Mikä on normaali leposyke

Huolestunut

kertokaapa mikä on oikea leposyke, minulla leposyke on noin 55 ja onko se vaarallisen alhainen. Olen miettinyt lääkäriin menoa

11

875

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveys-sisar

      On aika alhainen tuo leposyke, kannattaisi käydä lääkärin puheilla. mutta jos olet urheillut niin ei mitään hätää

    • Anonyymi

      Normaali leposyke on 0 eli nolla.
      Täyslepo.

    • Anonyymi

      Mulla leposyke on ollut nuoresta asti 100 , lenkkeillyt aina, eli mulla liian korkea.

    • Anonyymi

      Normaalia tuollainen leposyke on hyväkuntoisella. On niitä alhaisempiakin hyväkuntoisilla ihmisillä. Käytätkö verenpaine lääkkeitä jotka laskee leposykettä? Jos menee alle 50 sitten lääkärille.

      • Kävin Kardiologin vastaanotolla ja hän tutki ja sanoi että kaikki on kunnossa ja tuollainen tuo syke on mulla ollut niin kauan kun siihen olen huomiota kiinnittänyt. Joten näillä mennään niin pitkälle kuin vauhti riittää

        https://www.youtube.com/watch?v=H8cSSPZGiwg


    • Minulla alimmillaan sairaalassa mitattuna 36, eivätkä ole pitäneet lääkärit vaarallisen alhaisena.

    • Anonyymi

      Sä olet kuolemaisillasi, tuo laskeva syke kertoo sydämesi toiminnan prosentteina heti 60 sykkeen jälkeen. Eli sydämesi vajaatoiminta on aloittajalla 55 prosenttia, mutta koska se laskee voit kuolla jos se putoaa alle 50. Se jolla oli sata on oikeasti 47 oikealla kaavalla laskettuna (en laita sitä tähän). Mutta huom LASKEVA SYKE, SEN PITÄÄ OLLA 55-65 tai 85-95 (100 voisi olla mittarivirheestäkin, mutta aika epätodennäköisesti olisi).
      MENE HETI LÄÄKÄRIIN!
      Sinä jolla on 36, sydämesi toimii enää 36 prosentin voimalla. Valitettavasti olet saanut huomaamattasi sydäninfarktin ja tulet kuolemaan todella nuorena.

      • Anonyymi

        Höpö höpö.


    • Anonyymi

      Kun syke loppuu tai nopeutuu https://fi.wikipedia.org/wiki/Kammiovärinä

      "Elvytys ja seuraukset
      Elvytyksessä käytetään sähköistä defibrillaattoria, jolla sydämen rytmiä yritetään muuttaa depolarisoimalla kaikki sydänlihassolut samanaikaisesti. Tämän jälkeen sinussolmuke saattaa palauttaa normaalin rytmin. Sydäntä ei varsinaisesti siis käynnistetä sähköllä, vaan sillä lopetetaan sydämessä kaoottisesti kiertävä sähkövirta ja annetaan näin normaalirytmille tilaisuus palautua. Elvytyksellä on sitä suurempi mahdollisuus onnistua, mitä lyhyempi aika ehtii kulua ongelman alusta.

      Kun sydän saadaan toimimaan, elvytetyn potilaan ennuste riippuu useimmiten siitä, kuinka hän toipuu syntyneestä aivovauriosta. Tämä riippuu monista tekijöistä, muun muassa hapenpuutteen ja elvytyksen kestosta, verenkierron tehosta toipumisvaiheessa, sydämeen ja verenkiertoon vaikuttavista sairauksista, muiden peruselintoimintojen häiriöistä ja aivojen kunnosta ennen sydämenpysähdystä. Terveet lapset ja nuoret aikuiset saattavat toipua hyvin vaikeasta aivovauriosta, kun taas aikaisemmat aivovauriot ja aivoja rappeuttavat sairaudet saattavat vaikeuttaa toipumista pienestäkin lisävauriosta.

      Jos rytmihäiriön alku on nähty, tehokas elvytys kammiovärinärytmistä alkaa viiveettä ja sydämen toiminta käynnistyy nopeasti uudelleen, saattaa puolet näistä potilaista selvitä hengissä sairaalaan asti, 10–25 % olla elossa kuukauden kohdalla ja 5–15 % toipua aivovauriosta pitkällä tähtäimellä omatoimisiksi, rytmihäiriötä edeltäneeseen kuntoon tai lähelle sitä. Selvästi parempia tuloksia saavutetaan, jos hoito alkaa ajoissa jo ennakoivien oireiden perusteella ennen kuin tilanne pahenee kammiovärinään ja sydänpysähdykseen asti."

      • Anonyymi

        Ennuste?

        "Jos rytmihäiriön alku on nähty, tehokas elvytys kammiovärinärytmistä alkaa viiveettä ja sydämen toiminta käynnistyy nopeasti uudelleen, saattaa puolet näistä potilaista selvitä hengissä sairaalaan asti, 10–25 % olla elossa kuukauden kohdalla"


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      133
      1768
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1421
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1159
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      82
      1036
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      881
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      749
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      39
      711
    8. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    9. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      673
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      671
    Aihe