SÄHKÖAUTO on nyt TOIMIVAA TEKNIIKKAA !

1-Markkinat

Vähävaraisuus ja pienet ansiot ovat vielä este sähköautojen yleistymiseen. Tähän tulee muutos valtiovallan ja teollisuuden kautta.

Bensiini ja dieselautojen verotusta ja käyttökuluja nostetaan.

Sähköautojen suursarjatuotanto laskee niiden hintoja ja se on ainoa vaihtoehto tulevaisuudessa.
Köyhä joutuu sitten ajamaan myös sähköautolla.

83

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1-Markkinat
      • Mitäs_trolli_tähän

        Saksassa sen sijaan usea Vw-konserniromua myyvä liike on mennyt tämän syksyn aikana konkurssiin. Asiakkaat eivät osta eikä tehtaat saa toimitettua autoja niiden myyntikieltojen takia.


    • Oooooooossit

      Mikään ei ole varmaa.

      Rikkaalla ei ole mitään syytä ostaa sähköautoa, ellei sitten ympäristöhippeily. Polttomoottori on edelleen ylivoimainen, koska sillä pääsee ilman odottelua ja valinnanvarakin on monikymmenkertainen.

      Sähköauto toimii kyllä, mutta ainoat perustellut syyt ostaa sähköauto ovat ympäristöajattelu, erikoisuudentavoittelu, sosiaaliset pisteet tai teknokiima. Perinteisen polttomoottoriauton saa ylellisempänä, yhtä nopeana, pidemmälle ja helpommin vievänä.

      • jkdjfwhfhe

        Polttomoottorilla ei ole mitään etua autossa, kuin se, että polttoainetta voi lisätä nopeammin sen loppuessa.
        Jo autokoulun opettajani 1980-luvulla kertoi hämmästyneille oppilaille, että polttomoottrori on erittäin huono autossa. Sillä on tehoa ainoastaan suurilla kierrosluvuilla. Jos joutuu matelemaan niin on pakko luistattaa kytkintä, muuten se nikeltyy.
        Pölttomoottori aiheuttaa myös paljon saastetta. On mekaanisesti monimutkainen ja kuluva.


      • Oieeeee
        jkdjfwhfhe kirjoitti:

        Polttomoottorilla ei ole mitään etua autossa, kuin se, että polttoainetta voi lisätä nopeammin sen loppuessa.
        Jo autokoulun opettajani 1980-luvulla kertoi hämmästyneille oppilaille, että polttomoottrori on erittäin huono autossa. Sillä on tehoa ainoastaan suurilla kierrosluvuilla. Jos joutuu matelemaan niin on pakko luistattaa kytkintä, muuten se nikeltyy.
        Pölttomoottori aiheuttaa myös paljon saastetta. On mekaanisesti monimutkainen ja kuluva.

        Aika merkittävä ero. Johtaa siis myös pidempiin ajomatkoihin, kevyempiin autoihin, helpommin toteutettavaan tankkausverkostoon (kun tankkaus nopea)..

        Saastetta aiheuttanee yleensä enemmän, mutta tämä riippuu myös sähköntuotannon energialähteestä sekä akun koosta.

        Monimutkaisuus ja kuluvuus ovat sähköauton etuja tällä erää vain teoriassa. Käytännössä useiden sähköautojen ylläpito tulee kalliimmaksi kuin polttomoottoriautojen. Mikä voi johtua lähinnä suurien sarjojen ja kokemuksen puutteesta, mutta silti. Ehkä tulevaisuudessa sähköautojen lupaukset helpommasta ja halvemmasta ylläpidosta toteutuvatkin?


    • Tännevaann

      Lukekaa moottori.fi sivuilta e golffin testi viimekeväältä.
      Luvataan 300km toimintamatka...todellisuus 120km
      Ja testaajat paleltu vaikka pakkasta vaan -15
      Eiei...entäs kun 30 pakkasta..

    • 1-Markkinat

      Sinun mielipiteitä ei kysytä. Vaatimukset määrätään ja teollisuuden on pakko myös ne täyttää. Muuten joutuu ennenaikaisesti kuolemaan.
      Yrityksiä kuolee ja syntyy.

    • ongelmajäte

      Maailma hukkuu akkuihin!

    • 1-Markkinat

      Akut pystytään kierrättämään 100 prosenttisesti. Tulossa vastaava järjestelmä, kuten renkaissa.
      Bensiini ja diesel kuolee, mutta diesel toimii vielä pitkään rahtiliikenteessä.

    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat

      Todennäköiseti Kamux on jossain vaiheessa 2019 alle 3 €.
      Varastoarvon kirjaukset vaikuttaa vahvasti tulokseen. Ne on tilinpäätöksessä raskaasti yliarvostettu.

      • Haen_aina_itse

        Tuollaiset Kamuksit ja Rinttajoupit joutaakin kuolla pois. Pelkkiä autonostajan ja -myyjän kusettajia. Autot kannattaa hakea itse.

        Alla Saksan AutoBildistä N:o 45 08.11.2018 kopioitua materiaalia jonka julkaisu viikko sitten ei tainnut olla kaikille mieluisaa. Oli nimittäin poistettu asiattomana jonkun pahoittaessa mielensä.

        Muutamien käytettyjen kunnossa olevien dieselautojen hintatietoja Saksassa. Varmasti kiinnostavia vaihtoehtoja käytettyä tuontiautoa harkitseville.

        Ford Focus Turnier 1.5 TDCi_______ 2015_______ 120tkm_________9000€
        Opel Astra Sports Touring 1.6 CDTI__2015_______112tkm_________ 7500€
        Vw Golf Variant 1.6 TDI___________2015_______132tkm _________9700€
        BMW 520d Touring_______________2014______ 180tkm_________15700€
        Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra________2015_______192tkm_________17500€
        MB E350T CDI BlueTec___________2014_______164tkm_________18000€

        Hyvin on dieselit pudottaneet hintaansa Saksassa. Romahdus johtuu siitä että kaikki nämä autot täyttävät vain Euro-6 normin Euro-6temp- normin sijasta eikä niillä siis pääse Saksassa aivan jokaisen kaupungin keskustaan tulevaisuudessa. Ja huomio, nämä ovat kunnossaolevia ruuvaamattomia autoja rehellisistä liikkeistä, ei mistään häkkikaupasta. Jos joku on ajatellut hankkia diesel-tuontiauton Suomesta, kannattaa laskea pyyntihinnasta pois veron osuus rahti kohtuullinen tuontipalkkio ja verrata jäljelle jäävää summaa näihin ylläoleviin. Siinä paljastuu samalla myyjän haave ylimääräisestä katteesta.


    • sähköautot.tappaaa
      • Eienäävag

        Meleko uuno oot.meinaatko että polttomoottoriautoja ei pala yhtää.
        Tai kokeileppa miten bensa auto poksahtaa kun tulitikun palavana tuikkaat tankkiin.
        Kylläne bensa autot on vaarallisempia.ei tarvi isoa vuotoa kuumaan koneen päälle ni posahtaa.


      • tappava.jännite
        Eienäävag kirjoitti:

        Meleko uuno oot.meinaatko että polttomoottoriautoja ei pala yhtää.
        Tai kokeileppa miten bensa auto poksahtaa kun tulitikun palavana tuikkaat tankkiin.
        Kylläne bensa autot on vaarallisempia.ei tarvi isoa vuotoa kuumaan koneen päälle ni posahtaa.

        No sinä se vasta täyss uuno olet. !!!! Nuo sähköautot ovat syttyneet itsestään ilman mitään tulitikkuja. Sähkö tai hybridiautot syttyy koska niissä on korkeajännitteisiä akkuja, jotka voi kuumentua todella nopeasti.

        Opettele uuno ensin sähkötekniikkaa, ennenkuin tulet tänne huutelemaan potaskaa !!

        https://www.talouselama.fi/uutiset/sahkoauton-600-voltin-akkujannite-tappaa/d97156dd-0b22-3dc6-bb80-164df52bb830


      • pitomoodi

        esim jopa 7 vuotiaassa chevy voltissa on akku jonka ympärillä jäähdytysmantteli pakkasnesteellä toteutettu. Eikö olekin hyvä? mietipä sitä.


      • Eienäävag
        tappava.jännite kirjoitti:

        No sinä se vasta täyss uuno olet. !!!! Nuo sähköautot ovat syttyneet itsestään ilman mitään tulitikkuja. Sähkö tai hybridiautot syttyy koska niissä on korkeajännitteisiä akkuja, jotka voi kuumentua todella nopeasti.

        Opettele uuno ensin sähkötekniikkaa, ennenkuin tulet tänne huutelemaan potaskaa !!

        https://www.talouselama.fi/uutiset/sahkoauton-600-voltin-akkujannite-tappaa/d97156dd-0b22-3dc6-bb80-164df52bb830

        Voi elämän kevät.kuin monta polttomoottoriautoa on syttynyt ihan vaan parkissa ollessa.
        Tai bensavuoto kuuman koneen päälle..kannattaa kokeilla kuin herkästi bensa syttyy.


      • TulvaJaSähköauto

        Mites toimitaan sähköauton kanssa, jos joudutaan pahaan tulvaan kuten USA tässä aikaisemmin tänä vuonna, satoja neliökilometrejä vettä niin paljon että akut kastuvat etkä pääse minnekään. Akuissa voi olla 400 V jännite ja aika paljon virtaa!
        Varmasti henki pois ellet ole tarpeeksi kaukana autosta!


      • Vw-ei_koskaan_enää
        Eienäävag kirjoitti:

        Meleko uuno oot.meinaatko että polttomoottoriautoja ei pala yhtää.
        Tai kokeileppa miten bensa auto poksahtaa kun tulitikun palavana tuikkaat tankkiin.
        Kylläne bensa autot on vaarallisempia.ei tarvi isoa vuotoa kuumaan koneen päälle ni posahtaa.

        Volkkarin kaasuauto ei tarvitse edes kipinää räjähtääkseen. Riittää että se tankataan ja POKS. Kaikki on ohi sekunnissa ja kuolleiden määrä on kiinni pelkästään tuurista. Pahinta on ettei Vw-konserni kykene vaihtamaan ruostuvien kaasutankkien tilalle kestäviä säiliöitä koska ne ovat liian kalliita.


    • liiankallista

      "Sähköautojen suursarjatuotanto laskee niiden hintoja" Ei nytkään suurtuotanto autot ole kovin halpoja. Keskimääräisen auton arvo on vähän yli kolmetuhatta euroa ja taitaa vajaalla kymppitonnilla saada uuden auton halvimmillaan.

    • Ei.mene.läpi

      oo tanan autokauppias.Älä jauha sontaa.

    • 1-Markkinat

      Poliitikot ovat päättäneet autoilijoiden autovalinnat.
      Nyt 100% varmuudella bensiini ja diesel tullaan kieltämään. Yksimielinen päätös.

      Näin hyvä ystäväni ja komitessa istuva sanoi.

      • Akkulavetit

        Vähä urpoja mustoo kultooo kyllä riittää maaperässä ei muuta kuin savuna ilimaan ja muovipussit sentin hintaan!


    • Hybris

      Sähköauto on loistava keksintö.

      Puuttuu enää vain toimiva akku, latausverkosto ja sähkön tuotantokapasiteetti.

    • 1-Markkinat

      Kaikki on jo ratkaistu.
      Poliitikot on tehneet jo raskaan työn. Nyt on kepin ja porkkanan vuoro.

      • Hybris

        Poliitiķotko ovat kehittäneet raskaalla työllä nykyistä kymmenen kertaa enemmän varastoivan akun? Miksi eivät ole kertoneet kellekään?

        Poliitiķotko ovat raskaalla työllä lisänneet sähkön tuotantokapasiteettia kahden ydinreaktorin verran? Miksi eivät ole kertonert kellekään?

        Poliitiķotko ovat raskaalla työllä rakentaneet kaksi miljoonaa latauspisteitä sähköautoille? Miksi eivät ole kertoneet kellekään?


    • 1-Markkinat

      Euroopassa automyynti laskee veromuutosten takia. Eurooppa seuraa Pohjoismaita. Pohjoismaat johtaa globaalia sähköautomurrosta.

    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat

      Tilanne on sama muillakin myyjillä.

    • kyrpäätakaapäin

      mä kurvaan mun audi rs6:sella sun viereen ku ajat pikkukirpulla......

      • TuleekoJoHousuihin

        Mä taas kurvaan sun rs6 moposi viereen Nissan GT-R:llä.


    • nel
    • 1-Markkinat

      Tekniikka todistetusti toimii. Nyt se pitää skaalata massoille.
      Valtiovalta ja teollisuus mahdollistaa sen varmasti !
      Ainoastaan idiootti ei tätä ymmärrä.

      Pankit on jo leikannut vaihtoautokaupan infran rahoitusta. Ala nähdään kriisialana.

    • WirBauenFyrDenSieg

      Vastuulliset valmistajat ovat luopuneet noista nokivasaroista jo nyt.
      Vain vanhoillinen, ja byrokraattisen jäykkä saksa jatkaa niillä hamaaseen tulevaisuuteen.

    • 1-Markkinat
      • 1-Markkinat

        Sama on Suomessa edessä !

        Trafi tukee aktiivisesti autokauppaa :)


      • 1-Markkinat

        Kamuxia vastaan on nostettu riitakanteita, kun autokauppias on pettänyt asiakkaita.
        Kamux on jäänyt useita kertoja kiinni valehtelusta !


    • 1-Markkinat
      • Audiko_laatua

        Auditko laatutavaraa? Älä nyt viitsi. Saksalaiset kuluttajat äänestivät Audia vastaan ja tulos on tässä. Eikä konkurssi ole ainoa vaan pienempiä konserniromujen myyjiä on kaatunut useampia.


    • 1-Markkinat

      Saksan suurin vanhojen autojen peltomarketti autohaus.de Bockelissa on joutunut pudottamaan katteita.

      Heilläkin on vaikeaa , kun autojen arvo tippuu varastossa.

      https://www.autohus.de/

    • Töpperö

      Sähköautoilu päätökset on taas sitä ihan hörhölä päättäjien meininkiä.
      Maantie päästöt vähenee. mutta sähkön tuotannon osalta ne lisääntyvät ja moninkertaisesti.

    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat

      Suomalaiset perusjuntit lähti Saksaan. Tulos oli täysi katastrofi. Osto onnistuu, mutta myynti Saksassa ei.
      Konteksti ei sopinut Saksaan.
      Siksi Kamux joutuu lähtemään Saksasta.

      Käytännössä Kamux on roudannut valtavasti vanhanaikaisia korkeapäästöisiä dieselhenkilöautoja Suomeen.

    • Minä_odotan_ei_kiirettä

      Tämän päivän sähköautot ovat kymmenen vuoden kuluttua ongelmajätetä. Ajomatkat ovat yhdellä latauksella sitä luokkaa, että niitä ei haluta edes vaihtoautoiksi. Akkutekniikka kehittyy kymmenessä vuodessa huimasti.
      Siitä aloittaja on oikeassa, että ovat toimivaa tekniikkaa NYT.

      • FastFueling

        Voihan se toimia, mutta missä lataat? En minä ainakaan halua notkua joka päivä jossain liikenneasemalla odottamassa auton latautumista tunteja.


    • 1-Markkinat

      Odottaminen ei kannata ! Myy Kamux pois.
      Sähköautot ladataan ihan omassa autotallissa.

    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat
    • Sähkömopo

      Järeät kuvat: Poliisi hankkii laivueellisen ökyhintaisia panssari-Mersuja ..

    • 1-Markkinat

      Autokauppa on dieseleineen kriisissä. Sähköauto on totta.
      Ne jotka ei tätä ymmärrä häviää.
      Valtiovalta on edelläkävijä. Suomessa on ymmärretty tosiasiat.

      Kiitos siitä päättäjille !

      Omien osakkeiden osto on sama, kun pultsari laskee housuihin. Se lämmittää, mutta kuolema tulee sitten jäätymisen kautta.

      • 1-Markkinat

        Todennäköisesti KAMUX alittaa 5 € joulukuussa.


    • 1-Markkinat
      • 1-Markkinat

        Pääomistaja taistelee megatrendiä vastaan.. Haluaa näyttää, että myyjät häviää.
        Osoitus, että nyt kannattaa myydä !


      • 1-Markkinat

        Viikolla Kamux putoaa...


    • 1-Markkinat

      Osakepotin päällä istujien taistelukassa loppuu.. Ja sen jälkeen meno on nopeaa.

    • kesäautoja

      Ei pakkasella töpseliautot toimi se on selvää.

      • egr-piiputtaa

        No miksei toimis? Eihän niissä ole mitään jäätyvää. Dieselit ovat ne jotka alkavat hyytymään tienvarteen kovissa pakkasissa kun löpö jähmettyy.
        Sähkönauton toimintasäde pienenee kylmässä, mutta se toimii pomminvarmasti.

        Tässäkin jutussa mainitaan EGR-hyytymiset yhtenä suurimmista syistä.
        https://yle.fi/uutiset/3-7751107


      • 1-Markkinat

    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat

      Sähköautot yleistyy ja tekniikka paranee jatkuvasti.
      Muutosvastarinta sulkee silmät ja hän ei näe kehitystä. Toisilla oma liiketoiminta estää objektiivisuuden.

      Alussa muutosnopeus yliarvioidaan. Junan lähtiessä se kiihtyy ja muutos on todellisuutta. Muutos on nyt totta.

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-sahkoautot-tulevat-markkinoille-suomessa-tana-vuonna-mukana-kansanautoja-ja-isoja-maastureita/e747506b-55a8-4d4c-bc10-307ee50bf5a8

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoauton-ostaja-ottaa-harkitun-markkinariskin-sahkoautobloggari-opastaa-miten-akun-kestoikaa-voi-pidentaa/1a03ad2a-1b51-45be-a5c6-d8411c8965b5

      • Oooooooooooo

        Kasvussahan ala on, mutta edelleen tärkeimpänä ajurina politiikka eli pyrkimys päästövähennyksiin ja sitä myötä sähköautoille annetut kymmenientuhansien eurojen veroalennukset verrattuna vastaaviin polttiksiin. Kun huomioidaan koko elinkaaren veroalet, niin taitaapa sähköautoilija saada veroalea saman verran kuin mitä vastaavan polttiksen hinta olisi. Eli verottomassa maailmassa sähköauton hinnalla maksaisi kaksi vastaavaa polttista. Eli aitoa kilpailukykyä veroneutraalissa maailmassa ei ole, ei lähellekään.

        Mitä taas tulee tekniikan kehittymiseen: Tesla S oli ja on sähköautomaailman huippua. Mystisesti tämän vuoden uutuudet eivät ylitä Tesla S:n ominaisuuksia, vaikka S esitelty jo 7 vuotta sitten. Missä se huiman nopea kehitys siis on? Ei edes Teslan oma Model 3 ole S:ää parempi kantamaltaan tai suorituskyvyltään. No Ok, kehitystä on hintatasossa, Model 3:n saa reilulla 60 tonnilla. Mutta on se myös paljon pienempi kuin S.

        Vain latausverkko kehittyy ja yhä nopeampia latureita esitellään ainakin myyntipuheissa. Käytännössä kuitenkin 100kw laturitkin Suomessa edelleen hyvin harvinaisia. Latausverkon kehittyminenkään ei niinkään teknistä, vaan vain raa’alla rahalla ostettua määrällistä kehitystä.


      • Oooodddddd
        Oooooooooooo kirjoitti:

        Kasvussahan ala on, mutta edelleen tärkeimpänä ajurina politiikka eli pyrkimys päästövähennyksiin ja sitä myötä sähköautoille annetut kymmenientuhansien eurojen veroalennukset verrattuna vastaaviin polttiksiin. Kun huomioidaan koko elinkaaren veroalet, niin taitaapa sähköautoilija saada veroalea saman verran kuin mitä vastaavan polttiksen hinta olisi. Eli verottomassa maailmassa sähköauton hinnalla maksaisi kaksi vastaavaa polttista. Eli aitoa kilpailukykyä veroneutraalissa maailmassa ei ole, ei lähellekään.

        Mitä taas tulee tekniikan kehittymiseen: Tesla S oli ja on sähköautomaailman huippua. Mystisesti tämän vuoden uutuudet eivät ylitä Tesla S:n ominaisuuksia, vaikka S esitelty jo 7 vuotta sitten. Missä se huiman nopea kehitys siis on? Ei edes Teslan oma Model 3 ole S:ää parempi kantamaltaan tai suorituskyvyltään. No Ok, kehitystä on hintatasossa, Model 3:n saa reilulla 60 tonnilla. Mutta on se myös paljon pienempi kuin S.

        Vain latausverkko kehittyy ja yhä nopeampia latureita esitellään ainakin myyntipuheissa. Käytännössä kuitenkin 100kw laturitkin Suomessa edelleen hyvin harvinaisia. Latausverkon kehittyminenkään ei niinkään teknistä, vaan vain raa’alla rahalla ostettua määrällistä kehitystä.

        Itse asiassa hinnanlaskukin liioiteltua.

        Ensimmäinen, halvin Tesla S 60kwh maksoi Suomessa 79000e. Sillä pääsi 200 mailia. Amerikassa sitä myytiin jo 2012, Suomessa kai 2014.
        Viime vuonna monen lehden vuoden autoksi valitsema Jaguar I-Pace on uusin ja mullistavin uutuus sähköautomarkkinalla. Se maksaa Suomessa alkaen 84000e, sillä pääsee hyvissä oloissa saman 200 mailia ja se on selvästi Model S:ää pienempi.

        Minkäänlaista kehitystä siis ei ole tapahtunut.

        No, se Model 3 on 15000e halvempi kuin Model S 60 oli viisi vuotta sitten, Model 3:ssa on pidempi kantama, mutta se on selvästi pienempi. Onko tämä sitten kehitystä? Ainakaan sen enempää kuin polttikset kehittyneet?


      • Konahtanut

        Entä Hyundai Kona Electric? kantama WLTP 449 km täydellä latingilla hinta halvimalle versiolle 42990€ Teslan Model 3 karvalakkiversion pitäisi saapua tämän vuoden aikana.


      • Kkkkkkkkkkkllk
        Konahtanut kirjoitti:

        Entä Hyundai Kona Electric? kantama WLTP 449 km täydellä latingilla hinta halvimalle versiolle 42990€ Teslan Model 3 karvalakkiversion pitäisi saapua tämän vuoden aikana.

        Ei se Model 3:n 35000$ auto ainakaan Suomeen tänä vuonna ehdi. Ja mikälie sitten kantama ja muut speksit? Mistä siinä voidaan tinkiä 20-30000e? Kantamasta? Auto ei erityisen ylellinen muutenkaan, että tinkivara vähissä. Jätetäänkö näyttö ja avustimet pois kokonaan?

        Kona on kyllä kantama-/hinta-suhteeltaan kehitysaskel, se on myönnettävä. Tai askel uuteen. Sinänsä Model S saattoi kyllä olla jo alunperin samaa hinta/laatua, sillä se kuitenkin selvästi hienompi ja isompi auto. Mutta se taas laiha lohtu niille, joilla ei halua tai kykyä maksaa niin paljoa.


    • AinaTuleePäästöjä

      Hyvää akkua ei löydy.
      Ehkä tulevaisuudessa löytyy???

      Olen itse tehnyt sähköauton, ja se akku on ongelma.
      Hyvää ja kohtuu hintaista, kestävää akkua ei löydy.
      Ja muistakaa että ei se sähköautokaan ole päästötön!!!

    • sähköautossaeikytkintä

      Muistakaa köyhät ostaa maasturi jos meinaatte perävaunua peräkoukulla vetää.Moneenkaan sähköautoon ei peräkoukkua saa.

    • ipjpujk

      I Pace, Audi, Mercedes, BMW, Porsche, pystyy vetämään.

    • 1-Markkinat

      Sähköauto ei vielä sovellu köyhälle perävaunua peräkoukulla vetävälle persulle.
      Tulevaisuudessa hänkin joutuu siten sähköautoa käyttämään.

    • Kyllikki.Orpola

      Tämä oli päivän paras :)

    • 1-Markkinat

      Sähköautot yleistyy ja syrjäyttää polttomoottoriautot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe