Sairaana synneistä pois?

Hih-huli

Mitenkäs uskonnon logiikka käsittelee tämmösen tilanteen kuin että tavallinen (ja uskonnon logiikan mukaan syntinen) ihminen loukkaantuu ja tulee syyntakeettomaksi? Jääkö mieleltään vakavasti sairastunut syntiseen tilaan, vai katoaako synnit? Jos synnit katoaa, miten ne uskonnon logiikan mukaan katoaa?

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen tuntee sydämessä

    • en osaa vastata, millä tavoin raamattu käsittelee aihetta, kun en en ole koskaan kannesta kanteen lukenut. ehkä sieltä jotakin raamatullisia vastauksia, jotka on tulkinnanvaraisia ilmeisesti löytyisi.

      • Peelottelija

        No päätit sitten vastata kuitenkin ja kertoa ettet tiedä. Sinähän se varsinainen peelo olet.


      • Ihminen on syntine tatositä tahi ei.pelastus on Jeesuksen sovintoveren kautta.


    • 12____13

      Synnit katoaa vain, jos ne annetaan anteeksi. Sairastuneenkin synnit voi antaa anteeksi. Mutta ikuinen elämä on Raamatun perusteella vain vanhurskaille. Anteeksiannosta ei ole hyötyä, jos henkilö jatkaa synnissä.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      Jos mieleltään sairastunut ei ole vanhurskas, hän ei saa ikuista elämää. Mutta en tiedä tapausta missä sairaus estäisi ihmistä olemasta vanhurskas. Esteenä on yleensä se, että ihminen itse rakastaa enemmän pahuutta ja valhetta kuin hyvyyttä ja totuutta.

    • Uskova on armahtettu syntinen,sitä ei eään tuoita,synti on pyyhittu verenkatta pois,joten on täysin vanhurskas jumalle kelpaa Jeesusken ansiosta.

      • jeesustaeipelastettu

        Mutta kun jumalalle ei kelvannut jeesus.


      • jeesustaeipelastettu kirjoitti:

        Mutta kun jumalalle ei kelvannut jeesus.

        Tyhmä kirjoitus!


      • jeesustaeipelastettu kirjoitti:

        Mutta kun jumalalle ei kelvannut jeesus.

        Mitähän merkillistä tällä tarkoitat?


      • siihenloppui
        Tipale kirjoitti:

        Mitähän merkillistä tällä tarkoitat?

        Jumalani miksi minut hylkäsit oli hullun viimeiset sanat.


      • siihenloppui kirjoitti:

        Jumalani miksi minut hylkäsit oli hullun viimeiset sanat.

        Jeesus oli maanpäällä ollessaan sataprosenttisesti Jumala ja sataprosenttisesti ihminen. Hän koki ihmisenä samoja kärsimyksiä ja koettelemuksia kuin me kaikki tavitsetkin, tosin ilman syntiä. Tuossa viimeisessä parahduksessa pääsi hänen inhimillinen puolensa viimeisen kerran esille ennen ristinkuolemaa.


    • Ei pelkästään syyntakeeton vaan moni muukin synti tai asia voi olla niinkin ,että Jumalalla on eri vastaus kuin ihmisellä sillä ihminen näkee ulkokuoren ja sen tapahtumat ,mutta Jumala tutkii sydämmen ja tietää ihmisestä kaiken kuin läpivalaisulaitteessa sillä Hän on luonut ihmisen niin Hän tietää millilleen ,missä ja miten .
      Siksi ei kannata valehdella Jumalalle kun se on todella surkeaa vaan ihmisen tulee tuoda ne synnit pimeydestä valkeuteen ,jotta ne puhdistuu ,ellei tilanne ole huono.
      Siksi syyntakeeton on syyntakeeton ihmisen mielessä ja niin voi olla myös Jumalan silmissä ,mutta ihminen ei voi tuomaroida Jumalaa ,mutta Jumala voi tuomaroida aikanaan ihmistä.

      • egyptintarinat

        Kukas se oli joka sydämen punnitsi.


      • egyptintarinat kirjoitti:

        Kukas se oli joka sydämen punnitsi.

        Viittaat ilmeisesti johonkin egyptin mytologiaan ..osirikseen ?


    • Luottamuksenvuoksi

      Suom24 on asetettu varkauden omaksi.

    • Johanneskalastaja

      Ihminen saa synnit anteeksi kun kohtaa persoonan, Jeesuksen. Usko jeesukseen syntien anteeksiantajana perustuu siihen että Jeesus on ottanut päälleen syntimme ristillä. Kun uskomme Jeesukseen niin syntimme ovat Jeesuksen kannettavana. Jos emme usko niin kannamme itse syntimme. Usko ei ole jotain kuollutta uskontoa, vaan Jeesus on noussut kuolleista ja kuulee meitä kun käännymme Hänen puoleensa.

      Ihminen joka on loukkaantunut on kuitenkin joskus ollut normaalissa ymmärryksessä ja hänellä olisi silloin ollut mahdollisuus etsiä ja löytää Jeesus elämäänsä syntiensä anteeksiantajana.
      Raamattu sanoo että "etsikää Herraa silloin kun Hänet löytää voidaan, huutakaa Häntä avuksi silloin kun Hän läsnä on."

    • Mielestäni niin että jos joudut maanpäälliseen oikeuteen syystä tai toisesta ja ehkä mahdollisesti vankilaan. Se on sinun maanpäällinen tuomio joka pitääkin olla, jos sellaista ei olisi, olisi meno mahdotonta.

      Kärsittyäsi sen pääset vapaaksi ja aloitat puhtaalta pöydältä. Siinä kohtaa ja toivottavasti siellä vankilassakin olet miettinyt tätä kaikkea. Suinkaan kaikki eivät mieti, kaiketi yhtään mitään.

      Minä henkilökohtisesti, jos olisin tappanut, raiskannut tms., en ilman kovaa katumusta ole pääsemässä yhtään mihinkään. Enkä ole varma että katumus aidosta auttaisi sekään.
      Siispä yritän elää ilman näitä juttuja mutta uskon että sen mitä pahaa olen tähän mennessä tehnyt, on viatonta. Yrittänyttä ei laiteta ja virheistään ihminen oppii. Tuo viimeinen on tärkeä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe