Jos ei voi miksei voi?
Voiko sähköauto ladata toista sähköautoa?
20
1743
Vastaukset
- ei-voi
Ei voi, koska tämä toiminto täytyisi rakentaa siihen sähköauton lautausjärjestelmään, ja/tai latausjohtoon. Käytännössä latauspiiriin tarvittaisiin paljon lisäaosia, jotka lisäisivät hintaa, veisivät hieman tilaa, ja toisivat hieman lisää painoa. Lisäksi tarvittaisiin erillinen latausjohto vain tätä tarkoitusta varten.
Sähköautoa voi kuitenkin jo nyt ladata, hinaamalla sitä toisella autolla.- vehicle-to-grid
Miten miten apuvirran antaminen toiselle sähköautolle eroiaisi Vehicle-to-Grid-tekniikasta, jossa sähköauton akusta otetaan virtaa valtakunnan sähköverkkoon? VtG:tä tukevia sähköautoja on jo olemassa.
- erqe
vehicle-to-grid kirjoitti:
Miten miten apuvirran antaminen toiselle sähköautolle eroiaisi Vehicle-to-Grid-tekniikasta, jossa sähköauton akusta otetaan virtaa valtakunnan sähköverkkoon? VtG:tä tukevia sähköautoja on jo olemassa.
Tämä minullekin tuli mieleen.
Mitäs ne V2G sähköautot ovat? Tesla? - V2G
erqe kirjoitti:
Tämä minullekin tuli mieleen.
Mitäs ne V2G sähköautot ovat? Tesla?Eipä ole Teslalla, eikä voikaan. Muutenhan laatisivat ilmaiseksi superchargereista ja sitten talo lämmitykseen ja sähkölaitteet päälle Teslasta ilmaiseksi..
Nissan Leafin ainakin ennen sai lisälaitteella talon virtalähteeksi. - Finrandojin
Nykyisistä latausliittimistä vain CHAdeMO tukee virran jakoa autosta verkkoon. Olisihan se ihan kivaa toisaalta jos voisin pyörittää mökin sähkölaitteita 64 KWh Kona Electricin akulla voisi jopa sähkökiaukaalla lämmittää saunan pariinkin otteeseen.
- iuyuhkj
V2G kirjoitti:
Eipä ole Teslalla, eikä voikaan. Muutenhan laatisivat ilmaiseksi superchargereista ja sitten talo lämmitykseen ja sähkölaitteet päälle Teslasta ilmaiseksi..
Nissan Leafin ainakin ennen sai lisälaitteella talon virtalähteeksi.Sähköautoja on kuitenkin ajateltu yhdeksi vaihtoehdoksi maaseudun sähkönjakeluongelmien paikkaamiseen (talvimyrskyt jne.). Teslasta sähköä kiukaaseen siihen asti kun paikallinen sähkönjakelija on saanut taas verkot kuntoon.
- trollerson
Joissakin autoissa on verkkojännite invertteri tehtaalta, esim outlander phev:ssä taisi olla 110 V markkinoille, muttei meille.
Teoriassa sillä saisi jo nyt, mutta käytännössä näin tehtynä siinä tulisi kyllä paljon häviöitä. Enkä kyllä mene takuuseen, minkä tehon siitä pistorasiasta saattoi vetää . . .
Kuten aiemmin sanottua, järkevimmin onnistuisi jos autoon rakennettaisiin systeemi virran luovutusta varten. Mutta milloinka näin tehdään, vai tehdäänkö ollenkaan, jäänee nähtäväksi.
- Voi-eitä
Voiko sähköautoa korjata mitenkään itse tee se itse menetelmällä, saako edes nokkapeltiä ylös, vai onko se lukittu, ettei sieltä saa sähköiskua.
- iuasdff
Sähköautoa ei tarvitse korjata eikä edes huoltaa. Sisäilmasuodattimen voi vaihtaa itsekin ja varmaan kohta keksitään uutta tekniikkaa siten, että sitäkään ei tarvitse vaihtaa.
Sähköautojen huoltovälit vakiintunevat 100tkm välein, paitsi Teslalla, joka edelläkävijänä nostanee huoltovälin 500tkm. - yhtä_kallista_huoltaa
iuasdff kirjoitti:
Sähköautoa ei tarvitse korjata eikä edes huoltaa. Sisäilmasuodattimen voi vaihtaa itsekin ja varmaan kohta keksitään uutta tekniikkaa siten, että sitäkään ei tarvitse vaihtaa.
Sähköautojen huoltovälit vakiintunevat 100tkm välein, paitsi Teslalla, joka edelläkävijänä nostanee huoltovälin 500tkm.Ihan samat huoltovälit ja hinnatkin näyttää olevan sähköautolla mitä polttomoottoriautoilla.
- kjijioj
yhtä_kallista_huoltaa kirjoitti:
Ihan samat huoltovälit ja hinnatkin näyttää olevan sähköautolla mitä polttomoottoriautoilla.
Jostain syystä Teslassa vaihdetaan jarrunesteet vuoden välein, mikä on tavallaan turhaa, koska eihän niitä käytetä (regeneratiivinen jarrutus). "Transmission" fluid samoin. Pyyhkijänsulat vaihdetaan ja avaimen patteri. Siinä on sähköauton huollot, kerran vuodessa tai n 250tkm välein. Jos miljoonaan kilometriin auton käyttää kolme kertaa huollossa niin ei ole kovin kallista.
- JM194
Ajatko 3vuodes miljoona km? Huolto on kerran vuodes vaik ajaisit vaan 10000 vuodessa.
- kattava.huolto
JM194 kirjoitti:
Ajatko 3vuodes miljoona km? Huolto on kerran vuodes vaik ajaisit vaan 10000 vuodessa.
Teslassa takuu säilyy vaikka et käytä huollossa, siis huoltaminen on vain suositus.
Teslan huoltoon kuuluu aina myös auto tilalle (yleensä kalliimpi Tesla) huollon ajaksi ja auton pesu ulkoa ja sisältä, määräaikaishuollolle on aina sama hinta ja auto tarkastetaan/huolletaan kauttaaltaan. - Ififfugu
JM194 kirjoitti:
Ajatko 3vuodes miljoona km? Huolto on kerran vuodes vaik ajaisit vaan 10000 vuodessa.
"Ajatko 3vuodes miljoona km? "
Ajaisin. Sinäkin ajaisit jos olisi tesla alla. - Finrandojin
yhtä_kallista_huoltaa kirjoitti:
Ihan samat huoltovälit ja hinnatkin näyttää olevan sähköautolla mitä polttomoottoriautoilla.
Sähköautojen huollot ovat halvempia ja niissä on vähemmän huolletavaa. Ainoa syy kaalliille huollolle on mallihuoltamojen tyrkyttämät huoltopaketit kuukausi/vuosi hinnoilla ei kannata langeta noihin.
Esimerkkinä Chevy Boltin ja Cruzen huoltojen suositukset: https://d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2016/12/maintnance-Chevrolet-Bolt-vs-Chevrolet-Cruze.jpg - Tesla_Täyssusi
kjijioj kirjoitti:
Jostain syystä Teslassa vaihdetaan jarrunesteet vuoden välein, mikä on tavallaan turhaa, koska eihän niitä käytetä (regeneratiivinen jarrutus). "Transmission" fluid samoin. Pyyhkijänsulat vaihdetaan ja avaimen patteri. Siinä on sähköauton huollot, kerran vuodessa tai n 250tkm välein. Jos miljoonaan kilometriin auton käyttää kolme kertaa huollossa niin ei ole kovin kallista.
Tesla = täyss passka. Työnnä se tesla omaan perrsiisees,. Sähkövajakki. !!
- trollerson
Samala tavalla voi korjata kuin tavallistakin autoa, jos vain löytyy taitoa.
Tietyt osat toki vaatii vähän varovaisuutta, mutta yksinkertaisempiahan ne perus asioiltaan ovat.
Tesloissa ja vastaavissa isoin vitsaus taitaa olla tietotekniikka, joka niinkin voi olla hankalampaa korjata . . . - trollerson
kattava.huolto kirjoitti:
Teslassa takuu säilyy vaikka et käytä huollossa, siis huoltaminen on vain suositus.
Teslan huoltoon kuuluu aina myös auto tilalle (yleensä kalliimpi Tesla) huollon ajaksi ja auton pesu ulkoa ja sisältä, määräaikaishuollolle on aina sama hinta ja auto tarkastetaan/huolletaan kauttaaltaan.Niin se täytyy alussa ollakkin tuon hintaisella autolla, joka on uutta tekniikkaa, eli sen pitää siis "lunastaa paikkansa", että ihmisiltä poistuu epäluulot.
On niitä sähkömoottoreita kyllä Tesloissa mennyt vähän turhan pienillä kilometreillä. Periaatteessa tuollainen moottori pitäisi olla paljon pidempi ikäinen . . .
Ehkä se ajan kanssa paranee suunnittelun laatu myös tuosta kestävyys näkökulmasta, tai kun kilpailu kiristyy . . .
- vittuteootteuuvatteja
Voiko toisesta diisseliautosta tankata toiseen dieseliauton, josei voi miksei voi?
- trollerson
Voikai siitä, miksei voi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 605957
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap243764Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2302053Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei261810- 951256
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna311249Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel2981049Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee54990Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.76919Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35868