellaista tällaista opetusta, EI OLE.
Ei tietenkään, sillä estetään tehokkaasti valaistuminen, että tämä oppi on raamatunvastainen. - Kirjaimiaselvinpäin
Eiaihettavalittaa kirjoitti:
JT seurakunnissa on jatkuvasti lahjoitus puheita, lehdissä usein marraskuun lahjoitus numero, seurakuntien pitää sitoutua antamaan tietty määrä rahaa ,on maksupäätteet konventissa ym Kolehti ei ole ollenkaan paha juttu,eikä sinne edes tarvitse laittaa. En ymmärrä mitä aihetta jehovilla on valittaa tästäkin? Paljon pahempaa on se että JT järjestö tekee kiinteistö ym bisneksiään ja salaa jäseniltään kaikki raha asiat lisäksi. Kuka haluaa lahjoittaa lahkolle joka ei edes toimi avoimesti.
Lahjoitukset ovat Raamatun mukaisia.
Ei sitä ole keksitty seurakuntaan, siihen kehoitti myös Jeesus, joka auttaa edistämään sanan levittämistä. - Kirjaimiaselvinpäin
Enusko kirjoitti:
En usko mihinkään suureen Babyloniin. Näen kaikissa lahkoissa selviä virheitä opetuksissa ja Raamatun luotettavuus on myös hyvin kyseenalainen. Samalla tavalla vääriä kaikki lahkot jos pintaa vähän raaputetaan oppien suhteen.
Raamattu todistaa itse itsensä.
siellä on paljon sellaista tietoa, että ne on täytynyt tulla Jumalalta, - huomautus
KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Kyllä, suomessakin (näin pienessä maassa noin 35 ei seurakuntaa)että väittäjiä riittää.
Väittäjiä ei olisi jos luettaisiin Raamattua niin miten se kirjoitettu. Raamattu on paksu kirja, muutoksia oppiin pitää tehdä sen huomattua.
Edistyäksemme Jumalan palveluksessa meidän on tarpeellista olla varhaiskristittyjen kaltainen. He tosiaan arvostivat totuutta ja niinpä “he pysyivät apostolien opetuksessa ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä.
#V. 1914#
#Mutta niissä tutkitaan sitä mitä Vt-seura kulloinkin opettaa mistäkin asiasta, Raamattu on niissä kisoissa sidesana.#
MINÄ OLEN LUKENUT JT KIRJOITTAMAA KIRJAA 35 KPL , EIKÄ AINUTTAKAAN VIRHETTÄ. Kaikki on kirjoitettu Raamatun sanan mukaan. Kun JT kirjoittaa, jokaisen sanomisen jälkeen se vahvistetaan raamatunjakeella. Keskimäärin yhdessä on noin 80 -150 sivuisessa kirjassa voi olla jopa 1000 raamatun kohtaa mainittuna.
Ei tietenkään, sillä estetään tehokkaasti valaistuminen, että tämä oppi on raamatunvastainen."He tosiaan arvostivat totuutta ja niinpä “he pysyivät apostolien opetuksessa ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä."
Vartiotorni-seura ei ole pysynyt apostolien opetuksessa, vaan poikennut siitä, mennyt edelle ja tuonut mukaan omiaan, joskus samaakin oppia useaan kertaan muutellen. KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
#V. 1914#
Ei tietenkään, sillä estetään tehokkaasti valaistuminen, että tämä oppi on raamatunvastainen.KirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 2:06
<>Kyllä, suomessakin (näin pienessä maassa noin 35 ei seurakuntaa)että väittäjiä riittää.><
Ja sinä tunnut olevan yksi tuosta joukosta, koska et kykene perustelemaan väitteitäsi asiallisesti.
<>Väittäjiä ei olisi jos luettaisiin Raamattua niin miten se kirjoitettu.><
Miten mulla on tunne, että juuri sinä kiertelit ja kaartelit sillä, että Raamatussa on paljon kuvaannollista?
<> Raamattu on paksu kirja, muutoksia oppiin pitää tehdä sen huomattua.><
Juu, vaikka kun huomattiin, että 1914, 1925 ja 1975 maailmanloput olivat vääriä profetioita. Mikä mielestäsi on takaraja sille, että itse pitäisi huomata opettavansa täyttä tuubaa?
<>Edistyäksemme Jumalan palveluksessa meidän on tarpeellista olla varhaiskristittyjen kaltainen. He tosiaan arvostivat totuutta ja niinpä “he pysyivät apostolien opetuksessa ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä.><
Ja tulivat petetyiksi pahan kerran. Sitä se on Jeesuksen seuraaminen edelleen.
<>#V. 1914#
Kuten olen aiemmin todennut 2520 on oikein laskettu.><
Et ole edes vastannut Luukas 21:24 -futuuritempukseen.
<>Kolehti on vapaaehtoista, ja Raamatullinen><
Kun minä olin jehovantodistaja, niin minulle opetetiin, että kolehti on Suuren Babylonin tapa kerätä rahaa. Mun levittämissä esitelmäkutsuissa oli majuskeleilla EI KOLEHTIA.
<>Jumala toimii sinussa, jos olet oikeassa uskossa...><
Jumalaa jaksat toistella, mutta et edes yritä osoittaa, että jumalasi on vaikka hitusen uskottavampi olio kuin Joulupukki.
<>MINÄ OLEN LUKENUT JT KIRJOITTAMAA KIRJAA 35 KPL , EIKÄ AINUTTAKAAN VIRHETTÄ.><
Mikähän kirja on kyseessä ja mitkä kappaleet, katsotaan jos voisin kommentoida tarkemmin?Kirjaimiaselvinpäin kirjoitti:
Raamattu todistaa itse itsensä.
siellä on paljon sellaista tietoa, että ne on täytynyt tulla Jumalalta,Kirjaimiaselvinpäin 9.12.2018 2:14
<>Raamattu todistaa itse itsensä.><
Kuten tekee vaikka Kalevala.
<>siellä on paljon sellaista tietoa, että ne on täytynyt tulla Jumalalta,><
Kuten esimerkiksi?huomautus kirjoitti:
"He tosiaan arvostivat totuutta ja niinpä “he pysyivät apostolien opetuksessa ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä."
Vartiotorni-seura ei ole pysynyt apostolien opetuksessa, vaan poikennut siitä, mennyt edelle ja tuonut mukaan omiaan, joskus samaakin oppia useaan kertaan muutellen.huomautus 9.12.2018 2:14
<>Vartiotorni-seura ei ole pysynyt apostolien opetuksessa, vaan poikennut siitä, mennyt edelle ja tuonut mukaan omiaan, joskus samaakin oppia useaan kertaan muutellen.><
Äkkiä tulee mieleen 1799 ja 1914 lopun ajan alut sekä Jeesuksen näkymättömät paluut 1874 sekä 1914. Sitten Russelin kuriton 1878-1914 -sukupolvi ja Rutherfordin voidellut, jonka jälkeen taas kuriton sukupolvi ja sen jälkeen taas voidellut ja päälle kolme sukupolvea. Etenkin kun Jeesus puhutteli sukupolvella aikalaisiaan ja lupasi palata kun jotkin näistä olivat vielä elossa.
Tosin Jeesuksen alkuperäinen sanoma happani aikaa sitten, joten kenttä on avoin nokittelulle siitä kuka on pysynyt lähinnä aopostolista opetusta. Minusta Vt-seura pääsee ainakin pistesijoille Jeesuksen seuraamisessa ovat tasan yhtä luotettavia maailmanlopun ennustelijoita.- KirjaimiaSelvinpäin
huomautus kirjoitti:
"He tosiaan arvostivat totuutta ja niinpä “he pysyivät apostolien opetuksessa ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä."
Vartiotorni-seura ei ole pysynyt apostolien opetuksessa, vaan poikennut siitä, mennyt edelle ja tuonut mukaan omiaan, joskus samaakin oppia useaan kertaan muutellen.Missä JT ovat poikenneet Raamatullisesti?????
- KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
Kirjaimiaselvinpäin 9.12.2018 2:14
<>Raamattu todistaa itse itsensä.><
Kuten tekee vaikka Kalevala.
<>siellä on paljon sellaista tietoa, että ne on täytynyt tulla Jumalalta,><
Kuten esimerkiksi?https://keskustelu.suomi24.fi/t/15484914/tiede-on-samoilla-linjoilla-monissa-raamatun-kohdissa-miksi-taalla-ei-uskota-siihen
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx - KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
huomautus 9.12.2018 2:14
<>Vartiotorni-seura ei ole pysynyt apostolien opetuksessa, vaan poikennut siitä, mennyt edelle ja tuonut mukaan omiaan, joskus samaakin oppia useaan kertaan muutellen.><
Äkkiä tulee mieleen 1799 ja 1914 lopun ajan alut sekä Jeesuksen näkymättömät paluut 1874 sekä 1914. Sitten Russelin kuriton 1878-1914 -sukupolvi ja Rutherfordin voidellut, jonka jälkeen taas kuriton sukupolvi ja sen jälkeen taas voidellut ja päälle kolme sukupolvea. Etenkin kun Jeesus puhutteli sukupolvella aikalaisiaan ja lupasi palata kun jotkin näistä olivat vielä elossa.
Tosin Jeesuksen alkuperäinen sanoma happani aikaa sitten, joten kenttä on avoin nokittelulle siitä kuka on pysynyt lähinnä aopostolista opetusta. Minusta Vt-seura pääsee ainakin pistesijoille Jeesuksen seuraamisessa ovat tasan yhtä luotettavia maailmanlopun ennustelijoita.Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää
Joh. 14:19 KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15484914/tiede-on-samoilla-linjoilla-monissa-raamatun-kohdissa-miksi-taalla-ei-uskota-siihen
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxKirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 3:56
<>Kuten esimerkiksi?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15484914/tiede-on-samoilla-linjoilla-monissa-raamatun-kohdissa-miksi-taalla-ei-uskota-siihen<>
En nyt tiedä miten tämän sanoisi kauniisti, mutta sulla ei hissi tunnu menevän ihan yläkertaan asti.
Noi sun jutut ovat niin sisällöttömiä, että niihin ei monellakaan ole intoa edes puuttua. Sitten et vastaa kritiikkin, vaan ohitat sen kuten Luukkaan 21:24 futuuritempuksen.
Todellisuudessa luonnontiede ja Raamattu ovat ajoituksellisesti täysin eri linjoilla jo ajasta hyvin kauan ennen kuin Raamattua edes laitettiin kirjalliseen muotoon, joka oli tuhansia vuosia luomistarun jälkeen.
Raamatun luomiskertomus on yhtä mahdoton kuin Raamatun maakuva, vedenpaisumus on mahdollinen lähinnä Raamatun harhaisen maakuvan valossa, eikä erämaavaellusta ole tapahtunut, se taru on katteeton.KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää
Joh. 14:19KirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 4:02
<>Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää
Joh. 14:19><
Nyt on vaikea välttyä tunteelta, että koko hissi puuttuu.- kirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 3:56
<>Kuten esimerkiksi?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15484914/tiede-on-samoilla-linjoilla-monissa-raamatun-kohdissa-miksi-taalla-ei-uskota-siihen<>
En nyt tiedä miten tämän sanoisi kauniisti, mutta sulla ei hissi tunnu menevän ihan yläkertaan asti.
Noi sun jutut ovat niin sisällöttömiä, että niihin ei monellakaan ole intoa edes puuttua. Sitten et vastaa kritiikkin, vaan ohitat sen kuten Luukkaan 21:24 futuuritempuksen.
Todellisuudessa luonnontiede ja Raamattu ovat ajoituksellisesti täysin eri linjoilla jo ajasta hyvin kauan ennen kuin Raamattua edes laitettiin kirjalliseen muotoon, joka oli tuhansia vuosia luomistarun jälkeen.
Raamatun luomiskertomus on yhtä mahdoton kuin Raamatun maakuva, vedenpaisumus on mahdollinen lähinnä Raamatun harhaisen maakuvan valossa, eikä erämaavaellusta ole tapahtunut, se taru on katteeton.Sulle ei kannata jatkossa kommentoida!
- kirjaimiaselvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 4:02
<>Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää
Joh. 14:19><
Nyt on vaikea välttyä tunteelta, että koko hissi puuttuu.Turha haaskata aikaa sinuun, eikö se riitä kun teet sen jo itsellesi!
- huomautus
Missä JT ovat poikenneet Raamatullisesti?????
Esim. 1914 ja muut vastaavat vuodet - apostolit odottivat Jeesusta omana elinaikanaan. Sukupolviopin eri versiot ovat toinen, missä on alkuperäisestä poikettu. Opin apostolisuutta voi testata kuvittelemalla, että joku olisi apostoleille väittänyt tuollaista. Kuvittelepa. "Kuulehan Pietari, Jeesus palaa näkymättömänä kahden vuosituhannen kuluttua ja hänen mainitsemansa sukupolvi koostuu kahdesta osittain samanaikaisesti elävästä voideltujen ryhmästä, joista ensimmäinen näkee Jeesuksen läsnäolon tunnusmerkin (ymmärtämättä sitä tuoreeltaan) ja jälkimmäinen näkee suuren ahdistuksen alun". Mitä olisivat apostolit tuumineet?
Apostolien aikaan ei myöskään tarvinnut käydä pitkää prosessia, jossa harjoitellaan pukeutumista, esiintymistä ja uskonnollisen tuotteen esittelyä ennen kuin päästään kastautumaan, vaan joitakin kastettiin jo samana päivänä kun he evankeliumin kuulivat. Eikä tarvinnut totella elintä, esim. Paavali toimi täysin itsenäisesti suhteessa Jerusalemin apostoleihin. - huomautus
Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää
Joh. 14:19Joh. 14:3 Minä menen valmistamaan TEILLE sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan TEIDÄT luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.
Jeesus puhui tässä opetuslapsilleen. Kaikkialla näkyy se, että Jeesus todellakin aikoi palata kuulijoidensa elinaikana. kirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Sulle ei kannata jatkossa kommentoida!
kirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 4:47
<>Sulle ei kannata jatkossa kommentoida!<>
1. Pietarin kirje 3:15 riittäköön sen osoituksesti mistä kohdallasi on kyse.- KirjaimiaSelvinpäin
huomautus kirjoitti:
Esim. 1914 ja muut vastaavat vuodet - apostolit odottivat Jeesusta omana elinaikanaan. Sukupolviopin eri versiot ovat toinen, missä on alkuperäisestä poikettu. Opin apostolisuutta voi testata kuvittelemalla, että joku olisi apostoleille väittänyt tuollaista. Kuvittelepa. "Kuulehan Pietari, Jeesus palaa näkymättömänä kahden vuosituhannen kuluttua ja hänen mainitsemansa sukupolvi koostuu kahdesta osittain samanaikaisesti elävästä voideltujen ryhmästä, joista ensimmäinen näkee Jeesuksen läsnäolon tunnusmerkin (ymmärtämättä sitä tuoreeltaan) ja jälkimmäinen näkee suuren ahdistuksen alun". Mitä olisivat apostolit tuumineet?
Apostolien aikaan ei myöskään tarvinnut käydä pitkää prosessia, jossa harjoitellaan pukeutumista, esiintymistä ja uskonnollisen tuotteen esittelyä ennen kuin päästään kastautumaan, vaan joitakin kastettiin jo samana päivänä kun he evankeliumin kuulivat. Eikä tarvinnut totella elintä, esim. Paavali toimi täysin itsenäisesti suhteessa Jerusalemin apostoleihin.Apostolien aikaan liikkui jonkun verran väärennöksiä, kirjeistä.
Paavali varoitti kansaa niistä, nyt en muista Raamatun kohtaa. kirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
kirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 4:47
<>Sulle ei kannata jatkossa kommentoida!><
Mites tän valossa:
<>kirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 4:59
Jokaiselle pitää vastat, kun kaikki eivät mitä olen kirjoittanut.
Lähetyskäsky velvoittaa sen kertomaan vaikka 14 milj. kertaan!><
onko sulla kovinkin erikokoisia miljoonia, vai oliko tuo toinen suupieli?- Eikannatayleensä
kirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Kenellekään asioista perillä olevalle ei kannata kommentoida. Vartiotornin opit ei kestä avointa tarkastelua. Ei me voida sille mitään. Humpuukia on, halusimme tai emme.
- Valitettavasti
kirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Suuri ahdistus tuli. Se on iskenyt jehovantodistajaan.
- Olli_Oivaltaja
En yleistä tällä...
Uskoakseni on kuitenkin vielä valvojia, jotka pitävät Herran Jeesuksen johtamismallia esikuvanaan. En tiedä kuuluvatko he sitten toimintatavassaan enemmistöön vai vähemmistöön
Katsovat kuitenkin läpi sormiensa kaveriensa tekemisiä, vaikka voisi olettaa että näkevät kaverinsa toimintatavassa epäraamatullisia Jeesuksen johtamismallin vastaisia tekoja. Antavat siten hyväksyntänsä sellaisen harjoittajille.
Vaikka epäraamatullisen johtamistavan nostaisi esiin yksilön hengellistä kasvua häiritsevänä tekijänä, huomautus ei johda mihinkään. Voi sanoa, että huomautukseen ei reagoida.- KirjaimiaSelvinpäin
Yksilö, joka toimii virheellisesti, on uhkarohkeaa kaikista eniten hänelle itselleen.
Vaarantaa pelastusvarmuutensa.
Kun nykyinen jumalaton järjestelmä on mennyt, Jumalan tiet vallitsevat kaikkialla.
Hänen hallituksensa on ainoa jäljellä oleva hallitus.
Eihän voi olla parempaa, mitä odottaa.
Outoa, jumalatomia voi kiinnostaa nykyinen maailman meno, että siinä pitää olla mukana ja vielä epäilemässä Uskoa, todella outoa!! Olli_Oivaltaja 9.12.2018 3:54
<>Uskoakseni on kuitenkin vielä valvojia, jotka pitävät Herran Jeesuksen johtamismallia esikuvanaan. En tiedä kuuluvatko he sitten toimintatavassaan enemmistöön vai vähemmistöön><
Tässä on nyt vaan käsillä se, että mitä todennäköisimmin sympaattinen vanhin on/olisi sympaattinen siitä huolimatta vaikka ei olisi jehovantodistaja. Vt-seura sitoo vanhinten toimintakädet hyvin tiukkaan laumaopuksella ja sympaattinen tyyppi riskeeraa oman uransa käytöksellään.
Tässä vaiheessa en tuolla sympaattisuudella kuitenkaan tarkoita sitä tuttua asiaa kuinka vanhin suojelee omaa ryyppykaveriaan tai kaverinsa syrjähyppyjä. Onhan mainittuihinkin ihan 2-3 vuoden vanhemenisohjekin annetu.
<>Vaikka epäraamatullisen johtamistavan nostaisi esiin...><
Epäraamatullisen Vt-opetuksen esiinnostaminen on taatusti varmempi keino päästä eroon Vt-mielenhallinnasta kuin Vt-johtamistapaan puuttuminen. Raamattu on tuossa johtamiskulttuurissa mitättömässä sivuosassa ja siellä pysyy.- selväkuinmikä
Yksilö, joka toimii virheellisesti, on uhkarohkeaa kaikista eniten hänelle itselleen.
Vaarantaa pelastusvarmuutensa.
Kun nykyinen jumalaton järjestelmä on mennyt, Jumalan tiet vallitsevat kaikkialla.
Hänen hallituksensa on ainoa jäljellä oleva hallitus.
Eihän voi olla parempaa, mitä odottaa.
Outoa, jumalatomia voi kiinnostaa nykyinen maailman meno, että siinä pitää olla mukana ja vielä epäilemässä Uskoa, todella outoa!!suuressa Ahdistuksessa on näin kuluttajan kannalta se sama ongelma , kuin Uuno Turhapurolla Esson paarissa kahvin valinnassa ; oli vain Suuria kahveja ja Pieniä Kahveja , eikä ollenkaan keskikokoisia kahveja ,
Kun Suuri kahvi ei mahdu kerralla suuhun , vaan pursuu suupielistä rnnuksille , ja Pieni kahvi häviää poskiin , Kuluttajaneuvojallee pitäis vaiittaa , että joskos saataisin myös listalle Keskikokoinen Ahdistus , selväkuinmikä kirjoitti:
suuressa Ahdistuksessa on näin kuluttajan kannalta se sama ongelma , kuin Uuno Turhapurolla Esson paarissa kahvin valinnassa ; oli vain Suuria kahveja ja Pieniä Kahveja , eikä ollenkaan keskikokoisia kahveja ,
Kun Suuri kahvi ei mahdu kerralla suuhun , vaan pursuu suupielistä rnnuksille , ja Pieni kahvi häviää poskiin , Kuluttajaneuvojallee pitäis vaiittaa , että joskos saataisin myös listalle Keskikokoinen Ahdistus ,selväkuinmikä 9.12.2018 10:14
<> Kuluttajaneuvojallee pitäis vaiittaa , että joskos saataisin myös listalle Keskikokoinen Ahdistus ,><
Vt-seura kokeili korjata tuota puutetta katkaisemalla suuren ahdistuksen jälkikäteen keskeltä, mutta peruutti tuon opillisen katkaisun myöhemmin.
- Matnapot
KirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 4:02
"Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää Joh. 14:19 "
Niin, 14 luvussa on jo 6 jae: Jeesus vastasi: »Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
-Toisin sanoen, vartiotornisi kirjoitus "ei ole pelastusta järjestön ulkopuolella" on osoitus vartiotorniuskonnon erosta Jeesuksesta. 14:6 jakeen yksi perusta on että he eivät olleet järjestön orjia.
Jeesus sanoi myös " Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan", 10 jae, toki, johan
Joh. 1:1, Sana oli Jumala, elikkä Jeesus oli Jumala, kertoo sen.
17 jakeessa Jeesus puhuu Pyhästä Hengestä: Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.
-Eihän tuo sinustakaan tunnu sähkönkaltaiselta voimalta
Jakeessa 28 Jeesus muistuttaa olevansa orjan osassa (filipp. 2:7) " Isän luo, sillä Isä on minua suurempi". - Yxjt
Kommenttini vanhimmista:
Eivät käikki vanhimmat ole psykopaatteja tai narsisteja.
Tunnen monia vanhimpia jotka kamppailevat omantuntonsa kanssa kun pyrkivät säilyttämään asemansa ja järjestön ohjeiden toteuttamista. Heistä näkee sen. He ovat ahdistuneen oloisia ja silti jatkavat entiseen malliin. Kuinka kauan ihminen, jota vanhimmatkin ovat jaksaa jatkaa samaa rataa?
Sitten on paljon näitä läpeensä pahoja vanhimpia.Ihan liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1196206Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto625141SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun684273SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt1023864Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost123621Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1203178SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het522546Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352499Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat672242Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku01750