Juuri julkaistut pilkuntarkat tutkimukset.

samar1n

Olli kirjoitti eräässä ketjussa "Siitä Aabrahamin kirjastakin on nyt juuri julkaistu pilkuntarkat tutkimukset, niihin sinun kannattaisi perehtyä."
Voisitko Olli (tai vaikka mormonimamma, jos tietää näistä juuri julkaistuista pilkuntarkoista tutkimuksista) kertoa hieman tarkemmin. Esim. linkki olisi kiva tai sinun oma kuvauksesi mitä on julkaistu, kenen toimesta, missä laitoksessa jne. Perehtyisin mielelläni, kuten toivoit minun tekevän, mutta kerro tarkemmin mihin siis pitäisi perehtyä.

13

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No Ollihan nyt päästelee hanuristaan kaikenlaista siinä missä Brigham Young aikoinaan. Olli esittää asioita, mutta kun kysytään tarkemmin, hän luikkii palstalta häntä koipien välissä. Toisessa ketjussa hän ilmoitti, miten hieno on eräs pätkä Nehvistä eikä se mitenkään voisi olla nuore miehen kirjoittama. Kun sitten kysyin, että mitä ihmeen erityistä siinä on (paitsi moka ylsnousemusruumiin haavojen kanssa), hän ei vastannut mitään olellista, vaan luikki pois.

      Aiemmin hän uhosi, että miten suurta ja mahtavaa on mormoniteologia, mutta kun kyselin perusteita, niitä ei tullut ja lopulta Olli ilmoitti, että mitään varsinaista mormoniteologiaa ei ole olemassakaan!

    • Se on niissä Joseph Smith- papers kirjoissa uusin nidos.

      H:lle nyt kukaan täysjärkinen vastaisi yhtään mitään, olisi nyt vaan kiitollinen että minä olen niin hullu edes joskus. Hänen mielestään kaikki mormoniprofeetat ilmeisesti vähintään naivat ladoissa moniavioisesti alaikäisiä eläimiä parrat väpättäen ja silti pääsevät taivaaseen jatkamaan sitä käytyään ensin Pohjois- Koreassa jumalaa kumartamassa.

      Hän voi oikaista jos olen ymmärtänyt yhtä väärin hänen sanomansa kuin hän Joseph Smithin. Minä voin taas jättää vastaamatta ja hän voi sitten haukkua minut siitä.

      • samar1n

        Voisitko antaa jonkun linkin, kiitos. Minä en löydä mitään juuri ilmestynyttä Aabrahamin kirjaan liittyvää tutkimusta Joseph Smith papers- sivustolta. Luulin että JSP- sivustolla julkaistaan nimenomaan vanhoja Smithin ajan dokumentteja.

        Allaolevan linkin mukaan uusin mitä on lisätty JSP-sivuille on viime elokuussa jolloin lisättiin viidenkymmenen neuvoston pöytäkirjat (Nauvoon ajalta):
        https://www.josephsmithpapers.org/news/

        Tosiaan linkki olisi kiva.


      • Sinä esität väitteitä, mutta et perustele niitä minun henkilöni vuoksi? Myönnä pois, että minä olen sinulle liian kova pala ja että et ylipäänsäkään pysty perustelemaan onttoja väitteitäsi, vaikka sinulla olisi siihen tuhannen kymmenystaalan paikka tällä palstalla.

        Ei sen luulisi liittyvän minun henkilööni ollenkaan, kun kehut mormoniteologiaa ainutlaatuiSEKSI ja ylivoimaiSEKSI tai kun kehut otetta Nehvistä suurenmoiSEKSI ja Smithin profeetallisuudesta todistaVAKSI (oho), mutta et pysty todistamaan väitteitäsi MITENKÄÄN. Eihän syy voi olla se, että MINÄ pyydän perusteluja!

        Tuo "profeettojenne" elämiinsekaantuminen on SINUN esittämäsi väite. En usko siihen ennen kuin esität pitävät todisteet!


      • samar1n kirjoitti:

        Voisitko antaa jonkun linkin, kiitos. Minä en löydä mitään juuri ilmestynyttä Aabrahamin kirjaan liittyvää tutkimusta Joseph Smith papers- sivustolta. Luulin että JSP- sivustolla julkaistaan nimenomaan vanhoja Smithin ajan dokumentteja.

        Allaolevan linkin mukaan uusin mitä on lisätty JSP-sivuille on viime elokuussa jolloin lisättiin viidenkymmenen neuvoston pöytäkirjat (Nauvoon ajalta):
        https://www.josephsmithpapers.org/news/

        Tosiaan linkki olisi kiva.

        Ei minulla tässä ole linkkiä. Itse näin sen Facebook- keskusteluista mormoneista. Siitä ryhmästä sen löytää. Siellä te kriitikotkin varmaan keskustelette omilla nimillänne ja olette vähemmän kielteisijä ja loukkaavia.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Sinä esität väitteitä, mutta et perustele niitä minun henkilöni vuoksi? Myönnä pois, että minä olen sinulle liian kova pala ja että et ylipäänsäkään pysty perustelemaan onttoja väitteitäsi, vaikka sinulla olisi siihen tuhannen kymmenystaalan paikka tällä palstalla.

        Ei sen luulisi liittyvän minun henkilööni ollenkaan, kun kehut mormoniteologiaa ainutlaatuiSEKSI ja ylivoimaiSEKSI tai kun kehut otetta Nehvistä suurenmoiSEKSI ja Smithin profeetallisuudesta todistaVAKSI (oho), mutta et pysty todistamaan väitteitäsi MITENKÄÄN. Eihän syy voi olla se, että MINÄ pyydän perusteluja!

        Tuo "profeettojenne" elämiinsekaantuminen on SINUN esittämäsi väite. En usko siihen ennen kuin esität pitävät todisteet!

        Ei kun ei sinun kanssa jaksa keskustella vaikka kuinka yrität ärsyttää mukaan. Jos joskus myöntaisit jonkun väitteesi virheellisyyden niin se olisi sitten jo eri asia. Ei tommosen kanssa kannata keskustella kun esittää jatkuasti vääriä väitteitä opistamme eikä myönnä sitä huomautettaessa. Ihan kun tietäisi paremmin kuin me itse mitkä käsityksemme ovat.


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei kun ei sinun kanssa jaksa keskustella vaikka kuinka yrität ärsyttää mukaan. Jos joskus myöntaisit jonkun väitteesi virheellisyyden niin se olisi sitten jo eri asia. Ei tommosen kanssa kannata keskustella kun esittää jatkuasti vääriä väitteitä opistamme eikä myönnä sitä huomautettaessa. Ihan kun tietäisi paremmin kuin me itse mitkä käsityksemme ovat.

        Et siis pysty vastaamaan sanoistasi ja todistamaan väitteitäsi. No, se on tuttua palstalaisille jo ennestään. Et pysty edes antamaan linkkiä uhoamaasi Aabrahamin kirjan pilkunnussinnan tarkkaan tutkimukseen. "Etsi Facebookista" ei ole mikään linkki! Jos tiedät missä se on, tarkista ihmeessä ja ANNA SE LINKKI! Vai etkö uskalla?

        MITÄ vääriä väitteitä minä olen opistanne esittänyt?


    • Joseph Smithin sanoma on tämä: Jeesusta Kristusta pitää sinun kumartaman, ja häntä yksin palvoman. Minä olen hänen ilmoituksensa tälle ajalle saanut.

      Ei ole muuta evankeliumia kuin se mikä apostoleille annettiin ja joka Raamatussa on. Ja joka Mormonin kirjassa on palautettu. Ja modernissa ilmoituksessa.

      Näin se vaan on kriitikot. Saa uskoa tai olla uskomatta. Meillä on uskonvapaus, se on myös kirkon opinkappaleissa.

      • "Moderni ilmoitus" kaikkine sekoiluineen ei ole Jeesuksen vaan Smithin oppia.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        "Moderni ilmoitus" kaikkine sekoiluineen ei ole Jeesuksen vaan Smithin oppia.

        Minun mielestä Joseph Smithin saamat ilmoitukset ovat Jumalalta ja oikeita. Minulla on siitä jopa henkilökohtainen Pyhän Hengen todistus. Tiedän että se on niin. Mutta sitä ei ateisteille saa tiedoksi sanoa. Suuttuvat ettei se ole tietoa, naturalismi ei määrittele tietoa noin.


      • Olli.S kirjoitti:

        Minun mielestä Joseph Smithin saamat ilmoitukset ovat Jumalalta ja oikeita. Minulla on siitä jopa henkilökohtainen Pyhän Hengen todistus. Tiedän että se on niin. Mutta sitä ei ateisteille saa tiedoksi sanoa. Suuttuvat ettei se ole tietoa, naturalismi ei määrittele tietoa noin.

        Niin, ja monen lapsen mielestä joulupukki on olemassa.

        Omasta uskostasi saat tietysti kertoa, mutta virheesi on se, että esität omien uskomustesi ja lämpimien tunteidesi (mm. moninaintiopista) perusteella asioita tosina, vaikka psykologiasta edes alkeet ymmärtävänä sinun pitäisi tietää, että henkilökohtaisilla tuntemuksilla ei ole aina mitään tekemistä totuuden kanssa. Tiedän, tiedän, tiedän-höpötys ei todista yhtään mistään muusta kuin uskostasi.


    • PasiToivonen

      >> Minulla on siitä jopa henkilökohtainen Pyhän Hengen todistus.>>

      Floridan ampuja Nikolas Cruz kuuli ääniä päässään.

      abcnews.go.com/US/florida-school-shooter-methodically-moved-classrooms-execute-victims/story?id=5311292

    • Ev.lut

      Mitä uusia tutkimuksia Aabrahamin kirjasta edes voisi tehdä? Sen alkutekstiksi väitettyhän on jo osoittautunut väärennökseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe