pakuksi

katsastus

onko vielä mahdollista? Mulla on 205 D pösö, joita tiedän olevan katsastettuna p-autoiksi. Tämä muuutoskatsatus on ollut mahdollista, koska ko. autosta on olemassa van-malli. Onko tietoa onnistuuko vielä, vai onko laki muuttunut jotenkin?

13

1601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.

      takapenkit pois ja penkin kiinnittimiin estot ettei penkki käy paikoilleen

      katkopultteja suosittee ake tai hitsaten peltiläpyskä päälle

    • miksi????Mitään järkeä en tuolle nykyään enää näe.

      • on.

        Nyt dieselvero n.440€ pakuna 60€ vuodessa, vakuutus laskee yli neljänneksen

        Itsellä vähän painavampi, säästö vuodessa himpun alle 500€ vuodessa, kun en tarvitse takapenkkejä, ja nehän saa tarvittaessa kiinni ja taas katsastus...jne


      • katsastus
        on. kirjoitti:

        Nyt dieselvero n.440€ pakuna 60€ vuodessa, vakuutus laskee yli neljänneksen

        Itsellä vähän painavampi, säästö vuodessa himpun alle 500€ vuodessa, kun en tarvitse takapenkkejä, ja nehän saa tarvittaessa kiinni ja taas katsastus...jne

        jos poistat takapenkit niin niitä et takaisin saa maksamatta autoveroa ja se ei kyllä sitten kannata


      • 1,5 L
        katsastus kirjoitti:

        jos poistat takapenkit niin niitä et takaisin saa maksamatta autoveroa ja se ei kyllä sitten kannata

        entiseen on mahdollista.
        Noin vuosikymmen sitten henkilö- ja pakettiautoille määrättiin sama vero, koska silloin liian monet alkoivat ajelemaan avolavoilla. Sen jälkeen on ollut valtiolle sama kumman auton ostavat. Nyt tuli vain tämä käyttövoimaverohässäkkä. Se on vain jatkoa piilofarmareihin ja petrooliautoihin ym.
        Mitähän seuraavaksi.


    • Bensalla ajeeva

      Eduskunta on suuressa viisaudessaan poistanut tuon porsaareiän laissa, ja rangaistuksena näille epäsosiaalisille, jotka ovat hyväksi käyttäneet laissa ollutta virhettä määrätty tästä eteenpäin maksamaan saman veron kuin henkilöautostakin ja kärsimään omissa nahoissaan muutoksen kustannukset ja rajoitukset.
      Tämä näin opiksi ja ojennukseksi rahvaalle, joka on uhmannut lain henkeä.
      Uskaltaisikohan joku kokeilla tuomioistuimissa, vastaako eduskunnan tulkinta takautuvuudesta myös lain kirjainta?

      • tässä

        oikeaa tietoa? koska kyseessähän on tässä 205 tapauksessa muutoskatsastus jo olemassa olevaan automalliin? ymmärsin, että "porsaanreillä" tarkoitettiin tilavuus säännön mukaan tehtyjä muutoksia? täytyy varmaan etsiä tästä asiasta faktatietoa...tuleeko joillekin muutoskatsastajille takautuvia veroja?


      • 1,5 L

        Kuukausi sitten katsastin 106 pakuksi. Vero on 45e/365 pv.

        205 käy myös pakuksi, kuten 306. Kuten monet muutkin autot. Siitä on vain otettava selvää.

        Takapenkki pois, 16mm filmivaneri pohjalle ja etuseinää 25 cm.
        Maahantuojan ohjeet muutostyöhön. Ne saa piirimyyjältä. Inssi vie paperit. Ei pitäisi olla ongelmia yksipenkkirivisen auton pakuttamisessa, kunhan se muuten on tyyppihyväksytty siihenkin tarkoitukseen.


      • semmonen..
        1,5 L kirjoitti:

        Kuukausi sitten katsastin 106 pakuksi. Vero on 45e/365 pv.

        205 käy myös pakuksi, kuten 306. Kuten monet muutkin autot. Siitä on vain otettava selvää.

        Takapenkki pois, 16mm filmivaneri pohjalle ja etuseinää 25 cm.
        Maahantuojan ohjeet muutostyöhön. Ne saa piirimyyjältä. Inssi vie paperit. Ei pitäisi olla ongelmia yksipenkkirivisen auton pakuttamisessa, kunhan se muuten on tyyppihyväksytty siihenkin tarkoitukseen.

        että olis sohva penkki edessä tarkoitan kuskin vieressä kaksi paikaa verohan koski vain jos penkit kahdessa rivissä.


      • 1,5 L
        semmonen.. kirjoitti:

        että olis sohva penkki edessä tarkoitan kuskin vieressä kaksi paikaa verohan koski vain jos penkit kahdessa rivissä.

        auton alkuperäisillä penkeillä tuollaisessa ei pitäisi mielestäni olla mitään estettä päästä halvan veron piiriin. Se olisi siis 1 2 paku.
        Lehdet kirjoitteli pitkällä hytillä olevista avolavoista, joita on esim. sähköyhtiöillä työporukoille. Ne ovat nyt sitten samassa verotuksellisesti henkilöautojen kanssa.
        Penkkirivien määrä ratkaisee.


      • väliseinä?

        Selvältäjän tuo kuulostaa. Mutta miksi sitten pienempien pakettiautojen kohdalla mietitään väliseinän poisoton laillisuutta? Katsastus ilmeisesti kuitenkin vaatii putken penkkien taakse, jotta penkillä ei pienennettäisi liikaa tavaratilaa. Kuitenkin penkit vain yhdessä rivissä ja takana ei ole koskaan ollutkaan mitään penkkejä. Onko jotain mitä en ymmärrä?


      • Nikkari
        väliseinä? kirjoitti:

        Selvältäjän tuo kuulostaa. Mutta miksi sitten pienempien pakettiautojen kohdalla mietitään väliseinän poisoton laillisuutta? Katsastus ilmeisesti kuitenkin vaatii putken penkkien taakse, jotta penkillä ei pienennettäisi liikaa tavaratilaa. Kuitenkin penkit vain yhdessä rivissä ja takana ei ole koskaan ollutkaan mitään penkkejä. Onko jotain mitä en ymmärrä?

        Ensinnäkin,koska Peugeot 205 - mallisarjaan löytyy paketti-auton tyyppihyväksyntä,niin mitään estettä moiselle muutokselle eiole olemassa.

        Auton voi muutoskatsastaa 1 1 pakettiautoksi.(kakkosautona,ja jokapaikan kulkineena tälläinen onkin oivallinen vara-auto,jolla ajaa halvat kilometrit)

        Takapenkin poiston jälkeen on oikaistava takajalkotilan lattia tasaiseksi,ja sen etureunassa(etuistuimien takana) tulee olla 10 cm. korkea levy,joka estää "kuljetettavien kappaleiden liukumisen".

        Pikkujuttu,tarvitset normaalien käsityökalujen lisäksi lähinnä vain akkuporakoneen,kuviosahan,ja kappaleen vanerilevyä.

        Mutta mikäli koet että et saa osaksesi oikeudenmukaista kohtelua,niin etsi käsiisi sellainen katsastuskonttori jossa homma toimii - eroja on todellakin niiden välillä paljon,en tiedä onko se kenties tietämättömyyttä,vaiko jotain sen tyyppistä kateutta,jota takavuosina sai kohdata kun korinvaihtoautojen (Mb 560 sec),kanssa puuhailtiin.

        Silloin kun autot vielä olivat kalliita täällä kotisuomessa,niin toiset katsastusmiehet ikäänkuin tuumailivat että "kyllä nyt saa nuori kaveri ajaa vähän liian halvalla edustusauton puikoissa"...


      • M.A
        1,5 L kirjoitti:

        Kuukausi sitten katsastin 106 pakuksi. Vero on 45e/365 pv.

        205 käy myös pakuksi, kuten 306. Kuten monet muutkin autot. Siitä on vain otettava selvää.

        Takapenkki pois, 16mm filmivaneri pohjalle ja etuseinää 25 cm.
        Maahantuojan ohjeet muutostyöhön. Ne saa piirimyyjältä. Inssi vie paperit. Ei pitäisi olla ongelmia yksipenkkirivisen auton pakuttamisessa, kunhan se muuten on tyyppihyväksytty siihenkin tarkoitukseen.

        Uutta Fiestaa saa valmiiksi pakuna, pitäis onnistua muissa samankokoisissa autoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe