Miksi en koe olevani köyhä

TaivaanIsäpitäähuolta

Olen nykyään kuntouttavassa,mutta olen aikoinani ollut niissä oikeissa töissä ja niiltä ajoilta on jäänyt käteen mm velaton asunto,jossa nyt asun . Ei tämä mikään iso,mutta kelpaa. Aikoinaan tätä vuokrasin ,kun asuimme omakotitalossa. No ne on menneitä ne. Minulla siis on oma koti. Ruokaa saan kyllä ja rahat riittää. Jollain mittapuulla olen köyhä,mutta miksi koen,että minulla on riittävästi.

20

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkeasitäkysytään

      No mutta miksi sinä toisilta kyselet että miksi et koe olevasi köyhä ?! Odotatko kenties kateutta, kommetteja tyyliin ette olisi köyhä kun on jonkinlainen murju omistuksessasi.!

      Vastaan tuohon että minun mielestäni olet kyllä köyhä , ainakin aineellisesti, pieni asunto ei tee kenestäkään rikasta, vaikka sen omistaakin. Elämäsi on kituuttamista kuitenkin pikkutuloilla. Myös jonkinlaista henkistäkin köyhyyttä on havaittavissa mm. typerien kysymysten muodossa!

      Köyhäksi ei tietenkään itseään tunne, mikäli kuvittelee olevansa rikas ja hyvin toimeentuleva!

      • oletääliö

        Sama tuli mieleen että ap odottelee vastauksia katkerilta ja kateellisilta.

        Ap sinulla on omistusasunto, silloin ei voi olla köyhä jos on pysytynyt semmoisen hommaamaan, kun myyt sen saat siitä rahaa. Köyhät sen sijaan asuvat vuokralla jolloin asumiseen menee yli puolet tuloista ja etuuksista.
        On outoa että vertaat itseäsi heihin joilla on tiukkaa rahasta. Jos vielä asut yksin on menot sen mukaiset kuin taas perheellä ne on monin kertaiset.

        Kalastelet pelkkää ihmettelyä ja sitä kateellisuutta. Ei onnistu.

        Vihaksi pistää tämmöiset vähän näkevät ihmiset jotka eivät ymmärrä muita kuin itseään.

        Hei, miksi minä en ole köyhä vaikka olen työtön, saan ansioipäivärahaa, on omistusasunto, on auto, kesämökki ja ruokaa niin paljon kun kotiin jaksaa kantaa???? No siksi että on omaisuutta kerätty silloin kun oli siihen mahdollisuus. Siksi en ole käyhä.

        Mietippä tuota ennkuin lauot suustasi jotain älytöntä!


      • ansiosidonnnn

        Vuoden maksoin pankkilainaa asunnosta liitonrahnuilla ja ny oma kiäh kiäh kiäh kiäh buuuaaaaahhh buuuuaaaaahhh, rahaa on kiäh kiäh kiäh buuuuaaaaahhhhh.


      • Aaapeelle
        ansiosidonnnn kirjoitti:

        Vuoden maksoin pankkilainaa asunnosta liitonrahnuilla ja ny oma kiäh kiäh kiäh kiäh buuuaaaaahhh buuuuaaaaahhh, rahaa on kiäh kiäh kiäh buuuuaaaaahhhhh.

        Minäkään en koe olevani köyhä. Olen koko pävätöissä, asun omistamassani talossa, on auto ja lapset maailmalla. Ukko tuossa on toistavuotta osapäiväeläkkeellä, meillä on mökki ja käymme ulkomailla kaksi kertaa vuodessa. Kaikkea saamme mitä tarvimme.
        Ruuasta ei ole pulaa.

        Myimme pankkiosakkeita viisi vuotta sitten tienasimme niillä hukeat summat. Osan sijoitimme uudelleen.
        Jollain osapuulla koemme että emme ole miljalrdöörejä, mutta miksi koemme ettemme ole suomen rikkaimpia? Mistään ei ole pulaa.
        Miksi toiset ovat köyhiä??? Häh.


      • roletaari
        Aaapeelle kirjoitti:

        Minäkään en koe olevani köyhä. Olen koko pävätöissä, asun omistamassani talossa, on auto ja lapset maailmalla. Ukko tuossa on toistavuotta osapäiväeläkkeellä, meillä on mökki ja käymme ulkomailla kaksi kertaa vuodessa. Kaikkea saamme mitä tarvimme.
        Ruuasta ei ole pulaa.

        Myimme pankkiosakkeita viisi vuotta sitten tienasimme niillä hukeat summat. Osan sijoitimme uudelleen.
        Jollain osapuulla koemme että emme ole miljalrdöörejä, mutta miksi koemme ettemme ole suomen rikkaimpia? Mistään ei ole pulaa.
        Miksi toiset ovat köyhiä??? Häh.

        Miksikö köyhiä? Kun se 60%:n sääntö määrää!


      • roletaari
        Aaapeelle kirjoitti:

        Minäkään en koe olevani köyhä. Olen koko pävätöissä, asun omistamassani talossa, on auto ja lapset maailmalla. Ukko tuossa on toistavuotta osapäiväeläkkeellä, meillä on mökki ja käymme ulkomailla kaksi kertaa vuodessa. Kaikkea saamme mitä tarvimme.
        Ruuasta ei ole pulaa.

        Myimme pankkiosakkeita viisi vuotta sitten tienasimme niillä hukeat summat. Osan sijoitimme uudelleen.
        Jollain osapuulla koemme että emme ole miljalrdöörejä, mutta miksi koemme ettemme ole suomen rikkaimpia? Mistään ei ole pulaa.
        Miksi toiset ovat köyhiä??? Häh.

        Määritelmänä "huikea" merkitsee eri tasoa eri ihmisille.
        Kyse on myös sijoitetun pääoman määrästä ja prosentuaalisesta noususta.
        Kumpaa sinä tarkoitat.

        Mainintasi "huikeasta" summasta edellyttää pankkioskkeiden kohdalla mittavaa sijoitusta joka on tehty 70-luvun jälkipuoliskolla. Melko pitkä sijoitusaika.
        Mittavia pikavoittoja ei pankkiosakkeilla ole pystynyt tekemään.

        Ulkomailla käyminen? Tarkoittaa mitä? Tallinnassa juomaostoksilla, lämpimän meren risteilyt, 3kk:n asuminen jossakin ulkkareissa? Missä?

        Kovasti jää täsmennettävää kommenttiisi.


      • Pitkäaikatyötön
        roletaari kirjoitti:

        Miksikö köyhiä? Kun se 60%:n sääntö määrää!

        Ei mikään sääntö määrää köyhiä köyhiksi. Onhan tämä jo täällä selvitetty. Hukkuvatko ne selvitykset muististasi ryyppykausien aikana, joita olet sanonut viettäväsi?


    • ihanhyvinpull

      Noinhan se täytysikin mennä kuin aloittajalla että oma asunto ja vaikka pienet käyttökulut. Jos kuntouttavassa vielä niin saa rahaa lisää sitten vielä.
      Voit olla tyytyväinen ketjun aloittaja kun sinulla oma asunto.

    • roletaari

      Tunne, totuus ja määritelmä?
      En minkään tunne kokevani puutetta mutta kun se virallinen 60%:n sääntö määrää minut köyhäksi niin uskottavahan sitä on!

    • VuokrallaKuvansi

      Miksi aloitus aiheuttaa raivoa? Siksi,koska me ja te ette älynneet sijoittaa aikoinaan. Varmasti moni vietti baarielämää nuorena. Miettikää,niillä olisi maksanut asuntolainaa. Ei nimittäin ihan halpaa ole lonkeroita kiskoa naamariin ja esittää,että kivvaa on!! Älkää olko läpinäkyviä. Itse olen kateellinen.

    • valitettavaa

      No ei minulla ollut nuorena mitään sijoitettava rahaa. Kotoa puuttui esimerkki, en sellaisesta tiennyt. Kotoa opin nuorena, että vapaa-ajalla juodaan olutta ja käydään baareissa. Ei se nyt niin kivaa edes aina ollut. Myöhemmin vasta huomasin, että kaikki ei tosiaan niin tee, ja heillä menee paremmin. Aikuisena aloin sijoittaakin. Ehkä ehdin saada jotain kokoon ennen eläkeikää.

      • roletaari

        Minä opin nuorena vain sen, että on tehtävä pirusti töitä ja ulkopuoliset tienestit, alkaen 12v, pulitettava äitini käteen lyhentämättömänä.
        Vasta pari kuukautta ennen inttiin menoa selvisin pelkällä ruokarahalla saadakseni hieman rahaa armeijan ajaksiTyöläisperheessä elettiin kädestä suuhun eikäoluesta ollut puhettakaan.

        Ensimmäisen kesälomani, 2 viikkoa, pidin 27 vuotisena.
        Käytännössäolin 2 lapsisen perheemme yksin elättäjä.
        Epäluuloni eläkejärjestelmämme kestävyyttä kohtaan aiheutti varautumisen ja sittemmin etuaikaisen vetäytymisen palkkatyöstä.

        Pieni eläkkeeni johtuu siitä, että se perustuu vain 27:ään työvuoteen käsottäen kaikki työsuhteeni ml. alku- ja loppupään pienet palkat.
        Hyvin menee kun ei vertaa eikä valita! Kun mitoittaa tarpeensa resurssiensa mukaisiksi.


    • Jeesus_tulee_pian

      Ei kannata palvoa maallista omaisuutta, koska kaikki täällä on väliaikaista. Mietipä, aloittaja, miten tilanteesi muuttuu, jos asuntoon tehdään isännöitsijän kaverin firman toimesta valtava remontti, joka tulee maksamaan miljoonia. Siinä sitten makselet asuntoyhtiön lainoja lopun ikääsi, eikä kukaan halua ostaa sellaista asuntoa. Vanhainkotiin joutuessasi saat luovuttaa asunnon ilmaiseksi jollekin, koska sinulla ei ole varaa ylläpitää sitä ja maksaa hoitolaitokselle.

      Omakotitalo tai osakekin voi vielä jossain vaiheessa tyranniaa olla tällaiselle hallinnolle sellainen kateuden aihe, että he vaativat köyhiä myymään talonsa ja osakkeensa ja elämään myyntituloilla, kunnes niiden rahojen loputtua ovat oikeutettuja työttömyystukeen tai toimeentulotukeen. Se ei ole mahdoton vaara, vaan jopa todennäköinen.

      Sitten tulet kokemaan olevasi köyhä. Kaikki tulemme. Vaikka yhdessä veneessä seilataan, niin siitä aletaan tyrkkiä muita yli laidan, jotta itse selviydyttäisiin hiukan pitemmälle. Ja kuitenkin Jeesus tulee hakemaan omansa pian, köyhät ja rikkaat. Israelilla on nyt akuutti ja pätevä syy hyökätä, ehkä Damaskokseen, kuten ennustettu on, ja monet ennustavat sitä seuraavan sodan tapahtuvan vasta kristittyjen ylösoton jälkeen. Se saattaa siis tapahtua minä hetkenä hyvänsä. Tänne jää talot ja osakkeet ja köyhyys.

      • Jeesus_laukesi_jo

        Että oikein uskonnollinen sotakiihkoilija...


    • eihätääää

      Eipä aloittajalla mitään hätää ole toisaalta mutta entäs sitten tulot ni riittääkö vaiko täytyykö asumistukea hakea- jos saa niin tuossa on epäkohta.
      Jos omaisuutta niin ei mitään tukiaisia vaan myyntiin.

    • Sinulla ei ole syytä olla kiireellisempi, pärjäät niillä mitä saat.

    • Menehoitoon

      Miksi sitten olet köyhyys palstalla? Mene sinne missä kehutaan miten rikas olet ja hyvin toimeentuleva.

      Vai yritätkö saada varattomat ihmiset tuntemaan syyllisyyttä siitä etteivät he pärjää?????

      Kammottava ajatusmaailma sulla, että retostelet täällä jos asiasi on hyvin.
      Mielesi ei voi hyvin, ja se on pahempi köyhyys kuin rahallinen.

      • dhdrthrht

        No niitä idiootteja kun riittää, itse en koe olevan syyllinen yhtään mihinkään, idiootit kuvittelee vielä että kaikille maksettaisi kaikki jostain kotoa mutta kun ei vain makseta.

        Sitten niistä tulee tuommosia kiäh kiäh buaah tyyyppejä.

        Sen olen oppinut ettei ketään muuta ihmistä ei todellakaan pidä kuunnella yhtään mistään koska hekin ajattelevat vain omaa persettään. Näin on.


    • Rikkaana.Paras

      Niinno olethan sä köyhä koska joudut käymään kuntouttavassa. Varakkaana vain vittuilisit työssäkäyville köyhille ja jopa säälisit kuntouttavaan karenssin uhalla pakotettuja!

    • Kesän alussa vois laittaa sähköt poikki talosta niin onpahan siinä sitten opeteltavaa kun koettaa mukautua :)
      Rahaa on 20 senttiä , ruokaa säännöstellen varmaan pariksi viikoksi jos tykkää puuroa syödä kans:)
      Vuokralla enkä omista mitään !
      Silloin ei voi olla köyhäkään:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe