Yksineläjä maksaa enemmän

VerohelpotuksiaKiitos

Yksin eläjälle eläminen on kalliimpaa. Nyt on tämä vihdoin huomattu.

"Yksinelävien avuntarve kasvaa – lapsiperheitä auttaa jo moni, mutta vähävarainen työtön on harvan lahjoittajan ykköskohde".

"Lasten joulun turvaaminen on lähellä hyväntekijöiden sydämiä. Keski-ikäinen yksinäinen ei ole yhtä suosittu kohde.".
Yle 11.12.2018

24

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhanYksin

      Kerjuukirjeitä ja anomuksia tulee jokapuolelta.

      Koska on minun vuoro saada apua?

    • TulossaJo

      Koska yksineläjiltä poistetaan äänioikeus?

    • MeitäOnYliMiljoona

      Yksineläjillä ei näemmä varaa edes nettiin.

      • Naurunappo

    • Miljonayksiniljontötöntä

      Itse on yksinelävä elämänsä valinnut, ei ole kelvannut kukaan, on pettänyt tahi muuten sössinyt elämänsä. Turha kuvitella muuta, ellei osaa ottaa itseään niskasta kiinni ja tekee sen muutoksen, ihan yksin.

      • Vähän_rajaa

        Leski on valinnut tulevansa leskeksi? Jätetty ihminen on itse sössinyt, kun puoliso rakastui toiseen?

        Nyt pienempää suuta! Ei kaikilla ihmisillä mene hyvin vaikka kuinka rukoilisi ja kävisi kirkossa. Syitä on yhtä monta, kuin on yksinasuviakin.

        Itse olen keski-ikäinen, työkyvyttömyys eläkkeellä ja asun yksin. Vuokran jälkeen jää 500,

        Otanko nyt itseäni niskasta kiinni ja kasvatan uutta aivokudosta, onnettomuudessa tuhoutuneen tilalle?


      • santtu68

        Voi, että..että jokainen yksin elävä,vanhempi esim.on luuseri ja itse mokannut elämänsä..?..mitähän tämä yksi mielipiteensä sanonut kommentoisi sitä.jos on esim.joutunut suhdeväkivallan uhriksi mustasukkaisen puolison taholta,,ilman mitään pettämistä,tai alkoholin käytön vuoksi..tai ilman minkään muunkaan nähtävän syyn vuoksi..jos,siitä ennen niin mukavasta ja sosiaalisesta puolisosta kehkeytyykin vuosien varrella mustasukkainen,vastuuton lapsiaan kohtaan,jonka omat prioriteetit ovat vain omissa harrastuksissa ja ystävissä,eikä perheessä...huomaa,,että kyseinen yksilö ei ehkä tiedä perhe elämästä tuon taivaallista,,ehkei pari suhteestakaan..että nyt suu supummalle siellä jossain.!!..


    • Kommuunissa

      Omaa syytä jos on itsekäs paskiainen ja elää yksin. Meidän kommuunissamme jaetaan asumiskustannukset ja lainaillaan tarve-esineitä. Kortin ja lautapelien pelaaminen yhdessä ei kuluta edes sähköä, kuten jonkun pasianssin peluu yksinään tietokoneella.

      • JotainRajaaKiitos

        Jos minut laitetaan ko kaltaiseen rinkiin taputtamaan käsiä, halimaan kaikkia, nauramaan kimpassa, kun en enää itse pärjää, niin jumankauta, minä t a p a n kaikki - ainakin itteni.


      • Toveri.Stahanov

        Lenin-setä asuu Venäjällä, Kommunismin huipulla.


      • mmjoha16

        Mitenkähän ne toiset siellä kommuunissa sinunlaisesi paskiaisen kanssa pärjäävät.


    • herrasväenhyvinvointila

      Hyvinvointivaltion tehtävä ei ole suoda kansalaisillen perusturvaa, millä tulee toimeen. Herrasväen hyvinvointivaltio on yksityistänyt perusturvan jakamisen sekalaisille seurakunnille ja hyväsydämisille pienituloisille. Kunnan sosiaalitoimisto löytää aina jonkun pykälän, millä voi perustella hätäavun eväämisen. Herrasväen palkankorotuksiin riittää kyllä rahaa ja miljoona ei tunnu missään, kun iso johtaja päätää korottaa statustaan tyhjänpäiväisellä rakennushankkeella tai vielä älyttömämmällä kunnan imagon nostolla.

      • Somerotar

        Totta, kannattaisi miettiä, miten tätä yhteiskuntaa pitäisi kehittää kaikkien hyödyksi.


    • JenniJaNinni

      Harva on valinnut vapaaehtoisesti yksin olemisen.
      Puoliso on voinut jättää ja kadota tai sitten hän on kuollut

      Lapsia voi olla, mutta he eivät ole kiinnostuneita pitämään yhteyttä

      Lapsiperheiden asiaa ajaa moni puolue, mutta yksin elävien asiaa ei aja kukaan

      Yhä suurempi joukko Suomalaisia on yksin eläviä

      • Somerotar

        Luulen, että yksineläviä alkaa olla enemmistö, Kannattaisi perustaa yksinelävien etua ajava järjestö. Yksinolija voi olla aktiivinen aina löytyy joku kerho tai järjestö, johon voi liittyä. Voi bongata myös uuden puolison tai kumppanin tai ystävän. Yleensä kiinnostukaamme elämästä.


    • FasistiAnteroKoskenniemi

      Yksin oot sinä ihminen kaiken keskellä yksin.

    • PerseenNuolijoille

      Yksin olijat ovat vahvoja.

      Ei tarvitse ruikuttaa apua muilta.

      Osaa yksin itsekin.

      Kaikki vaan maksaa per kapita enemmän.

      Minä olen valinnut itse olla yksin.

      Minä siivoan vain omat jälkeni.

    • ParempiYksin

      Ehkä yksin ei aina ole hyvä, mutta parempi.

      Se on paljon.

    • kokytr

      Parisuhteessa olevat lisäksi vastustavat kaikista kiivaammin vapaata sexiä eli bordelleita. Yksi syy miksi jokin Thaimaa vetää turisteja , niin voi katsoa Youtube videoita vaikka nimellä Pattaya after midnight.

    • VerohelpotuksiaKiitos

      Minä menen nyt nukkumaan.

      Pieraisen - ehkä - aamulla kun herään?

      • ahkera-liisa

        Minä olen tyytyväinen yksineläjä! Kun aviomies ryyppäsi ja juoksi naisissa, niin erohan siinä tuli. Enpä huomannut eronjälkeisessä elämässä mitään vaikeuksia. Yksin olin hoitanut lapset ja kodin, maksanut laskut omalla palkallani. Ukko opiskeli yli kymmenen vuotta ja eli ikuista opiskelijaelämää. Kun hän valmistui, hän häipyi, sillä hän ei tarvinnut enään ilmaista kotihoitoa!
        Nyt kun lapset ovat aikuisia, asuvat muualla, elän ihanaa vapaa-aikaa. Ei tarvitse elää toisten ehdoilla eikä kustantaa toisten elämää.
        Ei yksin asuva ole aina yksinäinen. Ystäviä ja tuttavia on aina lähellä, jos niin haluaa!


    • Älä.valita

      Turhaa yleistämistä.

      Jos yksineläjän vertailukohdaksi otetaan kahden tulonsaajan perhe, niin toki.

      Entä kun toinen puolisoista on peruspäivärahalla tai kokonaan tuloton ja tukien laskennassa talous katsotaan kokonaisuudeksi, jossa palkkaa nauttivat (avo/avio)puolison oletetaan elättävän toinen. Kun palkkaa nauttivan veroprosenttia lasketaan, niin puolison tulottomuus ei vaikuta siihen taas mitenkään. Tämäkö on reilua?

      Sinkut uikuttaa turhasta.

    • Yksinon

      Aina löytyy joku rinnalle, sinkut vaan pitää itseään niin täydellisenä, ettei kukaan kelpaa.
      Aika kuluu tiktik, yksin jäät surkuttelemaan kohtaloasi.

    • pop98

      "Yksin eläjälle eläminen on kalliimpaa. Nyt on tämä vihdoin huomattu."

      Kun olin yksin, meni rahaa minulta noin 1000eur kuukaudessa, 1100e jäi kuukaudessa säästötilille.
      Nyt kun on perhe, ei jää säästöön euroakaan, vaikka palkka nyt isompi.

      Enkö osaa laskea, vai missä vika kun minusta nyt perheellisenä menee rahaa yli tuplasti verrattuna yksi elämiseen.

      Ehkä vaan matematiikka ei ole minulle niin kovin vahva puoli..?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe