Usko minuun tai joudut helvettiin!

On ihan sama millainen ihminen olet ja miten olet elämäsi elänyt. Jos et usko minuun, niin joudut helvettiin. Houkutteleeko tämä evankeliumi sinua?

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumala-kanssamme

      Kun puhutaan Jeesuksesta ja Hänen evankeliumistaan, kyse ei ole pelkästään
      uskosta ihmiseen, Jeesukseen. Kyse on siitä, kenen kanssa sinä yksilöihminen
      tahdot viettää ikuisuutesi.

      Sinä olet ikuisuusolento, tahdoit sitä tai et. Jossakin sinä vietät ikuisuutesi tietoisessa
      olotilassa. Sinä olet joko Jumalan luona Hänen kanssaan, tai sinä olet tämän maailman
      jumalan, Saatanan, kanssa siellä, missä Saatana viettää ikuisuuden. Valinta on sinun .

      Jumalan luokse emme voi päästä mitä tietä tahansa. Kaikki tiet eivät vie Roomaan,
      kuten tiedämme. Kaikki tiet eivät myöskään vie Jumalan luokse ikuisuudessa.

      Jumala on itse rakentanut tien Hänen luokseen taivaan ihanuuteen. Tämä tie
      tunnetaan nimellä Herra Jeesus Kristus. Toista tietä ei ole. Kukaan meistä ei voi
      päästä taivaaseen mitään muuta tietä. Kukaan ei voi rakentaa omaa tietä Jumalan luokse,

      Meidän tulee hyväksyä se yksi ainoa tie, joka vie Jumalan yhteyteen. Jeesus sanoi:
      "Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luokse muuten kuin minun kauttani."
      Jeesuksen Sanat ja ilmoitukset olivat Jumalan Sanoja ja ilmoituksia.

      Se, joka hylkää Jumalan meille valmistaman tien, eikä tule tälle tielle, hylkää Jumalan
      valmistaman ja antaman mahdollisuuden tulla Hänen luokseen Hänen yhteyteensä.
      Silloin ihminen hylkää itse Jumalan.

      • Jeesuksen_sanoja

        Se joka ei noudata Jeesuksen käskyjä, ei seuraa Jeesusta.

        Joh 15:
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.

        Matt 7:
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • jumala-kanssamme
        Jeesuksen_sanoja kirjoitti:

        Se joka ei noudata Jeesuksen käskyjä, ei seuraa Jeesusta.

        Joh 15:
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.

        Matt 7:
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Apostolit julistivat ihmisille Jeesusta Kristusta ja kehottivat ihmisiä
        uskomaan Häneen jotta he voisivat pelastua. Jeesus on personoitu
        Pelastus. Häneen uskova ja Hänet vastaan ottanut ihminen on tullut
        Jeesuksen pelastamaksi. Hän on uudestisyntynyt Jumalasta Jumalan
        lapseksi.

        Näille Jumalan lapsille apostolit alkoivat opettaa uskovan vaellusta ja
        kuuliaisuutta. Uskosta osattomille apostolit saarnasivat Kristusta, eivät
        luetelleet heille mitään syntilistoja. Tämä koska Jeesus käski tehdä kaikista
        kansoista opetuslapsia julistamalla heille evankeliumia. Sitten näitä
        opetuslapsia, uskoon tulleita ihmisiä, Uskoville opetuslapsilleen Jeesus
        antoi käskyn opettaa uusille uskoville noudattamaan kaikkea sitä, mitä
        Hän oli käskenyt heidän itsensä noudattaa. Silloin vasta "syntilistat"
        tulivat mukaan kuvioihin.

        Matt 28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:
        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis
        ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään
        kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen
        teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Opetupsia tehdään julistamalla evankeliumia; Kristusta. Sitten näitä
        opetuslapsia, uskoon tulleita, aletaan opettaan.


      • jumala-kanssamme
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Apostolit julistivat ihmisille Jeesusta Kristusta ja kehottivat ihmisiä
        uskomaan Häneen jotta he voisivat pelastua. Jeesus on personoitu
        Pelastus. Häneen uskova ja Hänet vastaan ottanut ihminen on tullut
        Jeesuksen pelastamaksi. Hän on uudestisyntynyt Jumalasta Jumalan
        lapseksi.

        Näille Jumalan lapsille apostolit alkoivat opettaa uskovan vaellusta ja
        kuuliaisuutta. Uskosta osattomille apostolit saarnasivat Kristusta, eivät
        luetelleet heille mitään syntilistoja. Tämä koska Jeesus käski tehdä kaikista
        kansoista opetuslapsia julistamalla heille evankeliumia. Sitten näitä
        opetuslapsia, uskoon tulleita ihmisiä, Uskoville opetuslapsilleen Jeesus
        antoi käskyn opettaa uusille uskoville noudattamaan kaikkea sitä, mitä
        Hän oli käskenyt heidän itsensä noudattaa. Silloin vasta "syntilistat"
        tulivat mukaan kuvioihin.

        Matt 28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:
        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis
        ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään
        kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen
        teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Opetupsia tehdään julistamalla evankeliumia; Kristusta. Sitten näitä
        opetuslapsia, uskoon tulleita, aletaan opettaan.

        >>> Sitten näitä opetuslapsia, uskoon tulleita ihmisiä, Uskoville
        opetuslapsilleen Jeesus antoi käskyn opettaa uusille uskoville
        noudattamaan kaikkea sitä, mitä Hän oli käskenyt heidän itsensä
        noudattaa. Silloin vasta "syntilistat"tulivat mukaan kuvioihin.<<<

        Oli liian kiire lähettää viesti. Tuli vähän epäselvää tekstiä. Tulee olla:

        Sitten näitä uusia opetuslapsia, uskoon tulleita ihmisiä, alettiin opettaan.
        Uskoville opetuslapsilleen Jeesus antoi käskyn opettaa uusille uskoville
        kaikkea sitä, mitä Hän oli käskenyt heidän itsensä noudattaa.
        Silloin vasta "syntilistat" tulivat mukaan kuvioihin.


    • 2piet

      Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
      Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,

      • jumala-kanssamme

        Keneen "hänen jumalallinen voimansa" ja "hänen tuntemisensa kautta" Sanat viittaavat?
        Kuka on tuo "hän"? Tällä yhdellä persoonalla on jumalallinen voima!!!


    • äläuhkaileminua

      Aloittaja osui nappiin analyysissaan mistä
      käytännössä on uskonnon
      tarjoiluissa nykyisin kyse.
      Jokainen tarjoaja väittää omaa tarjoiluaan siksi
      opiksi mikä pelastaa ja hän on sen
      opin ainoa oikea tulkki.

      • Uskotko_Raamattua

        Raamattu on selkeä kirja, jonka oikein ymmärtäminen ei ole vaikeaa. Paljon vaikeampaa on uskoa sitä, mitä Raamatussa lukee. Siitähän on pohjimmiltaan kyse, kun monet keksivät kaikenlaisia tekosyitä poiketa Raamatusta.

        2 Piet 3:
        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,


    • Jeesuksen_sanoja

      Mark 16:
      15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
      16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]

      Matt 7:
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Matt 13:
      40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
      41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
      42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

      Johtopäätös:

      Jeesus ei pelasta niitä, jotka sanovat Jeesukselle Herra, Herra, jos he eivät tee parannusta laittomuudesta. Usko Jeesukseen noudattamalla hänen käskyjään, muuten joudut ikuisiksi ajoiksi tuliseen järveen.

      • jumala-kanssamme

        Synti on laittomuus, Synnistä siis pitää tehdä parannus.
        Ja suurin ja vakavin sielun kadottava synti on epäusko
        Jeesukseen Kristukseen, Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen
        pelastaa.

        1.Joh:3:4 "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden;
        ja synti on laittomuus."

        Joh 16:7-9 "Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun;"


      • Kirjakääröt
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Synti on laittomuus, Synnistä siis pitää tehdä parannus.
        Ja suurin ja vakavin sielun kadottava synti on epäusko
        Jeesukseen Kristukseen, Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen
        pelastaa.

        1.Joh:3:4 "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden;
        ja synti on laittomuus."

        Joh 16:7-9 "Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun;"

        "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)

        "Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon." (Room 6:14-16)

        "Mutta jos meidätkin, jotka tahdomme tulla vanhurskaiksi Kristuksessa, havaitaan syntisiksi, onko Kristus siis synnin palveluksessa? Ei toki!" (Gal 2:17)

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. " (Matt 5:19)

        "Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:12,13)

        "On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen." (1 Kor 7:19)

        "Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia." (Room 2:27)


    • Ihmisenalhaisuus

      Jumalaan uskominen ei ole mahdotonta mutta ihmiset ovat pettureita
      Mitä ajatuksia herättää?

    • Jos en pidä totena satuja, niin joudun helvettiin.

      Tunnen kristinuskon perussanoman.

    • uioyuioyuo957895

      Kun nyt ajatellaan pelastumista vakavasti niin Jumala on järjestänyt ihmisille pelastuksen. Ihmisen ei tarvitse eikä pidä itse pelastaa itseään, sillä se ei onnistu. Evankeliumi tarkoittaa sitä, että Jeesus, Jumalan Poika on voittanut synnin, Saatanan ja kuoleman vallan ristinkuolemallaan. Muuta uhria ei tarvita.

      Kun ihminen uskoo Jeesuksen kuoleman omalle kohdalleen niin Jumala lahjoittaa sellaiselle ihmiselle elämän. Tämä on evankeliumi, joka jokaisen ihmisen tulisi kuulla. Ihmisen ei ole pakko sitä uskoa eikä ole pakko pelastua. Jeesus on joka tapauksessa kuollut sinunkin puolestasi, uskot sitä tai et.

      • Uudesta_testamentista

        Evankeliumi opettaa, ettei ole uhria syntien sovitukseksi, jos ei tee parannusta laittomuudesta. Jeesus ei pelasta niitä, jotka sanovat hänelle Herra, Herra ja eivät tee parannusta laittomuudesta.

        Hep 10:
        26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. [Hepr. 6:4-6 ]
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. [Jes. 26:11; Sef. 1:18]

        Matt 7:
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Helluntailaisuudessa on vallalla harhakäsitys, että uskontunnustus riittää pelastukseen. Kun sanoo uskovansa Jeesukseen, niin ei tarvitse tehdä mitään. Halpa armo on helluntailaisuuden harha, joka vie monet kadotukseen.

        Ap.t 3:
        19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

        Luuk 3:
        2 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
        3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.


    • 323d2323f23f

      niin mutta evankeliumin mukaan jeesus on tie, totuus ja elämä.

      kuulostaako huonolta uskoa tiehen, totuuteen ja elämään?

      miten voi olla hyvä ihminen jos ei esim usko totuuteen? silloin on vain teennäinen ja näyttelee olevansa hyvä ihminen..

      • miksi.et

        Aivan, Jeesus on tie, totuus ja elämä. Mikset sitten noudata hänen opetustaan ja käskyjään?


      • hallloo
        miksi.et kirjoitti:

        Aivan, Jeesus on tie, totuus ja elämä. Mikset sitten noudata hänen opetustaan ja käskyjään?

        Noudatatko itse ja miten? Tällainen uhkailu ei tuota mitään hyvää tulosta. Rakkaus Jumalaan pitäisi olla syy palvoa ja totella häntä, ei uhkailu. Kammottaa tämä hellareiden uhkailu ja ulkokultaisuus.
        Jumala on rakkaus, ei kiduttaja. Parempi lähteä siitä, että ihminen oppii tuntemaan Jumalan tahdon, eikä se tapahdu silmänräpäyksessä. Se vaatii aikaa hankkia tietoa ja uskoa. Siinä uhkailut ei auta. Rakkaudetonta touhua ja kaukana Jumalan hengen hedelmistä.


      • sekä.että
        hallloo kirjoitti:

        Noudatatko itse ja miten? Tällainen uhkailu ei tuota mitään hyvää tulosta. Rakkaus Jumalaan pitäisi olla syy palvoa ja totella häntä, ei uhkailu. Kammottaa tämä hellareiden uhkailu ja ulkokultaisuus.
        Jumala on rakkaus, ei kiduttaja. Parempi lähteä siitä, että ihminen oppii tuntemaan Jumalan tahdon, eikä se tapahdu silmänräpäyksessä. Se vaatii aikaa hankkia tietoa ja uskoa. Siinä uhkailut ei auta. Rakkaudetonta touhua ja kaukana Jumalan hengen hedelmistä.

        Jumala on rakkaus ja armo, mutta myös vanhurskas tuomari, joka tuomitsee tuliseen järveen laittomuuden tekijät. Jos näistä teemoista toisen ottaa pois, niin se on väärää evankeliumia. Pitää saarnata sekä armoa ja rakkautta että toisaalta myös viimeistä tuomiota, jotta koko kuva tulisi selville. Näin teki mm. Jeesus, Paavali ja Pietari.

        Ap.t 24:
        24 Jonkin ajan kuluttua Felix tuli juutalaisen vaimonsa Drusillan kanssa vankilaan, lähetti hakemaan Paavalia ja kuunteli, mitä tämä kertoi uskosta Kristukseen Jeesukseen.
        25 Mutta kun Paavali puhui Jumalan tahdon mukaisesta elämästä, halujen hillitsemisestä ja tulevasta tuomiosta, Felix pelästyi ja sanoi: "Saat mennä. Kutsun sinut taas toiste, kun minulla on aikaa."
        26 Hän myös toivoi saavansa Paavalilta rahaa, ja siksi hän tavan takaa haetti Paavalin luokseen ja keskusteli hänen kanssaan.

        Helluntailaisia kiinnostaa lähinnä menestysteologia ja siunaukset, mutta he eivät viitsi kuunnella tuomioista ja Jumalan tahdon mukaisesta elämästä. Sen takia hellarit ovat hukassa, kuten oli Felix.


    • JokainenVoiRukoilla

      Pelastava usko Jeesukseen ei synny ihmisvoimin. Meidän järkemme ei suostu ymmärtämään tällaisia asioita, vaan pikemminkin vastustaa.

      Pelastava usko tulee Jeesukselta lahjana niille jotka rukoilevat sitä ja suostuvat sen vastaanottamaan.

      Kuinka voi ilman uskoa rukoilla? Ei itse rukous aina vaadi uskoa. On uskonrukouksia, mutta myös ilman uskoa voi rukoilla. Senkun rukoilee! Ei se ota, jos ei antaisikaan.

      • hellarit.ovat.harhassa

        Pelastava usko tulee lahjana, mikä tarkoittaa sitä, ettei siitä tarvitse maksaa tukkua rahaa, miten Simon yritti maksaa apostoleille. Mutta pelastavaa uskoa ei ole kenelläkään, joka ei noudata Jeesuksen käskyjä. Usko ilman tekoja on kuollut. Monella helluntailaisella on paljon väärää pelastusvarmuutta ja -iloa, mutta heillä ei ole Jumalalle kelpaavaa uskoa, joten he eivät ole todellisuudessa uudestisyntyneitä.

        Jaak 2:
        17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Jeesus ei pelasta niitä "uskovia" jotka eivät tee parannusta laittomuudesta. Silloin ei saa lahjaa. Tämä asian Jeesus sanoi selvillä sanoilla:

        Matt 7:
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jaak 2:
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Helluntailaisuudessa on harhakäsitys, ettei ihmisen tarvitse syntyä uudesti tekemällä parannus laittomuudesta. Helluntailaisuudessa on harhaoppi pelastusvarmuudesta, joka antaa väärä luottamusta pelastukseen niille, jotka eivät ole uudestisyntyneitä. Tämä tehdään niin, että uudestisyntyminen määritellään Raamatun vastaisesi pelkäksi uskontunnustukseksi, vaikka Jeesus tarkoitti sillä parannuksen tekoa laittomuudesta.

        Joh 3:
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
        6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
        7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'

        Room 7:
        14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:
        6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. [Room. 6:21; Gal. 6:8]
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa. [1. Kor. 3:16; 1. Joh. 3:24]


    • Tarkkaväännös

      Uskovilla kova kohtalo. Ilm.3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi minun Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos.......Ilm.3:12 Biblia (1776) Joka voittaa, hänen minä teen patsaaksi minun Jumalani templissä, ja ei hänen pidä silleen sieltä lähtemän ulos.....

      • TärkkäTärkeä

        Monissa yrityksissä on yksi tai kaksi erittäin tärkeää henkilöä. Jos sellainen työntekijä
        sairastuu tai kuolee, yritys on het vaikeuksissa. Eräs henkilö kuoli. Työnantaja joutui palkkaamaan neljä työntekijää tekemään hänen työt. Työnantaja oli sanonut jotenkin tähän
        tapaan . -Neljä miestä tekee nyt tämän kuolleen työntekijän töitä, jotta he jotenkuten
        täyttäisivät hänen paikkansa.

        Jotku yritykset lähtevät het alamäkeä kun johtaja kuolee. Jonkun ajankuluttua on KK ainoa ulospääsy ja ovet kiinni lopullisesti. Tällaisia tapauksia on paljon.

        Tämä näistä pylväistä ja tolpista.


    • säälikää.helluntalaisia

      Älkää viekö helluntalaisilta uskoa ikuiseen helvettiin, sillä siinä samassa he voivat menettää uskon ikuiseen elämään.

      • hallloo

        Niinpä, evankeliumi on hyvä uutinen, joka voi koskettaa sydäntä. Uhkailu helvetillä on kaukana siitä. Jumala on tuomari, ei helluntailainen saarnaaja. Hän ei voi tehdä arviota ihmisestä.
        Aloitetaan väärästä päästä kun uhkaillaan. Rakkaus on ominaisuus, joka vetoaa. Niin Jumalakin tekee. Hänestä sanotaan, että hän on rakkaus. Pelko ei saa olla vaikuttimena, vaan kiitollisuus siitä, mitä Jumala ja hänen Poikansa on tehnyt meidän hyväksemme. Se saa myös tekemään Jumalan tahdon mukaisia tekoja.


      • kopiokone
        hallloo kirjoitti:

        Niinpä, evankeliumi on hyvä uutinen, joka voi koskettaa sydäntä. Uhkailu helvetillä on kaukana siitä. Jumala on tuomari, ei helluntailainen saarnaaja. Hän ei voi tehdä arviota ihmisestä.
        Aloitetaan väärästä päästä kun uhkaillaan. Rakkaus on ominaisuus, joka vetoaa. Niin Jumalakin tekee. Hänestä sanotaan, että hän on rakkaus. Pelko ei saa olla vaikuttimena, vaan kiitollisuus siitä, mitä Jumala ja hänen Poikansa on tehnyt meidän hyväksemme. Se saa myös tekemään Jumalan tahdon mukaisia tekoja.

        Jumala on rakkaus ja armo, mutta myös vanhurskas tuomari, joka tuomitsee tuliseen järveen laittomuuden tekijät. Jos näistä teemoista toisen ottaa pois, niin se on väärää evankeliumia. Pitää saarnata sekä armoa ja rakkautta että toisaalta myös viimeistä tuomiota, jotta koko kuva tulisi selville. Näin teki mm. Jeesus, Paavali ja Pietari.

        Ap.t 24:
        24 Jonkin ajan kuluttua Felix tuli juutalaisen vaimonsa Drusillan kanssa vankilaan, lähetti hakemaan Paavalia ja kuunteli, mitä tämä kertoi uskosta Kristukseen Jeesukseen.
        25 Mutta kun Paavali puhui Jumalan tahdon mukaisesta elämästä, halujen hillitsemisestä ja tulevasta tuomiosta, Felix pelästyi ja sanoi: "Saat mennä. Kutsun sinut taas toiste, kun minulla on aikaa."
        26 Hän myös toivoi saavansa Paavalilta rahaa, ja siksi hän tavan takaa haetti Paavalin luokseen ja keskusteli hänen kanssaan.

        Helluntailaisia kiinnostaa lähinnä menestysteologia ja siunaukset, mutta he eivät viitsi kuunnella tuomioista ja Jumalan tahdon mukaisesta elämästä. Sen takia hellarit ovat hukassa, kuten oli Felix.


    • Kirjakääröt

      1Joh.5:7 Biblia (1776) Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki. 1Joh.5:8 Biblia. Ja ne kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ne kolme yhdessä ovat. Ps.33:6 Joh.1:1. 1:14. Ilm.19:13 "ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana."

    • Samaatietä

      Luojamme on luonut meidät elämään yhteydessä Häneen. Jokainen ihminen etsii juuriaan ja jossain vaiheessa elämäänsä miettii mistä elämä on lähtöisin.
      Raamatussa on kirjoitettu kadotuksesta. Sinne ei tarvitse joutua. Ketään ei pakoteta, vaan jokainen saa valita itse.
      Lähtökohtaisesti monikaan uskova, ei usko siksi, koska pelkää joutuvansa helvettiin, vaan siksi, koska haluaa päästä kerran taivaankotiin.
      Tuo koti-ikävä syntyy uskovaiselle jo tässä ajassa täällä maan päällä.
      Kun on uskossa ja Jumala vahvistaa uskoa ja saa tuntea Jumalan huolenpitoa, syntyy kiintymys ja rakkaus Jumalaan.
      Tuota suhdetta ei halua särkeä ja se synnyttää taivasikävän.
      Raamatussa on kirjoitettu, että täällä katsomme kuin kuvastimesta, mutta kerran näemme Jeesuksen kasvoista kasvoihin.
      Jo täällä maanpäällä saa tuntea häivähdyksen siittä Jumalan rakkaudesta, joka synnyttää halun päästä Jumalan luo taivaaseen.
      Ei uskovainen helvetin pelossa ole uskomassa.
      Tosin Jumala on myös tuomion Jumala, mutta aina oikeudenmukainen.
      Emme tässä ajassa kykene täydellisyyteen. Olemme armosta uskomassa.opetuslapsetkin olivat monen luontoisia. Pierari oli esimerkiksi kiivas. Ja silti Jeesus luotti Pietariin.
      Pietarilla oli halu uskoa ja seurata Jeesusta, tehdä Jeesuksen tahdon mukaan, vaikka kiivailikin.

      • harva.pelastuu

        Moni uskova yrittää päästä taivaaseen, mutta vain harva sinne pääsee. Suurin osa uskovista joutuu helvettiin, koska he eivät tehneet parannusta laittomuudesta. Helluntailaisuus perustuu halpaan armoon, menestysteologiaan, korvasyyhyyn opettamiseen ja laittomuuteen. Sen takia helluntailaisuus ei pelasta.

        Luuk 13:
        23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]


      • markku.lievonen
        harva.pelastuu kirjoitti:

        Moni uskova yrittää päästä taivaaseen, mutta vain harva sinne pääsee. Suurin osa uskovista joutuu helvettiin, koska he eivät tehneet parannusta laittomuudesta. Helluntailaisuus perustuu halpaan armoon, menestysteologiaan, korvasyyhyyn opettamiseen ja laittomuuteen. Sen takia helluntailaisuus ei pelasta.

        Luuk 13:
        23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]

        Niin, ja JUMALAKO perui lupauksensa pelastaa KOKO maailma? Meinaatko todella JUMALAN soutavan ja huopaavan lupauksissaan kuin turmeltuneessa tilassa olevan ihmisen.

        >>Moni uskova yrittää päästä taivaaseen, mutta vain harva sinne pääsee. Suurin osa uskovista joutuu helvettiin,<<

        Niin, ihan mielenkiinnosta kysäisen tämän mielikuvan edustajilta. Pitättekö itseännekin tuohon ryhmään kuuluvana,- vaiko vaan toiset ihmiset.


      • markku.lievonen

        >>Ketään ei pakoteta, vaan jokainen saa valita itse.<<

        Oletko koskaan ....itse.... ajatellut asiaa syvällisemmin? Jos JUMALA tietää ihmisen läpikotaisin ja on vieläpä totta, niin miten ihminen voi vapaasti valita JUMALAN tahdon, jos on VIHOLLISUUDESSA JMALAA kohtaan.
        Jos turmeltuneessa tilassa oleva ihminen olisi kaveri suhteessa JUMALAAN, niin silloin voisi ajatella, miten ihmisellä olisi vapaa tahto toimia JUMALAN tahdon mukaisesti.JUMALAN ei tarvitsisi vaikuttaa tahtoista ja tekemistä ihmisessä hänen hyvän tahtonsa toteuttamiseen.

        Vai eikö JUMALA sittenkään tiedä turmeltuneen ihmisen tilaa niin hyvin kuin tämän päivän ihminen?Helluntalaisekin väittävät, miten ihmisen viitseliäisyydestä on vain kiinni haluaako tulla uskoon vai ei. Ihmisethän väittävät todella, miten ihmisen viitseliäisyydestä / tahdosta on kiinni yleensä asisat. Hehkutetaan juuri vapaata tahtoa. Jeesuskin vielä valehteli/si opettaessaan miten ihminen on orjan asemassa,- niin- ilman vapaata tahtoa. Eikö Jeesuskaan ymmärtänyt ja tiennyt ihmisen vapaasta tahdosta ja siten viitseliäisyyydestä.
        Menipä vielä sanomaan, että hän valitsi opetuslapset / seuraajansa,- eikä opetuslapset häntä. Siis vaikutti koko ihmisen elämään ja arkeen,- eikä ihmiset itse.

        Niin, onko todella JUMALAN teko se kun ihminen saa USKON Jeesuksen opetukseen? Näinhän JUMALA väittää asian olevan ja siten koko usko Jeesukseen ei liity ihmisen tahtotilaan.


      • semmoinenpuolue
        markku.lievonen kirjoitti:

        >>Ketään ei pakoteta, vaan jokainen saa valita itse.<<

        Oletko koskaan ....itse.... ajatellut asiaa syvällisemmin? Jos JUMALA tietää ihmisen läpikotaisin ja on vieläpä totta, niin miten ihminen voi vapaasti valita JUMALAN tahdon, jos on VIHOLLISUUDESSA JMALAA kohtaan.
        Jos turmeltuneessa tilassa oleva ihminen olisi kaveri suhteessa JUMALAAN, niin silloin voisi ajatella, miten ihmisellä olisi vapaa tahto toimia JUMALAN tahdon mukaisesti.JUMALAN ei tarvitsisi vaikuttaa tahtoista ja tekemistä ihmisessä hänen hyvän tahtonsa toteuttamiseen.

        Vai eikö JUMALA sittenkään tiedä turmeltuneen ihmisen tilaa niin hyvin kuin tämän päivän ihminen?Helluntalaisekin väittävät, miten ihmisen viitseliäisyydestä on vain kiinni haluaako tulla uskoon vai ei. Ihmisethän väittävät todella, miten ihmisen viitseliäisyydestä / tahdosta on kiinni yleensä asisat. Hehkutetaan juuri vapaata tahtoa. Jeesuskin vielä valehteli/si opettaessaan miten ihminen on orjan asemassa,- niin- ilman vapaata tahtoa. Eikö Jeesuskaan ymmärtänyt ja tiennyt ihmisen vapaasta tahdosta ja siten viitseliäisyyydestä.
        Menipä vielä sanomaan, että hän valitsi opetuslapset / seuraajansa,- eikä opetuslapset häntä. Siis vaikutti koko ihmisen elämään ja arkeen,- eikä ihmiset itse.

        Niin, onko todella JUMALAN teko se kun ihminen saa USKON Jeesuksen opetukseen? Näinhän JUMALA väittää asian olevan ja siten koko usko Jeesukseen ei liity ihmisen tahtotilaan.

        Sellaista Jumalan tekoa EI ole Raamatussa, etkö voisi käyttää yhden pienen osan elämästäsi oppimalla ymmärtämään edes sen yhden kohdan Raamatun tekstistä oikein, voisitko?!

        et taida voida, koska olet jo mielessäsi sen käsittänyt oikein, etkä halua sitä muuttaa koskaan mistään hinnasta mihinkään muuhun asentoon, eikö niin !

        et halua, etkä muuta.


      • markku.lievonen
        semmoinenpuolue kirjoitti:

        Sellaista Jumalan tekoa EI ole Raamatussa, etkö voisi käyttää yhden pienen osan elämästäsi oppimalla ymmärtämään edes sen yhden kohdan Raamatun tekstistä oikein, voisitko?!

        et taida voida, koska olet jo mielessäsi sen käsittänyt oikein, etkä halua sitä muuttaa koskaan mistään hinnasta mihinkään muuhun asentoon, eikö niin !

        et halua, etkä muuta.

        Helpottiko? Toivon ainakin niin.


      • Samaatietä
        harva.pelastuu kirjoitti:

        Moni uskova yrittää päästä taivaaseen, mutta vain harva sinne pääsee. Suurin osa uskovista joutuu helvettiin, koska he eivät tehneet parannusta laittomuudesta. Helluntailaisuus perustuu halpaan armoon, menestysteologiaan, korvasyyhyyn opettamiseen ja laittomuuteen. Sen takia helluntailaisuus ei pelasta.

        Luuk 13:
        23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]

        Ymmärrän, että haluat rakkaudessasi varoittaa ihmisiä kadotuksesta. Tottahan toki raamatussa on kirjoitettu, että ei jokainen, joka huutaa Herra Herra peri taivaanvaltakuntaa, vaan joka tekee taivaallisenisäni tahdon.
        Isän tahto on ilmoitettu raamatussa ja Pyhä Henki ohjaa oikeaan uskovaista.
        Mutta tuohon en osaa sanoa mitään, meneekö suurin osa uskovaisista helvettiin. Jätän sen Jumalalle.En lähde tuohon. En tunne sitä minun tehtäväkseni.
        Raamatussa on kirjoitettu, että taivaassa on niitä, keitä ei olisi uskonut olevan ja niitä kriden olisi kuvitellut pääsevän sinne niin heitä ei olekkaan. Vain Jumala näkee ihmisen sydämen ja uskon tilan.
        Minulla on lapsia myös muista lammashuoneista lukee raamatussa.
        Ymmärrän, että haluat varoittaa. Lukeehan raamatussa, että jos ihminen ei varoita toista niin hän joutuu vastuuseen toisen ihmisen iäisyyskohtalosta.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Ymmärrän, että haluat rakkaudessasi varoittaa ihmisiä kadotuksesta. Tottahan toki raamatussa on kirjoitettu, että ei jokainen, joka huutaa Herra Herra peri taivaanvaltakuntaa, vaan joka tekee taivaallisenisäni tahdon.
        Isän tahto on ilmoitettu raamatussa ja Pyhä Henki ohjaa oikeaan uskovaista.
        Mutta tuohon en osaa sanoa mitään, meneekö suurin osa uskovaisista helvettiin. Jätän sen Jumalalle.En lähde tuohon. En tunne sitä minun tehtäväkseni.
        Raamatussa on kirjoitettu, että taivaassa on niitä, keitä ei olisi uskonut olevan ja niitä kriden olisi kuvitellut pääsevän sinne niin heitä ei olekkaan. Vain Jumala näkee ihmisen sydämen ja uskon tilan.
        Minulla on lapsia myös muista lammashuoneista lukee raamatussa.
        Ymmärrän, että haluat varoittaa. Lukeehan raamatussa, että jos ihminen ei varoita toista niin hän joutuu vastuuseen toisen ihmisen iäisyyskohtalosta.

        Tarkoitin, ettei minun tehtäväni ole arvioida kuinka.moni pääsee taivaaseen. Piskuinen lauma se kuitenkin on. Jumala on oikeudenmukainen ja Hänen tuomionsa on oikea.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Tarkoitin, ettei minun tehtäväni ole arvioida kuinka.moni pääsee taivaaseen. Piskuinen lauma se kuitenkin on. Jumala on oikeudenmukainen ja Hänen tuomionsa on oikea.

        "Jumala on oikeudenmukainen ja hänen tuomionsa on oikea" on vain oppimasi ajatus, kun sinut on aivopesty uskomaan siihen, että Raamatun Jumala on oikeamielinen ja oikeudenmukainen, niin että ei ole koskaan tehnyt mitään väärää eikä ole kykenevä sellaiseen ja hänen tuomionsa täytyy siten olla oikea ja oikeamielinen ja oikeudenmukainen kaikkia ihmisiä kohtaan.

        Jos miettisit vähän sitä, mitä tämä samainen Jumala on tehnyt Raamatussa ja mitä hän on tekevä, niin saattaisit nähdä sen, että hän on kaukana oikeudenmukaisesta ja oikeamielisestä Jumalasta sen oikeudentajun mukaan, minkä todellinen luoja on antanut ihmisille (tai jos häntä ei ole olemassa, niin sittenkin ihmisten oikeudentaju poikkeaa jyrkästi Raamatun Jumalasta).

        Kun olin kristitty, niin pidin totena sen, mitä seurakunnissa opetettiin: on helvetti ja taivas. Uskoin, että tuomio oli täysin oikea riippumatta siitä, mihin ihminen joutuu ja siitä, kuka mihinkin joutuu. Minut oli aivopesty uskomaan niin ja onnistuin perustelemaan tämän näkökannan omalla ja ihmisten syntisyydellä: kukaan ei ansaitse pelastua, joten on Jumalan armoa, jos edes muutama pelastuu valtaosan joutuessa helvettiin ihan omasta syystään. Hyväksyin tuolloin helvetin myös omaksi osakseni, jos sattuisin sinne uskostani huolimatta joutumaan ja olen edelleen samaa mieltä siitä, että en ansaitse elää ikuisesti. En usko kuitenkaan enää helvettiin ja ikuinen elämäkin vaikuttaa melko epätodennäköiseltä ollakseen totta (ehkä se on totta joidenkin osalla, ehkä ei - se ei vaikuta millään tavalla elämääni).

        Minusta on kuvottavaa se, että jotkut ihmiset tekevät hyviä tekoja ja karttavat pahaa saadakseen siten voittopalkinnon: suurin syy hyvän tekemiseen ja pahan karttamiseen on heille pelastuksen ja ikuisen elämän ansaitseminen. Tätä monet kristitytkin vastustavat, mutta ei-kristityn silmissä se on vieläkin kuvottavampaa. Eroan monista kristityistä sen vuoksi, että en koskaan kristittynä ollessani yrittänyt ansaita pelastusta tai ikuista elämää. Olin pelkästään kiitollisen siitä, että olin saanut syntini anteeksi ja rauhan sydämeeni, kun pyhä henki tuli asumaan minuun. Ja se on johtanut sitten kaikkeen totuuteen sen jälkeen...


      • harva.pelastuu
        markku.lievonen kirjoitti:

        Niin, ja JUMALAKO perui lupauksensa pelastaa KOKO maailma? Meinaatko todella JUMALAN soutavan ja huopaavan lupauksissaan kuin turmeltuneessa tilassa olevan ihmisen.

        >>Moni uskova yrittää päästä taivaaseen, mutta vain harva sinne pääsee. Suurin osa uskovista joutuu helvettiin,<<

        Niin, ihan mielenkiinnosta kysäisen tämän mielikuvan edustajilta. Pitättekö itseännekin tuohon ryhmään kuuluvana,- vaiko vaan toiset ihmiset.

        >>>>Niin, ja JUMALAKO perui lupauksensa pelastaa KOKO maailma? Meinaatko todella JUMALAN soutavan ja huopaavan lupauksissaan kuin turmeltuneessa tilassa olevan ihmisen.

        Moni uskova yrittää päästä taivaaseen, mutta vain harva sinne pääsee. Suurin osa uskovista joutuu helvettiin,<<

        Niin, ihan mielenkiinnosta kysäisen tämän mielikuvan edustajilta. Pitättekö itseännekin tuohon ryhmään kuuluvana,- vaiko vaan toiset ihmiset. <<

        Sinulla on tyypillistä helluntailaista ajattelua. Koko maailma ei tarkoita kaikki ihmisiä vaan hyvin pieni osa uskovista, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen. Et siis edes viitsinyt lukea Jeesuksen sanojen lainausta. Tämä on myös tyypillistä helluntailaisuutta, ettei Raamattu oikeasti kiinnosta.

        Luuk 13:
        23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]


      • Samaatietä
        ei-kirj kirjoitti:

        "Jumala on oikeudenmukainen ja hänen tuomionsa on oikea" on vain oppimasi ajatus, kun sinut on aivopesty uskomaan siihen, että Raamatun Jumala on oikeamielinen ja oikeudenmukainen, niin että ei ole koskaan tehnyt mitään väärää eikä ole kykenevä sellaiseen ja hänen tuomionsa täytyy siten olla oikea ja oikeamielinen ja oikeudenmukainen kaikkia ihmisiä kohtaan.

        Jos miettisit vähän sitä, mitä tämä samainen Jumala on tehnyt Raamatussa ja mitä hän on tekevä, niin saattaisit nähdä sen, että hän on kaukana oikeudenmukaisesta ja oikeamielisestä Jumalasta sen oikeudentajun mukaan, minkä todellinen luoja on antanut ihmisille (tai jos häntä ei ole olemassa, niin sittenkin ihmisten oikeudentaju poikkeaa jyrkästi Raamatun Jumalasta).

        Kun olin kristitty, niin pidin totena sen, mitä seurakunnissa opetettiin: on helvetti ja taivas. Uskoin, että tuomio oli täysin oikea riippumatta siitä, mihin ihminen joutuu ja siitä, kuka mihinkin joutuu. Minut oli aivopesty uskomaan niin ja onnistuin perustelemaan tämän näkökannan omalla ja ihmisten syntisyydellä: kukaan ei ansaitse pelastua, joten on Jumalan armoa, jos edes muutama pelastuu valtaosan joutuessa helvettiin ihan omasta syystään. Hyväksyin tuolloin helvetin myös omaksi osakseni, jos sattuisin sinne uskostani huolimatta joutumaan ja olen edelleen samaa mieltä siitä, että en ansaitse elää ikuisesti. En usko kuitenkaan enää helvettiin ja ikuinen elämäkin vaikuttaa melko epätodennäköiseltä ollakseen totta (ehkä se on totta joidenkin osalla, ehkä ei - se ei vaikuta millään tavalla elämääni).

        Minusta on kuvottavaa se, että jotkut ihmiset tekevät hyviä tekoja ja karttavat pahaa saadakseen siten voittopalkinnon: suurin syy hyvän tekemiseen ja pahan karttamiseen on heille pelastuksen ja ikuisen elämän ansaitseminen. Tätä monet kristitytkin vastustavat, mutta ei-kristityn silmissä se on vieläkin kuvottavampaa. Eroan monista kristityistä sen vuoksi, että en koskaan kristittynä ollessani yrittänyt ansaita pelastusta tai ikuista elämää. Olin pelkästään kiitollisen siitä, että olin saanut syntini anteeksi ja rauhan sydämeeni, kun pyhä henki tuli asumaan minuun. Ja se on johtanut sitten kaikkeen totuuteen sen jälkeen...

        Minua on oikeastaan melko vähän aivopesty. Varmaankin kokemuksieni kautta ovat syntyneet nämä ajatukseni ja tuntemukseni, vaikkakin joku sanoo, etteihän usko voi perustua tuntemuksiin. Raamatussa on kuitenkin ilmoitettu Jumalan tahto, mutta sen lisäksi Pyhä Henki ohjaa ja neuvoo ihmistä. Emme me täällä usko yksistään omien tuntemuksien ja järjen varassa. Jumala on kanssamme joka päivä Pyhän Henkensä kautta ja sen me uskovaisina tunnemme.
        Se että jotkut tekevät hyviä töitä päästäkseen taivaaseen ei kuvota minua, vaan tulen siittä surulliseksi. Miten näen totuuden?


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Minua on oikeastaan melko vähän aivopesty. Varmaankin kokemuksieni kautta ovat syntyneet nämä ajatukseni ja tuntemukseni, vaikkakin joku sanoo, etteihän usko voi perustua tuntemuksiin. Raamatussa on kuitenkin ilmoitettu Jumalan tahto, mutta sen lisäksi Pyhä Henki ohjaa ja neuvoo ihmistä. Emme me täällä usko yksistään omien tuntemuksien ja järjen varassa. Jumala on kanssamme joka päivä Pyhän Henkensä kautta ja sen me uskovaisina tunnemme.
        Se että jotkut tekevät hyviä töitä päästäkseen taivaaseen ei kuvota minua, vaan tulen siittä surulliseksi. Miten näen totuuden?

        Miten näet totuuden tuossa piti olla tuo kysymys?


      • Samaatietä kirjoitti:

        Minua on oikeastaan melko vähän aivopesty. Varmaankin kokemuksieni kautta ovat syntyneet nämä ajatukseni ja tuntemukseni, vaikkakin joku sanoo, etteihän usko voi perustua tuntemuksiin. Raamatussa on kuitenkin ilmoitettu Jumalan tahto, mutta sen lisäksi Pyhä Henki ohjaa ja neuvoo ihmistä. Emme me täällä usko yksistään omien tuntemuksien ja järjen varassa. Jumala on kanssamme joka päivä Pyhän Henkensä kautta ja sen me uskovaisina tunnemme.
        Se että jotkut tekevät hyviä töitä päästäkseen taivaaseen ei kuvota minua, vaan tulen siittä surulliseksi. Miten näen totuuden?

        En tiedä, mikä on totuus koskien asioita, joita en voi tietää.

        En usko.

        Pidän mahdollisena järkeviä vaihtoehtoja.

        Kaikki vaihtoehdot eivät ole järkeviä.

        Uskot, että Raamatussa on ilmoitettu Jumalan tahto, koska sinut on aivopesty uskomaan niin.

        Uskot, että Pyhä Henki ohjaa ja neuvoo ihmistä, koska sinut on aivopesty uskomaan niin.

        Miten on mahdollista, että Pyhä Henki ohjaa ja neuvoo kristittyjä eri tavalla? Niin - osa luulee, että Pyhä Henki neuvoo ja ohjaa häntä, vaikka ei niin tee. Mistä tiedät, että juuri sinä et kuulu niiden "kristittyjen" joukkoon, joita Pyhä Henki ei neuvo eikä ohjaa?


      • Samaatietä
        ei-kirj kirjoitti:

        "Jumala on oikeudenmukainen ja hänen tuomionsa on oikea" on vain oppimasi ajatus, kun sinut on aivopesty uskomaan siihen, että Raamatun Jumala on oikeamielinen ja oikeudenmukainen, niin että ei ole koskaan tehnyt mitään väärää eikä ole kykenevä sellaiseen ja hänen tuomionsa täytyy siten olla oikea ja oikeamielinen ja oikeudenmukainen kaikkia ihmisiä kohtaan.

        Jos miettisit vähän sitä, mitä tämä samainen Jumala on tehnyt Raamatussa ja mitä hän on tekevä, niin saattaisit nähdä sen, että hän on kaukana oikeudenmukaisesta ja oikeamielisestä Jumalasta sen oikeudentajun mukaan, minkä todellinen luoja on antanut ihmisille (tai jos häntä ei ole olemassa, niin sittenkin ihmisten oikeudentaju poikkeaa jyrkästi Raamatun Jumalasta).

        Kun olin kristitty, niin pidin totena sen, mitä seurakunnissa opetettiin: on helvetti ja taivas. Uskoin, että tuomio oli täysin oikea riippumatta siitä, mihin ihminen joutuu ja siitä, kuka mihinkin joutuu. Minut oli aivopesty uskomaan niin ja onnistuin perustelemaan tämän näkökannan omalla ja ihmisten syntisyydellä: kukaan ei ansaitse pelastua, joten on Jumalan armoa, jos edes muutama pelastuu valtaosan joutuessa helvettiin ihan omasta syystään. Hyväksyin tuolloin helvetin myös omaksi osakseni, jos sattuisin sinne uskostani huolimatta joutumaan ja olen edelleen samaa mieltä siitä, että en ansaitse elää ikuisesti. En usko kuitenkaan enää helvettiin ja ikuinen elämäkin vaikuttaa melko epätodennäköiseltä ollakseen totta (ehkä se on totta joidenkin osalla, ehkä ei - se ei vaikuta millään tavalla elämääni).

        Minusta on kuvottavaa se, että jotkut ihmiset tekevät hyviä tekoja ja karttavat pahaa saadakseen siten voittopalkinnon: suurin syy hyvän tekemiseen ja pahan karttamiseen on heille pelastuksen ja ikuisen elämän ansaitseminen. Tätä monet kristitytkin vastustavat, mutta ei-kristityn silmissä se on vieläkin kuvottavampaa. Eroan monista kristityistä sen vuoksi, että en koskaan kristittynä ollessani yrittänyt ansaita pelastusta tai ikuista elämää. Olin pelkästään kiitollisen siitä, että olin saanut syntini anteeksi ja rauhan sydämeeni, kun pyhä henki tuli asumaan minuun. Ja se on johtanut sitten kaikkeen totuuteen sen jälkeen...

        Tuo on saatanan juoni pelotella uskovaisia ihmisiä helvetillä. En minä ole antanut teille pelkuruuden henkeä lukee raamatussa. Ihminen nimittäin saattaa peloissaan ruveta omilla töillään ansaitsemaan taivaspaikkaa ja kun ei kykene siihen niin väsyy ja saattaa myös kyynistyä. Uskovaisen ilo ja vapaus on silloin poissa. Meistä ei tule töydellisiä tässä ajassa. Me lankeamme. Mutta Jeesuksen nimessä saamme pyytää anteeksi ja pyrkiä ojentautumaan sanan mukaan. Meillä on lupa luottaa, että Jeesuksen avulla pääsemme taivaaseen. Se ei ole itsekkyyttä. Se on vain luottamus meille annettuun lupaukseen. Se on uskoa.
        On saatanan juoni sanoa ihmiselle, ettet kelpaa.
        Tietenkin voi ja pitääkin varoittaa ja ohjata oikeaan, kun huomaa toisen olevan poikkeamassa tieltä.


      • Samaatietä
        ei-kirj kirjoitti:

        En tiedä, mikä on totuus koskien asioita, joita en voi tietää.

        En usko.

        Pidän mahdollisena järkeviä vaihtoehtoja.

        Kaikki vaihtoehdot eivät ole järkeviä.

        Uskot, että Raamatussa on ilmoitettu Jumalan tahto, koska sinut on aivopesty uskomaan niin.

        Uskot, että Pyhä Henki ohjaa ja neuvoo ihmistä, koska sinut on aivopesty uskomaan niin.

        Miten on mahdollista, että Pyhä Henki ohjaa ja neuvoo kristittyjä eri tavalla? Niin - osa luulee, että Pyhä Henki neuvoo ja ohjaa häntä, vaikka ei niin tee. Mistä tiedät, että juuri sinä et kuulu niiden "kristittyjen" joukkoon, joita Pyhä Henki ei neuvo eikä ohjaa?

        Raamatussa lukee, että Pyhä Henki tulee uudestisyntyneeseen ihmiseen.
        Mutta mistäkö tiedän. Kun näkee muutokset ihmisissä, miten Pyhä Henki vaikuttaa. Hengen Hedelmistä.
        Mutta miksikö olen varma? No nyt mennäön niihin " järjettömiin" asioihin. Koska epäilin niin sain vahvistavia kokemuksia, joita sinä kutsut hallusinaatioiksi.
        Ajatteletko, että kaikki mitä näemme on sitä ainoaa todellisuutta?


      • markku.lievonen
        harva.pelastuu kirjoitti:

        >>>>Niin, ja JUMALAKO perui lupauksensa pelastaa KOKO maailma? Meinaatko todella JUMALAN soutavan ja huopaavan lupauksissaan kuin turmeltuneessa tilassa olevan ihmisen.

        Moni uskova yrittää päästä taivaaseen, mutta vain harva sinne pääsee. Suurin osa uskovista joutuu helvettiin,<<

        Niin, ihan mielenkiinnosta kysäisen tämän mielikuvan edustajilta. Pitättekö itseännekin tuohon ryhmään kuuluvana,- vaiko vaan toiset ihmiset. <<

        Sinulla on tyypillistä helluntailaista ajattelua. Koko maailma ei tarkoita kaikki ihmisiä vaan hyvin pieni osa uskovista, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen. Et siis edes viitsinyt lukea Jeesuksen sanojen lainausta. Tämä on myös tyypillistä helluntailaisuutta, ettei Raamattu oikeasti kiinnosta.

        Luuk 13:
        23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]

        . "Koko maailma ei tarkoita kaikki ihmisiä vaan hyvin pieni osa uskovista, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta ".

        Tiedän miten kaltaisiesi ihmisten kanssa on turhaa ajan kuluttamista, mutta todellisuus o, miten JUMALA on aivoittanut, miten KAIKKIEN ihmisten on tehtävä parannus. Ihmisten ei tarvitse tästä huolehtia ja surkutella . No, tietenkään et omista uskoa tähän. Jos omistaisit näkisit asiat jo oikeassa valossa.


        30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että ...kaikkien.... ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."


      • markku.lievonen
        Samaatietä kirjoitti:

        Tuo on saatanan juoni pelotella uskovaisia ihmisiä helvetillä. En minä ole antanut teille pelkuruuden henkeä lukee raamatussa. Ihminen nimittäin saattaa peloissaan ruveta omilla töillään ansaitsemaan taivaspaikkaa ja kun ei kykene siihen niin väsyy ja saattaa myös kyynistyä. Uskovaisen ilo ja vapaus on silloin poissa. Meistä ei tule töydellisiä tässä ajassa. Me lankeamme. Mutta Jeesuksen nimessä saamme pyytää anteeksi ja pyrkiä ojentautumaan sanan mukaan. Meillä on lupa luottaa, että Jeesuksen avulla pääsemme taivaaseen. Se ei ole itsekkyyttä. Se on vain luottamus meille annettuun lupaukseen. Se on uskoa.
        On saatanan juoni sanoa ihmiselle, ettet kelpaa.
        Tietenkin voi ja pitääkin varoittaa ja ohjata oikeaan, kun huomaa toisen olevan poikkeamassa tieltä.

        >>Tuo on saatanan juoni pelotella uskovaisia ihmisiä helvetillä.<<

        Niin, kuten jo viittaatkin. Kukaan ihminen ei tiedä todellisesti JUMALAN tuomioita ja teitä, jotka JUMALA on aivoittanut luomakunnalleen;

        32 Sillä Jumala on.... sulkenut..... kaikki..... tottelemattomuuteen, että hän ...kaikkia... armahtaisi.
        33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka ...tutkimattomat... ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
        34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
        35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
        36 Sillä .......hänestä ......ja..... hänen..... kauttansa.... ja ...häneen ...on ,.........kaikki.........;.............. ,hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

        Ajatteleppa tuota 36 jakeen sisältöä ja lisäksi tätä todellisuutta;

        "Karitsa, joka on teurastettu,
        on arvollinen saamaan
        voiman ja rikkauden
        ja viisauden ja väkevyyden
        ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
        13 Ja KAIKKIEN... LUOTUJEN, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä.... kuulin..... sanovan:
        "Hänelle, joka valtaistuimella istuu,
        ja Karitsalle
        ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta
        aina ja iankaikkisesti!"

        Niin, koko Raamatun sanoman ihmisen pelastamisesta näkee aivan eri valossa kun ymmärtää ja huomioi JUMALAN valitut ja heidän tehtävän. Ihmiset, joihin JUMALA on tehnyt uskon heihin. Juuri näihin kohdentuu luonnollisesti Raamatun opetus esim. parannuksen tekemisestä ja vanhurskaudesta (oikeamielisyys), koska eihän ihminen voi tietää ja tehdä parannusta jos ei omaa uskoa.
        Kuten netissä on jumalattomien ihmisten kirjoituksia, niin parannuksen tekeminen heistä on mielenvikaisuutta. No, hullutustahan koko ilosanoma onkin jumalattomalle ihmiselle, mutta heillekkin JUMALA on säätänyt päivän / hetken, jolloin heidänkin on tehtävä parannus.

        30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että ...kaikkien.... ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Niin, erikoisesti tänä päivänä ihmisten tulisi itse AJATELLA ja tutkia kirjoituksia, eikä lukea kirjoja aiheesta tai kuunnella videoita netistä.


    • Jobinpostia

      Room.2:13 Sillä eivät lain kuuliat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

    • Kirjakääröt

      Ap.t.13:46 Biblia (1776) Niin Paavali ja Barnabas puhuivat rohiasti ja sanoivat: teille piti ensin Jumalan sana puhuttaman; vaan että te sen hylkäätte ja luette itsenne mahdottomaksi ijankaikkiseen elämään, katso, niin me käännymme pakanain tykö. Kirjoitetaan: iankaikkiseen. Joh.1:11

    • Entinen_helluntailainen

      Nostit esiin kristinuskon vaivaannuttavan kohdan esiin. Helvetti opin. Esim helluntalaiset ym kristityt puhuvat pelastumisesta, Jumalan rakkaudesta, armosta jne. Sama Jumala loi helvetin? Entisenä hyvin aktiivisena helluntailaisena tiedän että helluntalaiset tarvitsevat helvetin pysyäkseen uskossa ja seurakunnan elämässä kiinni. Helvetti on perusta josta nousee muu toiminta ja oppi rakennelmat. Kun tulee ns uskoon niin sokeutuu tälle asialle

      Laitan linkin jossa entiset helluntalaiset kertovat näistä jutuista https://youtu.be/4C9Ew43-hLA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3325
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      161
      1345
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1055
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      114
      733
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe